bugün motora genel bakım yapacağım karbüratör hakkında bilgi verirmisiniz
bugün motora genel bakım yapacağım karbüratör hakkında bilgi verirmisiniz
Biraz geç olmuş ama birkaç şey söyliyeyim.
Özellikle emme manifoltlarında kaçak olup olmadığına bakmak için;
-Yoğun sabunlu su karışımı ya da malzemeyle reaksiyona girmeyecek bir spreyi hazırlayın.
-Motoru çalıştırın.
-Kelepçelere ve arada kalan yerlere bu karışımı sürün.
-Biraz gaz verin. Eğer baloncuk yoksa kaçak yoktur. Varsa nereden geldiğini tam olarak tespit edin. Kelepçelerdense kelepçenin bağlı bulunduğu vidayı sıkın. Boğaza tam oturduğundan emin olun. Eğer manifoltta kaçak varsa. Değiştirin.
*Bu işlemi motor soğukken yapın. Daha sonra suyla bu maddeleri manifolt ve çevresinden uzaklaştırdığınıza emin olun.
*Manifoldu değiştirmeye karar verirseniz. Satıcıdan manifoldun üretim tarihini öğrenmeye çalışın. Bekleyen kauçuk malzemelerde aynı lastikler gibi sertleşme olmaktadır.
İkinci bakılması gereken yer senkron ayarı.
Bu işlemi yapabilmeniz için özel bir alete ihtiyacınız var. Bu yüzden güvendiğiniz ve ölçüm aleti olan bir yere gidin. Birçok iyi ustada bu alet zaten vardır. Olmayan yaparız derse uzak durun.
2012 Ekimden beri birşey yazılmamış, piyasası mı ölü yoksa bu kadar sorunsuz mu bu motorlar ???
Yıllardır uretilmedigi icin kullanan az...
GENERAL
Model :Yamaha XV 535 Virago
Category :Cruiser
ENGINE
Type :Air cooled, V-twin, 4-stroke, SOHC
Bore x stroke (mm) :76 mm x 59 mm
Dispacement :535 cc
Compression ratio : 9:1
Valves :2 valves per cylinder
Ignition :Transistor control ignition (TCI)
Carburetion ::2 Mikuni carburetors
Air filter :Dry type element
Fuel type :Benzin: regular unleaded (92 or 95 RON)
Fuel tank capacity
Models 1987-1989 :Total 8,6 L (reserve 2,0 L)
Models 1990 on :Total 13,5 L (reserve 2,5 L)
TRANSMISSION
Clutch :Wet, multi-plate
Final drive :Cardan
Gearbox :5 speed, constat mesh
Transmission ratios
1st :2,714
2nd :1,900
3rd :1,458
4th :1,166
5th :0,966
Starting system :Electric starter
Battery :12 V/12 A/h
Charging system :AC alternator
WHEELS
Front tyre :3.00S-19 4PR
Rear tyre :140/90-15 70S
Front brake :Single 298 mm/4,5 mm disc with 2-piston calipers
Rear brakes :Drum (200 mm diameter)
Steering head angle :31 degrees
Trail :122 mm
Front suspension :Telescopic fork, 150 mm travel
Rear suspension :Dual schock, 85 mm travel
CHASSIS DIMENSIONS
Overall length :2210 mm
Overall width :815 mm
Overall height :1100 mm
Seat height :700 mm
Wheelbase :1511 mm
Ground clearance :145 mm
Basic weight :185 - 196 kg depending on model
PERFORMANCE
Power :34 kW (46 hp) @ 7500 rpm
Torque :47 Nm @ 6000 rpm
Maximum speed :160 km/h
0-100 km/h :7 s
Consumption at 90 km/h :~4,3-4,5 L/100 km
Consumption over 130 km/h :~5,3-6,0 L/100 km
Average autonomy :~220-240 km (183 - 195 km without reserve)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------
sevgili GOKER arkadaşım. bana bir cağrı yada bir mesaj atarmısın. telden görüşelim. bilgine ihtiyacım var. HASAN KAYA. 05374594663
Arkadaşlar merhabalar öncelikle. Motorumla ilgili başıma gelen bir sıkıntı ve şimdilik başvurduğum çözümü paylaşmak istedim benim gibi bu konudan başı ağrıyan varsa aşırı yardımcı olacaktı.
Bildiğiniz gibi viragolar çift karbüratör ve bu karbüratörlerin içinde diyafram (gaz pistonu vs. de diyorlar) denen plastik parçalar mevcut. Bu kauçuk parçalarda bir delik yırtık yada aşırı esneme meydana geldıgınde motor gaz yemıyor ve 80 90 km sürati gecmıyor hatta bazen onu bile görmüyor benımkıde uzun zamandır öyleydi. Türkiyede bu parçaları bulmak biraz sıkıntılı ve cok pahalılar tanesi 250 tl gibi bi fiyat var oda bulabilirseniz. Yurt dışından kauçuk kısımları bulupp getırttım ıkısını 40 dolara taktım ve gayet guzeldi ama bu motor orjınal olmayan parçaları gercekten sevmıyor kısa sürede deforme oldu tekrar kauçuklar. Yenilerinede para vermek istemiyordum naparım ne ederim diye düşünürken birden garajıma attıgım eskı bir bisiklet iç lastıgı çarptı gözüme ve ondan kesip biçerek uygun şekilde yerleştirdim karbüratöre ve 2 gundur kullanıyorum. Motoru aldıgımdan bu yana görmediğim bir performansla çalışıyor su an motorum ne zaman deforme olur bilmiyorum ama sonucta patlak bi iç lastikten yenısın yapıp takmak 5 dakkanızı almaz kısacası diyaframlar konusunda sıkıntı yaşayan ve bu çözumu denemek ısteyen arkadaşllara tavisye edebilirim ve yapmaktada yardımcı olabilirim =)
bu motorların sele yüksekliği nedir
evet arkadaşlar bu motoru aldım.performansından memnunum.şu anda sıkıntı yok.yol tutuşu güzel
Dostum o aradıgın 2 lastik parçadan bende sıfır var gercektende türkiyede bulunmuyor almanyadan aldım ben hala ihtiyacın varsa satabilirim.
Sinan skater diye faceden ulaşabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------
Arkadaşlar motorum 39binkmde garaj motorudur eski sahibi doktordu kullanamadı pek koltuğunu özel su tutmaz yaptırdım cok rahat resimdeki gibi değildir geri kalan herşey resimde görüldüğü gibidir full crom dur korumalıklarına ayaklıklarına kadar hepsi bu temizlikte başka hiç biyerde bulunmuyacak motordur.
Motorum ilk hali gibi orginalliği bozulmamıştır ve motoruna anahtar değmemiştir Lastikler michellin egsozları eski sahibi almanyadan getirmiştir eğimli uçları ve mükemmel sesi var Highway Hawk Palet Basamak ve elcikleri özel işlemelidir yanında orjinal hava filtresi ve karbüratörün içinde olan lastik parcalar var onların yedeğinide verıcem ücretsiz tanesi 250tl turkıyede ön camına kadar orjinalliği hiçbir sekilde bozulmamış 1996 model efsane virago 535dir ulaşmak isteyenler 0539 707 53 40
Merhaba Arkadaşlar,
Foruma yeni katıldım. İlk olarak istediğim bir bilgi var; 535'in far ve hız göstergesi fiyatı bilen var mı? çıkmada olsa olur..
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------
Ayrıca sizce 1997-2000 arası 535 almak mı sıfır RR 250/350 almak mı mantıklı sizce acemi biri için? veya 8000TL'ye kadar başka tavsiyeniz olur mu? Günde 20/25km yol yapıyorum ortalama. 60'ı geçmiyorum, motor kullanmanın, havanın keyfini çıkartarak gidip geliyorum işe. Şu anda cb125e var, ikini el almıştım 7800KM'de daha.
Merhaba,babam bir dönem 535 kullanıyordu çok artçısı oldum çok keyif aldığım motosikletlerdendi.Düzgün bakılmış temiz virago bulursanız sizi üzmeyecektir,tek sevemediğim yönü sert süspansiyonlarıydı.RR 250 de kullandım ancak üst devirlerdeki vibrasyonu beni rahatsız etmişti,sağlamlık konusunda diğer çinlilerden ileride diye biliyorum.RR 350'yi hiç kullanmadım. Fotoğraflar çekildiğinde 7.000 km felandı,fotoğraflara bakınca özlediğimi hissettim Kolay gelsin
Cevap için teşekkür ederim, fotoları görünce 535 almaktan vazgeçeceğim sanırım. Nedeni ise: böyle temizleri şu anda satışta yok ne yazık ki.
Foruma yazdıktan sonra servisle ve yedek parçacı ile görüştüm. Servis hız göstergesine ve fara 1500-2000 arası + kdv + işçilik dedi. yed.parçacı servisten alabilirsin dedi. Far ve hız göstergesine alternatif bir çözüm (çok daha ucuz) bilen var mı? Bunlar almak istediğim bir motorun eksik parçaları, ayrıca depoda göçük varmış fakat motoru henüz görmedim, göçüğün ciddiyetini ve daha ne sıkıntıları var bilemiyorum.
Servis konuşmamdan sonra bir hayli moralim bozuldu, başka motorlara da bakmak gerek dedim kendime, sonuç;
1.Tercih Virago 535 (Keşke temizi olsa)
2.Tercih Virago 250 (Keşke temizi olsa)
3.Tercih Intruder 250 (Keşke yeterli param olsa)
4.Tercih Rebel 250 (Kaliteliler arasında son tercihim ama keşke temiz ve görsel güzellikte olsa)
5.Tercih RR 150/250 (Ne yazık ki maddi sıkıntıdan dolayı mecburi istikamet (cruzerda) gibi göründüğünden)
6.Tercih Venox (Keşke parça sıkıntısı olmasa)
7.Tercih monero/borelli ledow (Ucuz, görsel olarak güzel ama...)
Sanırsam ya cb125e mi kullanmaya devam edeceğim yada naked/endro tarzı motorlara bakacağım ne yazık ki! Chopper/cruzer hevesim kursağımda kalacak!!!
Kawasaki en 500'e de bakabilirsiniz yanılmıyorsam 2004-2005 modelleri de var.
Teşekkür ederim, biraz en500leri inceledim, sağ olsun kullananlar hiç değer kıymet bilmiyor bu tür motorlarda sanırım. Keşke biri çıkıp bunlara; e kardeşim madem aldın bari motoruna bak, bakamayacaksan alma,git ucuzlara yönel.. Bir de temiz diyorlar, üstüne bir de piyasa yüksek diye 8-10000 yazıyorlar, sonra satamayacağını anlayınca araba takaslı diyorlar. Her malın bir değeri ederi vardır. Evet piyasa yüksek ama sizin motorlarınız temiz mi ki o fiyatlar olsun..
Ya ne biliyim, o canım motorlara yazık vallahi.. Klasikleşmiş motorlar apır sapır tiplerde, birde makineyle oynayıp orjinalini bozup satmaya kalkıyorlar.. Bu tiplere sinir oluyorum!!!
Bir de İzmirlilere lafım var; arkadaşlar şu güzel motorlarınızı İstanbul'a getirseniz de bizler satın alabilsek.. Helal olsun İzmirli chopper/cruzer kullanıcılarına, neredeyse hepsi gıcır gıcır.. Fakat kalan şehirlerde ve özellikle de İstanbul'da durum tam tersi.. İğneyle arıyorum neredeyse sağlam motorları.. Motor sağlam dışı pert, dışı süper motor bitmiş..
ARKADAŞLAR RİCA EDİYORUM, BAKIN MOTORLARINIZA İLGİLENİN BİRAZ.. Sadece silip, cilalamakla değil, orjinal parçalar takın, bırakın yan sanayileri.. Ayrıca orjinal parça ne kadar satılırsa fiyatı da o kadar düşer. Arz talep meselesi. Ayrıca lütfen tüm motorcular; önce ehliyet alsın, sonra kask, mont, eldiven, dizlik ve bot kullansın.. Harcanacak ortalama 1000,00TL sağlığınızdan önemli değil.. Hava atmakmış, sıcakmış, vs... En iyi ihtimalle sakatlanarak sevenlerinizi ne kadar üzeceğinizi düşünün. Unutmayın, bir gün sizinde çocuğunuz olacak ve motor kullanmak isteyecek, ona ne diyeceksiniz? "Kaskı maskı boşver, biz senin canını yolda bulduk zaten mi?" diyeceksiniz? Unutmayalım ki şase siz, emniyet kemeri, hava yastığı ekipmanlarınızdır.. Ve lütfen bir birimize saygı gözterelim. Bugün bir kurye dalga geçer gibi bana makas attı. Işıklarda yetiştim, sordum; "Yol boş, ben sağdan gidiyorum, derdin ne?" Cevap; "motorcusun hızlı gitsene.." "Sana ne, evde kızıma cenazem mi gitsin?" dedim ama iplememiş olacak ki yeşil ışıkta üzerime kırıp gaza basıp gitti.. Allah onu da beni de korusun, hepimizi korusun.. Ancak ben karar verdim kamera takacağım motora, benzer durumlarda da direk trafike vereceğim görüntüyü.. Artık hapis ve para cezası da var bu durumlar için.. Artık yarası olanlar düşünsün..
Kusura bakmayın biraz içimi kustum sanırım.. ))
Arkadaşlar Virago 250 almak üzereyim acil yardım lazım, ne tür problemler yaşaya bilirim motordan dolayı? Bilgisi olandan ACİL yardım, paramı boşa vermek, pişman olmak istemem. Uzun yıllar binmek istiyorum.
İyi günler, yamaha virago 535 arıyorum.Konu ile ilgili maillerinizi k.cansaracoglu@hotmail.com 'a göderebilirsiniz.
Ebayda zibil dolusu 535 parçası var. MEsela bu 15$
http://www.ebay.com/itm/93-YAMAHA-VI...7fe358&vxp=mtr
bende vardı 2005 de kısa bir süre sürüp sattım sürüşünden pek keyif almamışdım en500 ümde oldu o çok daha keyifliydi..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)