2010 z1000-cb1000-fz1 karsılastırması
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
Yaris motosikletlerinin disinda kalan modellerin de incelenmesini isteyen arkadaslar vardi aramizda.
Moto Revue dergisi baslikta gordugunuz 3 modeli test etmis ve teknik ozelliklerini karsilastirmis.
Ben de bir turlu firsat bulup size aktaramamistim ama bugun nasip oldu.
Z1000
CB1000
FZ1
Ben teknik karsilastirmalarini asagida verecegim ama derginin puan vererek yaptigi degerlendirmeden baslayayim.
Dergi motor konusunda en yuksek puani Z1000'e verirken,kalite, konfor ve kolaylik konusunda CB1000'i en yuksek puana layik gormus.
Frenaj konusunda Z1000 ve CB1000 ayni puanlari alirken, FZ1 rakiplerinden biraz eksik kalmis.
Konfor konusunda FZ1 en yuksek puani alirken, yakit meselesinde CB1000 ile en yuksek puani paylasmis.
Anlasilan Z1000 fena yakmiyor.
Bu motosikletlerden herhangi birini satin aldiginizda mesele bitmiyor tabi.
Bunun bakimi vs. var.
Yani isletme giderleri dedigimiz hadiseler.
Bakalim bu motosikletler basimiza ne kadar masraf açiyor?
(fiyatlar Fransa fiyatlaridir)
Revizyon giderleri:
Yag filtresi: En ucuz yag filtresi Z1000'de (9.97€)
CB1000 (11.43€)
FZ1 (11€)
Hava Filtresi: Yine Z1000 en ucuzu (30.96€)
CB1000 (50.29€)
FZ1 (39€)
Buji(1 adet): Bu konuda en ucuz FZ1 ( 11€)
Z1000 ( 22.99€)
CB1000 (32.21€)
Yag fiyatlari degisken oldugu için buraya almiyorum ama filtreyle beraber ne kadar yag aldiklarini da yazayim.
Z1000 3.8lt
CB1000 3lt
FZ1 3.10lt
Ozetle yag hariç revizyon masraflari toplami soyle:
Z1000 63.92€
CB1000 93.93€
FZ1 61€
Parça fiyatlari:
On fren plaket:
Z1000 130.82€
CB1000 100.22€
FZ1 98€
Arka fren plaket:
Z1000 58.29€
CB1000 58.16€
FZ1 49€
Zincir disli takimi:
Z1000 330.49€
CB1000 320.65€
FZ1 215€
Debriyaj:
Z1000 450.04€
CB1000 179.47€
FZ1 213€
Kirilacak dökülecek malzemeler:
On fren maneti:
Z1000 43.49€
CB1000 55.20€
FZ1 64€
Debriyaj maneti:
Z1000 15.26€
CB1000 37.85€
FZ1 33€
Dikiz aynalari(tanesi):
Z1000 48.17€
CB1000 54.61€
FZ1 112€
Egzoz:
Z1000 825.01€
CB1000 526.63€
FZ1 1.362€
Depo:
Z1000 850.01€
CB1000 722.19€
FZ1 1.123€
Evet motosikletlerin masraf açacak malzemeleri bunlar.
Simdi bir de teknik ozelliklerine bakalim, kim kimi döver, kimin arkasi kuvvetli gorelim.
Z1000 9148 devirde 109ch Arkateker 90.8ch - tork 7246 devirde 9.9mkg arkateker 8.2mkg
CB1000 9071 devirde 106.8ch arkateker 88.9ch - tork 5726 devirde 10mkg arkateker 8.3mkg
FZ1 8199 devirde 106.7 arkateker 85.9ch - tork 7382 devirde 9.7mkg arkateker 7.8mkg
Gelelim diger meselelere.
Detayli teknik verileri internette kolayca bulabileceginiz için buraya tek tek yazmaya ugrasamayacagim.
Ufak detaylardan bahsedeyim sadece.
Her 3 modelinde 220km/h uzerinde hiza çikabilecegi öngörülüyor.
CB1000 100 km de 6.1 litre benzin yakarken,
Z1000 6.49
FZ1 6.8 litre
yakiyor.
CB1000 bir depo benzinle 270 km gidebilirken,
Z1000 230 km
FZ1 265 km
yol yapabiliyor.
Motorlarin hersey dahil agirliklari da söyle:
CB1000 218kg
Z1000 218.5kg
FZ1 216kg
Hani su çok tartistigimiz bir konu var.
Hiz gostergelerinin fazla gosterdigi soylenir,tartisma baslar.
Iste o hiz gostergelerindeki sapma da olçulmus.
Simdi size km saatin gosterdigi hiz ile gerçek hizlarini da verecegim.
Km saat 50km/h gosterirken;
CB1000 47 km/h
Z1000 47 km/h
FZ1 48 km/h
Km saat 90km/h gosterirken;
CB1000 83 km/h
Z1000 87 km/h
FZ1 87 km/h
Km saat 110km/h gosterirken;
CB1000 102 km/h
Z1000 107 km/h
FZ1 106 km/h
Km saat 130km/h gosterirken;
CB1000 119 km/h
Z1000 124 km/h
FZ1 124 km/h
Km saat 140km/h gosterirken;
CB1000 129 km/h
Z1000 144 km/h
FZ1 134 km/h
Gordugunuz gibi km saatteki hizla gerçek hizlar arasinda baya bir sapma var.
Son olarak motosikletlerin Fransa satis fiyatlarini da yazayim tam olsun.
CB1000 11.090€
Z1000 11.299€
FZ1 10.799€
Merak ettiginiz baska birsey varsa, çekinmeden sorabilirsiniz.
Ha ben cevaplayabilirmiyim onu bilmiyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
-
Gerçekten akla takılabilecek tüm detaylar mevcut.
Revizyon giderleri, parça fiyatları ve kırılacak dökülecek malzemeler gibi detayları yazmanız çok güzel olmuş.
Şu şartlar altında maddiyatı bi kenara bırakırsak direk z1000 diyorum
Yırtıcı bir kuş havası var sanki.
Karşılaştırma için teşekkürler coq üstad. Elinize sağlık.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
çok faydalı oldu özellikle benim gibi nakeda dönmek isteyenler için. teşekkürler...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç
orta sehpalı supersport gördün mü.....
-
-
Eline saglik coq
Hepsi birbirinden güzel..
2011 de aliriz artik bunlarin kullanilmasini
ilkönce bu altimdakinin hakkini vereyim
Birde bu sene ADAC den birkac güzel bir ders alayim..
Sen buraya gelip sana ders veririm diyorsan baska..
Yada ben oraya gelirsem bana zaman ayirsanda ok.
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
-
Kawasaki bu konuda kendini cok gelistirdi.
Oncelikle alt sakal var, inanilmaz guzel bir detay
Klasik sinyal cubuklari yerine gomme sinyal kullaniyor kazada koruma demiri var ise daha az hasar gorme olasiligi demek.
Disk frenler Kawasaki disindaki modellerde duz klasik seklinde.
Radyator Kawasakide icerlek duruyor kucuk taslara karsi daha guvenli.
Kawasakinin tasarimi en cusseli tasarim. 1000cc bir motorun hakkini veren kudretli cizgilere sahip.
Merci Coq.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Harika motorlar, harika bilgiler, fevkalade Coq. Teşekkürler. MotoUSA sitesi Kawasaki z1000'i çok övmüştü. Benim de çok hoşuma gidiyor. 20.000 lira kadar eksiğim var alıcam inşallah
-
üçü de çok güzel , favorim cb1000 : )
paylaşım için tşk
-
Z1000 en yakışıklısı gerisi traş
-
bakım mailyetleri de el yakıyor maşallah.
zincir dişli takımlarına bak hele 330 euro. yamahanın zincir dişli takımı plastikten herhalde.
z1000'in debriyajı da altından olmalı.
-
hiz olcumlerinden aldigim gaz ile honda nin ne kadar sahtekar oldugunu sizlere hatirlatmayi bir borc bilirim,
bir de yamaha yedek parca fiyatlarinda cok ucuz du degil mi?
-
coq adlı üyeden alıntı
Km saat 140km/h gosterirken;
CB1000 129 km/h
Z1000 144 km/h
FZ1 134 km/h
Gordugunuz gibi km saatteki hizla gerçek hizlar arasinda baya bir sapma var.
Sanırım 134 km/h olacak
-
Motosiklet Eğitmeni
seannnnn adlı üyeden alıntı
Sanırım 134 km/h olacak
Ben dikkat etmemisim ama dergide 144 yazili ve tersine sapma da mumkun.
Baska kaynaklardan da arastirip sonucu yazarim.
Bu arada CB1000 henuz Turkiye de satilmiyor degilmi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Az önce sahibinden.com a baktım orda kategorisi bile yok CB1000'in. Honda'nın Türkiye sitesinde de görünmüyor...
-
-
Hmmm.. yani firma stratejileri ile bir ilgisi yok. Eline sağlık tekrardan.
-
Ellerine sağlık, oldukça güzel noktalardan detaylıca anlatmışsın 3 modeli de.
Ben hep söylüyorum, tercih etmem gerekirse tek seçeceğim makine hiç düşünmeden Z-1000' dir. Çok yakışıklı ve kaslı bence.
-
Kawasaki bu konuda kendini cok gelistirdi.
Oncelikle alt sakal var, inanilmaz guzel bir detay
Klasik sinyal cubuklari yerine gomme sinyal kullaniyor kazada koruma demiri var ise daha az hasar gorme olasiligi demek.
Disk frenler Kawasaki disindaki modellerde duz klasik seklinde.
Radyator Kawasakide icerlek duruyor kucuk taslara karsi daha guvenli.
Kawasakinin tasarimi en cusseli tasarim. 1000cc bir motorun hakkini veren kudretli cizgilere sahip.
-KATILIYORUM.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:56 ----------
bilgilendirmeniz için teşekkürler. çok iyi oldu bunları öğrenmek. makinelere gelince eskiden beri dediğim gibi kawasaki daha iyi tasarımı ve kaslı duruşuyla göz dolduruyor, durduğu yerde karizmayı sergiliyor. kawasakiden şaşmam.
-
Z 1000 söz konusuysa diğerleri teffaruattır...
CB1000'de fena değil ama z1000 bambaşka.... Offffff Of......
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
coq adlı üyeden alıntı
Ben dikkat etmemisim ama dergide 144 yazili ve tersine sapma da mumkun.
Baska kaynaklardan da arastirip sonucu yazarim.
Bu arada CB1000 henuz Turkiye de satilmiyor degilmi?
üstadim burada bir basim hatasi var sanirim..
Baska yerleri bilemem ama almanyada bir araba 144 kmh yapipita 140 gösteremez.. Yaptiginin herzaman fazlasini göstermesi gerekir.
Bu kanunen böyledir.. Fazla göstermeye kimse birsey demiyor ama az göstermesi yasak...
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler