valla 130 km'den sonra F'te rüzgar vurmaya başlıyor. En konforlu yolculuk ise 100-110 arası. Onun üstündeki hızlarda yatmak gerekiyor.
valla 130 km'den sonra F'te rüzgar vurmaya başlıyor. En konforlu yolculuk ise 100-110 arası. Onun üstündeki hızlarda yatmak gerekiyor.
N de rüzgarlıksız 150 km den sonra tanka yatsan bile rahatsız edici oluyor ki rahatsız olma limiti kişiden kişeye değişir ama hafif yüksek bi rüzgarlıkla gayet konforlu hale geliyor.N F tercihi genelde rüzgardan çok görüntüye bağlı kafa grenajı seven F alır çıplak seven N alır netekim ben çıplaklara bayılıyorum
İki kişinin bindiği motor değildir.
beyler yarın balıkesire gidiyorum,
bugün yolculuğa hazırlık olsun diye motorun zincirini temizledim, sağına soluna baktım. ve arka amortisörün alt tarafındaki plastiğin kırılmış olduğunu fark ettim. Bu bir sorun yaratır mı acep, başına böyle birşey gelmiş olan var mı?
(beyler 1 saat içinde cevap yazdınız yazdınız, sabah 5'te çıkıcam erken yatıcam
n de camsız 120 kadar iyi 120 den sonra yatıyorum 200 e kadar problem yok ama cam olsa çok daha rahat olur tahmin ediyorum...
er6 demek hayat demek!..
merhaba arkadaşlar bende yeni uye oldum siteye sizlere bir soru sormak istiyorum başlangıc olarak bu motoru tavsiye edermisiniz şikayetleriniz varmı varsa nedir b motor hakında teşekurler şimdiden
başlangıc motoru için güçlü ve de agresif bir motordur, ben tavsiye etmiyorum...
N için ön camı ben yorumlayayım size, bende givi ön camn vardı, istanbuldan ankaraya sürekli sabit olarak 150 160 sabit hızla geldim, pek bi sorun yaşamadım tek sorun camdan gelen rüsgarın kafanıza vurup ses yapması, onu da kulak tıkacı ile çözebilirsiniz...,yani ben uzun yol için kesin tavsiye ederim ön camı, hatta bende bi tane satılık bile var givi ön cam
kolay gelsin.
habe habe
Arkadaşlar sizlere bir sorum olacak; gerçi er6 larla ilgisi yok ama en azından bunların bir önceki modeli olan er 5i tavsiye eder misiniz? Ben 15.000 km boyunca kanuni freedom kullandım. Yaz kış işe gidip geliyorum.(hergün yani) Benim kanuni 3.5lt/100km yakıyordu. Er5 ne kadar yakar? Motor ömrü ne kadardır? (günde 25 km yapıyorum) Şimdi gidip tekrar çin malı motor almak istemiyorum. Fiyat/kalite oranı en iyi motor olarak bunu gördüm. Servis durumu nedir? Sık sık arıza yapar mı? Ben bu motoru trafiksiz yerde kullanacağım.(motor sürekli dur kalk yapmayacak)
Kısacası alırsam pişman olur muyum? Nerden almışım bu motoru der miyim?
Bu konuyu er5 kullanıcıları bölümüne açmıştım ama cevap alamadım. Siz gene de kawasaki kullandığınız için az çok bir fikriniz vardır er 5 hakkında.
Anladım dostlar bu ruzgar muhabbetini çok teşekkurler,
Cbr125ten sonra ekonomik ve performnaslı olacaksa sanırım er-6n den başka bir motor yok
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
merhabalar ,
Adım Kaan,
yaş 37
boy 180 kilo 90
isyanbul
ehliytimi 5 sene önce aldım ancak arada motor kullanmadım.
şimdi heves tekrar nüksetti ve motr eğitimi almaya başladım v tamamlamak üzereyim.
Tarz, başlangıç falan derken yaklaşı 3aydır incelemedeyim. 33 kere fikrim değişti. İnternetteki bilgi kirliliği nedeniyle kafam da karıştı. Bazıları 125 lik le başla derken bazıları prensip aynı , yaş,boy kilo dikkate alındığında iyi bir eğitim alırsan 500-600 cc bir motorda alabilirsin hatta öyle yap 125 cc bir ay sonra yetmeyecek diyor.
sonuç, 250 cc bir hyo ( gt yada gv) ile başlayacağımı düşünürken şimdi er-5 yada er-6 ile başlama seçeneğim var.
BMW, CBF gibi motorlarada baktım ancak bmw pahalı , CBF ise antipatik görünüyor. Aslında ER-6N yi görünce 2 side boş göründü gözüme.
Hani ilk görüşte aşk vardır ya o misal işte.
Yardıma ihtiya duyduğum konular ise ;
*yeni motora başlamış biri olara bu motor da zorlanırmıyım ?
* yarın öbür gün eşimi de arkaya almak istesem ( boy 165 kilo 56) rahat bir motormudur artçı için.
*servis ve yedek parçada herhangi bir sorun varmı acaba ?
*kronik bir arıza varmı yada mutlaka yaptırmam gereken işlemleri varmdır ?
şimdiden yardımınız için teşekkür ederiyorum.
Kısa sürede bir tane edinmeye çalışıyorum. 1-2 motor sahibi ile de yazışıyorum.
sanırım bu hafta anlaşmaya çalışacağım.
er-6n satmak isteyenler de varsa 7000 -7500 nakit kalanıda kısa süreli taksit ile hemen alabilirim.
sevgiler
1. öncelik :Güvenli,dikkatli , henüz motor kullanmayanlara örnek sürüş
2.öncelik : eğlen,keyif al, sürekli yap
3. öncelik : asla sevdiklerini unutma !
Önceki sayfalarda bu konuların çoğunu tartışmıştık ama özetlemek gerekirse
bu motor başlangıç motoru olabilir ama ilk km lerde biraz sabır ve dikkat gerekiyor.kullnımı rahat olsada heran canavara dönüşebilir.
artçı ile ilgili bildiğim tek sorun koltuk yapısı yüzünden artçının öne doğru kaymasıdır.Ama bayan artçılarda bu sorun olmuyor erkek artçılarda frenlere dikkat etmek gerek yoksa istenmeyen durumlar olabilir
yedek parçası ve servisi her japon motor kadar pahalı ama her japon kadar sorunsuz oldugu için uzun vadede seni üzmez.
kronik sorunu hiç duymadım sadece F lerde hafif zırıltı N lerde rüzgar sorunu var ama ikisde halledilebilyor.birde üzerindeki lastikleri fabrika çıkışı lastiklerse değiştirmen gerekir.
şimdiden hayırlı olsun
İki kişinin bindiği motor değildir.
Alacağın motor sonuçta bir japon olduğu için dayanıklılık ve sağlamlık bakımından kanuni den sonra seni epey mutlu eder.
Yakıt konusunu çok iyi bilmiyorum ama ortalaması 5lt diye duymuştum.
Alacağın motorun km sine bakma motorun km si ile çok oynuyorlar motorun hırpalanmamış ve bakımlı olması daha önemli.
Samet'in de dediği gibi iyi bir er-5 e 7000 tl vermeyi düşünürken 8-9 bine er-6 almak insanın aklını çok çeliyor.
merhaba sayın mikrop ,
forumu başından beri okumaya çalışıyorum 1-2 gündür, sevilen ve aktif birisiniz ,
sizin görüşleriniz önemli benim için , er-6n almak istiyorum aslında ve ilanlarda belli fiyatlar var, sezon sonunu beklemek avantaj kazandırırmı bana fiyat açısından yoksa 8-9 bin tl arasına bulursam almalımıyım ?
zaten 4-5 bin tl lik bütçe ile başladım, geldiğim nokta belli.
Mutlaka bir er-6n alacağım , öyle yada böyle
sevgiler, Kaan
1. öncelik :Güvenli,dikkatli , henüz motor kullanmayanlara örnek sürüş
2.öncelik : eğlen,keyif al, sürekli yap
3. öncelik : asla sevdiklerini unutma !
Merhaba kaan, öncelikle teşekkür ederim.
8-9 bin lira bütçen varsa ve aklına yatan motor varsa hiç kaçırma al derim.
Sezon diye birşey ben bilmiyorum yaz kış motora binen kişiler de pek bilmez.
Sadece acele nakite sıkışmış kişiler kışın fiyatı biraz daha cazip tutarlar ki hemen elden çıksın diye, kaldı ki o motor da senin istediğin gibi bir motor olur mu olmaz mı o da ayrı bir konu.
Zaten yeni kasaların çıkması sebebi ile eski kasa sıfır km motorları bu sene 13,500 tl den sattılar ve er-6 lar şuan en düşük fiyatlarda ben 2 sene önce yine 9500 tl ye almıştım.
aslında bütçem bu değil ama çıkmaya çalışıyorum işte
motor eğitimim devam ediyor bitmek üzere, artık trafiğe çıkacağım ...
ne alayım derken motora aşık oldum diyebilirim. Hani ilk görüşte aşk denir ya...
neyse nakitte 7500 e geldim, kalanı tamamlar tamamlamaz almaya çalışacağım ancak en uygunu şuan 8500-9000 civarında , ekipman , bakım, ruhsatta girince maalesef enaz 1000 nakit gerekiyor. Yada 7000 peşin kalan taksit falan gibi çözüm bulucam ...
cevap için teşekkür ederim.
sevgiler
1. öncelik :Güvenli,dikkatli , henüz motor kullanmayanlara örnek sürüş
2.öncelik : eğlen,keyif al, sürekli yap
3. öncelik : asla sevdiklerini unutma !
Beyler selamlar
Bİraz önce balıkesirden geldim. Hemen birkaç birşey yazayım. Almayı düşünen arkadaşlar dikkatli okusun
Artçısız ilk defa çıktığım için uzun yola; motoru biraz sıkıştırma fırsatım oldu. Daha önceden 150'yi hiç geçmemiş olan motorumla bu yolculukta, arkada çanta olmasına rağmen 2 defa 200'ü gördüm. Ve 200'e çıktığımda gaz tam açık değildi. tam açtığımda ibrede sona dayanması (220) rahat olur gibi geldi.
Yolun genelinde de 120'nin altına düşmedim, 140-150 civarı seyrettim. Yolculukta beni asıl şaşırtan ise yakıt oldu. Full depomla 359 kilometre gittim ve yine fulledim. 14.48 litre benzin aldı. Hesap yapıldığında tamı tamına 100 km'de 4.033426... litre çıkıyor. Kısaca aşağı doğru 4 litre diye yuvarlayabiliriz
Artçılı sürüşlerimde çok daha sakin gitmeme rağmen 4.3-4.5 litre gibi değerler çıkıyordu. Yani artçımın bana maliyeti 100 kilometrede 0.5 litre
Toplamda 920 km yapmışım. Vücut oturuş pozisyonuna alışmış olacak ki en ufak bir yorgunluk hissetmedim. sadece rüzgar uğultusundan biraz başım ağrıyor o kadar.
100 km'de bir mola veriririm diye yola çıkmıştım ama hiç durasım gelmedi. Motora acımasan cidden 300 km durmadan giderdim. Ama biraz soğusun diye 4-5 kere 20şer dakkalık molalar verdim.
Sonuç olarak gerçekten çok zevkli geçti yolculuk. Özellikle tek tabanca olmak ve motorla baş başa kalmak mükemmeldi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:57 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 PM ----------
hee bi de dönerken 135 km ile radara girdim. Yalnızca tuttuğuna geçiren aciz türk polisi 260 tl cezayı kitledi bana. Ona epey bi üzüldüm...:(
merhaba,
üzüldüm cezaya ...
ama yolculuk keyif vermiş ona çok sevindim...
sevgiler,
Kaan
haaa bu arada polisteki o sıfatı kaldırsan iyi olur diye düşünüyorum, motorcuları zaten çok kollamazlar biraz daha kıllandırmayalım derim.
1. öncelik :Güvenli,dikkatli , henüz motor kullanmayanlara örnek sürüş
2.öncelik : eğlen,keyif al, sürekli yap
3. öncelik : asla sevdiklerini unutma !
geçmiş olsun enginer sağ salim bitirmişsin, bende bilirim tek başınanın zevkini, tek bir fark var ben sadece benzin alırken durdum o zaman çok daha zekli oluyo, motorada hiç bişicikler olmaz korkma, zaten kendi soutucusu var,
ama yakış çok iyimiş, kazasız belasız,
er6 sız geçen günlere biraz üzülüyorum ama ne yapalım oldu bi kere :(
135 ile otobanda mı yedin cezayı yoksa normal yolda mı, otoban haricinde olsa idin büyük igtimal 500 küsür bi ceza yicektin de,
biraz foto çekmişsin diye düşünüyorum onları da bekleriz
habe habe
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)