Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Temmuz 2015, 11:57
#4821
ak1n adlı üyeden alıntı
s.a arkdaslar er6 n almayı dusunuyorum 2006 model buldum bitane kısmetse haftaya alıcam ozellıkle kullanan arkadaslara soruyorum yakıtı sıkıntısı nedir motorundan sıkıntı yasarmıyım alırken nelere bakayım ılk motorum olmıcak bundan önce drift phantom inazuma calibre 250 im vardı artık bi 600luge geceyım diyorum ama basımı agrıtmıcak birşey olması gerekıyor motordan anlayan bırıyım kendı bakımımı yapıcam suan yaşadığım yerde motor tamircisi felan yok
Bende 2006 model er6n aldım iki hafta oldu samimi bi arkadaşımdan aldığım için öncesini de biliyorum sorunsuz bir motor. Yakıtı kendi sınıfında çok ekonomik. Gazlamana göre 4-5 litre arası yakıyo. Yağ eksiltme sorunu var ve er6 ların çoğunda varmış sanırım. Oda göze batacak kadar değil. Şuan hesaplama aşamasındayım. Aldığım arkadaşın dediğine göre 500 km de 100 cc kadar yağ eksiltiyo. Yağ eksiltmeyi sorun olarak saymıyolar genelde. Yağ yakmayla karıştırmamak lazım. 200 e kadar çok kısa sürede çıkabiliyo son hız 220 falanmış sanırım daha denemedim. Motorun gücü hiç kesilmiyo ve konfor da iyi. Uzun yolda biraz rüzgar hissedersin eğer problemse er6f al ama ben naked sevdiğimden sorun etmedim. Herkese tavsiye ederim. Biraz daha param olsa satıp yine daha yeni bi er6n alırım. Bi şikayetim olduğundan değil sadece her anlamda hakkını verdiğinden er6 görüyo gözüm sadece. Rakip olarak mt07 gösteriyolar kullanmadım bilmiyorum ama şikayet edenleri çok. Ayrıca şasi sağlam değilmiş. Kullanmadan bilemeyiz tabi. Şuan tek sıkıntım servisinin yetersiz olması. Bi ihtiyacım olmadı bakımları da kendim yapıcam allah z motoya muhtaç etmesin başka bişey olursa cevaplarım
Reklamlar
-
23 Temmuz 2015, 23:54
#4822
Merhaba arkadaslar bende haftaya er6f aliyorum 5km de 2013 model. Orjinal egsozun yaninda ekstra olarak Leo Vince exhaust Evo II var sansima.
Benim sorum orjinal lastikler kac km e kadar saglam gider?
-
17 Ağustos 2015, 12:10
#4823
Herkes aldım ettim gittim diyor ama 1 kare resim yok. Eski er6f im sattığım bi abimden tekrar yakın bi arkadaşıma aldık ve benim motorla aynı garajda kardeş kardeş yatıyorlar
-
19 Ağustos 2015, 12:02
#4824
merhaba arkadaşlar,öncelikle hepinize güzel keyifli forumlar ve kazasız belasız günler dilerim.
er6n artcı konforu naıldır,artcı ile uzun yola cıkan varmı. Artılar eksiler nelerdir. Mesela peglerin geride olmasından dolayı dizlerde ve selenin sertliğinden dolayı popoda uyuşma falan yapıyormu. Topcase takarak artcının dayanması için biraz güvende hissi ve rahatlık arttırılabilirmi.
-
19 Ağustos 2015, 13:25
#4825
2006 kasaların artçı selesi rahat insanı yormuyor pek. Topcase ile daha rahat bir sürüş sağlanabilir.
-
21 Ağustos 2015, 00:30
#4826
Bugun bende 2014 model 4800 km de hatasiz bir er6n sahibi oldum.
Ay sonu gibi esimle kocaeliden karadenize gitmeyi planliyoruz,artcili uzun yol tecrubesi olanlar bu konuda neler onerirler,bacaklarda yorulma,popoda uyusma yapiyormu
Hem artcim yaslanip rahat etsin diye hemde malzemelerimi tasimak icin en idela kac lt topcase onerirsiniz.
Arka canta tasiyicisi lazim nerden temin edilebilir.2. El canta tasiyicisi elinde mevcut olup satan varsa talip olabilirim.
6 bin bakimda neler yapiliyor,yag olarak motul 5100 mu 7100 mu onerirsiniz.
-
21 Ağustos 2015, 22:23
#4827
Drayke adlı üyeden alıntı
Bugun bende 2014 model 4800 km de hatasiz bir er6n sahibi oldum.
Ay sonu gibi esimle kocaeliden karadenize gitmeyi planliyoruz,artcili uzun yol tecrubesi olanlar bu konuda neler onerirler,bacaklarda yorulma,popoda uyusma yapiyormu
Hem artcim yaslanip rahat etsin diye hemde malzemelerimi tasimak icin en idela kac lt topcase onerirsiniz.
Arka canta tasiyicisi lazim nerden temin edilebilir.2. El canta tasiyicisi elinde mevcut olup satan varsa talip olabilirim.
6 bin bakimda neler yapiliyor,yag olarak motul 5100 mu 7100 mu onerirsiniz.
http://<a rel="nofollow" href="https...n9bG.jpg"></a>
Hayırlı olsun çok uzun süredir kullanmasam da alıştım diyebilirim o yüzden bildiğim kadarıyla cevap vereyim. Ben eşimle yaklaşık 300 km yol yaptım uyuşma olmadı değil. Seleden bi touring konforu beklememek lazım ama gayet konforlu. Bir iki dakikalık molalarla idare ediliyor. Bende topcase düşünüyorum daha takmadım illaki faydası olacaktır. Ama bence selenin bir sıkıntısı var artçı selesi öne eğimli olduğu için eşim hep bana dağru geldi araya düştü. Belki ikimizde minyon olduğumuz için bilmiyorum. Her firenden sonra geri kaymak zorunda kaldı. Benim motorum 2006 model olduğu için 6 bin bakımı bilemicem ama forumlardan ve kitapcıktan öğrendiğim kadarıyla bakımı bir hafya önce kendim yaptım. Yağ olarak Castrol Power 1 10w40 kullandım tavsiye ediliyor ben de memnun kaldım. Bujilere baktıracaksan kodu cr9eia9 iki adet Buji var zor bulunuyo o yüzden yedekli al alacağın zaman. Yağ filtresi olarak mann ve filtex tavsiye ediliyor ben filtrex kullandım 30 tl. Hava filtresi kağıt değil kontrol edip temizleyebilirsin ama buji ve hava filtresine ulaşmak için deponun sökülmesi gerek. Senin motorunun garantisi vardır ben kendim yaptım mecburen. 2006 kasa için söylüyorum büyük ihtimal aynıdır seninkiyle çoğu şeyi. Sökmek takmak çok kolay garanti bitincr ustalarla uğraşma kendin yap imkan dahilinde derim.
-
22 Ağustos 2015, 20:38
#4828
afu35 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun çok uzun süredir kullanmasam da alıştım diyebilirim o yüzden bildiğim kadarıyla cevap vereyim. Ben eşimle yaklaşık 300 km yol yaptım uyuşma olmadı değil. Seleden bi touring konforu beklememek lazım ama gayet konforlu. Bir iki dakikalık molalarla idare ediliyor. Bende topcase düşünüyorum daha takmadım illaki faydası olacaktır. Ama bence selenin bir sıkıntısı var artçı selesi öne eğimli olduğu için eşim hep bana dağru geldi araya düştü. Belki ikimizde minyon olduğumuz için bilmiyorum. Her firenden sonra geri kaymak zorunda kaldı. Benim motorum 2006 model olduğu için 6 bin bakımı bilemicem ama forumlardan ve kitapcıktan öğrendiğim kadarıyla bakımı bir hafya önce kendim yaptım. Yağ olarak Castrol Power 1 10w40 kullandım tavsiye ediliyor ben de memnun kaldım. Bujilere baktıracaksan kodu cr9eia9 iki adet Buji var zor bulunuyo o yüzden yedekli al alacağın zaman. Yağ filtresi olarak mann ve filtex tavsiye ediliyor ben filtrex kullandım 30 tl. Hava filtresi kağıt değil kontrol edip temizleyebilirsin ama buji ve hava filtresine ulaşmak için deponun sökülmesi gerek. Senin motorunun garantisi vardır ben kendim yaptım mecburen. 2006 kasa için söylüyorum büyük ihtimal aynıdır seninkiyle çoğu şeyi. Sökmek takmak çok kolay garanti bitincr ustalarla uğraşma kendin yap imkan dahilinde derim.
Verdigin bilgiler icin teswkkur ederim hocam. Motor garantili oldugu icin servise goturmek zorundayim. Mekanik bakim olsun diger konularda olsun elim yatkindir. 95 yilindan beri motor kullandigim icin elimden turlu cesit motor gecti. Az cok anlarim bu tur islerden. Sele konforunu begendim acikcasi,lakin sizin aksinize esim gaz actigimda ve fren yaptigimda panikleyip bana carpip geriye kayiyor
Acilen topcase demiri takil topcase almam lazim. Feyizoglunda var 2012~2015 modeller icin 260 lira,hemem.siparis verip aldigim cantanin tablasina uygun bir delikli sac yapip ona monte etmeyi dusunuyorum. Monokey tabla almicam masallah 200 tl gibi bir fiyati var. Canta konusunda com kararsizim bu motorun dinamigine,yapisina uygun canta kac litre gider. Shad 39 begendim lakin hacim ufak,shad 42 ve 45 te tip yok. Givi kappa 46 lt lerin ve uzerinin fiyati el yakiyor. Cesaret edip alamadim. 2 .el temiz bulabilirmiyim acaba.
-
24 Ağustos 2015, 11:27
#4829
arkadşlar göstergede km başına yakıtı gösteren kmL modunda benim bi ayarsızlık var galiba 18-19-22 bazen 50 gibi rakamlar gösteriyor bunu nasıl ayarlayabiliriz.Bizim motora uyan dijital vites göstergesine ihtiyacım var,takan varsa nerden temin etti ve nasıl takıldı yardımcı olursanız memnun olurum.
-
28 Ağustos 2015, 13:45
#4830
file:///C:/Users/Cihan%20Sezi%C5%9Fli/Desktop/DSC_0002.jpg
-
05 Eylül 2015, 18:41
#4831
merhaba arkadaşlar ER6N için ne tür zincir yağı kullanmalıyım??
-
06 Eylül 2015, 16:23
#4832
Selamlar arkadaşlar, kafamı kurcalayan bir noktayı danışmak istedim. Bu aletlerin yağ yaktığı söyleniyor, bahsi geçen miktarlar da pek az değil. Bu konuda beni net olarak bilgilendirebilecek bir arkadaş var mı? Mümkünse makinenin kilometre ve modeliyle birlikte..
-
07 Eylül 2015, 03:00
#4833
kadango adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaşlar, kafamı kurcalayan bir noktayı danışmak istedim. Bu aletlerin yağ yaktığı söyleniyor, bahsi geçen miktarlar da pek az değil. Bu konuda beni net olarak bilgilendirebilecek bir arkadaş var mı? Mümkünse makinenin kilometre ve modeliyle birlikte..
Geçmiş sayfalarda bu konu sorulmuş ve cevaplanmış. Tabi ki yine de güncel değerleri öğrenmek iyi olur.
Periyodik bakımda 100-150 cc arası bir eksilme gözlemleyen arkadaşlar olmuştu (2008 öncesi modellerde), kimisi 2bin km.de yarım litre kadar yakan motorlara sahip olmuş.
2011 sonrası modellerde ölçen veya takip eden var mı ?
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
07 Eylül 2015, 11:13
#4834
Sokollu adlı üyeden alıntı
Geçmiş sayfalarda bu konu sorulmuş ve cevaplanmış. Tabi ki yine de güncel değerleri öğrenmek iyi olur.
Periyodik bakımda 100-150 cc arası bir eksilme gözlemleyen arkadaşlar olmuştu (2008 öncesi modellerde), kimisi 2bin km.de yarım litre kadar yakan motorlara sahip olmuş.
2011 sonrası modellerde ölçen veya takip eden var mı ?
İşte o 2.000km'de yarım litre eksilten arkadaşa bir türlü ulaşamadım. Araştırdığım üzere bir kişi bunu yazmış her yerde bundan bahsediliyor, dolayısıyla bu birden fazla kişide mi böyle sadece bir kişide mi böyle çözemedim. Yağ eksiltmesi bir sorun değil fakat 2.000km'de yarım litre yağ eksilten motosiklet sorunludur açık ve net olarak. Bu yüzden motosikletin kilometresi, model ve bakım durumunu sormuştum. Tölere edilebilir veya olağan bir miktardaysa elbette sorun değil... Ayrıca 2008'de ne gibi bir revizyon oldu, bununla ilgili bir kaynak var mı paylaşabileceğiniz?
-
07 Eylül 2015, 11:24
#4835
bir çok 2006 kasa er6n 50bin li km 'ler de 2000km de 500 gram yağ eksiltir. tamamlarnır yola devam edilir. duman atmaz. yağ kokmaz. duman atıyorsa sıkıntı.
-
07 Eylül 2015, 14:03
#4836
Teknik bilgim çok olsaydı da sayfalarca yazabilseydim keşke. Kawasaki'nin bu modellerindeki düzeltmelerini de bilemiyorum.
Benim bildiğim artan değerler sorunu (2bin km.de 500 gr kadar) motorda ciddi bir sorun, motorun indirilmesi ve gereken parçaların değişmesi gerekmiyor mu ?
Peki diyelim ki gittik bir motosikletin yanına, adam benim makinem 100 ml yakıyor ya da hiç yakmıyor dedi, bunu nasıl ölçebilir veya anlayabiliriz ? 2bin km. sürdüm tolere edilecek kadar yaktı diye sevinmek veya yarım litre gitmiş diye kahrolmak mı gerek ?
-
07 Eylül 2015, 14:25
#4837
-
07 Eylül 2015, 18:08
#4838
Permatiq59 adlı üyeden alıntı
bir çok 2006 kasa er6n 50bin li km 'ler de 2000km de 500 gram yağ eksiltir. tamamlarnır yola devam edilir. duman atmaz. yağ kokmaz. duman atıyorsa sıkıntı.
Duman atıyorsa sıkıntı diye bir yaklaşım yanlış. Duman atması artık sonuç haline gelmiş bir göstergedir. Bu yağın yok olacak hali yok kapalı blokta, egsozla atılıyordur muhakkak. Egsozu tütecek hale gelmesi konumuz değil zaten neyse... Anladığım kadarıyla motorun yapısı itibariyle çabuk aşınma kaynaklı bir eksiltme yapıyor. 50.000km'de bu kadar aşınma yapması pek hayra alamet değil malesef, halihazırda filtreyle beraber 1.9lt yağ alıyor bu yağ çubuğunun üst çizgisinden alt çizgisine kadar olan miktardır tahminen.
Sokollu adlı üyeden alıntı
Teknik bilgim çok olsaydı da sayfalarca yazabilseydim keşke. Kawasaki'nin bu modellerindeki düzeltmelerini de bilemiyorum.
Benim bildiğim artan değerler sorunu (2bin km.de 500 gr kadar) motorda ciddi bir sorun, motorun indirilmesi ve gereken parçaların değişmesi gerekmiyor mu ?
Peki diyelim ki gittik bir motosikletin yanına, adam benim makinem 100 ml yakıyor ya da hiç yakmıyor dedi, bunu nasıl ölçebilir veya anlayabiliriz ? 2bin km. sürdüm tolere edilecek kadar yaktı diye sevinmek veya yarım litre gitmiş diye kahrolmak mı gerek ?
Vallahi ben önce sorarım yağ eksiltiyor mu diye, sonra yağ çubuğuna bakarım. En son ne zaman değiştirdiğini öğrenip ona göre bir karar verilebilir. Çok kesin yöntemler olmasa da egsoz altta ve lastiğe baktığı için lastik yanağı fikir verebilir. Eğer 2.000km'de 500ml eksiltiyorsa lastikten anlaşılır zaten.
-
07 Eylül 2015, 20:27
#4839
-
07 Eylül 2015, 21:07
#4840
Yeni modellerde yag yakma sorunu yok,olsaydi zaten direk elerdim.
Egerki er6n/f ciddi bir sekilde kaniniza girdiyse yuksek model dusuk km lilere bakmanizi oneririm. Sifir ayarinda nokta hatasiz 12,13,14 model cok guzel motorlar dusuyor ilanlara ,acele etmeden hergun takip etmenizi oneririm. Ben 2 ay boyunca hergun vstrom,versys ve er6 ilanlarini ezberlemistim. Ruhunu teslim etmis vstromlara adamlar 17,18 bin lira cekiyorlar. Versylerin 2010 dan sonraki modellerine nerdeyse sifir fiyati cekiyorlar. Ulan manyakmiyim dedim,azicik konfordan odun ver birkac sene kendini toparlayana kadar al bitane er6 bak keyfine. Aynen o sekil oldu. Su anki motorumu ilan dustugu gun sahibine nefes aldirmadan karar verdim ve isi baglayip guzel bir fiyata anlasip gittim aldim.
Suan karadenizdeyim kocaeliden cikip orduya geldik hemde artcimla,zerre yorulmadi. Performansi anlatmaya gerek yoktur umarim. Topcase,yan canta,depoustu ve artcili 1000 km lik bir yolculuk yaptim muthis keyif aldim. 1lt 25 km yani ortalama 4 litre yakti. Yeri geldi arac sollamak icin 170,190 kmh lere cikip uzadik. Genelde yolculugum 5000-6000 rpm arasinda 115-130 kmh idi.
Benim tek korkum konfor beklentilerimi karsilamazsa idi,lakin artcimda bende o konuda cok memnun kaldik. Konfor derken bir enduro performansi vermiyor suspansiyonu biraz sert ama pek rahatsiz etmiyor,selesi cok rahat,uzun yolda isirma,agritma falan yapmiyor, sinifinda konfor olarak cogunu eler. Puigin cami var yetesiz birazcik uzun bir camla ruzgarin hismindan kurtulmam lazim. Mra orjinal camim vardi onceki motordan fakat gidonfaki on fren hidrolik kutusundan dolayi montajini yapamadim. Donunce iyi bir cam ayarlicam.
Yine karadenizden dondugumde radyator koruma taktiracagim,radyatorun bikac yerine tas micir gelmis. Bu konu onemli.
Motorum 14 model 4800 km de aldim. 5200 de uzun yola cikacagim icin bakima soktum. Motul 5100 kullanildi,orjinal yag filresi ile degisti. Frenler ve zincir bakimlari yapildi. Cikan yag 2200 ml idi. 200,300 ml yag filtresinde oldugunu kabul edersek,hic yag eksiltmediginin kanitidir bu.
Dedigim gibi 3,4 binlira fazla verin sifir ayarinda yuksek model bakin. Yada gecmisi bilinen motorlari kiskaca alin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler