Seannnnn özelden sormus ama burada cevaplandirayim.
Konuyu bolmek istemedigi için ozelden sormus ama konuyu bölmüs olmayiz.
Bu km saat gostergelerinin sapmasinin nedenini herkes merak ediyor saniyorum.
Dogrusu ben de merak ediyorum.
Saka bir yana daha oncede uzerinde kafa yormustuk.
Kontur sapmalarinin çesitli sebepleri olabilir.
Oncelikle bu km saatleri farkli firmalar uretiyorlar.
Yani hepsinden ayni performansi beklemek yanlis olur.
Diger bir konu da motosikletin hizinin nereden olçuldugu ile ilgili.
Ornegin hiz olçumunun on tekerden alindigi km saatlerde sapmanin buyuk oranlara varmasi çok normal.
Bildiginiz gibi suspansiyonun gorevi tekeri yere basmak.
Fakat yol kosullari her zaman buna imkan vermiyor.
Yani tekerlekler iki defa asfaltta donuyorsa, 3 defa havada donuyor.
Bu nedenle saglikli bir sonuç almak, her zaman mumkun degil.
Yukarida ki ornegi çogaltmak mumkun.
Krank için de ayni seyi soyleyebiliriz.
Yine bildiginiz gibi, motor devir sayisi ayni oranda arka tekere yansimaz.
Zaten oyle olsaydi, 10bin devir çevirdiginizde, tekerin de 10bin kez dönmesi gerekirdi.
Dakika da 10bin defa donen bir teker(atiyorum çevresi 1.5 metre olsa) 15bin metre yol kateder.
Yani bu dakikada 15 km hiz demektir.
Bunu 60 ile çarptiginizda saatte 900km hiza ulasmaniz anlamina geliyor ki insanlarin dunyasinda bu simdilik mumkun degil.
Neyse, herkes, bildigini ya da fikrini yazsin aydinlanalim.