Selamlar;
Sym Fiddle II 125 cc motorumu Kymco Xciting 250 İ 2011 model şehir dışındaki bir motosiklet ile takas ederek değiştirmiş bulunuyorum.
Enjeksiyon yakıt sistemli motor yerine karbüratörlü motorları daha çok tercih etmeme rağmen gelişmeler ve nezaketli yaklaşımlar, kibar usluplar bana bu seferde enjeksiyonlu olsun bakalım dedirtti..
Fiddle den şehir içi kullanımından çok memnundum.Fakat şehir dışı yolculuklarda ve artçı ile birlikte gereksiz sıkıştırmak istemediğim için 250 cc nin de nefesini bir ölçmek istedim.
Fiddle ile hiç bir sorun yaşamadım.Kullanım amacı doğrultusunda görevini hakkıyla yerine getirdi.Umarım yeni sahibide memnun kalır.
pazartesi sabahı 6 gibi eskihisardan feribota binip yalovaya geçtim.
Xciting 250İ ile noter işlemleri sırasında plaka değişikliği yapmayacağımı belirterek satışı noktaladık. daha sonra 60 liraya yeni trafik sigortasını yaptırarak trafik tescil bürosuna giderek yeni ruhsatımı alarak opette Xciting in deposunu doldurdum .40 liralık benzin aldı.
Ve Bursadan tekrar yalova yoluna dönüşe geçtim.
Yalovaya kadar motorun çeşitli şekilllerde limitlerini ,gaz tepkimesini,frenlemesini yürür aksamını denedim. Genel olarak ifade edecek olursam;
Motosikleti 250 cc silindir hacmine sahip olmasına rağmen ürettiği güç bakımından kendisini hiçte 250 cc gibi hissedip davranmıyor.
Gaz tepkime süresi oldukça iyi.gaz kolunu çok hafif açsam dahi '' hadi biraz daha kolu büküverde bi bak bakalım beğenecekmisin'' der gibi bende bir roketleme isteği izlenimi bıraktı. Yolun çok müsait olmaması ve 2 dakika sonra karışabileceğim belaları hesap ederek son süratini görmeyi
daha sonraya bıraktım.
Kısa sürede yalovaya gelerek buradaki akrabalarımın ve kabir ehli yakınlarımın bulunduğu köye uğrayıp ziyaretlerde bulundum.
Yalovadan Sakaryanın hendek kazasında bayramdan beri bulunan eşimi almaya gidecektim fakat ısrarlar üzerine bir gece yalovada kaldım.Pazartesi gecesi sürekli yağmur yağarak ertesi günü fasülyeleri sulamayı düşünen akrabalarımı çok sevindirdi.
Sabah 10:30 gibi köyden ayrıldım.Topçular iskelesini geçtikten sonra yağmur tekrar başladı.
Motorun birde yağmur perfonmansını gördüğümde üzerindeki maxsis marka lastiklerin su boşaltma kanalları süratte dahi daha yavaş gitmeliyim dedirtecek bir hissiyat oluşturmadı bende.Sağanak yağış altında 110 -120 km aralığında kadar uygun fırsatta çıkma şansım oldu.
Fakat bu süratler trafik ,ışıklar ve aşırı su birikintileri yüzünden 5 ila 8 dakikalık süreleri aşmadı.
İzmite geldikten sonra aşırı yağış yüzünden otobana çıkmak yerine yağışın devam edeceğini düşünerek eski yolu tercih ettim. İyikide böyle yapmışım çünkü
Eşme yakınlarına geldiğimde yağmur şiddetini öyle arttırdıki kaskımın vizörüne vuran damlaların yoğunluğu ve şiddeti görüş alanımı
oldukça düşürdü.İlk benzin istasyonuna girerek bir süre yağışın azalmasını bekleyerek çay molası verdim. Üzerimdeki Held Marka Tulum
ve Mont hiç su geçirmedi diyebilirm.
Yeryer yağmur altında adapazarı dörtyola geldim.Buradaki sanayi sitesinde bulunan eski dostlarım olan mersedesçi saymer boshcar servise uğrayayıp
web sitesi yapımı siparişinide alarak Hendeğe geldim.
Ertesi günü depoyu tekrar hendek opette 30 liraya doldurdum. 220 kmlik mesafede 30 liralık yakıt kmde 0,13 buçuk kuruş yaktığını ifade etti.
Bu rakamı motorun çoğunlukla 8000 devir aralığında yol yapmış olması bakımındanda beğendim.Bakalım şehir içi kullanımda ne gösterecek.
Hendekten dönüşüm artçılı oldu.Fakat motorun çift kişi ile olan yürüründe bir değişiklik olmadı.
Tek kişide olduğu gibi 100 km sürate 16 -17 saniyelerde ulaştı,Artçımın tedirgin olmaması bakımından Maksimum 130 kmyi görebilmiş olmam bana daha fazlasınında olabileceği
işaretini verdi diyebilirim.
Tabiiki bu süratlerde yolculuk yapmayı ve yapılmasını asla doğru bulmuyorum.Benim amacım yeni almış olduğum bu motosikleti
tanımaya yönelikti.Bu bakımdan tek kişi kuru zeminde , yağmurda ve artçılı olarak sürüş konforundan benden beğeni kazandı.
Fiyat ,parça kalitesi,performans ve konfor açısından baktığımdada; kaliteli marka olarak bildiklerimiz 2-3 markanın muadillerinden bana ,fazlası var eksiği yok dedirtti.
Bana göre olumsuz yanları 250 cc motora sahip bu makına 190 kiloya yakın kütlesi ile oldukça ağır diyebilirim.orta sehpaya bazen kaldırmada zorluk yaşayıp vazgeçtim.Bu bakımdan şehir içi kullanımda önceki motorum honda shadowdan pek farkı yok.
Kış sonrası bir takım lastik ve kayış değişimi belki olabilir.Yarın Fiddle ın 2 ay önce yaptırmış olduğum trafik sigortasını iptal ettirerek 2 aylık düşümü
yapıldıktan sonraki kalan bakiyeyi almak için sigortacıma gidip o işide halledicem..
Vesselam....
hayırlı uğurlu olsun abi kazasız belasız iyi günlerde kullanırsın inş.
motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter
Hayırlı olsun. Kazasız belasız inşallah.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Selamlar;
Benim motorun Km okuyucu sensörünün doğru okuyamadığını düşünüyorum ama tam emin değilim.Fazla gösterdiği ve km sayacınında fazladan yazdığını sanıyorum.
böyle tesbiti olan varmıdır.?
Geçen hafta arka teker disk balatasını değiştirdim altan motorda..sym gts 250 liler ile aynı arka teker balatası kullanılmış.Ön balatası farklı..
Motorumdan oldukça memnunum..
merhaba arkadaşlar dün bir a4 dolusu yazı yazmıştım sanırım göndermeyi unuttum ))
bende aranıza katıldım xciting 250i bayiden aldım
herkese kazasız belasız yolculuklar diliyorum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
Kymco Xciting 250i
Genel Durumu: 249 cc, 8200 devirde 22 beygir, 6500 devirde 20.7 Nm tork, yakıt enjeksiyonlu, su soğutmalı, 4 zamanlı SOHC tip motor, kuru debriyaj ve aktarma kayışlı otomatik vites, elektrikli marş ve CDI ateşleme, otomatik jikle, 185 kg, 820 mm. sele yüksekliği, son hızı 140 km/saat.
Yakıt Sarfiyatı: Şehiriçi 4.0-4.5 lt/100 km, şehirdışı 3.5-4.0 lt/100 km.
Standart Donanım: Ön cam, cep telefonu şarj soketi, sele içi aydınlatma, hidrolik sele açma kolu, kontak kapağını açma-kapama anahtarı, uzun far uyarı düğmesi, "sele kapağı açık" + "yetersiz yakıt" + "yetersiz akü şarjı" + "yetersiz yağ basıncı" + "enjeksiyon sistemi arızası" + "yağ değişim periyodu" + "yan ayaklık açık" uyarı lambaları, devir saati, benzin ve hararet göstergeleri, dijital km sayacı + tripmetre + saat sistemi, acil durum motor stop düğmesi, önde biri kilitli iki adet eşya bölmesi, yolcu tutunma demiri, mesafesi ayarlanabilir sürücü bel desteği, sertlik derecesi 5 kademe ayarlanabilir arka amortisörler, paslanmaz çelik egsoz ve üzerinde ısı yalıtım levhaları, euro-3 standardında katalitik konvertör.
Güvenlik Donanımı: Yan ayaklık açıldığında motor stop sistemi, motor yatma açısı belli dereceyi aştığında otomatik benzin kapama ve motor stop özelliği, motor hararet düzeyi kritik noktaya ulaştığında otomatik motor devrini düşürme sistemi, bütün sigortaların yedeklerinin üzerinde gelmesi, dijital yollu motor arıza tespiti için bağlantı soketi.
Olumlu Sürüş İzlenimlerim:
1. Çabuk ısınıp, çabuk devirleniyor, ısınınca da performansı artıyor. Soğukta rölantide; motor sıcakken yüksek devirden ani rölantiye geçişte stop etme olayı yok.
2. Uzun yola olduğu kadar, şehiriçi kullanıma da uygun. Her yük ve yol şartlarında düşük devirde ani kalkış yapabiliyor. Düşük hızda da dengesini çok iyi koruyor.
3. Rampa çıkışta uzun süre hızını koruyor, inişte ise motor freni oldukça etkili; otomatik vites uzun süre debriyajı serbest bırakmıyor.
4. Kombine fren sistemi sayesinde orta dereceli frenajlara kadar başarılı, dengesini kaybetmiyor. Uzun mesafeli rampa inerken, sürekli fren kullanımına rağmen fren performansı azalmıyor.
5. Ön cam ve ergonomik grenajı sayesinde, sert rüzgardan fazla etkilenmiyor. En azında sürücüye etkilendiğini hissettirmiyor; çünkü sürücü sadece rüzgar sesini hissediyor, rüzgarın sürücüye teması yok denecek kadar az.
6. Motor ve rüzgar sesini sürücü az hissediyor. Öyle ki, dış ortamdaki ses ve rüzgarın az olduğu sürüşte, 90 km/saat hıza kadar sürücü müzik dinleyip artçı ile konuşabilir. Bu hızdan sonra en iyi kulaklıkla dahi olsa müzik dinlemek zorlaşıyor.
7. Motorun kendini en rahat hissettiği hız bölgesi 100-110 km/saat. Bu hıza motor çok kısa sürede ve yüksek devirleri çevirmeden ulaşıyor. 110-125 arası sürate aynı performansla olmasa da zorlanmadan ulaşıyor. Son hızı olan 140’ı iki kişiyle bile görüyor.
8. Ayarlanabilir sürücü bel desteği, farklı ayak uzatma ve farklı mesafede oturabilme seçenekleri sunması ile uzun yol konforu sunuyor. Yol yorgunluğu en alt seviyede ve uzun süre mola vermeden yolculuk imkanı veriyor.
Olumsuz Sürüş İzlenimlerim:
1. Her boyutu ve ağırlığıyla, sınıfının ortalamasının üzerinde. Sele boyu çok yüksek (820 mm), iki tekerlek arası mesafe uzun, gidon dönüş açısı dar, ağırlık merkezi yüksekte. Bütün bu faktörler bir araya gelince zor manevraları yapamayacağı anlamına geliyor. Dar bir yolda küçük bir scuterin bir ileri-geri yaparak geri dönebileceği koşullarda, bu makine aynı manevrayı iki defa tekrarlayarak aynı pozisyona ancak geliyor.
2. Boyutları, dar dönüş açısı ve ağırlığı yüzünden; eğimli yolda geri manevra yaptırmak, eğimli zeminde park etmek, eğimli zeminde orta ayaktan dengeli şekilde indirmek zorlaşıyor. Etkili ve dikkatli bir kas gücü yada ikinci kişi yardımı gerektiriyor.
3. Performansı 125 Km süratten sonra çok düşüyor, 140 Km son sürate de zorlanarak ulaşıyor. Hızlı arabalarla yarışmak için değil.
4. Panik fren performansı iyi değil, dengesi hemen bozulma eğilimine giriyor. El freni ve ABS yok.
5. Selenin artçı kısmı daha da yüksek, kısa boylu bir artçı binip inmede zorluk çekebilir.
6. Selenin hacmi, bir maxi-scoterdan beklenmeyecek kadar küçük. Bir kaskı zor içine alıyor.
7. Arka çanta bağlantı aparatı ya düşünülmemiş, yada kendi orijinal çantasını kullandırmak için bağlantı şekli kısıtlanmış. Fakat bağlantı yerinin orijinalliğini bozmak kaydıyla her türlü çanta kolayca takılabilir.
8. Benzin depo girişi gidon kolu seviyesinin hemen altında. Bu olmaması gereken özellik; hem motorun dengesini bir parça etkiliyor, hem de deponun hava yapmasını neden olarak ful depo benzin alınmasına ilk anda engel oluyor.
9. Bu saydığım olumsuzlukların belki çoğu önemsiz. Fakat önemli bir olumsuzluk var ki, motorun genel karakterini belirliyor :
Boyutları ve ağırlığıyla bu motor boyu 175 cm’den kısa, kas gücü zayıf, motora yeni başlayan bir acemi için hiç uygun değil.
Tasarımı incelediğimde; boyu 180 cm’den uzun, kilosu 80 kg’ın üzerinde; kısa ve orta mesafede sakin sürüşlü gezilerde kullanmak isteyen tecrübeli motorcular için tasarlandığını düşünüyorum. Bu vasıflarda ve beklentide bir motorcu için son derece ideal.
Bunlar benim görüşlerim, yanlış olabilir, karar sizin. (Bu yazı Bilgin Şanlı'dan alıntıdır.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------
Bu arkadaşımız görüşlerini belirtmiş başka bir siteden buldum yorum için arkadaşımıza teşekkür ediyorum bende yorumlara aynen katılıyorum birde ekleme yapmak istiyorum 110 km sınırında ayağımın altında ciddi bir vibrasyon var hoşlanmadığım bir ses sizlerdede varmı acaba merak ediyorum varsa çözüm varmı acaba ?
Zemheri elbette yazdan öte anlayana
bende öyle bir sorun yok ama 110 dan sonra sanki gaz kolunda bi vibrasyon oluyo bazen parmağım uyuşuyo gibi oluyor
motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter
Benim motordada vibrasyon yok.en azından 130 km ye kadar hissetmedim.
Bu gün yeni arka lastik aldım.tekeri Söküp takma sırasında sağ amortisöründe sökülmesi çok saçma geldi.
Basit bir şekilde amortisörün alt yuvasını farklı yapabilirlermiş.üstteki bağlantı civatası ters yerde biraz.
En azından amortisörü sökme derdi olmazdı
arkadaşlar merhaba, bu xciting 250 nin karbüratörlü versiyonlarının yakıt tüketimi denildiği kadar abartımı ? normal bir kullanımda 5 litreleri geçer mi? kullanıcısı varsa bilgi verirse çok sevinirim teşekkürler
arkadaslar mrb bende yenı katıldım aranıza herkeze slmlar......
merhaba arkadaşlar bugün ufak bir kaza geçirdik yine sinyalsiz bir sürücü sebebiyle şahin marka bir aracın sol arka kapısından vurduk yeni aldığım güzelim motorumun sol grenajlarında çizikler oldu birazda ön grenajda var Allah tan motor montum kaskım ve botlarım sayesinde bana ve oğluma birşey olmadı oğlumdada aynı ekipman vardı küçük bir sol kol ağrısı dışında hasar yok çok şükür bu dengesiz sürücü terörü aynen devam ediyor bu millet ne sağına bakıyor ne soluna üstüne üstlük birde hatalı olmasına karşın araç sürücüsü haklı edalarda maalesef olay anında yakınlarda olan yunus timleri olaya müdahele edince otomobil sürücüsü olayı sıyrıksız atlattı polisler olmasaydı kaskı bu dürzünün kafasında kıracaktım ya neyse dedim ya polisler vardı biz ufak hasarlarla olayı atlattık ta enteresan olna olayın 10 yıl önce kaza yaptığım kavşakta ve aynı yerde olması o zaman da ışık ihlali yapan bir kamyonete ortadan bindirmiştimde yine hasarsız atlatmıştım aynı kavşak aynı yer çok enteresan ve garip bu iki kaza dışında hiç kaza yapmadım çağırdığımız trafik ekibide kendiniz halledin deyince ve ortada kimsede kalmayınca etrafta ayıracak kimsede kalmayınca bu dürzü yelkenleri indirdi çocukta ve bende bir zarar da olmayınca boşver deyip yoluma gittim arkadaşlar kask mont ve çizmeler olmasaydı acaba başımıza ne gelirdi diye düşünmekten kendimi alamıyorum lütfen dikkat edin etraf dürzü dolu...
Zemheri elbette yazdan öte anlayana
merhaba kymco ailesine yeni katıldım 2010 model kymco xciting aldım yağ değişimini yaptırdım ama ışık hala sönmedi bilgisi olan varmı reset gibi uygulamalar varmıs
herkese merhabalar. kendim için bi motosiklet düşünüyorum. ilk başta sym gts 250i evo düşünüyordum ancak daha sonra kymco xciting 250i de karar kıldım. ilk motorum olacak inş. ilk motor için herhangi bir sakıncası olur mu? yoksa uygun mudur. yorumlarınız için teşekkürler.
motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter
Merhaba arkadaşlar;
Sonunda arabamı elimden çıkardım ve yarın satışı verip hemen gözüme kestirdiğim bir xciting 250'nin yanında almayı düşünüorum soluğu
Ancak motorun sağında ve solunda çizikler var. İlan sahibi motoru sağa ve sola düşürdüğünü, bu çiziklerin ondan kaynaklı olduğunu belirtmiş ilanda. Bunun doğru olduğunu anlamam için herhangi bir püf noktası var mıdır? Varsa nelerdir? Yardımlarınızı rica ediyorum.
Ayrıca bu grenajları değiştirmeye niyetlensem bunun bana maliyeti ne olur? Şimdiden çok teşekkür ederim. Herkese güvenli sürüşler.
Selamlar;
Parça değişimi yerine çizikleri onarıp boyatmayı düşünürseniz maliyeti daha düşük olacaktır.
Bir kaç gün önce varyatörü açıp kayışı çıkardım kontrol amaçlı.değişimini gerektirecek herhangi bir aşınma göremeyip taktım tekrar.
15 bin kmde Bu şekildeyse 25 binide geçebilir gibi. Araçlardaki triger kayışından çok farklı bir yapısı yok bence..Kopana kadar değiştirmeyi düşünmüyorum..
Vesselam..
Cevap için teşekkürler.
Xciting 250i'm pazartesi itibari ile geldi bu arada. ancak ilk kalkışlarda normalin dışında olduğunu düşündüğüm bir ses gelmekte. ayrıyetten yine ilk kalkışlarda varyatörden gıcırtı tarzında bir ses gelmekte arkadaşlar. teknik bilgisi olan var mı bu konularda?
arkadaşlar merhaba;
daha önce bahsettiğim üzere, pazartesi günü itibariyle bir kymco xciting 250i edindim. performansından gayet memnunum. rahat bir sürüş pozisyonu var (boyum 1.78), çok şık ve kullanışlı detaylar düşünülmüş. ayrıca tekerleklerin çapı da tatmin edecek büyüklükte.
olumsuz yanları ise sele altı çok küçük, ve kalkışta vibrasyon mevcut.
ayrıca benim bir sorum var;
mode tuşuna basmama rağmen sıfırlanabilir km sayacına geçiş yapmıyor. daha önce başına gelen veya bir püf noktasını bilen var mıdır acaba? yoksa bize servisin yolu mu göründü
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)