Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1761
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Benim motorum serviste ayarlandı ve normal rolanti. devri sanırım 700-800 civarı ama 500 biraz düşük gibi. Git iyi bir Japon ustasına ya da yakınlarda bir Kawa servisi varsa 2 dakikada ayarlarlar ve 50 kağıdını alırlar. Ama ışığın sebebi rolanti olabilir belki ateşleme ya da avans ayarıyla ilgili bir problem olabilir.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1762
    hombre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tiger 800
    Bence ışık kesinlikle rölantinin düşüklüğü ile
    ilgili, kitaba baktım şöyle der:
    •Check idle speed.
    If the idle speed is out of the specified range, adjust it.
    Idle Speed
    Standard: 1 300 ±50 r/min (rpm)
    Idle Speed Adjustment •Start the engine and warm it up thoroughly. •Turn the adjusting screw [A] until the idle speed is correct.
    ○Open and close the throttle a few times to make sure that
    the idle speed is within the specified range. Readjust if
    necessary.

    Yani 50 lirayı geçtim servise gitme zaman kaybına değmez.

  3. #1763

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    rolanti hombre nin de dediği gibi 1300 dd de olması gerekmektedir, rolanti ayarı gaz kelebeğinin yanında bir vida gibi bir parça var onu sıkarak yada gevşeterek ayarlanabilir,
    ışık olayına gelince eğer nasıl okunduğunu biliryorsan hata kodlarını okumak için bir yöntem var, onu okuyarak hatanın tam olarak nerden geldiğini öğrenebilirsin. Bunun için geçmiş mesajlarda nasıl okunacağına dair anlatımlar mevcuttur. Kitapçığın var ise orda da nasıl bakacağın açıklanmıştır. Yalnız hata ışığı yandığında koltuğu söküp bakman gerekir. kolay gelsin.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:46 ----------

    Şimdi hatırladım nasıl olduğunu,
    koltuğu açtığında şasenin yanında arka taraflarda turuncu bir kablo vardır, soketli, o kabloyu bir uzatma kablo yardımıyla akunun eksi kutubuna değdirmen gerekiyor, olay şöyle,
    arıza ışığı yandı, kontak açık engine cut off dan motoru istop ettin, o turuncu soketli kabloyu uzatma yardımıyla eksi kutuba 2 saniye içerisinde 5 kere değdirip bırakman gerekiyor, bundan sonra arıza ışığı yanıp sönmeye başlıyacaktır, motorun bütün hata kodlarını sırayla vermeye başlayacaktır. eğer ingilizcen var ise vereceğim adresteki pdf dosyasında resimli şekilde anlatılmıştır. kolay gelsin...

    http://homepages.slingshot.co.nz/~sh...FI%20Light.pdf
    habe habe

  4. #1764
    hombre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tiger 800
    Dosya için teşekkürler, kaydettim, umarım hiç ihtiyacım olmaz..

  5. #1765

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    Alıntı hombre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dosya için teşekkürler, kaydettim, umarım hiç ihtiyacım olmaz..
    genelde öyle büyük sorunlar için yakmıyor ışığı
    benim gelmişti bir kere, bu şekilde öğrenmiştim, oksijen sensörüm bozulmuş meğersem, bi sorduk fiyatı uçuk, elleme kalsın dedim
    sadece soğuk havalarda yanıyordu zaten...
    habe habe

  6. #1766

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı ER6iNbay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    genelde öyle büyük sorunlar için yakmıyor ışığı
    benim gelmişti bir kere, bu şekilde öğrenmiştim, oksijen sensörüm bozulmuş meğersem, bi sorduk fiyatı uçuk, elleme kalsın dedim
    sadece soğuk havalarda yanıyordu zaten...
    Paylaşım için teşekkürler. Bu hata kodu okuma işi güzelmiş.
    Adeta motor kendi diliyle konuşuyor. İnşallah kimse görmez bu kodları.

    ER6 benim de ciddi olarak düşündüğüm bir makine. ama aklımda bazı sorular var. En önemlisi bakım.
    Sezona ER6 ile girmek istiyorum.
    Şu anda mevcut olan CBF150'min tüm periyodik bakımlarını kendim yapıyorum.
    Yağ değişimi, hava filtresi değişimi, zincir dişli takımı değişimi, lastik değişimi vs. vs.

    Acaba ER6'nında periyodik bakımlarını halledebilirmiyim?
    Aklımda enjeksiyonlu olmasından ötürü;
    -Enjeksiyonlu ve yeni teknoloji makine bi taraflarını kurcalarım yanlış bişeyler olur vs. gibi bi korku var

    Yanlış hatırlamıyorsam sende ER6'nı satmadan önce bakımlarını kendin yapıyordun.

    Özetle CBF150'ye yaptığım işlerle kıyaslarsak ER6'nın bakımlarını halledebilirmiyim?

    Eğer bir usta ihtiyacım olursa Ankara'da kime götürebilirim?
    ER6'nın piri denilebilecek bir usta & servis neresi var acaba?

  7. #1767
    -HK- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    -
    ismail istersen gel benim motora bir bak.. zaten herşey meydanda bu aralar halledilmeyecek birşey yok bence, hem service manual da mevcut, oradan herşeyi görebiliyorsun

  8. #1768
    fuschenk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2008
    Şehir
    balıkesir-diyarbakır
    Motosikleti
    tiger
    herkese yeniden teşekkürler çok yardımcı oldunuz bana...bakalım ilk önce deviri arttırıp deniycem olmadı arıza kodlarına bakmayı düşünüyorum..aslında kısa sure once buji değişimi yapmıstım ondan kaynaklanması da aklıma gelmiyo değil..neyse sizleride durumdan haberdar ederim hosçakalın..))

  9. #1769

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı -HK- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ismail istersen ge
    l benim motora bir bak.. zaten herşey meydanda bu aralar halledilmeyecek birşey yok bence, hem service manual da mevcut, oradan herşeyi görebiliyorsun
    Teşekkür ederim Yasin. Müsait bir zamanda görüşelim.
    ama motoru dağıtırsam kusuruma bakma;
    -Hmm bu debriyaj balatası sanırım ?
    -Bu da krank olsa gerek vs. gibi

  10. #1770
    -HK- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    -
    sorun değil bende görmüş olurum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:44 ----------

    baya derine indim ama motor hala şasinin üzerinde..

  11. #1771
    hlmky85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul-içerenköy
    Motosikleti
    hyogt250r gitti :( gt 650 comet geldi :)) hala...
    merhaba arkadaşlar hali hazırda kullanmış olduğum hyo 250r motorumu satıp bende er6 cı olma yolunda ilerliyorum kısmetse yaz sonunda
    herkese hayırlı günler
    Elbet güneş birgün bizim için de doğar...
    Nasılsa su akar yatağını bulur...

  12. #1772

    Üyelik
    24 Nisan 2008
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 600 S
    Herkese Merhaba,
    Er-6n'in frenleri hakkında yorum yazabilir misiniz?ABS'li kullananlar varsa belirtirlerse sevinirim.
    Herkese keyifli sürüşler dilerim.

  13. #1773
    Di Daktır46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2008
    Şehir
    tekerimin bastığı her yer..
    Motosikleti
    er6n
    abs ye gerek yok zaten kullanmayı iyi bi motorcu nerde hangi frenin kullanılcağını bilir ABS liside iyidir tabi ama bana göre hafif bi motor için abs gereksiz geliyor chooper falan olsa neyse yeri gelir arka fren yaparız yeri gelir ön fren yaparız abs içi bana yaşş..
    er6 demek hayat demek!..

  14. #1774

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşım için teşekkürler. Bu hata kodu okuma işi güzelmiş.
    Adeta motor kendi diliyle konuşuyor. İnşallah kimse görmez bu kodları.

    ER6 benim de ciddi olarak düşündüğüm bir makine. ama aklımda bazı sorular var. En önemlisi bakım.
    Sezona ER6 ile girmek istiyorum.
    Şu anda mevcut olan CBF150'min tüm periyodik bakımlarını kendim yapıyorum.
    Yağ değişimi, hava filtresi değişimi, zincir dişli takımı değişimi, lastik değişimi vs. vs.

    Acaba ER6'nında periyodik bakımlarını halledebilirmiyim?
    Aklımda enjeksiyonlu olmasından ötürü;
    -Enjeksiyonlu ve yeni teknoloji makine bi taraflarını kurcalarım yanlış bişeyler olur vs. gibi bi korku var

    Yanlış hatırlamıyorsam sende ER6'nı satmadan önce bakımlarını kendin yapıyordun.

    Özetle CBF150'ye yaptığım işlerle kıyaslarsak ER6'nın bakımlarını halledebilirmiyim?

    Eğer bir usta ihtiyacım olursa Ankara'da kime götürebilirim?
    ER6'nın piri denilebilecek bir usta & servis neresi var acaba?
    ben yapmıyordum bakımını, ben küçük değşimleri kendim hallediyordum, far sökme manetleri değiştirme yağ değiştirme falan, bakım için ustama götürüyodum, çünkü hava filtresini sökmek biraz zahmetli, bujide aynen öyle, ikiside deponun altında kaldığı için biraz gıcık ama 1 2 değişim izledikten sonra kendin de yapabilirsin tabi bu işlere elin yatkın ise.
    Bakıma gelince üzerinde temizlenebilir hava filtresi var, değişim yapmıyorsun alıyorsun bir balata temizleme spreyi, onunla temizliyorsun, bujiler de iridium buji onlarda çok kötü durumda değil ise değiştirmiyosun, benim motosiklet 24 binde idi sattığımda o zamana kadar orjinal bujileri kullanmıştım ve hala sağlamdı. Bir tek yağ ve yağ filtresi değişimi kalıyor onun da zaten cbf den fazla bir farkı yok. Benim diyeceklerim bu kadar.
    Ben bakımını Metin ustada yaptırıyordum, er6 için güvenebilirsin her türlü.
    habe habe

  15. #1775
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Arkadaşlar ben de rolantimi yükselttim dediğiniz değerlere. ilk tepkisi daha iyi oldu motorun ancak sanki kompresörü azaldı. Bu belki birçok kişi için fazla önemli değildir ama her gün 2 kez yaklaşık 10 km yokuş iniyorum ve genelde uygun viteste frensiz iniyordum. Artık bir küçük viteste bile daha az kompresör yapıyor gibi. Her neyse o da dert değil alışırım zamanla da aklıma takılan bir şey var.

    Hava filtresini değiştirmek çok zahmetli bir iş mi? Önceki mesajları okudum deponun sökülmesinden falan bahsediliyor. Çetrefilli midir bu iş? En önemli sorumsa hava filtresinin tıkanmaya başlaması rolantiyi etkiler mi? Bir de; bu aletin filtresi nerden kaça alınır? ( Mümkünse internet siparişi olmasın Dilim yandı o işten)
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  16. #1776

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı ER6iNbay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben yapmıyordum bakımını, ben küçük değşimleri kendim hallediyordum, far sökme manetleri değiştirme yağ değiştirme falan, bakım için ustama götürüyodum, çünkü hava filtresini sökmek biraz zahmetli, bujide aynen öyle, ikiside deponun altında kaldığı için biraz gıcık ama 1 2 değişim izledikten sonra kendin de yapabilirsin tabi bu işlere elin yatkın ise.
    Bakıma gelince üzerinde temizlenebilir hava filtresi var, değişim yapmıyorsun alıyorsun bir balata temizleme spreyi, onunla temizliyorsun, bujiler de iridium buji onlarda çok kötü durumda değil ise değiştirmiyosun, benim motosiklet 24 binde idi sattığımda o zamana kadar orjinal bujileri kullanmıştım ve hala sağlamdı. Bir tek yağ ve yağ filtresi değişimi kalıyor onun da zaten cbf den fazla bir farkı yok. Benim diyeceklerim bu kadar.
    Ben bakımını Metin ustada yaptırıyordum, er6 için güvenebilirsin her türlü.
    Teşekkür ederim bilgiler için.

  17. #1777

    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT-09 TRACER
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben de rolantimi yükselttim dediğiniz değerlere. ilk tepkisi daha iyi oldu motorun ancak sanki kompresörü azaldı. Bu belki birçok kişi için fazla önemli değildir ama her gün 2 kez yaklaşık 10 km yokuş iniyorum ve genelde uygun viteste frensiz iniyordum. Artık bir küçük viteste bile daha az kompresör yapıyor gibi. Her neyse o da dert değil alışırım zamanla da aklıma takılan bir şey var.

    Hava filtresini değiştirmek çok zahmetli bir iş mi? Önceki mesajları okudum deponun sökülmesinden falan bahsediliyor. Çetrefilli midir bu iş? En önemli sorumsa hava filtresinin tıkanmaya başlaması rolantiyi etkiler mi? Bir de; bu aletin filtresi nerden kaça alınır? ( Mümkünse internet siparişi olmasın Dilim yandı o işten)
    evet hava filtresini sökmek biraz zahmetli bir iş, depoyu sökmeniz gerekiyor, tek zahmet gerektiren iş zaten o, hava filtresini yerinden çıkarmak kolay yoksa.
    Er6 larda hava filtresi temizlenebilir cinstendir. çıkarıp balata spreyi ile temizlemeniz yeterlidir. yani benim motorda öyle idi 3 bakım yaptırdım 3 unde de temizleyip yerine geri koyduk, hiç bir sorun da çıkarmadı.

    keşke değiştirirken fotograf çekseymişim. hiç aklıma gelmemişti o zaman.
    neyse değiştirriken çeken birini buldum. buyrun arkadaşlar biraz ingilizceniz var ise anlayabilirsiniz.
    bu depoyu sökmek için, bu arada depoda vana yoktur korkmayın içinden benzin akmaz, valflidir kendileri

    http://shanetp.110mb.com/How%20to%20...uel%20Tank.pdf

    buda hava kutusunu sökmek için bunu da şunun için söylüyorum, hava filtresi bu pdf in ilk sayfasında, üstteki vida sökülerek yukarı çekince yerinden çıktığını söylemek için koydum.
    deneyen olursa fotograflasın.

    http://shanetp.110mb.com/Airbox%20Removal.pdf

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:08 ----------

    birde
    http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/How%20to.html
    bu sitede her türlü yapılan modifikasyonlar değişiklikler anlatılmıştır,
    ingilizcedir, ama er6 için çok iyi bir sayfadır arkadaşlar.
    habe habe

  18. #1778

    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul (bagdat caddesi)
    Motosikleti
    DERBİ GPR125
    arkadaşlar egzostumda bir ses var sanki içinden bişey parcalanmış hava cıkarken onun yuzunden garip ses veriyor vızıltılı gibide basına gelen varmi ?

  19. #1779

    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    İstanbul (bagdat caddesi)
    Motosikleti
    DERBİ GPR125
    yada anadolu yakası tarafında oturan er6 kullanan arkadas varsa serviste gitcegi zaman beraber gitsek benim sesin normal olmadıgını göstersem ?

  20. #1780

    Üyelik
    27 Nisan 2009

    Satılık er6-f / n kappa yan ve arka çanta

    Merhaba

    ER6-F VE ER6-N motorlar ve diğerleri için uyumlu olan Kappa K33 VE K46 model çantalarım satılıktır.Sahibinden.com daki ilan numarası 21584196 dir.
    Çok temiz sadece 4 defa kullanıldılar.Sıfırları 950 ytl.Ben 750 ytl ye satıyorum.
    Bağlantı aparatları verilmeyecektir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler