Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
28 Ağustos 2013, 21:15
#4241
filtre değişirse 1.9lt değişmesse 1.7lt. motor komple açılırsa 2.3lt. koyuluyor. kontrol camının yanında yazıyor zaten nasıl 2.5lt koydu hayret. yağı biraz boşaltman gerek. bu şekilde olmaz. yarım litreden fazla, fazla yağ var motorda. keçe conta vs.patlatmasın allah korusun.
Reklamlar
-
28 Ağustos 2013, 22:53
#4242
Artık bakımlar için ustalara para kaptırmayın. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji bakımları son derece kolay şeyler ve en fazla 1 saatinizi alır.
Kitapçığı geçtim yağ kapağının hemen yanında ne kadar yağ konulacağı yazıyor. Bakımları yaptırdığınız kişi sanırsam bilgisiz biri. 1.9 litre hatta siz iki litre koyun yeter. Yağı da üst çizgiye değil iki çizgi arasında bir yere kadar koyun. Az yağ da zarardır, çok yağda, en iyisi orta karar
-
28 Ağustos 2013, 23:10
#4243
çelikatlı adlı üyeden alıntı
filtre değişirse 1.9lt. Keçe conta vs.patlatmasın allah korusun.
Katılıyorum, 600 ml fazla yağ çok çok büyük belalar açabilir kolaylıkla :/
Eğer tüm er6 larda motor bloğu aynıysa, motosikleti mümkünse hiç kullanmadan yağ karterden çekilmeli !!!
-
28 Ağustos 2013, 23:15
#4244
Dogru söylüyosun nihat. Temiz bir vfr bulursam alacagim insllh..
-
30 Ağustos 2013, 11:45
#4245
Arkadaşlar motorumu satıyorum ilgilenen olursa görüşelim. Hiçbir sıkıntısı yoktur. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-akrapovic-ekzozlu-titiz-kullanilmis-er6n-135739439/detay/
-
31 Ağustos 2013, 23:33
#4246
Arkadaşlar merhaba, sonunda disklerim geldi, EBC disk takıldı. (bir ara yazmıştım diskin birisi yamuk diye). Tabi maliyetli oldu baya. Euro ucuzken 1126TL tuttu iki tane papatya disk. Bunun yeni balatası kaçtı bana. Neyse, eski disklerim duruyor, sadece bir tanesi biraz eğri, gözle görülemiyor ama hafif frende çok az yalpalama var, ama tutması için sıktığımızda yalpalama olmuyor ve tutuyor, uzun bir süre yamuk diskle kullandım. Yamuk dediğim çok çok az. Neyse, şimdi disklerini kullanılmaz hale getirmiş birisi varsa diye satabilir miyim çıkma olarak sizce?
Bir de manetleri pegleri nereden alıyorsunuz? Debriyaj manetini kırdım, sol peg de aldığımda ucu kırılmıştı, değiştireyim diyorum, var mı bir öneriniz? Debriyaj balatası olsun akü olsun neblim, klasik değişen gerekli şeyler...
-
01 Eylül 2013, 00:27
#4247
merhaba arkadaşlar kaç binde yağ- yağ filtresi değiştiryosunuz , ve hangi yağı kullanıyosunuz .
---------- Post added at 23:27 ---------- Previous post was at 23:24 ----------
Dederuhi adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, sonunda disklerim geldi, EBC disk takıldı. (bir ara yazmıştım diskin birisi yamuk diye). Tabi maliyetli oldu baya. Euro ucuzken 1126TL tuttu iki tane papatya disk. Bunun yeni balatası kaçtı bana. Neyse, eski disklerim duruyor, sadece bir tanesi biraz eğri, gözle görülemiyor ama hafif frende çok az yalpalama var, ama tutması için sıktığımızda yalpalama olmuyor ve tutuyor, uzun bir süre yamuk diskle kullandım. Yamuk dediğim çok çok az. Neyse, şimdi disklerini kullanılmaz hale getirmiş birisi varsa diye satabilir miyim çıkma olarak sizce?
Bir de manetleri pegleri nereden alıyorsunuz? Debriyaj manetini kırdım, sol peg de aldığımda ucu kırılmıştı, değiştireyim diyorum, var mı bir öneriniz? Debriyaj balatası olsun akü olsun neblim, klasik değişen gerekli şeyler...
hocam ebaydan alabilirsin bunları istersen yardımcıda olurum.
-
01 Eylül 2013, 02:06
#4248
çıkma bir maneti 70TL den satıyorlar sahibinden.com'da, ebay'de 6 dolar. sonra servisi aradım 60TL dedi, demek ki servis bile kara piyasadan ucuza verebiliyorsa vardır bunun bir yolu çözümü diye düşündüm. 6TL ebayden alacağıma 30TL ye türkiyeden alabilirim. üzerine kdv ve shipping eklersek...
ebaydekiler de fason üretim sonuçta. artık burada da o tarz parçaları yapıyorlar, o makineler geldi buralara da. mesela 40TL bu: http://www.motobakkal.com/?urun-7629-Vicma-Kawasaki-Uyumlu-Debriyaj-Maneti.html
-
01 Eylül 2013, 11:22
#4249
Dederuhi adlı üyeden alıntı
çıkma bir maneti 70TL den satıyorlar sahibinden.com'da, ebay'de 6 dolar. sonra servisi aradım 60TL dedi, demek ki servis bile kara piyasadan ucuza verebiliyorsa vardır bunun bir yolu çözümü diye düşündüm. 6TL ebayden alacağıma 30TL ye türkiyeden alabilirim. üzerine kdv ve shipping eklersek...
ebaydekiler de fason üretim sonuçta. artık burada da o tarz parçaları yapıyorlar, o makineler geldi buralara da. mesela 40TL bu: http://www.motobakkal.com/?urun-7629-Vicma-Kawasaki-Uyumlu-Debriyaj-Maneti.html
haklısınız ama ebay hala cazibeli , aradığınızı bulabilirsiniz daha uygun fiyatlara. ben ebaydan almayı öneririm ücretsiz kargo ile.
https://www.facebook.com/pages/Kawasaki-ER6-FN/502408279842381?ref=hl
-
01 Eylül 2013, 14:42
#4250
witman adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar kaç binde yağ- yağ filtresi değiştiryosunuz , ve hangi yağı kullanıyosunuz .
Kitapçığa kalırsa 12.000 km'de ya da 1 yılda, hangisini önce tamamlarsan diyor ama ben şahsen 5.000 km'de bir değiştiriyorum. Pahalıdır ama Motul 7100 10w40 ile Motul 300v serisini önerebilirim. Kaliteli yağlardır.
ANGARAJ
-
01 Eylül 2013, 17:01
#4251
Soykan67 adlı üyeden alıntı
Kitapçığa kalırsa 12.000 km'de ya da 1 yılda, hangisini önce tamamlarsan diyor ama ben şahsen 5.000 km'de bir değiştiriyorum. Pahalıdır ama Motul 7100 10w40 ile Motul 300v serisini önerebilirim. Kaliteli yağlardır.
rölanti sesinde bi cızırtı sesi var, yağdan olabileceğini düşünüyorum. daha kalın kullansam sıkıntı olurmu acaba.10-50 gibi.ayrıca gidonda biraz daha fazla titreşim olduğunu söylüyolar . acaba lastik balansından mıdır.
https://www.facebook.com/pages/Kawasaki-ER6-FN/502408279842381?ref=hl
-
02 Eylül 2013, 00:14
#4252
witman adlı üyeden alıntı
rölanti sesinde bi cızırtı sesi var, yağdan olabileceğini düşünüyorum. daha kalın kullansam sıkıntı olurmu acaba.10-50 gibi.ayrıca gidonda biraz daha fazla titreşim olduğunu söylüyolar . acaba lastik balansından mıdır.
Rölanti sesindeki cızırtı hakkında bir şey diyemeyeceğim. Kışa giriyoruz 10w40 ideal olur fakat havalar soğumadan normal bir markanın 10w50 sini alıp deneyin derim. 10w50 kışın çok kalın gelebilir.
Balansları kontrol edin ne olur ne olmaz fakat bizim motosikletler titreşimli aletler, bence normal sizin hissettiğiniz titreşim. Başka bir ER6-F'i kullanarak titreşimi karşılaştırın, ancak böyle içiniz rahat eder. Belli bir fark hissederseniz de müdahale edebilirsiniz.
ANGARAJ
-
02 Eylül 2013, 05:03
#4253
Efe Şenkader adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorumu satıyorum ilgilenen olursa görüşelim. Hiçbir sıkıntısı yoktur. http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-akrapovic-ekzozlu-titiz-kullanilmis-er6n-135739439/detay/
egzozu ayrı satsanız daha mantıklı bence. satmayı düşünürseniz fiyat bekliyorum.
-
02 Eylül 2013, 15:35
#4254
Madem söz konusu ER6 olunca genelde yakıt tüketimi konuşuluyor bende Seyitgazi motosiklet festivaline giderken hesapladığım değerleri vereyim.
Motosiklet dik konumdayken depoyu doldurttum. Fakat tam bir hesap olması için seviyeyi depo kapağının en altına hizalattım. Sonuç olarak;
Gidilen yol 300 kilometre
300 kilometre sonra alınan benzin 11.34 litre, 57.83 TL
100 kilometrede 3.7
1 litre ile 26 kilometre
4500-6000 d/dk
90-120 km/h, çoğunlukla 110 km/h
-
06 Eylül 2013, 15:50
#4255
Arkadaşlar tekrar merhaba,
Benim şöyle bir sorunum var, 3 gün öncesine kadar gayet normal bir motorum vardı. Ufak sorunlar vardı fakat gözardı ediyorum.
Öncelikle debriyaj sert.
Geçen gün çalıştırırken tekledi ve saati sıfırladı. (akünün zayıf olma ihtimali)
Motor yokuş yukarı 1. viteste duruyor park halinde.
Radyatör çok kirli (evet yıkatamadım fırsat bulup)
3 gün önce motor her zamankinden fazla ses çıkarmaya ve fazla ısınmaya başladı. Gidişinde de yağ gibilik kayboldu. Baya düşük hızda gazı sabit tutunca çok minik sendelemeler baş gösterdi. Ama normal hızlarda ısınıyor evet de gidiyor yine hayvan gibi.
Sorun ne olabilir?
1. Debriyaj balatası gitmiş
2. Yağ kirlenmiş (eksik değil çünkü ve bir önceki değişimde(motoru satın aldıktan sonra değiştirttik) yaz azalmış ve kapkara şekilde çıktı)
3. Akü yüzünden böyle
4. Yağ ve hava filtresinin değişmesi falan lazım
5. Yatak sarmaya başlamış (yok artık!!)
-
06 Eylül 2013, 21:17
#4256
Dederuhi adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar tekrar merhaba,
Benim şöyle bir sorunum var, 3 gün öncesine kadar gayet normal bir motorum vardı. Ufak sorunlar vardı fakat gözardı ediyorum.
Öncelikle debriyaj sert.
Geçen gün çalıştırırken tekledi ve saati sıfırladı. (akünün zayıf olma ihtimali)
Motor yokuş yukarı 1. viteste duruyor park halinde.
Radyatör çok kirli (evet yıkatamadım fırsat bulup)
3 gün önce motor her zamankinden fazla ses çıkarmaya ve fazla ısınmaya başladı. Gidişinde de yağ gibilik kayboldu. Baya düşük hızda gazı sabit tutunca çok minik sendelemeler baş gösterdi. Ama normal hızlarda ısınıyor evet de gidiyor yine hayvan gibi.
Sorun ne olabilir?
1. Debriyaj balatası gitmiş
2. Yağ kirlenmiş (eksik değil çünkü ve bir önceki değişimde(motoru satın aldıktan sonra değiştirttik) yaz azalmış ve kapkara şekilde çıktı)
3. Akü yüzünden böyle
4. Yağ ve hava filtresinin değişmesi falan lazım
5. Yatak sarmaya başlamış (yok artık!!)
cevap.1-2-3-4.:D: malesef.
https://www.facebook.com/pages/Kawasaki-ER6-FN/502408279842381?ref=hl
-
06 Eylül 2013, 21:33
#4257
Debriyaj telinde de problem olabilir. Debriyaj kaciriyorda olabilir zannediyorum. .
-
06 Eylül 2013, 21:40
#4258
götürdüm ustaya, dinledi. motorda sorun yokmuş. ama sesini hiç beğenmedim dedi, sürünce de hiç keyif vermedi dedi. bilgisayara bağlanıp zaman ayarı yapılacak dedi, bir de temizlenecek dedi.
telefonla aradım akşam, boğazlar kurum bağlamış üstelik, hava filtresinden de çamur akmış. debriyaj telini de bir wd40 layacağız dedi. yokmuş bir şeyi. ha bir de buji değişiyor, yağ filtresi ve yağ zaten değişiyor. sonucu bildiririm yarın akşam alıyorum.
usta iyi bir kawa ustası, er6 sı varmış onun da, profilonun aşağısında. yarın bilgilerini veririm.
-
06 Eylül 2013, 21:49
#4259
Umarım iyi bir ustadir... bu arada merak ettim biligisayara baglanacak demissin. Bildigim kadariyla z motoda ancak bilgisayara baglayabilirsin. Heryerde yoktur diye biliyordum
-
06 Eylül 2013, 22:21
#4260
aleti var dedi bende. hatta geçenlerde z motodan kamyonla bi motor geldi, toplayamamışlar, topladım gönderdim dedi. tavsiye eden arkadaşım da çözemediğim bir sorunum olmadı demişti. 18. motoru olan er6f ini bana satmıştı zaten. biraz bahalıdır dedi ama. işte motor zaman ayarına 200TL istedi. kabul ettim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler