peki kaç tl ye fulledin depo kaç lt
peki kaç tl ye fulledin depo kaç lt
Sayın bülent69 nikli arkadaşım şu senkron olayını bi anlat hele de topic bilgilensin lütfen.
Sayin Gaco, senkronu nasi yapti bilmiyom ama kontrol ettiginde tam duzgun degildi dedi, su anda daha iyi calisiyor olmasi lazim, motorun sesi biraz daha degisik geldi bana, bilmiyorum belki de psikolojiktir, cekiste biraz degismis gibi ama bizim Soykanin motorla bir karsilastiricaz bakalim, ondan sonra daha net bisiler soyleyebilirim. Senkronu yaparken yaninda olmadigimdan nasi yapti bilmiyorum ama senkron aleti var elinde onu biliyorum.
Neyin senkronu yapıldı acaba ?
TP senkronudur zira makina enjeksiyonlu...
yağ yakıyormuş çokça
şaka bi yana bizim bülentin biraz işkillendiği bir durumdu ustasına söylemiş o da kontrol ettiğinde senkron ayarının tam olmadığını söylemiş ve yapmış,
ama memnun değildi baska bir er6 ile karşılaştırdıktan sonra farkını anlayabilir kendi dediği gibi.
benim tahminim muhtemelen bi sıkıntısı yoktur psikolojiktir bizimkindeki kuruntu..
ANGARAJ
Engine vacuum syncronization diye geciyor yabanci sitelerde ve manuelde, Hava emis senkronu diye cevirebiliriz, benim anladigim kadariyla silindirlere giden havanin esit miktarda olmasi icin yapilan bir ayar, klepelerin esit oranda acilmasini falan sagliyor.
Aslinda birseyden supheleniyorum ama daha bugun aklima geldi, oglen onu bir kontrol edeyim ben. Yabanci sitelerde, hava emis sensoru ve hortumuyla ilgili ufak bir modifikasyon islemi vardi, onu yapmistim ben, motoru senkrondan sonra teslim alirken de gaz verdigim de deponun altindan sanki disari hava veriyormus gibi bir ses geliyordu, ya da ben bu sesi daha once duymamistim, onu bir kontrol edeyim, dun benim ustaya sordum, o da psikolojiktir dedi ben sanirim alistim bu makinaya, eskiden ucar gibi hissediyordum, daha bir sene olmadan iyiymis ama daha iyisi de olabilir demeye basladim, allah beni racingden korusun
Aslında senkron ayarının subap ayarıyla birlikte yapılması daha iyi olur diyolaaaa.
Bülent abi senin bence tüm bu hissettiklerin psikolojik. Normalde vay makine hızlandı gibisinden hissedilir ama sende tersi olmuş :D
O yaptığın hava emiş sensörü ve hortum ile ilgili yaptığın modifikasyon nedir?
şimdi senkronu şu bizim meşhur usta yaptığı için bence ters psikoloji oldu adamda
yoksa hızlanmıştır tabisi bencede..
ha bide bizim sürekli takılmamız var
neyse sıkma canını bülentcim şu vakummetreleri alacak parayı biriktireyim beraber test ederiz senin senkronuda
en kötü ayarı bozarız sende götürürsün ustaya
"la ne miçim yapmışın olmamış bu gitmiyo makina"
dersin tekrardan yaptırırsın ..
ANGARAJ
Neden senkron ayarına ihtiyaç duydunuz ? Açıkcası daha önce duyduğum bir yöntem değildi enjeksiyonlu makineler için.
Celikatli yakit tuketimin bence cok iyi eger hala isik yanmadiysa. Bu arada sehirici kullanimdami bu kadar yakiyosun
arkadaşlar geçen hafta aldığım er 6 n abs 2006
yakıt ile ilgili sorular var ben yeni aldığım için ölçüm yaptım sakaryadan istanbula gelirken yüksek süratlerde 140 - 190 aralığında seyrederek 100 km de 31 TL civarında yaktı ben istanbul trafiğinde 4000-7000 d arasında bir kullanımla 100 km de 27 TL hesapladım . Yavaş yavaş doğru aralıkları bulduğumda 23- 25 TL / 100 km de olur diye tahmin ediyorum . Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaş var mı ? Devir / vites / hız aralıkları nasıl minimumları neler ? Zira maksimum zor değil
Hayirli olsun. Kazasiz belasiz binmen dilegiyle.
255km de ilk ışık yandı bugün. daha doldurmadım ne yaktığını yazamıyorum. km,nin yarısı işe gidiş geliş ş.içi, yarısıda riva şile gezmiştik geçenn pazar o yollarda yaptım.
Enjeksiyonlu motosikletlerde senkron ayarı çok önemlidir. Tabi çoğu kitapçığa bakmadığı için yaptırmaz ya da önemsemez. Bu sebeple duymamışsınızdır. Senkron ayarı yaptırmak için bir neden gerekmiyor. Zamanı gelince kontrol edilmesi ve eğer ayarsızsa ayar yapılması gerekir.
Bu ayar her motosikletin klavuzunda yazar fakat dediğim gibi kimse önemsemez. Aslında çoğu bakımı önemsemez. Sonra size çok temiz, eksiksiz baktım der sizde aaa çok temizmiş der sizde alırsınız.
Senkron ayarı vakummetre ile yapılır. Kısaca hava akışının silindirlere eşit ve uygun miktarda gelmesini sağlar doğru ayar.
Bu arada Yunus usta vakummetreyi ne zaman alıyorsun. Benimkinin de zamanı gelmiş
Bu yazacaklarımı herkes için söylüyorum;
Yakıt tüketimini çok düşünmeyin, motorun keyfini çıkarın. Millet, yakıt ekonomisi yapacağım diye düşük devirlerde gezinerek motorun canını çıkarıyor. İdeal devirler 5000-8500 arasıdır. Bu devirler arası happy zone olarak geçer ve motor minimum aşınır ve yakıt tam randımanlı kullanır. ER6 maksimum torku 7000 rpm'de, maksimum gücü de 8500 rpm'de verir. Bu devirler civarında dolaşmanız hem motosikletin sağlığı için, hemde trafikteki güvenliğiniz için çok önemli bir ayrıntıdır. Tabi ekonomi yapılmaz bu devirler arasında. Yok ben 3000-5000 rpm arası kullanıp ekonomi yapacağım motorun uzun vadede ömrü kısalsın umurumda değil derseniz 3000-5000 rpm arası yakıt ekonomisi için uygundur. Şu motoru alan hemen yakıt konusuna odaklanıyor. Birazda gücüne verdiği keyfe odaklanın ilk önce.
Sizin sorunuza gelecek olursak;
6.5 litre civarı yakmışsınız. Uzun yol da ER6 için biraz yüksek bir rakam. Fakat en fazla bu kadar yakılabilir bu hızlarda zaten. Benim önerim, vitesi 5000 rpm'de değiştirin(kitapçıkta yazıyor) ve motoru bu devir civarında kullanın, 3000'in altına düşürmemeye çalışın. Gazı bir anda açmayın, yedirerek açın. Ani gaz yüklenmelerinde çok yiyor. Bir de ER6-F modeli aerodinamik olarak daha iyidir ER6-N'e göre. Bu sebeple yakıt tüketimlerinde çok olmasa da farklılıklar olur. F ile N'in çok karşılaştırılmaması gerekir.
Devir/vites/hız aralıklarına minimum maksimum şeklinde hiç bakmadım. Bunu siz belirleyeceksiniz kullanım stilinize bağlı olarak. Zaten çok önemli değildir.
ANGARAJ
Karbüratör ayarını vakummetre yada ucuz yollu serum hortumları ile yapıldığını biliyorum ancak enjeksiyonlu makinelerde ECU bunu kendi otomatik ayarlıyor diye biliyordum. Bu konuyu boş bir vaktimde detaylı araştıracağım.
Ayrıca yakıt tüketimi deyip geçmeyin Ben motorumu sırf er6 nın düşük yakıt tüketimine güvenip değiştireceğim Ortalama kullanımda 4-5 lt arası tüketeceğimiz düşünüyorum. Özellikle uzun yolda 4 lt civarı olur diye plan yapıyorum
Uzun yolda 4 litre rahat görürsünüz Şehir içinde 5'in altına zor inilir. Kışın da yakıt tüketimi hissedilecek derecede artış gösteriyor.
Yakıt tüketimine kafaya çok takmıştım bir ara. 5000 devirin üstüne çıkmadan 200 km kullandım ve gına geldi. Eski sürüş stilime geri döndüm ER6 çok keyifli motosikletlerdir fakat devirsiz kullanımda hiç bir keyfi kalmıyor.
Elazığ'da şehir içi diye bişey pek yok. O yüzden çok yüksek bir rakam beklemiyorum. Anca kısa mesafe kontak aç kapa etki eder 3-6 km arası mesafelere gidip geliyorum devamlı ancak 2 ışık ya var ya yok takıldığım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)