arkadaşlar merhaba 2006-2008 arası er6n yada f almayı düşünüyorum motor hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz genellikle şehir içi tek arada sıradada artçılı gezilere gidicem kronik sorun varmıdır yedek parça veya servis bakım sorunu varmıdır?
arkadaşlar merhaba 2006-2008 arası er6n yada f almayı düşünüyorum motor hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz genellikle şehir içi tek arada sıradada artçılı gezilere gidicem kronik sorun varmıdır yedek parça veya servis bakım sorunu varmıdır?
parça fiyatlarını honda ve yamahaya kıyaslayınca ve yağ yakmaya başlama km.sini öğrenince ben vazgeçtim. yaklaşık 50-60 km sürme şansım oldu f i de n i de, çok keyifli makineler ama bana mantıklı gelmedi gittim fz6 aldım. alırsan hayırlı olsun, iyi gider iyi durur ve alt devirleri keyifli bir motosiklettir.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
ben de yeni aldım er6f 2006 model. ankaradan aldım ve 600 km.lik bir uzun yol deneyimim oldu. ortalama 120 km hız ile yakıt tüketimi konudsunda bir deneme yaptım sonuç:3,9lt/100 km. kullanımı gayet rahat ve ivmelenmesi de gayet iyi. şu linkten ayrıntılı bir değerlendirmeye bakabilirsin http://www.endurocu.com/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=34
Merhaba, kawasaki er6n 2012 icin egzoz ariyorum satan varmi arkadaslar
fazer'da kaza olmaması (alü şasi) ve yarışa sokulmamış olması, apaçi motoru olmaması kafi çünkü motorunun 200-250 bin gittiği söyleniyor hatta rodajının yaklaşık 100 binde tamamlandığını okumuştum.
abs'li olsun, modeli farketmez. abs'li bulamasan bile yaklaşık 400 liralık bir harcama ile iyi ayar edilmiş frenlere kavuşulabilir (arka frenin bir miktar hafifletilmesi ve ön frenin çelik fren hortumu ile desteklenmesi)
er6'nın en güzel yanı sıkışık trafikte asla vitesle oynamazsın. fz6'da ise 2. vitesteysen uzun vites aralığı sayesinde yine vitesle oynamazsın bir de 6000 devire kadar sakin bir karakterinin olması, şehir içinde kontrolü kullanıcıya veriyor. 7500 devir üstünde ise ciddi farklı bir motosiklet ile karşılaşıyorsun.
---------- Post added at 12:23 ---------- Previous post was at 12:18 ----------
hayırlı olsun, kazasız belasız sürersiniz inşallah
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Diğer söylediklerinizin altına imzamı atarım fakat rodajının 100.000 km'de tamamlanması durumu nereden okudunuz bilmiyorum ama kim yazmışsa çok iyi sallamış
Bu sözü genelde 1100 GS ve 1150 GS'ler de söylerlerdi. Oda GS'lerin 100.000 km'ye kadar yağ yakması ve 100.000 kilometre civarı yağ yakılmasının önemsenmeyecek miktarlara kadar düşmesinden dolayı söyleniyor sanırsam.
Fazer ile ER6'yı karşılaştırmak bence çok saçma, ikisi birbirinden farklı aletler. İkisi de farklı zevklere hitap ediyor. Alacak adam araştıracak, imkan bulursa kullanacak ve ona göre alacak.
ANGARAJ
Arkadaslar egzoz aldim. Merak ediyorum sehir ici normal kullanimda 1 depo kac km yapiyosunuz. Ben ortalama 200-250 km.gidiorum 0.30 kr
---------- Post added at 01:29 ---------- Previous post was at 00:22 ----------
140749702 ilan no , kawasaki er6n ön cam
20bin km üstünde er6 sahibi arkadaşlar benim motorum gram yağ yakmıyo diyebilen varmı? meraktan soruyorum 5 6 er6 sahibi arkadaşla tanıştım serviste yolda vs. hepside yağ yakıyordu benimkide yakıyor. acaba yakmayan varmı diye meraktan soruyorum
Yağ yakıyor zaten yakmıyor diyen yok fakat bu yağ yakma mevzusu çok önemsenecek bir mevzu değil. 5000 kilometrede bir yağ değişimi yapsan 100 ml anca yağ yakar. Zaten 1.9 litre yağ alıyor filtre değişimi olunca, geri kalan 100 ml'sini eksilince koyuyorum ben.
Motosikletim 16.000 kilometrede. Arkadaşın motoru 40.000'e dayandı ve yağ eksiltmesinden o kadar şikayetçi değil. 100 ya da 200 ml tamamlıyor o kadar.
Bu zamana kadar koyduğum en kötü yağ Motul 7100 (litresi 40 TL), şu an içinde Motul 300V (litresi 50 TL) var. Bu yağ herkesin bildiği üzere motosikletler için en kalitelileridir.
Kullanış tarzım da 5-8.500 devir arası ve bu değerler devirsizse daha devirli kullanamam motora yazık. Zaten bu değerler happy zone olarak geçen motorun en az yıprandığı aralıklar.
Bilmeden atıp tutmayalım.
Bu motosiklet sadece çok fazla sıkıştırılınca yağ eksiltir, onun dışında normal kullanımda önemsenecek kadar yağ eksiltmez.
ANGARAJ
benimki ciddi ciddi yağı yakıyor. gaza asılıp egzozu seyrettiğimizdede görüyoruz. ölçümlerimde şöyle 2000km kullanılan yağ motul 5100 10w40 eksilme 350ml.
15w50 motul ile gene 2000km eksilme 150ml. 10w40 ile 15w50 arasında yarı yarıya fark etti. 10w40ı yazın sıcaklarda kullanmıştım belkide fazla yakmasının sebebiydi. bundan sonra kışın 15w50 yazın 20w50 kullanmayı düşünüyorum. motorum 47bin kmde.
tanıştığım er6 sahibi arkadaşların motosikletleride aşağı yukarı benimkine yakın yakma değerlerine sahipdi. egzozlarıda karşılaştırıp gözlediğimizde aynen hepsi asılınca belirgin bir duman salınımı var.
15 50 bizim normalde koymamız gereken 10 40 dan daha kalın bir yağ, bunu ancak çok sıcak bir memleketteyseniz kullanmanız mantıklı ki istanbuldasınız, ancak yazın kullanabilirsiniz bence, ben de 15 50 kullandım bu yaz, yakma durumuna bakmadım ama motor sesi, gidişi, vites geçişleri değişmedi, bir fark hissetmedim. Eğer kışın kullanacaksanız, bence 15-50 kullanmayın, kalın gelecektir, bizim motorlar çabuk ısınan ve biraz hararetli çalışan aletler gerçi ama yine de bence kış için 15 50 kalın kaçar. Kalın yağ kullanabilirsiniz lafının altında, eğer çok sıcak yerdeyseniz, motor çok ısındığında, yağ da çok ısınacak ve incelip görevini yapamayacaktır mantığı yatıyor. Aslında görevini yapamayacaktır değil de, çok inceldiğinden segmanlar tam olarak piston içerisinden süzemeyecek ve dolayısıyla yağ yakma miktarı artacaktır. Kışın kalın yağ kullanarak, belki motor sesini biraz azaltacaksınız ama olması gerekenden daha az yağlanma olacak. Özellikle soğuk havalardaki ilk çalıştırma esnasında, motor ve içerisindeki yağ ısınana kadar, yani motorun aslında yağa ençok ihtiyacı olduğu zamanlarda kalın yağ bu görevi yeterince yapamayacaktır diye düşünüyorum. Bizim motorlarda, özellikle çok uzun süre üst devirlerde kullanılırsa, redline civarlarında yani, bir miktar yağ yakması olduğu doğrudur, bunun, motor da yağ kalmamış olm yana yana derecesinde olmadığını söylemek lazım, bir de bu durum sanırım yeni modeller de pek kalmamış artık.
Burda şuna dikkat etmek lazım, motor gerçekten çok yağ yakıyor ve eski çekişini vermiyorsa, o zaman bir sorun var demektir ama motor sağlıklı çalışıyor ve genel olarak hep aynı miktarlarda yağ yakıyorsa, size düşen keyfini çıkarmaktır çünkü her motor illaki yağ yakar, ama az ama çok. Mühim olan bunun motora zarar verecek, yağsız bırakacak boyutlarda olmaması. Bu yüzden yolda kalan bir er6 görmedim de duymadım da. Siz şu kalın yağ işini biraz daha soruşturun derim ben, en azından kış mevsimi için.
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
bende 2013 modeli var er6f in sıfır aldım su an 5000 km uzerinde motul 5100 kullandım şu ana kadar yağ eksiltme olmadı sürekli takipteyim kitapçıkta 10/40 yazıyor ve böyle devam edeceğim. 6 bin km de yağ değişimi yapacağım. Şu ana kadar gerçekten motordan çok memnunum çok stabil makine ;-)
Selamlar
Bende bu fuar da kawasaki er6f almak istiyorum ama arkadaşlarım yamaha xj6 devirsion f al diyorlar sizden fikir almak isterim hangisini tercih etmek doğru. 250r dan sonra bu makineler bana zor gelirmi acaba. 4 silindirler sanırım çok atak ben kullanabilirmiyim bilmiyorum acaba arada 2 silindir makina kullanmalıyım.?
Teşekkürler
Söylediğiniz bu iki motor arasında güç bakımından çok fark yok fakat 4 silindirin keyfi her zaman başkadır. Gidişi ve sesiyle sizi tatmin eder. Fakat XJ6 şehir içinde yoğun trafikte özellikle yazın sizi biraz zorlayabilir. Bu iki makineye de kısa sürede alışırsınız. ER6 tork bakımından xj6'dan daha iyidir fakat bu çok sorun edielcek bir şey değil.
Benim tavsiyem XJ6 almanız, race blue rengi çok güzel, onu bulabilirseniz alın
ANGARAJ
Benimde gönlüm XJ6 dan yana . Ancak yamaha servislerinin ilgisiz olduklarını istanbulda sürekli dile getiriyorlar. Birde e5 tarafinı bilirmisiniz cehennem yolu gibidir orası ben 4 silindiri bir canavarı nasıl geçiririm e5 ten bilmiyorum. Ama yine de bu makinamın hastasıyım aşacağım bu fuarda
bence er6f daha mantıklı xj6 f de abs olsaydı belki düşünebilirdim ama abs olmadığı için direk elemiştim birde er6f daha ekonomik bunuda unutmamak gerek. servis konusuna gelince hepsi aynı bok kawa nın avrupa yakasın da fatih kılıçlıya servis yetkisi vermesinden pay biçebilirsiniz kawa da gidilebilecek tek servis var anladığım o da z moto
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)