Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
harbitürk kle nin yakıt tüketimi ile ilgili ölçümünü yazmış.bende son iki depoda yaptığım ölçümü yazmak istedim.zamanında forumlarda kle nin ne yaktığıyla ilgili atmasyon,kulaktan dolma çok spekülasyonlar olmuştu.belki ilgilenenlere ışık tutar.
ölçüm koşulları şöyledir.ben 80 kg ağırlığındayım.parkur ev ve işim arası gittiği 20 km lik parkur.gidiş geliş 40 km.bu yolun 12 km si bölünmüş yol.ortalama hızım 80-110 km arası.ancak 4 tane işıkta duruyorum.kalan 8 km daha dur kalktılı ışıklı şehir içi.ortalama hızım 40-70km arası.ortalama kullandığım devir aralığı 4000-6000 devir arası.
bu koşullarda yakıt tüketimim 4.2 lt.arasıra ışıklarda sidik yetiştirmeye çalışan arabalara dayanamayıp gazlamalar yaptığımda olmuştur.
iki kez test ettiğim ölçümdür.muhtemelen uzun yolda 4000-6000 devir aralığında 120 km hızla yapacağınız yolculukta kesinlikle bu rakam 4 lt nin altına iner.perti çıkarılmış bakımları yapılmamış bir motorla sürekli 10.12 bin devirlerde yapacağınız sürüşlerdeki yakıt tüketimi esas alınamaz.daha yoğun trafikte ve yüksek devir kullanımlarında yada arazi şartlarında bile bu rakamın hiç bir şekilde maksimum 6lt yi geçeceğini sanmıyorum.
herkese iyi sürüşler...
Merhabalar bende Asya As 200 GY-TAY var.Geçen hafta Ankara-Sinop gidip geldim.Toplamda gidiş dönüş 800 km.Gezi güzeldi birkaç ağrı dışında hatta hiç yorulmadım nerdeyse fakat benim motor 110 anca basıyor sollamalarda zorluyor beni, bayırlarda güçsüz kalıyor ve ben kışın bile uzun yol yapmak istiyorum fakat bu motorla zor biraz.Bu yüzden KLE 500 alma fikri oluştu iyice kafamda.Bütçe 7000 civarlarında olduğu için Kle 500 iyi seçim gibi geldi.Bu motorun yedek parça sorunu felan varmı şuan sıkıntı çekiyormusunuz?.Uzun yıllar ona iyi baktığım sürece beni taşırmı?
soykan67 şu an benimde canım çekti. ama parçaları biraz pahalıdır ( kullandıgım çinliye göre ) ondan tırsıyorumda.
Parçalarından bende tırsıyorum ama dediğin gibi şuan motoru canım çok çekiyor.Tek silindirlilerle uğraşmak istemiyorum artık.Parça sıkıntısıda olacağını sanmıyorum.Tek eksisi parçalarının fiyatları. 2. el piyasasıda gayet canlı.
http://youtu.be/HaxlhjwRe2g
30liralık kamerayla çektim. 3.30 dakikadan sonra izleyin öncesi geyik. sonlara dogruda 170 gördürebildim daha fazla gitmiyor.
bayramın ikinci günü bende egeden akdenize ineceğim uzun yolda yakıt durumunu yazarım.
Now the world is gone. Im just one.
selamlar..1 hafta önce 2005 model 51000'de bir kle 500 aldım. Ancak ankarada çok güvenilir bir usta bunun atkı zinciri ve eksantrik zinciri çok ses yapıyor bunlarıda değişmem için motoru indirmem gerek dedi bana 2000 masraf çıkardı. Değişmezsemde bu motora binilmez olmadık yerde seni yolda bırakır dedi. Ankarada kawasaki servisi ulusan motorda eksantirk zinciri için bi fiyat aldım. sanırım atkı zinciri sesi motorun sağlığına bi etkisi yokmuş eksantirk zincirini değiştirip bu sorundan kurtulmak istiyorum. bu konuda sizin fikriniz nedir? 30.000-35.000 'den sonra her KLE bu zincir sesini yapıyor diyor çoğu kullanıcı. Motorumla 1 haftada 1000 km uzun yol yaptım. bunun 450 kmsi sadece benzin almak için durdum ve 150 km'si yağmurda gittim. motor canavar gibi tık demeden gitti. Ancak bu 2000 masraf çıkaran usta biraz moralimi bozdu.
bi cevap gelmeden ben sorunuma çözüm buldum Ankara kawasaki servisi ulusan motor'da eksantrik zinciri ve takımı, atkı zinciri için toplam 800 lira fiyat aldım. pazartesi motorumun bujileri, zincir ve dişli takımı, subab ayarı, yağ değişimi, eksantirik zinciri ve takımı, atkı zinciri değişcek bakalım toplam ne kadar masraf tutucak. Ancak bu bakımlarıından sonra motor en az bi 50.000 daha yapıcak duruma gelicek içim rahat ederek bineceğim.
Atkı zincirini değişmeni gerektiren durum nedir? Ses yapması uzaması anlamına gelir ki gergileri var. Sorun başka birşey olmasın.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Atkı zinciri ve eksantrik zincirinden ses gelmesi bu motor için normal birşey.Herhangi bir zararı yok sadece gürültü yapar diye biliyorum ben.Bende bu motordan almak istiyorum ama beni en çok bakım ve parça maliyetleri korkutuyor.
Bu motorun sahibi burda mi arkadaşlar bunu almayı düşünüyorum. BElki bir mt kardesşili yardı mı olur :D http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...7539479/detay/
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
Arkadaşlar 2004 eski kasa ile 2005 sonrası makyajlı kasa arasında, katalitik konvertör dışında ne farklar var?
2005lerin selesi daha mı geniş, makyajsız kasaya göre ?
Beylikdüzü tarafında iyi bir servis/usta varmı acaba ?
Merhabalar , bende kısmetse bordo kle 500 alıcam 1993 model ama motoru 2006 model. bakalım ustamıza gösteices nasılmıs neymış ne değilmiş =)
Merhabalar, ben kısmetse 1993 model bir kle 500 alıcam , ama sahibi dürüst biri diyorki 2006 model motor getirtip yunanistandan onu taktırmış şaseleri aynıymıs ama mauaynede sıkıntı yaşamazsın dedi, sizce bu motor alınırmı yani uzun yıllar sorunsuz bınılırmı eger motoru saglamsa kı sahıbı cok guvenıo cok parcalanmıs zamanında motorcular da en son bu yontemı uygulamıs.
Öncelikle herkese merhaba..(gerçi bayağıdır kullanılmıyormuş ama olsun!..)
bu hafta sonu 2005 model KLE 500'ü me kavuşuyorum kısmetse..sizler den yardım ve destek bekliyorum. daha önce er-6n modeliyle ilgilenmiştim. Fakat Kle 500, bana daha uygun gibi geldiği için onu tercih ettim. Fakat enteresan olan sadece 45-50 km. cbf 150 kullanıp ; sıkılıp bana daha kuvvetli motor lazım deyip, er-6n ' ye niyetlenip, oruçu Kle 500'de bozmamdır..
yani aslında pratik olarak Kle 500 ilk motorum sayılabilir.
İşte bu yüzden sizlere asıl sormak istediğim soru : acaba iyi mi yaptım?
Gerçi bu forumda pek bir paylaşım göremedim ama, yine de yardımcı olmak isteyen arkadaşlara şimdiden teşekkürler..
facebook sayfasına da üyeyim. oradan da tecrübelerinizden yararlanmak isterim..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)