Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3901
    selo9115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2012
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Motosikleti
    apache--- İNAZUMA ---cbf 150 şimdide yeşil apache
    peki kaç tl ye fulledin depo kaç lt


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3902
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Sayın bülent69 nikli arkadaşım şu senkron olayını bi anlat hele de topic bilgilensin lütfen.

  3. #3903
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Sayin Gaco, senkronu nasi yapti bilmiyom ama kontrol ettiginde tam duzgun degildi dedi, su anda daha iyi calisiyor olmasi lazim, motorun sesi biraz daha degisik geldi bana, bilmiyorum belki de psikolojiktir, cekiste biraz degismis gibi ama bizim Soykanin motorla bir karsilastiricaz bakalim, ondan sonra daha net bisiler soyleyebilirim. Senkronu yaparken yaninda olmadigimdan nasi yapti bilmiyorum ama senkron aleti var elinde onu biliyorum.

  4. #3904
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Neyin senkronu yapıldı acaba ?

  5. #3905
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neyin senkronu yapıldı acaba ?
    TP senkronudur zira makina enjeksiyonlu...

    yağ yakıyormuş çokça

    şaka bi yana bizim bülentin biraz işkillendiği bir durumdu ustasına söylemiş o da kontrol ettiğinde senkron ayarının tam olmadığını söylemiş ve yapmış,
    ama memnun değildi baska bir er6 ile karşılaştırdıktan sonra farkını anlayabilir kendi dediği gibi.
    benim tahminim muhtemelen bi sıkıntısı yoktur psikolojiktir bizimkindeki kuruntu..
    ANGARAJ

  6. #3906
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Engine vacuum syncronization diye geciyor yabanci sitelerde ve manuelde, Hava emis senkronu diye cevirebiliriz, benim anladigim kadariyla silindirlere giden havanin esit miktarda olmasi icin yapilan bir ayar, klepelerin esit oranda acilmasini falan sagliyor.

    Aslinda birseyden supheleniyorum ama daha bugun aklima geldi, oglen onu bir kontrol edeyim ben. Yabanci sitelerde, hava emis sensoru ve hortumuyla ilgili ufak bir modifikasyon islemi vardi, onu yapmistim ben, motoru senkrondan sonra teslim alirken de gaz verdigim de deponun altindan sanki disari hava veriyormus gibi bir ses geliyordu, ya da ben bu sesi daha once duymamistim, onu bir kontrol edeyim, dun benim ustaya sordum, o da psikolojiktir dedi ben sanirim alistim bu makinaya, eskiden ucar gibi hissediyordum, daha bir sene olmadan iyiymis ama daha iyisi de olabilir demeye basladim, allah beni racingden korusun

  7. #3907
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Aslında senkron ayarının subap ayarıyla birlikte yapılması daha iyi olur diyolaaaa.

    Bülent abi senin bence tüm bu hissettiklerin psikolojik. Normalde vay makine hızlandı gibisinden hissedilir ama sende tersi olmuş :D

    O yaptığın hava emiş sensörü ve hortum ile ilgili yaptığın modifikasyon nedir?

  8. #3908
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında senkron ayarının subap ayarıyla birlikte yapılması daha iyi olur diyolaaaa.

    Bülent abi senin bence tüm bu hissettiklerin psikolojik. Normalde vay makine hızlandı gibisinden hissedilir ama sende tersi olmuş :D

    O yaptığın hava emiş sensörü ve hortum ile ilgili yaptığın modifikasyon nedir?

    şimdi senkronu şu bizim meşhur usta yaptığı için bence ters psikoloji oldu adamda
    yoksa hızlanmıştır tabisi bencede..
    ha bide bizim sürekli takılmamız var

    neyse sıkma canını bülentcim şu vakummetreleri alacak parayı biriktireyim beraber test ederiz senin senkronuda
    en kötü ayarı bozarız sende götürürsün ustaya
    "la ne miçim yapmışın olmamış bu gitmiyo makina"
    dersin tekrardan yaptırırsın ..

    ANGARAJ

  9. #3909
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Neden senkron ayarına ihtiyaç duydunuz ? Açıkcası daha önce duyduğum bir yöntem değildi enjeksiyonlu makineler için.

  10. #3910
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden senkron ayarına ihtiyaç duydunuz ? Açıkcası daha önce duyduğum bir yöntem değildi enjeksiyonlu makineler için.



    37300 kmdeyim, subaplarla beraber kontrol etmenin iyi olacağını düşünmüştüm ki iyi etmişim aslında çıkan sonuca baktığımızda.
    ANGARAJ
    Whatever it is, it's better in the wind.
    Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

  11. #3911
    engin_deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    street triple rs
    Celikatli yakit tuketimin bence cok iyi eger hala isik yanmadiysa. Bu arada sehirici kullanimdami bu kadar yakiyosun

  12. #3912
    bayulken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fz6 fazer
    arkadaşlar geçen hafta aldığım er 6 n abs 2006

    yakıt ile ilgili sorular var ben yeni aldığım için ölçüm yaptım sakaryadan istanbula gelirken yüksek süratlerde 140 - 190 aralığında seyrederek 100 km de 31 TL civarında yaktı ben istanbul trafiğinde 4000-7000 d arasında bir kullanımla 100 km de 27 TL hesapladım . Yavaş yavaş doğru aralıkları bulduğumda 23- 25 TL / 100 km de olur diye tahmin ediyorum . Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaş var mı ? Devir / vites / hız aralıkları nasıl minimumları neler ? Zira maksimum zor değil

  13. #3913
    engin_deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    street triple rs
    Hayirli olsun. Kazasiz belasiz binmen dilegiyle.

  14. #3914
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    255km de ilk ışık yandı bugün. daha doldurmadım ne yaktığını yazamıyorum. km,nin yarısı işe gidiş geliş ş.içi, yarısıda riva şile gezmiştik geçenn pazar o yollarda yaptım.

  15. #3915
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı Bulent78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://img9.imageshack.us/img9/5615/periodic1.jpg


    37300 kmdeyim, subaplarla beraber kontrol etmenin iyi olacağını düşünmüştüm ki iyi etmişim aslında çıkan sonuca baktığımızda.
    Bu ayarın klavuzda yazması bile güzel. Lakin ayarı nasıl yaptılar, hangi cihazla yaptılar merak ettim ?

  16. #3916
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ayarın klavuzda yazması bile güzel. Lakin ayarı nasıl yaptılar, hangi cihazla yaptılar merak ettim ?
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden senkron ayarına ihtiyaç duydunuz ? Açıkcası daha önce duyduğum bir yöntem değildi enjeksiyonlu makineler için.
    Enjeksiyonlu motosikletlerde senkron ayarı çok önemlidir. Tabi çoğu kitapçığa bakmadığı için yaptırmaz ya da önemsemez. Bu sebeple duymamışsınızdır. Senkron ayarı yaptırmak için bir neden gerekmiyor. Zamanı gelince kontrol edilmesi ve eğer ayarsızsa ayar yapılması gerekir.

    Bu ayar her motosikletin klavuzunda yazar fakat dediğim gibi kimse önemsemez. Aslında çoğu bakımı önemsemez. Sonra size çok temiz, eksiksiz baktım der sizde aaa çok temizmiş der sizde alırsınız.

    Senkron ayarı vakummetre ile yapılır. Kısaca hava akışının silindirlere eşit ve uygun miktarda gelmesini sağlar doğru ayar.

    Bu arada Yunus usta vakummetreyi ne zaman alıyorsun. Benimkinin de zamanı gelmiş

    Alıntı bayulken adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar geçen hafta aldığım er 6 n abs 2006

    yakıt ile ilgili sorular var ben yeni aldığım için ölçüm yaptım sakaryadan istanbula gelirken yüksek süratlerde 140 - 190 aralığında seyrederek 100 km de 31 TL civarında yaktı ben istanbul trafiğinde 4000-7000 d arasında bir kullanımla 100 km de 27 TL hesapladım . Yavaş yavaş doğru aralıkları bulduğumda 23- 25 TL / 100 km de olur diye tahmin ediyorum . Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaş var mı ? Devir / vites / hız aralıkları nasıl minimumları neler ? Zira maksimum zor değil
    Bu yazacaklarımı herkes için söylüyorum;
    Yakıt tüketimini çok düşünmeyin, motorun keyfini çıkarın. Millet, yakıt ekonomisi yapacağım diye düşük devirlerde gezinerek motorun canını çıkarıyor. İdeal devirler 5000-8500 arasıdır. Bu devirler arası happy zone olarak geçer ve motor minimum aşınır ve yakıt tam randımanlı kullanır. ER6 maksimum torku 7000 rpm'de, maksimum gücü de 8500 rpm'de verir. Bu devirler civarında dolaşmanız hem motosikletin sağlığı için, hemde trafikteki güvenliğiniz için çok önemli bir ayrıntıdır. Tabi ekonomi yapılmaz bu devirler arasında. Yok ben 3000-5000 rpm arası kullanıp ekonomi yapacağım motorun uzun vadede ömrü kısalsın umurumda değil derseniz 3000-5000 rpm arası yakıt ekonomisi için uygundur. Şu motoru alan hemen yakıt konusuna odaklanıyor. Birazda gücüne verdiği keyfe odaklanın ilk önce.

    Sizin sorunuza gelecek olursak;
    6.5 litre civarı yakmışsınız. Uzun yol da ER6 için biraz yüksek bir rakam. Fakat en fazla bu kadar yakılabilir bu hızlarda zaten. Benim önerim, vitesi 5000 rpm'de değiştirin(kitapçıkta yazıyor) ve motoru bu devir civarında kullanın, 3000'in altına düşürmemeye çalışın. Gazı bir anda açmayın, yedirerek açın. Ani gaz yüklenmelerinde çok yiyor. Bir de ER6-F modeli aerodinamik olarak daha iyidir ER6-N'e göre. Bu sebeple yakıt tüketimlerinde çok olmasa da farklılıklar olur. F ile N'in çok karşılaştırılmaması gerekir.
    Devir/vites/hız aralıklarına minimum maksimum şeklinde hiç bakmadım. Bunu siz belirleyeceksiniz kullanım stilinize bağlı olarak. Zaten çok önemli değildir.
    ANGARAJ

  17. #3917
    engin_deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    street triple rs
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    255km de ilk ışık yandı bugün. daha doldurmadım ne yaktığını yazamıyorum. km,nin yarısı işe gidiş geliş ş.içi, yarısıda riva şile gezmiştik geçenn pazar o yollarda yaptım.

    Isik yandiktan sonra 30 km yol yaptım ben. Bilgin olsun
    elit motogaraj

  18. #3918
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu motosikletlerde senkron ayarı çok önemlidir. Tabi çoğu kitapçığa bakmadığı için yaptırmaz ya da önemsemez. Bu sebeple duymamışsınızdır. Senkron ayarı yaptırmak için bir neden gerekmiyor. Zamanı gelince kontrol edilmesi ve eğer ayarsızsa ayar yapılması gerekir.

    Bu ayar her motosikletin klavuzunda yazar fakat dediğim gibi kimse önemsemez. Aslında çoğu bakımı önemsemez. Sonra size çok temiz, eksiksiz baktım der sizde aaa çok temizmiş der sizde alırsınız.

    Senkron ayarı vakummetre ile yapılır. Kısaca hava akışının silindirlere eşit ve uygun miktarda gelmesini sağlar doğru ayar.

    Bu arada Yunus usta vakummetreyi ne zaman alıyorsun. Benimkinin de zamanı gelmiş



    Bu yazacaklarımı herkes için söylüyorum;
    Yakıt tüketimini çok düşünmeyin, motorun keyfini çıkarın. Millet, yakıt ekonomisi yapacağım diye düşük devirlerde gezinerek motorun canını çıkarıyor. İdeal devirler 5000-8500 arasıdır. Bu devirler arası happy zone olarak geçer ve motor minimum aşınır ve yakıt tam randımanlı kullanır. ER6 maksimum torku 7000 rpm'de, maksimum gücü de 8500 rpm'de verir. Bu devirler civarında dolaşmanız hem motosikletin sağlığı için, hemde trafikteki güvenliğiniz için çok önemli bir ayrıntıdır. Tabi ekonomi yapılmaz bu devirler arasında. Yok ben 3000-5000 rpm arası kullanıp ekonomi yapacağım motorun uzun vadede ömrü kısalsın umurumda değil derseniz 3000-5000 rpm arası yakıt ekonomisi için uygundur. Şu motoru alan hemen yakıt konusuna odaklanıyor. Birazda gücüne verdiği keyfe odaklanın ilk önce.

    Sizin sorunuza gelecek olursak;
    6.5 litre civarı yakmışsınız. Uzun yol da ER6 için biraz yüksek bir rakam. Fakat en fazla bu kadar yakılabilir bu hızlarda zaten. Benim önerim, vitesi 5000 rpm'de değiştirin(kitapçıkta yazıyor) ve motoru bu devir civarında kullanın, 3000'in altına düşürmemeye çalışın. Gazı bir anda açmayın, yedirerek açın. Ani gaz yüklenmelerinde çok yiyor. Bir de ER6-F modeli aerodinamik olarak daha iyidir ER6-N'e göre. Bu sebeple yakıt tüketimlerinde çok olmasa da farklılıklar olur. F ile N'in çok karşılaştırılmaması gerekir.
    Devir/vites/hız aralıklarına minimum maksimum şeklinde hiç bakmadım. Bunu siz belirleyeceksiniz kullanım stilinize bağlı olarak. Zaten çok önemli değildir.
    Karbüratör ayarını vakummetre yada ucuz yollu serum hortumları ile yapıldığını biliyorum ancak enjeksiyonlu makinelerde ECU bunu kendi otomatik ayarlıyor diye biliyordum. Bu konuyu boş bir vaktimde detaylı araştıracağım.

    Ayrıca yakıt tüketimi deyip geçmeyin Ben motorumu sırf er6 nın düşük yakıt tüketimine güvenip değiştireceğim Ortalama kullanımda 4-5 lt arası tüketeceğimiz düşünüyorum. Özellikle uzun yolda 4 lt civarı olur diye plan yapıyorum

  19. #3919
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Uzun yolda 4 litre rahat görürsünüz Şehir içinde 5'in altına zor inilir. Kışın da yakıt tüketimi hissedilecek derecede artış gösteriyor.

    Yakıt tüketimine kafaya çok takmıştım bir ara. 5000 devirin üstüne çıkmadan 200 km kullandım ve gına geldi. Eski sürüş stilime geri döndüm ER6 çok keyifli motosikletlerdir fakat devirsiz kullanımda hiç bir keyfi kalmıyor.

  20. #3920
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Elazığ'da şehir içi diye bişey pek yok. O yüzden çok yüksek bir rakam beklemiyorum. Anca kısa mesafe kontak aç kapa etki eder 3-6 km arası mesafelere gidip geliyorum devamlı ancak 2 ışık ya var ya yok takıldığım.
    bayulken bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler