Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
08 Ekim 2014, 15:12
#4701
alparslana adlı üyeden alıntı
Selam herkese.
Yeni motorcu oldum. Egitimi tamamlayip, ehliyet sinavimdan da gectim ve simdi sira motoru almaya geldi. Hocamin tavsiyesi uzerine Honda CBR650F baktim. Bir de Yamaha Fazer 8, Yamaha XJ6 Diversion, Kawasaki EF6F baktim. Bunlar arasinda kararsizim.
Sizlerin onerisini de duymak isterim.
Simdiden tesekkurler.
Hayırlı olsun alparslana. Çok geleneksel ve de hakli olarak herkes bu makinelerle başlama diye önermiştir/önerecektir. Elbette karar sizin. Yaş da biraz kemale erdiyse, kanımca başlanabilecek maks cc 500'dür (yaşınız çok genç ise max 250 cc). CB500F'i incelemissinizdir sanirim. Maalesef fazla alternatif yok bu hacimlerde. Hele ki 4 silindire hiç kayma bence. Cok donuyor bu muhabbetler forumlarda, cok geleneksel cumleler var ve cogu dogru.. Ben 7 sene sonra dondum tekrar 2 tekere, ve sirf bu aradaki zaman dolayısıyla kendimi daha rahat hissedebilecegim NC750S aldim. 55 BG ama torku olan bir makine, yakit sahane, depo yeri muazzam. Elbete saydigim makinelerden farkli bir makine, belki bu da bir secenek olabilir sizin icin. Dolayısıyla, uzun seneler kullanmak adina daha akil bakmak lazim kanımca. Elbettere dedigim gibi karar sizin... Kolay gelsin, zordur karar verebilmek..
Reklamlar
-
08 Ekim 2014, 20:05
#4702
flea adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun alparslana. Çok geleneksel ve de hakli olarak herkes bu makinelerle başlama diye önermiştir/önerecektir. Elbette karar sizin. Yaş da biraz kemale erdiyse, kanımca başlanabilecek maks cc 500'dür (yaşınız çok genç ise max 250 cc). CB500F'i incelemissinizdir sanirim. Maalesef fazla alternatif yok bu hacimlerde. Hele ki 4 silindire hiç kayma bence. Cok donuyor bu muhabbetler forumlarda, cok geleneksel cumleler var ve cogu dogru.. Ben 7 sene sonra dondum tekrar 2 tekere, ve sirf bu aradaki zaman dolayısıyla kendimi daha rahat hissedebilecegim NC750S aldim. 55 BG ama torku olan bir makine, yakit sahane, depo yeri muazzam. Elbete saydigim makinelerden farkli bir makine, belki bu da bir secenek olabilir sizin icin. Dolayısıyla, uzun seneler kullanmak adina daha akil bakmak lazim kanımca. Elbettere dedigim gibi karar sizin... Kolay gelsin, zordur karar verebilmek..
Cok tesekkur ederim cok guzel bir tonlamada yazilan bu yazi icin. Bir necze olsun moralimi duzeltti, yeniden beni cesaretlendirdi. Daha almadan motor isinden sogumak uzereydim. Sorduguma, soracagima da pisman oldum zaten. Zira aynen tahmin ettiklerinizi duydum...
Naked motor sevmiyorum ama CBR500R baktim. 650F'e nazaran daha estetik bile gozuktu gozume. Ellerinde de vardi baktigimda. Sonradan aklim ER6F'e kaydi. Simdi ise tumuyle karisik kafam. Belki de Ninja 300 alirim gider, bilmiyorum. Yasim kemale ermis durumda, genc degilim. Oyle motoru oynatmak, hoplatmak, ziplatmak givi heveslerim de hic yok. Duz yolda, otobanda filan 150-160 basmaya cesaret edip edemeyecegime bile su an emin olamiyorum.
Tekrardan bu guzel cevap icin tesekkurlerimi sunarim.
-
08 Ekim 2014, 22:30
#4703
alparslana adlı üyeden alıntı
Cok tesekkur ederim cok guzel bir tonlamada yazilan bu yazi icin. Bir necze olsun moralimi duzeltti, yeniden beni cesaretlendirdi. Daha almadan motor isinden sogumak uzereydim. Sorduguma, soracagima da pisman oldum zaten. Zira aynen tahmin ettiklerinizi duydum...
Naked motor sevmiyorum ama CBR500R baktim. 650F'e nazaran daha estetik bile gozuktu gozume. Ellerinde de vardi baktigimda. Sonradan aklim ER6F'e kaydi. Simdi ise tumuyle karisik kafam. Belki de Ninja 300 alirim gider, bilmiyorum. Yasim kemale ermis durumda, genc degilim. Oyle motoru oynatmak, hoplatmak, ziplatmak givi heveslerim de hic yok. Duz yolda, otobanda filan 150-160 basmaya cesaret edip edemeyecegime bile su an emin olamiyorum.
Tekrardan bu guzel cevap icin tesekkurlerimi sunarim.
Rica ederim içinde bulunduğunuz karışık durumu çook iyi anlıyorum. Aynısını 3 ay önce çok yakın bir arkadaşım yaşadı ve o çok fazla mantığın sesini dinleyip inazuma aldi. Dogru bir seçimdi ve hala o şsekilde düşünüyor ama kaşıntısı başladı ne yalan soyliyim son gezimizde makineleri değiştik veeeee.... Ve tabi tadini aldi dolayısıyla iyi bir eğitim alındıysa ve dediğiniz gibi biraz korkuyu da birakmamak kaydiyla bence cbr500r bence orta yaş ve üstü için başlangıç olabilir. Motorunuz hangisi olursa simdiden hayirli olsun, dikkatli olun, sansimiz bol olsun, Turkiye mizde çok gerekli maalesef. (Şu gri cbr500r da sahane hani)
-
06 Kasım 2014, 16:11
#4704
S.A arkadaşlar istanbul beykozdan hakan ben 1 ay önce 2006 kawasaki er6n abs aldım motor 49000 de aldım.genel itibariyle kazasız dengeli bi görünürde bi sıkıntısı yok fakat yağ eksiltme durumu var.devirli kullandım 400 km de yaklaşık 450 gram yağ eksiltti.tamam devirli kullanımda terletme vs oluyor yağ eksilten arkadaslar var ama bu kadar eksiltmesi çok fazla.Burdaki usta herhangi bir kontrol yapmadan bu kadar eksiltiyorsa motor bitiktir dedi .aynı sorunu yaşayan kişiler varsa onların deneyimlerini öğrenmek istiyorum cevap yazıcak olan herkese şimdiden tsk ederim
-
16 Kasım 2014, 00:20
#4705
er6n 2006 ve 2013 e kadarki versiyonlarının aşırı yağ eksiltme gibi kronik arızası olduğunu duymuştum büyük ihtimal bundan ama yinede motora sahip olanlardan sağlıklı bir cevap alman daha doğru olur.
-
16 Kasım 2014, 08:49
#4706
Kawasaki er6f facebook grubunda bi arkadaş, sibop lastiklerinin değişmesi sonucu 2006 modellerde yağ eksiltme sorunun çözüldüğünü yazmıştı. Maliyeti 800 tl falanmış.
-
16 Kasım 2014, 13:35
#4707
Eski bir er6 kullanicisiyim. 10bin km yol yapmisligim var. Yağ eksiltme olayi doğru. Ama yazdığınız değerler çok yüksek.
-
16 Kasım 2014, 19:48
#4708
Selamlar arkadaşlar altta linkini paylaşacağım ilan hakkında görüşlerinize ihtiyacım var. er 6 geçiş yapmak istiyorum, kullanmakta zorlanmam gibi geliyor 1,86 - 81 kilogram ım 2010 yılından beri aralıklıda olsa motor kullanıyorum toplamda 20 bin km civarı tecrübem var ama sürekli 125 cc vitesli kullandım Büyük motor hiç sürmedim. Görüşleriniz için şimdiden teşekkürler.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6684069/detay/
-
16 Kasım 2014, 21:28
#4709
halilom adlı üyeden alıntı
Selamlar arkadaşlar altta linkini paylaşacağım ilan hakkında görüşlerinize ihtiyacım var. er 6 geçiş yapmak istiyorum, kullanmakta zorlanmam gibi geliyor 1,86 - 81 kilogram ım 2010 yılından beri aralıklıda olsa motor kullanıyorum toplamda 20 bin km civarı tecrübem var ama sürekli 125 cc vitesli kullandım Büyük motor hiç sürmedim. Görüşleriniz için şimdiden teşekkürler.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6684069/detay/
Kardeşim ben bu sene başında kendi er6 f imi 11 e sattım. givi yan ve arka çanta aparatlı orjinal takozlu
zerre çiziksiz 21binde sıfır gibi Bu modelde mavi renk yok diye biliyorum ama yanlışta olabilir.
bence biraz fazla fiyatı ama herkes istediği fiyatı koymakta serbest
km pek düşük değil güzel yapıldıysa km sorun olmaz er6 da.
-
17 Kasım 2014, 22:52
#4710
Topik biraz hareketsiz ama artık bende aramızda sayılırım bu gün el sıkıştık yarın bi aksilik çıkmazsa ER-6F sahibi oluyorum. Uysal ama gazı açtığınızda sizi üzerinden atacak kadar da agresif.Neyse makinenin etkisindeyim hala Allah (c.c.) hepimize kazasız kullanmak nasip etsin.
-
19 Kasım 2014, 13:34
#4711
Motoru aldım beyler resimler pek yakında, elinde şu sarı manet den tek sol tarafınki lazım ucu kırık benimkinin olan varsa haber verirse sevinirim.
-
19 Kasım 2014, 14:38
#4712
halilom adlı üyeden alıntı
Motoru aldım beyler resimler pek yakında, elinde şu sarı manet den tek sol tarafınki lazım ucu kırık benimkinin olan varsa haber verirse sevinirim.
Hayırlı, uğurlu olsun, Allah kaza, bela vermesin.
İlan yayından kalkınca fiyatını ve özelliklerini göremedik maalesef. Ancak ER-6F bence gayet iyi bir motor. Estetik bir görünüşü var. Üzerinde birkaç saat durmaksızın kullanıldığında büyük yorgunluklara yol açmıyor. Gücü kuvveti gayet yerinde.
Resimleri sabırsızlıkla bekleyeceğiz.
-
24 Kasım 2014, 10:25
#4713
Arkadaşlar, 2014 model ER-6F'ine takoz ya da başka bir koruma aparatı taktırmış olan var mı aranızda? Tavsiye eder misiniz? Fiyatı konusunda bilgi verebilir misiniz?
Şimdiden teşekkürler.
-
25 Kasım 2014, 15:05
#4714
Arkadaşlar, peki kışın ya da motorunuzu kullanmadığınız zamanlarda aküsünü söküyor musunuz?
-
26 Kasım 2014, 04:20
#4715
alparslana adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, 2014 model ER-6F'ine takoz ya da başka bir koruma aparatı taktırmış olan var mı aranızda? Tavsiye eder misiniz? Fiyatı konusunda bilgi verebilir misiniz?
Şimdiden teşekkürler.
http://www.motorturkiye.com/rizoma-koruma-takozu-suzuki-gsxr-600-08-10-pmu490
Bu modelin er6f için olanı mı bu siteden 228 TL ye almıştım. Telefonla arayıp bilgi alabilirsin. Benim motor 2013 dü ellerinde varsa sana da uyar.
-
26 Kasım 2014, 11:40
#4716
RuzgarSA adlı üyeden alıntı
http://www.motorturkiye.com/rizoma-koruma-takozu-suzuki-gsxr-600-08-10-pmu490
Bu modelin er6f için olanı mı bu siteden 228 TL ye almıştım. Telefonla arayıp bilgi alabilirsin. Benim motor 2013 dü ellerinde varsa sana da uyar.
Teşekkür ederim. Montaj sırasında grenajın delinmesi gerekti mi? Yoksa grenajın arasındaki boşluklara denk gelebildi mi takoz?
-
28 Kasım 2014, 11:50
#4717
Ben aküyü çıkarmıyorum hiç, hafta sonu kullanıyorum sadece oda yağmur olmazsa. Motor zaten kapalı garajda. Elimde olan resimlerden bir iki kare atayım. 196 KM de 50 tl yakı karışık kullanımda ara ara gazlamalı. Bana fena gelmedi uysal sürülse km de 20 krş ları görebilir.
-
30 Kasım 2014, 00:58
#4718
alparslana adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim. Montaj sırasında grenajın delinmesi gerekti mi? Yoksa grenajın arasındaki boşluklara denk gelebildi mi takoz?
Delme falan yok zaten Er6F için orjinal yapılmış. Dikkat etmen gereken tek şey rizoma alırsan takoz ların sağı solu var rast gele takmayın.
-
04 Aralık 2014, 22:02
#4719
Öncelikle herkese selamlar yaklaşık 3 aydır 2006 er6n abs kullanıcısıyım yaşadığım birkaç tecrübeyle alakalı fikirleri olanlardan katkı bekliyorum.Sabahları motoru kulanırken özellikle soğuk havalarda birkaç kez fı uyarı ışığı yandı sürüşte bana bir zorluk çıkarmadığı için yoluma devam ettim sonra kontağı kapatıp açtığımda uyarının silindiğini gördüm.Yaptığım araştırma sonucu arıza kod okumayı öğrendim ve ''inlet air temperature'' ve ''inlet air pressure'' motora giren havanın basınç ve sıcaklığı ile alakalı kodları okudum.Hava filtresini temeizlemem veya değiştirmem yeterli olurmu tecrübe bekliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
Bir diğeride zincirle alakalı zincirimin yağsız kalması sonucu gelen ses üzerine motoru ustaya gösterdim.Zincir ayarı ve yağlama sonucu ses kesildi fakat motorun zinciri daha önce değiştimi bilmediğimden içim pek rahat değil.(motor 27000 km de)Zincir ayarı ne sıklıkla yapılır ne sıklıkla yağlanır ve ömrü nedir bilgisi olanlardan yardım bekliyorum.
-
07 Aralık 2014, 23:09
#4720
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)
Bu Konudaki Etiketler