Yamaha XT1200Z Super Tenere
Reklamlar
-
14 Temmuz 2020, 18:13
#41
Uzun dönem / uzun kilometreler boyu kullananlardan , Supertenere'nin vitesler devirler/süratler ve "TİTREŞİM" varmı yokmu ? yorumu alabilirmiyim ?
Bilhassa Tenere 660'tan geçen kullanıcılar var ise makbul olur idi (zira kendisinin 660 , titreşimi direkt insanın burun ucunda hasıl olup , vizör açıp burun kaşındırmakla geçti 70k kilometre kullandım.. , ötv indirimi beklentileri bindirim olmaz ise , zincir yağlama derdi olmayan bu At'ı edinmeyi düşünuyorum.)
Reklamlar
-
14 Temmuz 2020, 22:32
#42
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Uzun dönem / uzun kilometreler boyu kullananlardan , Supertenere'nin vitesler devirler/süratler ve "TİTREŞİM" varmı yokmu ? yorumu alabilirmiyim ?
Bilhassa Tenere 660'tan geçen kullanıcılar var ise makbul olur idi (zira kendisinin 660 , titreşimi direkt insanın burun ucunda hasıl olup , vizör açıp burun kaşındırmakla geçti 70k kilometre kullandım.. , ötv indirimi beklentileri bindirim olmaz ise , zincir yağlama derdi olmayan bu At'ı edinmeyi düşünuyorum.)
kendim sahip olmadım ama çok yakın arkadaşımda var 3 yıldır tüm motosiklet festivallerine beraber gidiyoruz , iki hafta önce Kastamonu Fındıklı yaylasında kamp attık , süper tenere hakkatten süper , ben İst. şehir içi ağır geleceği henüz almadım vstromla devam ama tamamen emekli olunca super tenereye geçicem , kısaca özetlersem parası olan GS alır olmayan super tenere , benim param var ama yinede süper tenere alırım bana göre GS den hiçbir eksisi yok , sorunsuzluk olarak artısı var ( 2014 öncesi modellerde kronik egzantrik sesi var , başkaca bir sorunu pek yok , titreşim vs asla yok , 220 ye kadar yağ gibi akıyor , basmazsan 4,5-5 basarsan 9-10 lt lere bile çıkar)
-
Yakıt.
Türkiye yollarında,Enduro makineler, her zaman, uzun yolda, daha çok yakar.
ST şehir içi 6.5 yakıyorsa, şehir dışında en az 8 yakar.
Balkanlarda falansanız iş değişir. Oralarda maksimum hız 100, 100 yapacak yolu da nadir bulursunuz.
Tüm motorlarda durum böyledir. Küçüklerde daha da vahim.
Benim YBR 250 şehir içi 3, şehir dışı 6 yakıyor.
V-strom 650, şehir içi 4.5, şehir dışı 8.8 yakıyor.
Arkadaşımın 1200 GS'ini kullandım, şehir içi 5, şehir dışı 6.5 yaktı.
Vs....
Her zama şehir dışı çok yakar.
Amz arkadaşlar, yakıtı şöyle hesaplıyor: 100 kilometre gazlamıyor, efendi efendi gidiyor. Sonra benzin alıyor. Aaaaaa % 4 yaktı. Hadi oradan.
TR'de ortalama büyük motosiklet hızı 150-160. 160 ile kaç yakıyor?
-
660 ı sattıktan sonra süper tenere yi uzun uzun test ettim
motosiklet bi hayli güçlü
yanlız bunda da titreşim var 660 kadar değil güçlü diye titriyor anlamadım ama titreşim i hissediyorsun
yakıta bakmadım benzini koyup gezdim
ağırlık olarak kendi sınıfında bi motosiklet kadar diyelim
-
mayko33 adlı üyeden alıntı
.......V-strom 650, şehir içi 4.5, şehir dışı 8.8 yakıyor......
şehir içi eyvallah 4-5 lt kullanıma göre yakar ama vstrom uzun yolda otobanda 170-180 le bile giderken 8,8 lt yakmaz hocam senin motorda ciddi bir sorun var bence , iki tane vstrom kullandım o rakkamları hiç görmedim..
-
11 Aralık 2022, 19:41
#46
Uzun süredir yazışma olmamış. İnşallah bir kullanıcı yazımı görür de cevap verir. 2015 ZE modeli almak nasip oldu ama henüz almaya daha gitmedim. Yağışlar bitince alıp gelicem. 1000 km uzakta çünkü.
Boyum 1,76 sıkıntı olur mu acaba?
-
11 Aralık 2022, 20:19
#47
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
kendim sahip olmadım ama çok yakın arkadaşımda var 3 yıldır tüm motosiklet festivallerine beraber gidiyoruz , iki hafta önce Kastamonu Fındıklı yaylasında kamp attık , süper tenere hakkatten süper , ben İst. şehir içi ağır geleceği henüz almadım vstromla devam ama tamamen emekli olunca super tenereye geçicem , kısaca özetlersem parası olan GS alır olmayan super tenere , benim param var ama yinede süper tenere alırım
bana göre GS den hiçbir eksisi yok , sorunsuzluk olarak artısı var ( 2014 öncesi modellerde kronik egzantrik sesi var , başkaca bir sorunu pek yok , titreşim vs asla yok , 220 ye kadar yağ gibi akıyor , basmazsan 4,5-5 basarsan 9-10 lt lere bile çıkar)
bunu yazdıktan kısa süre sonra gittim GS aldım :D
Super Tenere yi çok beğeniyordum ama ikinci elde değer kaybetmesi ve GS le arasındaki 30 kg fark nedeniyle cüzdanı BMW ye kaptırdık , o paraya neredeyse iki tane Tenere alıyorduk halbuki :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------
zihnigonen adlı üyeden alıntı
Uzun süredir yazışma olmamış. İnşallah bir kullanıcı yazımı görür de cevap verir. 2015 ZE modeli almak nasip oldu ama henüz almaya daha gitmedim. Yağışlar bitince alıp gelicem. 1000 km uzakta çünkü.
Boyum 1,76 sıkıntı olur mu acaba?
hayırlı olsun kazasız belasız uzun yıllar binesin..uzun yolda boyla ilgili sıkıntı yaşamazsın mevsim şartlarına uygun giyinirsen bol molalı 1000 km Super Tenere ile keyifle sürülür..
-
16 Aralık 2022, 04:36
#48
-
Uzun zamandır kimse yazmamış. En son ben yazmışım.
Aralık ayında 30 binde aldığım Süper Tenere 16 bin km yaptım. Baya iyi gezmişim. YouTube'de ismimle arama yaparsanız gezilerimin bazılarını görebilirsiniz.
Niçin Süper Tenere'ye geçtim:
Daha önce çok motosikletim oldu. Son olarak Honda CRF 250L (ABS) ve Honda İntegra 750D motosikletim vardı. Her ikisinden de aşırı memnundum. Ancak kızımla yaptığımız 3-4 günlük turlarda üç şey beni rahatsız ediyordu.
1- Zincir yağlama ve temizleme
2- Sol elini dinlendirebiliyorsun ama sürekli gaz vermek sağ elimi çok yoruyordu.
3- Ben yörük adamım. Yaylaları çok seviyorum. Gittiğim yerlerdeki yaylalara vs çıkmak da istiyordum. O kadar uzaklara CRF ile gidilmezdi. İntegra ile de toprak yollara gitmek çok yorucu. Hem konfor hem motorun niteliği hem de zincirlerin tozun etkisiyle kuruması vs.
Bu sebeplerle; Hız sabitleyicisi olan, şaftlı bir enduro almam gerektiğini anladım. Bütçem yetmediği için her iki motorumu da satıp 2015 Yamaha Süper Tenere XT1200ZE aldım. Bir miktar daha param vardı onunla da şehiriçi kullanmak için SYM scooter aldım.
Gelelim değerlendirmeme:
Durduğu yerde kendisini hissettiren ama yürüyünce hiç hissetmediğiniz iyi bir ağırlığa sahip. Ağırlık nerede sorun oluyor? Diyelimki yayla yollarında bir yere girdin ama yanlış yön veya yol gidilemez durumunda. Geri dönmen gerekiyor. İşte ağırlık orada sorun oluyor. Onun haricinde ağırlık hiçbir zaman sorun değil. Deneme amaçlı birkaç kere yere yatırıp kaldırdım, gayet rahat kalkıyor. Ama eğimli bir arazide motoru çevirmek gerçekten güç. Ya yanında başka motorcular olacak ya da artçın olacak (doğrusu bu ama benimle gelen başkaları olmadığı için hayallerimi ertelemek istemiyorum).
Ağırlığı haricinde hiçbir sıkıntısı olmayan, kronik arızası bulunmayan bir motor. Yakıtı ise gayet güzel. Ben çok hızlı gitmiyorum. 90-115 km aralığında 100 km'de 4,8-5,2 lt arası yakıyor. O sınıfta bulunan bir motor için gayet iyi değerler.
Boyum 1,76. Boyumla ilgili bu güne kadar herhangi bir sorun yaşamadım. Motoru almadan önce (ağırlığından dolayı) en çok bundan endişe ediyordum. Sele alçak pozisyonda iken her iki ayağımda tabanıyla birlikte yere değiyor.
İlk aklıma gelenler bunlar. Keyifli sürüşler...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler