viragoda yabancı forumlarda bazı uygulamalarla yakıtı düşüdüklerini okumuşdum yapan varmı yada ortalama yüketimi şu anda litre bazında nedir.. 100km de..
viragoda yabancı forumlarda bazı uygulamalarla yakıtı düşüdüklerini okumuşdum yapan varmı yada ortalama yüketimi şu anda litre bazında nedir.. 100km de..
ben izmite satmıştım sonra bi ara istanbuldan ilana verildi o da çok kısa sürdü bi daha da göremedim motoru.
Merhabalar,
Konuyu hortlatayım biraz . DS 650 bakarken xv 535 gönlümü çelmeye başladı 96 model 35.000 de ( Muhtemelen km ile oynanmıştır diye düşünüyorum ) bir 535 var DS650 konusunu hatim ederken aşağıda yazan sayın @draggy nin ikinci el bakma kıstasları 535 içinde geçerli olur mu yakın bir zamanda bakacağım motosiklete
96 model motosiklet, 2017-1996= 21 Yıllık 21 yaz 21 kış görmüş aboooo, hadi sadece yazın binse yılda en az 5000 yapsa 21*5000= 105000km de dir o motor. Birde 21 yılın verdiği metal yorgunluğu paslanma aşınma işiniz şansa kalmış, her gezinin sonunda bir yerden birşeyler zırtlar, nitekim bende chopper club üyesiyim hali hazırda, kulüpteki arkadaşların 2000-2008 dragstar shadow harley motorlarını 3 yıldır yakından gözlemledim, bende chopper alacaktım ama baktımki bu motorlar durmadan arızalanıyor parçasıda bulunmuyor 20000-25000 arasında fiyatları eski olanları yani elim varmadı gittim sıfır daelim daystar aldım hem az yakıyor hemde yeni tabi gönül isterdiki 30000-50000 param olsaydıda yeni model büyük chopper alabilseydim malesef olmadı.
Viragonun sürüşünden keyif alsam da Motosikleti CC olarak yükseltmeyi düşünüyorum. Aklımda Dragstar 1100 var ve temiz bir tane de buldum, bu sebeple Viragomu satmayı düşünmekteyim. Sahibindene koymadım henüz. Almayı düşünen varsa benimle temasa geçebilir özelden.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------
Km konusunda haklısınız, fakat bunun dışında size pek katılmıyorum. Sonuçta önemli olan nasıl kullandığın makinayı, nasıl baktığın. Sonuçta her motosiklette belli zamanlarda değişmesi gereken belli parçalar var. Motosikleti hor kullanırsan, zorlarsan, yağını zamanında değiştirmezsen, bakımlarını gerektiği gibi yapmazsan, custom yapacağım diye motorun orasıyla burasıyla gereksiz yere oynarsan elbet daha çok sorun çıkarır. Onun dışında her motor arızalanabilir. Chopper ruhunda olan biraz da motorla haşır neşir olmak o yağa kire bulaşmak çoğu zaman arızaları kendin halletmen. Bu da ancak böyle bahsettiğiniz arızalarla çözmenin zaman alacağını bilseniz de kendinizin uğraşmasıyla oluyor. Belki de sizin gözlemlediğiniz odur? Yurtdışı chopper forumlarına bir göz gezdirin kaç yıllık motorlara binenler var içlerinde. Unutmayın motor işi gönül işidir ;)
Türk Chopper Kutahya
evet 21 yıllık bir motosiklet km si eminim değişmiştir ya da takla atmıştır. Metal yorgunluğuna gelirsek ben bunun önemini uçaklarda diye biliyorum hali hazırda pegasusun 20-30 yıllık uçaklarına biniyoruz mecburen. Beni buna zorlayan konu tamamen maddi yönü evet bu eski japonlara vereceğim para ile 0 çin ya da kore alabilirim lakin ben japondan yana tercihimi yapmak istiyorum 91-93 model harleyler ve japonlar bile piyasada varlığını sürdürüyor tabi bakımlarının iyi yapılması şartı ile zaten bu ilk motosikletim cruiserım olacak muhtemelen maksimum 2 sezon kullanırım kullanmam ondan sonra harley hayalimi gerçekleştiririm. Vermiş olduğunuz cevaplar benim için çok önemli ve teşekkür ederim daha fazla kullanıcının yorumunu bekliyorum.
------------------------------
özelden motosikletiniz hakkında bilgi verirmisiniz rica etsem.
Bende 25 yillik bir tane xv250 var. Hala saglikli. 90'larda uretilen Yamaha'lar epey kaliteli malzemeyle yapilmis anlasilan.
amerikada avrupada chopper lar eskidikçe değerlenir eski harley triump indian gibi motorların değeri sıfırlarından pahalıdır..
metal yorgunluğu nedir.. tutturmuş millet bir metal yorgunluğu gidiyor..
metal yorgunluğu çok basitçene yüksek basınç ve kuvvetler altında metalin moleküllerin kovalent bağlarının gevşemesi sonucu metalin direncinin azalmasıdır.. metal yorgunluğunu olabilmesi için sabit bir bölgeye düzenli belli frekansda yükün binmesi lazımdır yoksa kolay kolay gene olmaz yorgunluk..
metal yorgunluğu daha çok uçak helikopter gibi yüksek direnç basınç gören vasıtalarda görülürki onlarda bile kolay kolay 10 yıldan önce görülmez kaldıki uçaklar falan çok yüksek irtifalarda aşırı basınç yıldırım fırtına çok değişken iklim olaylarına tek seferde maruz kalabiliyor ve buna çok yüksek 600-700 km gibi hızlarda maruz kalabiliyorlar.. basit bir örnekle bir uçak karlı bir ülkeden kalkıp yazın tam ortasında olan bir ülkeye iniş yapabiliyor .. uçakdaki metalin çekdiği işkenceyi dünyadaki hiç bir makina kolay kolay çekmez..
kısaca araba motor gibi vasıtalarda metal yorgunluğu öyle çok sık rastlanan bir şey değildir.. bugün 50 model 60 model arabalar motorlar yollarda tıkır tıkır gidiyor sorunsuz..
vibrasyonu çok olan motorlarda titreşimden ötürü belli noktalarda yorgunluk olabilir oda firmanın yalıtım kalitesi motor teknolojisi ile ilgili o yüzden derim v motordan şaşmıycaksın motorda.. tek kafa alıyorsanda iyi bir markanın motorunu alıcaksınki vibrasyonu olmasın..
her gezinin sonundada öyle sorun çıkartan motorlar olmaz bizim grupda 95 model bir abimizde vf750 magna var bir arkadaşdada polis çıkması R1100 var 2000 model daha çok varda aklıma en güzel örnekler bunlar geldi daha bir kere sorun çekdiklerini yolda kaldıklarını duymadım yıllardır motorlar onlarda birinde rahat 5 yıl diğerininki belki 15 yıl..
iş burda tabiki motoruna iyi bakmaklada alakalı bmw yi alan arkadaşımız 2010 gibi aldı motor nerdeyse 8 ay yattı ustada 8 ay uygun fiyata parça kovalayıp motorunu her şeyini sıfırladı ama o gün bugündür rutin bakımı dışında bir masraf etemdi.. masrafı en başda bir kere etti kapattı o sayfayı..
Zaten her ikinci el araç alınınca illaki 1 kez kuvvetli bir bakım ve sonucunda masrafını çıkartıyor. Kararımı verdim muhtemelen 535 alacağım istanbul trafiğinde ds650 ile pek risk istemiyorum lakin uygun bir ds 650 çıkarsa karşıma belli olmaz 😬 umarım güzel ve temiz bir 535 bulurum teşekkür ederim sayın üyeler
93 model 535 sahibiyim aldıktan bir ay sonra konjektör kabloları yandı ki konjektör başka motora aitmiş. Elektrik tesisatıyla beraber değişti köpek gibi alet 24 yaşında ama 2 yaşında da olsa tüm bu arızaların olma ihtimali geçerli hiç değilse motorların sağlam yapıldığı yıllardan aeçmiş olmak için bu kadar eski olmasına ramen rahatsız etmiyor. Bence şu km bu model bu kadar sahip görmüş gibi şeyler rakamdan ibaret çok takılmaya gerek yok bakımla hepsi kendine gelir.
Arkadaşlar soğutma sistemine nasıl bi' katkı yaparım fikriniz bilginiz tecrübeniz varsa anlatır mısınız
Arkadaşlar virago xv750 ile xv 535 in parçaları uyumlumudur acaba bende 87 model xv 750 almayı düşünüyorum sizce mantıklımı....
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-emsallerinden-farkli-yamaha-chopper-313238407/detay/
şu motoru tanıyanınız bileniniz var mı?
bakımlı gözüküyor ama sonuçta 20 yaşında alet. çok baş ağrıtır mı?
Konu biraz hortlasın,
Geçen aylar da Yamaha Virago 535 modelinden aldım almaz olaydım...
Yedek parçaları genelde nerelerden temin ediyorsunuz ?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)