retknot adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba. Konya'dan yazıyorum, 42 yaşındayım. Öğretmenim ve hobi olarak brazilian jiu jitsu antrenörlüğü yapıyorum ( halen yarışmalara da katılmaya devam ediyorum). Forumu uzun zamandır takip ediyorum ve oldukça keyif aldığımı söyleyebilirim. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Geçtiğimiz salı günü Osmaniye'den 2014 model siyah hatasız abs'li er6n aldım. Daha önce uzun dönem cbf 150 , ybr 125 ve mct 250, kısa aralıklarla 2007 model er6f , yamaha xt 660r kullanmıştım. Bir şeyi hatırlatmakta yarar görüyorum, burada yazacaklarım tamamen benim fikirlerim ve gözlemlerim. Bu fikirlerin kesinlikle doğru olduğunu iddia etmek gibi bir densizlik yapmam, okuyanların da böyle bir iddiayla yazıyormuşum gibi itham etmelerini istemem. Cümlelerim arasında bütünlük bakımından kopukluklar olursa affola.
Kaldığım yerden devam edeyim. Er6n ve f modelleriyle ilgili neredeyse tüm forumları talan ettim diyebilirim. Daha önceki modellerde görülen yağ eksiltme sorunun bu modellerde olmadığını aldığım arkadaşımdan ve başka arkadaşlardan teyit ettim. Benim boyum 1.72 ve 80kg'yim . Motoru yakından görmeden önce yere baya yakın olduğunu düşünüyordum ve biraz kalıpsız bir motormuş gibi bir his vardı içimde çünkü 2010 sonrası modellerin canlısını görüp deneme fırsatım olmamıştı,sadece youtube'dan izleyebilmiştim. Motorun yanına gittiğimde 1.85'e kadar olan kişilerin altında küçük durmayacağı izlenimi bıraktı bende. Biraderim denedi ve 1.82 boyuyla gayet iyi durdu üstünde. Osmaniye'den konya'ya iki kişi geldik ve 120-140 hız aralığında rüzgar nedeniyle bir rahatsızlık hissetmedik. Motorun torku mükemmel, çok çabuk bir ivmelenmesi var.Kesinlikle 15 bin km'lik düşük cc'li motosiklet deneyimi olmayanlara göre değil diye düşünüyorum. Artçı konforu'nun versys kadar iyi olmadığını düşünüyorum ama kesinlikle rahatsız edici değil. Yolcu peglerinde ilk başka bir titreşim hissediyorsunuz ama zamanla alışıyorsunuz. Tabi topuklarınızı peglere koyduğunuzda titreşim son derece az hissediliyor. Oturuş pozisyonu çok rahat, boynunuz,beliniz ve omuzlarınız kesinlikle yorulmuyor. Motorun dengesi , stabilitesi , yol tutuşu , viraj yeteneği harika. İki kişi giderken gidonu bıraktık ve zerre sapma olmadı. 180'e kadar çok iyi bir ivmelenmesi var ( sonrasını denemedik ama aldığım arkadaşım 212 gördüğünü söyledi) , siz ne kadar gaz açarsanız o kadar gider. Yan grenajları ve kafa yapısı aynalarla birlikte hoş bir görüntü ortaya çıkarmış. Bence özgün, özgür ve ciddi bir havası var. Yalnız montu giydikten sonra aynaların görüşü kısıtlanıyor, ayna uzatma aparatı almayı düşünüyorum.
Motoru aldığım arkadaş çok iyi bakmış motora, rodajını yapmış, yeni x ring gold zincir almış, yağına suyuna baktırmış , kappa 50 lt monokey topcase takmış, rizoma yeşil manet almış , tankpad takmış ve satışa çıkarmış. 19.500'e aldım.Motoru bu kadar seveceğim aklıma gelmezdi. Yüksek cc'li motoru hız yapmak için değil, gerektiğinde gücünden yararlanmak için kullanıyorum. Trafikte zor duruma düşme ihtimali olduğu zaman ; aga bana müsade deyip gaz kolunu açtığımda hemen tehlike ihtimali olan bölgeden uzaklaşabiliyorum. iki kişi bir depoyla gazı esirgemeden ve mersin - mut yolunun yokuşlu ve virajlı yollarında kullandığımızda 4.6 lt tükettik, sonraki depoda gazı azıcık idareli kullandık ve 4.3'e düştük. iki kişi yolculukta arka çanta dolu olarak eğer 100 km hızı geçmezseniz 4 lt'nin altına düşeceğini düşünüyorum. Aldığım arkadaşım tek kişi 90-100 bandında kullanarak uzun yolda 3.5-3.7 lt yakıt sarfiyatı olduğunu söyledi. Depo'nun şekli dizlerimle tutunmak için gayet uygun, teker kalınlığı ve üzerindeki orjinal dunlop lastiklerin yeterli olduğunu düşünüyorum. Ayakları koyacağımız peglerin konumlanması gayet güzel.Bu arada Eğitim motosiklet kulannımının olmazsa olmazı bence. Sesi trafikte fark edilecek kadar gür . Belki sonra biraz daha tok ses çıkaran ama çevreyi rahatsız etmeyecek bir egzos takabilirim. Böğüren bir egzos takıp insanların bana küfretmelerini istemem. Şehir dışı yolculuklara gayet rahatlıkla çıkılabilir fakat şehir içinde çok eğlenceli bir motor bence. İkinci gün galiba motor nazara geldi ya da benim dikkatsizliğim sonucunda ayakçağına alıp iki adım attıktan sonra devrildi , sol grenajda çatlak oldu, başka bir sorun yok çok şükür. Henüz yıkamadım, yıkadığımda çok daha güzel duracağını düşünüyorum ve annnaaaaa leeeeeeen motora bah heleee diyenlerin gözlerinden tırsıyorum.
Gösterge panelindeki rakamlar gayet okunaklı, 1 lt benzinle ne kadar yol yapacağınız , benzin göstergesi eco modunda gidip gitmediğinizi gösterir simge, toplam kat ettiğiniz yol,saat göstergesi gibi göstergeler ekranda mevcut. Doğrusu bu motorun 0 fiyatı biraz daha cazip olsa ve insanlar tarafından test edilse çok daha fazla tutulacağını düşünüyorum. Şimdilik gözlemlerim bu kadar , şehir içinde kullanımım arttıkça gözlemlerimi yazarım. Herkesin tekeri düz bassın.