Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5161

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alternatör kapağınızda kılcal çatlak ya da kaynak gibi işlem var mı? Conta değişiminde kapak uygun torkla sıkılmamış da olabilir, conta değişiminde kapak kenarlarını da mutlaka temizlemek gerekiyor. Benim ustam kesme conta altına bir de sıvı conta sürmüştü, ne derece sağlıklı bilemem. Tekleme konusunun çözümünü bilmiyorum, benden daha tecrübeliler daha doğrusunu söyleyecektir. Sabit gaz esnasında tekleme gibi mi yaşadığınız?

    Bizim motorlar şimli subap kullanıyor, öyle zart zurt ayar gerektiren bir durum değil.

    Hocam mantıklı açıklaması olabilecek her şeyi yazmışsınız ki yerinizde olsam benim de aklımdan bunlar geçerdi. Orijinal contayı yedek parça işi yapan arkadaşım vasıtasıyla temin edemedim; yetkili servisten bakacağım. Geçmeyecekmiş gibi geliyor ya, hayırlısı.

    Bu arada, yolunuz bizim şehir merkezine düşerse ve ben meşgul değilsem mutlaka beklerim.

    Kazasız sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------

    Sabit gaz esnasında da eğer 3000rpm gibi alt devirlerdeysem, kasıntı-kararsız gidişi hissediliyor. Vites küçülteceksem mesela, gazı bıraktığımda bazen stop edecek gibi tekleyip kendine geliyor.
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5162
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    İlla orijinal almanıza gerek yok, sanayide contacılara götürürseniz aynısını kesip verirler. Ebay,aliexpress gibi sitelerde dahi bulunuyor. Çok spesifik malzemeyle yapılan birşey değil sonuçta klasik kilingirik conta.

    https://tr.aliexpress.com/item/1005002994955680.html
    BlackBaron bunu beğendi.

  3. #5163
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ben de sanayide conta kestirmiş olup da Z-Moto'ya minnet etmemiş olanlardanım. 3000 devir ve altı evet motor biraz öksürüyor, fan açıyor, bir şeyler yapıyor, biraz daha devirli kullanmak daha sağlıklı. Buarada bizim bu motorların buji pipoları çok kolay gevreyebiliyor, çatlayabiliyor. Buji pipoları kontrolü yapmanızı da tavsiye ederim.
    BlackBaron bunu beğendi.

  4. #5164

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    Alıntı elessartt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlla orijinal almanıza gerek yok, sanayide contacılara götürürseniz aynısını kesip verirler. Ebay,aliexpress gibi sitelerde dahi bulunuyor. Çok spesifik malzemeyle yapılan birşey değil sonuçta klasik kilingirik conta.

    https://tr.aliexpress.com/item/1005002994955680.html
    Keşke işe yarasaydı. Üzerinde zaten o tür conta var hocam.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de sanayide conta kestirmiş olup da Z-Moto'ya minnet etmemiş olanlardanım. 3000 devir ve altı evet motor biraz öksürüyor, fan açıyor, bir şeyler yapıyor, biraz daha devirli kullanmak daha sağlıklı. Buarada bizim bu motorların buji pipoları çok kolay gevreyebiliyor, çatlayabiliyor. Buji pipoları kontrolü yapmanızı da tavsiye ederim.

    Anlaşıldı. Gittiğimde buji pipolarını da söyleyeceğim hocam. İnşallah budur da çözülür. Şu anki çalışmasının pek normal olduğunu sanmıyorum. Çünkü dediğim gibi motora bakım yapıldıktan sonraki ilk 15-20km çok başka pürüzsüz bir gidişi vardı. Bahsettiğim pürüzsüzlük gücün daha fazla olması gibi bir şey değil; sanki piston çalışma zamanlamasının daha optimumlaşmış olması gibi veya ateşleme sistemi ile ilgili. Bujileri kılavuzda yazan kodlu NGK lazer iridyumlardan kullandım. Durumu yine yazarım.

    Kazasız sürüşler.

  5. #5165
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Değerli arkadaşlar 5 haftalık dinlenme ve iyileşme döneminin ardından bugün ilk defa yol yapmalara başladım. E5 üzerinden Şarköy'e gidip köfte yedikten sonra geri dönerek bir 400 km sürmüş oldum. Sağ el bileğim tam anlamıyla iyileşmediği için sağa kontra verirken ya da gazla oynadığımda bileğim hala ağrıyor, bu nedenle Uçmakdere gibi yorucu bir güzergahı kullanmadım. 5 hafta içinde de motorumda küçük bir iki değişiklik yaptım. Orijinal kısa tur camını çıkarıp daha büyük ve açılı bir tur camı kullanmaya başladım, orijinal metal pegleri çıkarıp üzeri lastikli yeni pegler taktım ve ayağa vuran titreşimi azalttım. Elciklerin üzerine de sünger kılıf geçirdim ama sünger kılıf beklentimi karşılamadı. Yaz başından beri sürekli hararet ışığım yanıyordu, radyatörümü söktürüp ilaçla temizlettim, kanalları iğneyle teker teker düzelttirip içindeki yılların pisliğini söktürdüm, soğutma sıvısını yenilettim. Bugünden bana anı olarak kalan 1-2 resmi buraya ekleyeyim. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum, 5 hafta geçmek bilmedi. Motosikletimi sürmeyi çok özlemişim.



    Cyan, Motoseverrr, mertowski ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #5166

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Haydi geçmiş olsun, nice kilometreler dilerim.
    tommygun bunu beğendi.

  7. #5167
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Allah tekrar kaza geçirmeyi nasip etmesin.
    Kazasız sürüşler, tekerin düz bassın
    tommygun bunu beğendi.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  8. #5168
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Siyah uzun tur camı yakışmış motora, sahalara hoş döndün tommygun hocam, tekrar gelmiş geçmiş olsun.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  9. #5169

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Yeniden pistlere çıkman sevindirdi abi, kazasız belasız sürüşlerin olsun.
    tommygun bunu beğendi.

  10. #5170
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siyah uzun tur camı yakışmış motora, sahalara hoş döndün tommygun hocam, tekrar gelmiş geçmiş olsun.
    Ben de önceki camına göre daha güzel gördüm bu camı.
    tommygun bunu beğendi.

  11. #5171
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de önceki camına göre daha güzel gördüm bu camı.
    Abi cam yamuk çıktı atölyelerine atladığımının Çinlileri yamuk üretim yapmışlar. Aynı camı kullanan bir başka Er6f resmi gördüm, onunki de yamuk
    espresso bunu beğendi.

  12. #5172
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi cam yamuk çıktı atölyelerine atladığımının Çinlileri yamuk üretim yapmışlar. Aynı camı kullanan bir başka Er6f resmi gördüm, onunki de yamuk
    Fotoda yamuk olduğu belli olmuyor. Kullanım açısında sorun değilse bununla devam et bence. Ama benim cam yamuk olsa o yamukluk gözüme takılır, takıntı yaparım, yola bile bakamam gıcık olurum.
    tommygun bunu beğendi.

  13. #5173
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Değerli arkadaşlar benzin zamlarına inat "eehhh yeter ulan" diyerek bugün bir manyaklık yapalım dedik. İş amaçlı İzmir'de bir toplantım vardı ve motorla gideyim istedim. Sabah 5:00'da başlayan yolculuğum gece 22:00'de eve sağ salim dönerek noktalandı. Gidişim 5 saat, dönüşüm 6 saat sürdü. Otoban kullanımıyla yine sorunsuz bir şekilde 1000 km.yi aştım. Bizim ihtiyarın bacakları birbirine dolanmıştı, açtık o bacakları. 120-140 km hız aralığında sürdüm, giderken rüzgar arkamdan esiyordu ve yaklaşık 4,5 lt/100 km gibi bir yakıt tüketimim oldu. Dönerken rüzgar önden esiyordu, İzmir'den çıktıktan sonraki ilk 100 km gerçekten çok yoruldum ve bunaldım, yine de devam kararı vererek gaz açtım. Aynı hız aralığında yakıt tüketiminde 5 lt/100 km.yi gördüm hatta çok az da geçmiş olabilirim. Bugün gurme gezisi yapamadık, köfte, kanat, çöp şiş yiyemedik, artık bir dahaki sefere..

    Bugün işim gücüm harici notlarım şu şekildedir;

    1) İzmir'in kızları çok güzel.
    2) 54 plakalı araba sürücülerinin büyük bir kısmı nerede hızlanıp nerede yavaşlayacaklarını şaşırıyorlar.
    3) 41 plakalı araba sürücülerinin hemen hemen hepsi 2 şerit arasına sığamamak konusunda ısrarcılar.
    4) Ülkemizde otomobil yarışları gelişirse bu tamamen 16 plakalı araba sürücülerinin yarış merakından kaynaklı olacaktır.
    5) İzmir'in kızları çok güzel.



    DickName, espresso, mertowski ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #5174

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Şu 1.000km üzerine ayağının tozuyla bugün de bir 400 yapacaksın; helâl olsun.

    Bu arada İzmir'in kızları özel gerçekten de; sadece güzellik değil olay, hayata yaklaşımları ve tutumları da farklı, onları güzel yapan bir de bu husus var. Bizim burada alıştığımızın dışında kalıyorlar.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  15. #5175
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Günaydın Kaan hocam, ihtiyar demeyelim de yaşını başını almış olgun delikanlıya da, sana da nazar değmesin..
    Evet izmir'in kızları güzel 41 ve 54 plaka konusunda sonuna kadar haklısın durum burada da aynı
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  16. #5176
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    20.Aralık.2022'de aldığım Road 4'ler ile 30.Ağustos.2023 itibariyle 18.500 km yapmışım. Lastikler yavaş yavaş saçmalamaya başladı. Yaz sonu en az 8.500 TL bir tarafımıza kaçmış gibi görünüyor.
    Cyan, iskampavya ve espresso bunu beğendiler.

  17. #5177

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20.Aralık.2022'de aldığım Road 4'ler ile 30.Ağustos.2023 itibariyle 18.500 km yapmışım. Lastikler yavaş yavaş saçmalamaya başladı. Yaz sonu en az 8.500 TL bir tarafımıza kaçmış gibi görünüyor.
    Ayda 2300-2400km, süper.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  18. #5178
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayda 2300-2400km, süper.
    9.Temmuz'dan sonra verdiğim mecburi 4-5 hafta arayı düşünürsek fena performans değil. Yine de arayı kapatmak için her fırsatı değerlendireceğim.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  19. #5179
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar benzin zamlarına inat "eehhh yeter ulan" diyerek bugün bir manyaklık yapalım dedik. İş amaçlı İzmir'de bir toplantım vardı ve motorla gideyim istedim. Sabah 5:00'da başlayan yolculuğum gece 22:00'de eve sağ salim dönerek noktalandı. Gidişim 5 saat, dönüşüm 6 saat sürdü. Otoban kullanımıyla yine sorunsuz bir şekilde 1000 km.yi aştım. Bizim ihtiyarın bacakları birbirine dolanmıştı, açtık o bacakları. 120-140 km hız aralığında sürdüm, giderken rüzgar arkamdan esiyordu ve yaklaşık 4,5 lt/100 km gibi bir yakıt tüketimim oldu. Dönerken rüzgar önden esiyordu, İzmir'den çıktıktan sonraki ilk 100 km gerçekten çok yoruldum ve bunaldım, yine de devam kararı vererek gaz açtım. Aynı hız aralığında yakıt tüketiminde 5 lt/100 km.yi gördüm hatta çok az da geçmiş olabilirim. Bugün gurme gezisi yapamadık, köfte, kanat, çöp şiş yiyemedik, artık bir dahaki sefere..

    Bugün işim gücüm harici notlarım şu şekildedir;

    1) İzmir'in kızları çok güzel.
    2) 54 plakalı araba sürücülerinin büyük bir kısmı nerede hızlanıp nerede yavaşlayacaklarını şaşırıyorlar.
    3) 41 plakalı araba sürücülerinin hemen hemen hepsi 2 şerit arasına sığamamak konusunda ısrarcılar.
    4) Ülkemizde otomobil yarışları gelişirse bu tamamen 16 plakalı araba sürücülerinin yarış merakından kaynaklı olacaktır.
    5) İzmir'in kızları çok güzel.

    https://i.hizliresim.com/seoibvf.jpg

    https://i.hizliresim.com/se4honz.jpg
    45 Plaka ile hiç karşılaşmamış olman mümkün değil
    tommygun bunu beğendi.

  20. #5180
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    CRF 1000L
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20.Aralık.2022'de aldığım Road 4'ler ile 30.Ağustos.2023 itibariyle 18.500 km yapmışım. Lastikler yavaş yavaş saçmalamaya başladı. Yaz sonu en az 8.500 TL bir tarafımıza kaçmış gibi görünüyor.
    Bu sabah Oğlum ile birlikte sabah İzmir'e yola çıktık, birkaç saat orada gezdik tozduk, dönüşe kulağını çınlattım biz 500km sürünce yorulduk diyoruz tommygun tek marşta 800, 1000km yol yapıyor nazarlar değmesin dedim kendi kendime.
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler