2010 Bora 125cc BİLGİ PAYLAŞIMI
Reklamlar
-
bugün itibariyle 1600 km ye ulaştım,rodaj da bitti artık, 8500 devir de 5. viteste enfazla 95 bilemedin 100 km hıza ancak çıkıyor ama güvenlikde minimize oluyor biline yakıt 2,9 lt/100 km ile gayet makul düzeyde artçı için rahatlık beklenmemeli arkası dar ..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Reklamlar
-
mitmuallim adlı üyeden alıntı
Bu motor az mı sattı yoksa kullananlar buralara mı uğramıyor anlamadım ama, ben ocak 24 de motoru teslim aldım kış olmasına ve 2. motorum olmasına rağmen bugün itibariyle 815 km ye ulaşmış bulunuyorum, ilk bakımını 500 km de yaptırdım, çok hafif bir motor ,seri ve kıvrak. motor rodajda olduğu için 6000 devir ve 60 km hızı henüz geçemedim ama ilk benzinimi 480. kmde yedeğe düşünce aldım, 11,5 lt ile depo doldu yani yedek depo yaklaşık2,5 lt 2,8 lt 100 km de ilk depo bakalım diğerleri nasıl olcak..
100 kilometrede 2 - 2.5 litre benzin yiyor denedim yeni aldım rodajda motorum
1 litreye yakın yedegi var depoda
cok seri ybr nin aynı motoru var deniyor
motorun üzerinde karbüratöre gelmeden japan yazısı bulunuyor dikkatli bakın
kanuninin en iyi yaptıgı motor diye bilirim
konforu honda cbf 150 gibi titreme yok
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:55 ----------
mitmuallim adlı üyeden alıntı
bugün itibariyle 1600 km ye ulaştım,rodaj da bitti artık, 8500 devir de 5. viteste enfazla 95 bilemedin 100 km hıza ancak çıkıyor ama güvenlikde minimize oluyor biline yakıt 2,9 lt/100 km ile gayet makul düzeyde artçı için rahatlık beklenmemeli arkası dar ..
motorum rodajda bugun denedim 105 te bıraktım gazı devir tam alamadı ama tahminimce 120 görürüm gibime geliyor
sen iyi rodaja sokamamışsın motorunu ..
-
merhaba Tsubasa, ben rodajı kullanma kılavuzundaki yönergeye yapıyorum.Kullanma kılavuzu sayfa 17.,siz 105 i hız olarak gördüm diyorsunuz ilk 1000 kmde devir saati kaçlara çıktı,veya bu tarz bir rodajı hangi tecrübe ve bilgi ile yapıyorsunuz,
Ayrıyeten benim motor şu an 2200 km de ve 100 ü ancak gördüm ondada kontrol gitti gidecek kadar zayıflıyor ,
bilgilerinizi okumaktan mutlu olurum
vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
03 Haziran 2011, 14:58
#44
mitmuallim adlı üyeden alıntı
merhaba Tsubasa, ben rodajı kullanma kılavuzundaki yönergeye yapıyorum.Kullanma kılavuzu sayfa 17.,siz 105 i hız olarak gördüm diyorsunuz ilk 1000 kmde devir saati kaçlara çıktı,veya bu tarz bir rodajı hangi tecrübe ve bilgi ile yapıyorsunuz,
Ayrıyeten benim motor şu an 2200 km de ve 100 ü ancak gördüm ondada kontrol gitti gidecek kadar zayıflıyor ,
bilgilerinizi okumaktan mutlu olurum
vesselam..
bakınız uygun vitesde motoru bogmadan yaparsan bu işlemi en yüksek hızı cıkarsın
bunu zaten bilenler sana söyleyecektir
eger 3 te motoru bagırtırıp 4 e atarsan
4te deviri almadan 5 e atarsan o motor 80 bile yapmnaz =)
ayrı yeten 2200 deki motor rodajı bitmiştir
-
03 Haziran 2011, 20:11
#45
tabiki rodajın 1000 km de bittiğini biliyorumda 120 yi nasıl gördünüz onu anlayamadım birde 120 km hızla ne kadar süre gidebildiniz onu merek ettim..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
05 Haziran 2011, 20:24
#46
...
Motoru 20 gündür aktif olarak kullanıyorum 500 km deyim ilk bakımı yaptırdım ve motor sağlamlık ve rahatlık bakımından bana güven veriyor , hangi ustaya gösterdiysem motoru ybr motoru, taklidi fakan değil birebir diyor ne kadar doğrudur bilemem ama ben tavsiye ederim .
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------
QUOTE=thereman;2371692]Motoru 20 gündür aktif olarak kullanıyorum 500 km deyim ilk bakımı yaptırdım ve motor sağlamlık ve rahatlık bakımından bana güven veriyor , hangi ustaya gösterdiysem motoru ybr motoru, taklidi fakan değil birebir diyor ne kadar doğrudur bilemem ama ben tavsiye ederim .[/QUOTE]
[
-
06 Haziran 2011, 22:44
#47
Theraman, motorunu kazasız ve belasız sürmeni dilerim,
Benim motorla aynı renkte ve çok hoş duruyor..
Bu arada yan çanta kullanmayı düşünüyormusun ,ben kappa nın k21 modelini taksam mı yoksa soft mu kullansam karar veremedim..
Vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
08 Haziran 2011, 01:01
#48
mitmuallim adlı üyeden alıntı
Theraman, motorunu kazasız ve belasız sürmeni dilerim,
Benim motorla aynı renkte ve çok hoş duruyor..
Bu arada yan çanta kullanmayı düşünüyormusun ,ben kappa nın k21 modelini taksam mı yoksa soft mu kullansam karar veremedim..
Vesselam..
Sağolasın Mitmuallim Kazasız belasız sürüş temennisini tüm motorcu kardeşlerimiz için ben de dilerim. Aslında ben deri çanta takımı düşünüyordum ama kafamı karıştırdın arka çantayı aceleye getirip almıştım şimdi k21 i düşünmeye başladım alırsan fotoları paylaşırsan memnun olurum.
-
15 Haziran 2011, 20:02
#49
mitmuallim adlı üyeden alıntı
tabiki rodajın 1000 km de bittiğini biliyorumda 120 yi nasıl gördünüz onu anlayamadım birde 120 km hızla ne kadar süre gidebildiniz onu merek ettim..
yazımı ii oku =)
105 gördüm dedim =)
-
15 Haziran 2011, 23:05
#50
Yazımı iyi oku!
İyi, Okurum da, Okudumda. evet 105 i görmüşsün 120 yi görürüm diyorsun. hemde rodaj döneminde kullanma klılvuzunun ilgili sayfasına baktın değil mi? aynen senin yaptığın gibi yap diyor zaten...
2. el motor almamın en önemli nedenlerinden biri de bu çok bilmiş kullanıcılar zaten,
Mühendis ve üret,c,ler okılavuzu aksesuar olarak veriyorlar zaten.
bu sana son yazışım bir dahada seni muhatab kabul etmiyorum bilesin
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
17 Haziran 2011, 13:29
#51
mitmuallim adlı üyeden alıntı
Yazımı iyi oku!
İyi, Okurum da, Okudumda. evet 105 i görmüşsün 120 yi görürüm diyorsun. hemde rodaj döneminde kullanma klılvuzunun ilgili sayfasına baktın değil mi? aynen senin yaptığın gibi yap diyor zaten...
2. el motor almamın en önemli nedenlerinden biri de bu çok bilmiş kullanıcılar zaten,
Mühendis ve üret,c,ler okılavuzu aksesuar olarak veriyorlar zaten.
bu sana son yazışım bir dahada seni muhatab kabul etmiyorum bilesin
bak sen ne yap biliyo musun
10 tane ustaya sor 7-8 benim dediğimi diyecek
öncelikle
1) demir ve celik aksamı olan motorlar kaza yapmadıgın sürece kolay kolay dağılmaz
2) kitapta sana ne yapman gerektiği hız devir konusunda net bir şey yazmıyor
3) motor açma kavramı bu tarif edilen sana rodaj diye anlatılan
iyi acarsan uzun süre kullanırsın
4) bu motoru ikinci el aldıysan hata yapmışsındır yada cok ucuza almışsındır
5) beni muhattap al yada alma senin motorun en fazla 100 yapıyor olabilir
üstünde ybr motor olan bir motor için kötü bi durum
iyi açılmamış diye tahmin ediyorum
6) bu arada rodaj dediği muhabette yağ kısmına özel bir yağ konuluyor biraz daha yogun kıvamda pütür pütür bişi
bununla pistonlar segmanlar birbirine uyum saglıyor
400 - 800 kmde servise gittiğinde bu yağ değiştirilerek rodaj biter
bundan sonra ise amortsörlerin geri kalan parcaların esneme ile 1000 km ye kadar herşey yerli yerine oturur..
o motorda arka amortsörler biraz daha yere yaklaşır çöker esner
motor rodajını eger iyi yapamazsan rodaj sonrası yakıt tüketimi standartın üstüne cıkar öyle kullanmak zorunda kalırsın
rodaj bitiminde rüzgarsız bi hava buldugumda müsait tekrar hızı deniyecegim 110 rahat yaparım diye umuyorum...
-
17 Haziran 2011, 14:19
#52
Bu sürat tartışmalarını yaparken motorun üzerine yatıp yatılmadığı da yazılırsa iyi olur. Son sürati ciddi etkiler çünkü.
-
21 Haziran 2011, 13:20
#53
Seko adlı üyeden alıntı
Bu sürat tartışmalarını yaparken motorun üzerine yatıp yatılmadığı da yazılırsa iyi olur. Son sürati ciddi etkiler çünkü.
rüzgar yönü + yatma desek :D
-
02 Aralık 2011, 21:19
#54
KAARİA adlı üyeden alıntı
Belki Kanuni çin e ihracat yapıyordur Jianshe markası altında
Bu arada iki resim arasında fark göremedim
Hepsi çinli değilmi zaten..Aynı bokun lacivert renklisi işte
-
arkadaşlar bizim motora deri yan canta yapan takan varmı bi yazsın yapan taktıran nasıl ve ne şekilde boyutlarını nasıl takıldıgını filan nereden aldıgını
-
2. motorum olarak 2000km kadar kullandım. Tecrübelerim: motor şanzıman vs kaliteli sorun yok. titreşim yok. Fakat elektrik sistemi çok kötü az bi yağmurda sorun çıkarıyor. 1 ay içinde debriyaj teli koptu, şarz dinamosu değişti, ön far ampul patladı(sakin kullanırım bu arızaların agresif kullanımla ilgisi yok) 15dk'dan fazla yağmurda kullanırsanız hız ve devir göstergeleri su alıyor cam buğulanıyor, ayrıca ağırlık merkezi iyi konumlandırılmamış(mühendislik hizmeti almamış muhtemelen) çok dengesiz güven vermiyor, pek bi şürüş keyfi alamadım. Özetle tavsiye etmiyorum...
-
İlginç 9000 kmye dayandım tüm kış üzerinde idim ve yukaruda yazdıklarınızızın hiç birisini de yaşamadım hatta keyifle kullanmaya devam ediyrum..
galiba size üretimde aşamasında sorunlu veya özenilmemiş bir motor denk geldi..
vesselam..
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
-
Bu motor.hakkinda daha detayli bi bilgi verecek arkadas yok mu motoru kullanan pazartesihe kadar yoksa drift sahibi olacagim
-
burdurlu1985 adlı üyeden alıntı
Bu motor.hakkinda daha detayli bi bilgi verecek arkadas yok mu motoru kullanan pazartesihe kadar yoksa drift sahibi olacagim
Merak ettiğin neyse cevaplayabilirim.
-
borayı ilk deneyenlerden biriyim 1 yıldır kullanıyorum
eksiklerini söyleyeyim 100 km üzerine cıkınca yakıt tüketimi iki kat oluyor
üzerindeki zincir cok dandik cin malı değişmesi gerekiyor
benzin muslugu yeterince iyi değil sızdırma eksiltme yapıyor az da olsa
anahtarıyla acılan bölmesi (akünün oldugu bölüm) neredeyse kırmadan sökmek imkansız nasıl diş geçirilmiş hayret
servisleri beş para etmez
g
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler