Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Mayıs 2022, 19:23
#5121
logaritma adlı üyeden alıntı
Zor iş o zaman arkadaşa da dedim yarım motor 18 bin tl tuttu buna komple kelle alt üst motor yapılsa yani full revize edilse bu 30-40 dan aşağı çıkmaz ki
O zaman eylülde dolar 8 tl falan dı .. şimdi olsa düşünemiyorum nasıl bir rakam çıkar …
Sizin motor yüksek ihtimal ucuz yollu ya taşlama torna işi parça değiştirmeden kelepire çözelim kafasıyla yapılmış tır yada çıkma ikinci el muadil parçalar dan toplanmıştır. çünkü benim usta arkadaşın motoru yaparken dedi kawa ları orjinal sıfır parça ile toplarsan güzelde kullanır zamanında yağını suyunu değiştirirsen seni 70-80 bin km götür kolay kolay arıza vermez demişti…
Abi kawalar devirli makina,
Cikma kol ve silindir takilsaydi,tommy bu km.lere gelemezdi.
Muhtemelen gecmisinde orjinal parça ve temiz işçilik.var.
Hem yag kacagi haricinde motorun calismasinda yürurunde sorun yok diye biliyorum.
Reklamlar
-
02 Mayıs 2022, 19:31
#5122
levend84 adlı üyeden alıntı
Abi kawalar devirli makina,
Cikma kol ve silindir takilsaydi,tommy bu km.lere gelemezdi.
Muhtemelen gecmisinde orjinal parça ve temiz işçilik.var.
Hem yag kacagi haricinde motorun calismasinda yürurunde sorun yok diye biliyorum.
Usta milleti bu herşey olabilir, gerçi ben de 9-10000 devir üzerine çıkmıyorum. Motorda bir anormallik şimdilik yok ama tabi ki elbet bir gün olur, açıkçası ben de buna hazırlıklıyım.
-
02 Mayıs 2022, 19:35
#5123
tommygun adlı üyeden alıntı
Açıkçası ben motorumu 2,5 sene ve 32.000 km.dir kullanıyorum. Benim satın almamdan 7-8000 km önce de toparlanmış. Bir 40.000 km geçmiş diyebiliriz. 2006-2008 kasalarda yağ eksiltme için "motorun çalışma prensibi gereği" diyorlar, hadi öyle olsa da benim problem contalardan ki üst kapakta, silindir alt kapak contasında henüz problem yok. Üşenmedim, toparlayan ustayı buldum, gittim tanıştım. Dedim "Ben bu motoru uzun süre değiştirmeyeceğim, bu motora ne yaptın anlat". Adam bu motorun segmanlarında "fabrikasyon" bir problem olduğunu söyleyerek kendisinin Bmw arabalarda kullanılan özel bir segmanla orijinal segmanı değiştirdiğini söyledi. Ne derece doğrudur bilemem ama motoru kilitleten çocuk, benim motorun yapımının ardından tekrar kullanmış ve gidişi, duruşu ve çalışmasının olumlu anlamda komple değiştiğini söylemişti.
Özel sekman dediği muhtemlen
Çelik/bakır alaşimli,isi transferli yatakli sekman dir.
Bmw araclari sanayi dilinde,sicak motordur,kawalarda sicak motor.ustaya helal olsun,cidden temiz iş yapmiş.
Sadece contayi degistir,elletme motoru.
50 bin km daha göturur seni
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:31 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Usta milleti bu herşey olabilir, gerçi ben de 9-10000 devir üzerine çıkmıyorum. Motorda bir anormallik şimdilik yok ama tabi ki elbet bir gün olur, açıkçası ben de buna hazırlıklıyım.
Abi,ben ustanin temiz işçilik yaptigina inaniyorum.
Benim arkadasda versys vardi,ust kapak yaptirdi,aradan 10 k km gecmeden motor supap kesti.
Senin motorda sorun çiksaydi şimdiye kadar çoktan cikardi.
-
11 Temmuz 2022, 20:42
#5124
-
11 Temmuz 2022, 20:59
#5125
tommygun adlı üyeden alıntı
Ulen tommy saat 14:00 18:00 arasi badavut plajindaydim,insan bi haber ederdi.3 5 bira gomerdik.
Bir gunde bu kadar yol yapmak harbiden cok ilginc.motor kullanmayı cok seviyosun bence tost bahane
Zaten bu forumda 3 tane alemin krali adam var,biri sen biri ben biri de niki..
Niki nin biraz zorunluluktan ama.ossun..
-
11 Temmuz 2022, 21:05
#5126
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Ulen tommy saat 14:00 18:00 arasi badavut plajindaydim,insan bi haber ederdi.3 5 bira gomerdik.
Bir gunde bu kadar yol yapmak harbiden cok ilginc.motor kullanmayı cok seviyosun bence tost bahane
Zaten bu forumda 3 tane alemin krali adam var,biri sen biri ben biri de niki..
Niki nin biraz zorunluluktan ama.ossun..
Benim program biraz spontane gelişti, sabahın körü kalktım "Ulan Ayvalık'ta tost yiyeyim" dedim. Sana mesaj atmayı düşündüm ama Ayvalık'a biraz zor vardım, Ezine taraflarındaki lanet kırmızı ışıklar, milletin araba sürememeleri vs umduğumdan geç vardım ve yarına farklı bir programım olduğu için mecburen İstanbul'a dönmek için vakitlice yola koyuldum. Kusuruma bakma, 2'dir mekanına gelip bir biranı içemiyorum.
-
11 Temmuz 2022, 21:32
#5127
-
11 Temmuz 2022, 21:34
#5128
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Vay be abi çok güzel yolculuk yapmışsın, insan görünce gönlü açılıyor gaza gelip gidesi geliyor ama kontağı çevircek motosiklet yok
, yakın bir abimle bizde hadi bir çay içelim diyip Bursa Merkezden İstanbul Çengelköye çay içmeye gitmiştik, demekki bir böyle turlara çıkanlar bizler değilmişiz. Nice güzel yollara abi
.
Ooo sizin rota da güzelmiş. Bu işlerin hesapsız kitapsız ve spontane gelişenleri daha anlamlı oluyor. Kontak çevirecek motosiklet konusuna gelirsek; Allah gönlündeki motosikleti sana nasip etsin.
-
11 Temmuz 2022, 21:43
#5129
tommygun adlı üyeden alıntı
Benim program biraz spontane gelişti, sabahın körü kalktım "Ulan Ayvalık'ta tost yiyeyim" dedim. Sana mesaj atmayı düşündüm ama Ayvalık'a biraz zor vardım, Ezine taraflarındaki lanet kırmızı ışıklar, milletin araba sürememeleri vs umduğumdan geç vardım ve yarına farklı bir programım olduğu için mecburen İstanbul'a dönmek için vakitlice yola koyuldum. Kusuruma bakma, 2'dir mekanına gelip bir biranı içemiyorum.
Bir dahaki sefere diyelim..canskkale koprusunu.neden kullanmadin ya.
Motor 50 tl,bedavaaa.
Akp sagolsun bizim rahat yol yapmamiz icin yozgatli corumlu erzurumlu hsyatta gecmeyecegi kopruoere para veriyor..kullanmak lazim azizim.
-
11 Temmuz 2022, 21:52
#5130
❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı
Bir dahaki sefere diyelim..canskkale koprusunu.neden kullanmadin ya.
Motor 50 tl,bedavaaa.
Akp sagolsun bizim rahat yol yapmamiz icin yozgatli corumlu erzurumlu hsyatta gecmeyecegi kopruoere para veriyor..kullanmak lazim azizim.
Gestaş da 45 TL,arada fark yok, bir dahakine köprüyü kullanırım, zaten Bursa'nın trafiğine girmemek için de otobanı kullandım. Akp'den nefret ediyorum ama otobanlar hakikaten güzel
-
12 Temmuz 2022, 11:49
#5131
tommygun adlı üyeden alıntı
Maşallah Başkanım, yine güzel gezmişsin, tekerine taş değmeye.
-
13 Kasım 2022, 19:00
#5132
-
13 Kasım 2022, 20:26
#5133
tommygun adlı üyeden alıntı
Benim bu motoru kullanan kalmadığı için, kalanların da forum morum işleriyle alakaları olmadığı için başlık bana kaldı.
Bugün benim için özel bir gün. Çünkü 3 sene önce tam bugün yani 13.Kasım.2019'da bu motoru almıştım. O zamanlar 49.300 km.deydi. Geçici süre ehliyeti kaptırmaktı, pandemiydi, işti güçtü derken 3 senede 45000'i devirip 94500'e gelmişiz. Aşağıda paylaştığım haritadaki güzergahı karış karış olmasa da farklı zamanlarda tamamlamışım. Yeri gelmiş canım köfte çekmiş git-gel 300 km yapıp Lüleburgaz'a köfte yemişim, yeri gelmiş canım Ayvalık tostu çekmiş git-gel 900 km yol yapıp tost yemişim, yeri gelmiş canım çöpşiş çekmiş git-gel 1000 km yapıp çöpşiş yiyip dönmüşüm aynı gün.
Elbet sıkıntılarımız olmuş ama komik paralara o sıkıntıları çözmüşüz. Velhasıl bu 3 senede çok yol yapmış, yeni dostlar kazanmış, çapkınlık yapmak için il dışlarına kaçmışız. Hiçbir konuda mükemmel,iyi bir motor değil ama benim kimyam uyuşmuş ki yaldır yuldur gezmeye devam etmişim. Son olarak motosiklet fiyatların kol gibi arttığı günümüzde cc yükseltmek isteyen her kardeşimin Allah yardımcısı olsun, çok zor oldu artık bu işler.
https://i.hizliresim.com/ay5hq23.png
https://i.hizliresim.com/kc1dn56.JPG
https://i.hizliresim.com/loodaly.jpeg
Daha görecek nice rotaların, yapacak nice kilometrelerin olsun..
-
13 Kasım 2022, 20:27
#5134
GoGi adlı üyeden alıntı
Daha görecek nice rotaların, yapacak nice kilometrelerin olsun..
Hepberaber inşallah
-
07 Ocak 2023, 01:13
#5135
Abiler kardeşler,
Geçen hafta 2011 model 34500'de bir ER6F satın alarak aranıza katıldım. Dikkatli bakılınca birkaç anormallik görünüyor ama yine de yaşına göre diri kalmış bir örneği bendeki. Anormallikler içinde olması doğal olan ufak tefek kozmetik hatalardan bahsetmeyeceğim; sanıyorum debriyaj kapağından, hafifçe nokta halinde motor yağı kaçırıyor. Muhtemelen hayır ama bu kronik bir durum mudur?
Motoru 550 km'lik uzaklıktan getirirken yedek soğutma deposunda sıvı yok şekilde gelmişim; ustam bunu ortalama 200 ml. kadar kırmızı antifrizle ikmal etti.
İki gün önce akşamleyin motoru kullanmadan 5 dk. ısıtayım diye ekipmanları giymeden çalıştırdım; motora geldiğimde yerde pembemsi renkte soğutma sıvısı ile karşılaştım. Bir çay bardağı ile su bardağı kadar dökülmüş. Hava karanlık, motor da öyle olunca nereden kaçırdığına emin olamadım. Havanın soğuğuna güvenip motoru sıkıştırmadan ve olabildiğince yavaşlamadan garaja gelip stop ettim. Ustamla hemen irtibat kurdum tabi, yarın ona bırakacağım. Ayrıca dün kısa bir mesafe kullanmam gerekti. 0,5-1 dk. ısıtıp 2 km. gelip stop ettim; yine yarım çay bardağı kadar akıttığını gördüm ve tespitim yanlış değilse, radyatör ile blok arasındaki hortumun kelepçesi iyi sıkılmadığından? olmuş gibi geldi bana; yarın anlaşılır. Hararet göstergesinin yanıp yanmadığına dikkat etmedim ondan emin olamıyorum.
Son olarak da bunlar antifriz rengi ayırt ediyor mu ve normal soğutma sıvısı miktarından ne kadar eksik olursa, bu motor için tehlike arz etmeye başlar?
Biraz karışık oldu farkındayım. Ama tecrübe ve fikirlerinizi pay ederseniz sevirim.
Kazasız sürüşler,
-
07 Ocak 2023, 06:46
#5136
Hayırlı olsun motorunuz, debriyaj kapağından yağ kaçırması diye kronik bir problem yoktur. Conta tarafından yağ geliyorsa conta değişimiyle sorununuz çözülür. Servis kitapçığı yarı yarıya saf su, yarı yarıya yeşil antifriz tavsiye ediyor. Toplam 1,2 L. Kırmızı antifriz koymanın zararı olur mu bilemem, ben kitapçığa uyuyorum değişimlerde. Sizin komple karenajları söküp sıvı nereden geliyor bulmanız daha sağlıklı olacaktır. Dediğiniz gibi kelepçe sıkılmamasından kaynaklıysa problem değil ama radyatörünüzde sıkıntı varsa biraz tuzlu olur.
-
07 Ocak 2023, 08:34
#5137
BlackBaron adlı üyeden alıntı
Abiler kardeşler,
Geçen hafta 2011 model 34500'de bir ER6F satın alarak aranıza katıldım. Dikkatli bakılınca birkaç anormallik görünüyor ama yine de yaşına göre diri kalmış bir örneği bendeki. Anormallikler içinde olması doğal olan ufak tefek kozmetik hatalardan bahsetmeyeceğim; sanıyorum debriyaj kapağından, hafifçe nokta halinde motor yağı kaçırıyor. Muhtemelen hayır ama bu kronik bir durum mudur?
Motoru 550 km'lik uzaklıktan getirirken yedek soğutma deposunda sıvı yok şekilde gelmişim; ustam bunu ortalama 200 ml. kadar kırmızı antifrizle ikmal etti.
İki gün önce akşamleyin motoru kullanmadan 5 dk. ısıtayım diye ekipmanları giymeden çalıştırdım; motora geldiğimde yerde pembemsi renkte soğutma sıvısı ile karşılaştım. Bir çay bardağı ile su bardağı kadar dökülmüş. Hava karanlık, motor da öyle olunca nereden kaçırdığına emin olamadım. Havanın soğuğuna güvenip motoru sıkıştırmadan ve olabildiğince yavaşlamadan garaja gelip stop ettim. Ustamla hemen irtibat kurdum tabi, yarın ona bırakacağım. Ayrıca dün kısa bir mesafe kullanmam gerekti. 0,5-1 dk. ısıtıp 2 km. gelip stop ettim; yine yarım çay bardağı kadar akıttığını gördüm ve tespitim yanlış değilse, radyatör ile blok arasındaki hortumun kelepçesi iyi sıkılmadığından? olmuş gibi geldi bana; yarın anlaşılır. Hararet göstergesinin yanıp yanmadığına dikkat etmedim ondan emin olamıyorum.
Son olarak da bunlar antifriz rengi ayırt ediyor mu ve normal soğutma sıvısı miktarından ne kadar eksik olursa, bu motor için tehlike arz etmeye başlar?
Biraz karışık oldu farkındayım. Ama tecrübe ve fikirlerinizi pay ederseniz sevirim.
Kazasız sürüşler,
Kelepçeyi ustanıza sıktırın. Kawasaki yeşil antifriz kullanır ama benim de kawasaki z750 var. Aldığımdan bu yana Motul Hybridtech kullanıyorum herhangi bir sıkıntı yaşamadım. @tommygun'ın dediği gibi conta'da sıkıntı varsa(debriyaj tas tarafında) conta değişimi ile halledilecek birşey.
-
07 Ocak 2023, 10:46
#5138
tommygun adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun motorunuz, debriyaj kapağından yağ kaçırması diye kronik bir problem yoktur. Conta tarafından yağ geliyorsa conta değişimiyle sorununuz çözülür. Servis kitapçığı yarı yarıya saf su, yarı yarıya yeşil antifriz tavsiye ediyor. Toplam 1,2 L. Kırmızı antifriz koymanın zararı olur mu bilemem, ben kitapçığa uyuyorum değişimlerde. Sizin komple karenajları söküp sıvı nereden geliyor bulmanız daha sağlıklı olacaktır. Dediğiniz gibi kelepçe sıkılmamasından kaynaklıysa problem değil ama radyatörünüzde sıkıntı varsa biraz tuzlu olur.
https://i.hizliresim.com/6einkjn.JPG
Abi bu kitapçıkta sadece yeşil denilip bırakılması saçma olmuş yani ne bu antifriz organik mi, inorganik mi veya hirbitorganik mi bunlardan hangisi, mesela BMW'nin otomobil motorlarında Castrol Nf serisi kullanılmaması ciddi sorunlar açabiliyor. Burda ne tür antifriz kullanıldığını belirtmemeleri dediğim gibi saçma olmuş. Bu konu bir tık kafayı yedirttiren cinsten .
-
07 Ocak 2023, 13:40
#5139
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi bu kitapçıkta sadece yeşil denilip bırakılması saçma olmuş yani ne bu antifriz organik mi, inorganik mi veya hirbitorganik mi bunlardan hangisi, mesela BMW'nin otomobil motorlarında Castrol Nf serisi kullanılmaması ciddi sorunlar açabiliyor. Burda ne tür antifriz kullanıldığını belirtmemeleri dediğim gibi saçma olmuş. Bu konu bir tık kafayı yedirttiren cinsten
.
Benim kitapçık 2006'da basılmış, muhtemelen 16-17 sene önce "yeşil bas, geç" deyip marka, model bilgisi vermemişlerdir.
-
07 Ocak 2023, 13:43
#5140
Antfriz esasen renksizdir antifrizin renkli olma nedeni yukarda arkadaşında başına gelen nedenden ötürüdür kaçak falan belli olsun yere dökülürse dikkat çeksin diyedir saf olsa
Vatandaş farkına bile varmaya bilir .. yani o gördüğünüz renk sadece renklendiricidir ..
Renkli tonajı ise firmalara göre değişiyor bildiğim genelde antfriz türünü temsil ediyor inorganik asit içerenler genelde yeşil organik olanlar kırmızı hybrid organik olanlar sarı bildiğimiz klasik antifrizler mavi falan ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler