Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
27 Ocak 2013, 18:10
#3621
engin_deniz adlı üyeden alıntı
yeni motorunuz hayırlı uğurlu olsun inlh
Çok sağol dostum teşekkür ederim.
Bulent78 adlı üyeden alıntı
Ben 90-130 arası uzun yolda 3.8-4 lt. arasında yaktım, şehiriçinde yaklaşık 5 litre yakıyorum yazın. Çok yoğun dur kalk değil ama yine de öyle akıp gidebiliceğiniz bir trafik değil. çevre yolunda 8-9bin devirin altına düşmeden kullandığımda 6 lt. görmüştüm. Bu aralar da 6 civarı yakıyor, kış mevsiminin azizliği olsa gerek. Motoru çalıştırdığımda, otomatik jiklenin kapanmasını beklerim her zaman, yani rölantinin normal devrine düşmesini bekler ondan sonra hareket ederim, hiç direk çalıştırıp da hareket etmem, motor sıcak olmadığı sürece tabi.
Gerek hızlanması gerekse problemsizliği konusunda şu an için Er6 dan çok memnunum kolay kolay değiştireceğimi de düşünmüyorum fakat şu sözü edilen yakıt tasarrufunu göremeyince baya endişelenmiştim sizde benzer sonuçları teyit edince normal olduğu için rahatladım.
edit:imla
Reklamlar
-
28 Ocak 2013, 01:08
#3622
canawar17 adlı üyeden alıntı
Çok sağol dostum teşekkür ederim.
Gerek hızlanması gerekse problemsizliği konusunda şu an için Er6 dan çok memnunum kolay kolay değiştireceğimi de düşünmüyorum fakat şu sözü edilen yakıt tasarrufunu göremeyince baya endişelenmiştim sizde benzer sonuçları teyit edince normal olduğu için rahatladım.
edit:imla
yakıt konusunda bende çok düşünüyorum. acaba uzun yolda ne yakar ? örneğin ben 6. ay gibi karadeniz turu yapmayı düşünüyorum en az 3500 km şimdiden hesağ yapmaya başladım :D 20 kuruş yakarsa 25 kuruş yakarsa diye.. tecrübe edinen arkadaşlar warsa uzun yolda .. tecrüblerini burayada yazarlarsa yakıt sarfiyatıyla alakalı memnun oluruz.. saygılar.
-
29 Ocak 2013, 17:30
#3623
yeni hesapladım. 2 depo fulleyerek aynı istasyon aynı pompa mantıgı ile 25 kuruş (bozdağa çıktık otobanda asıldık felan)..
Resim olayını pek beceremedim iş yerindeki makinalar kilitli burdan açamıyorum evde de vaktim pek olmadı..
Jant sticker acaba bende fosforlu sarı mı yapsam ama gri jant da iyi durmuyor..
enjektör temizleyici kullandınız mı? benim motor çok yattıgından deponun tahliyesi tıkanmış içime sinmedi hem bi temizledik boşaltıp hemde fullerken würth ün katklısını attık daha agresiflik hissi oluşturdu gibii(psikolojik de olabilr) .zincir temizlik zamanım geldi yağmur çamur yapıştı. arka sehpa olayını halletmem lazım yan sehpada ölüm oluyor bu işler. diğer başlıklarda zorunlu trafik sigortalarında ki fahiş artışların haberlerini gördüm düşünmeden edemedim. 2 ay olmadı daha 105 lira hdi sigortadan yaptırdım .. hey gidi günler hey er-5 e 42 lira verdiydik. izmir plakası yenilemde 200 den asagı olmaz simdi
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
29 Ocak 2013, 23:35
#3624
ben istanbyl plaka oldugu için. 248 liraya yaptırabildim en ucuz.. kuzenim sigortacı bide o yaptı motorumun sigortasını. en ucuzu bu dedi benm için yaptıralı 1 ay olmadı daha... yakıt olayına gelince 2 depo ile kaç km yaptın merak ettimde.. birde depo kaç liraya fullendi her seferinde ?
-
30 Ocak 2013, 21:30
#3625
engin_deniz adlı üyeden alıntı
ben istanbyl plaka oldugu için. 248 liraya yaptırabildim en ucuz.. kuzenim sigortacı bide o yaptı motorumun sigortasını. en ucuzu bu dedi benm için yaptıralı 1 ay olmadı daha... yakıt olayına gelince 2 depo ile kaç km yaptın merak ettimde.. birde depo kaç liraya fullendi her seferinde ?
Bu yıl bizde 248 liramı ödeyecğiz şimdi.Bu sigortalara ne oluyor böyle.Ben bir kaç ay evvel GV 250'ye sigorta yaptırdım 150 liraydı diye hatırlıyorum.Son bir yılda ne kadar çok zam yaptılar.
-
31 Ocak 2013, 21:09
#3626
yapcak bişey yok kardeşim.. ben motoru aldığımda keşke plakayı değiştirseydim diye pişman oldum bile :D daha az sigorta parası öderdim en azından
-
01 Şubat 2013, 08:16
#3627
arkadaslar selam. ben sonbaharin baslarina dogru ikinci el motor alicam. butcem kask mont ayakkabi eldiven ve motor dahil 15-16 milyar civari. internetten baktim 10000 km nin altinda er6-n ler var 14 milyara verirler diye dusunuyorum. fakat kawasaki in servisleri saat ucretli calisiyor diye biseler gordum internette dogrumudur? ben birikmis paramla alicam motoru yoksa yuksek gelirli biri degilim orta maddiyatli birisiyim. genel olarakta kullanicam surekli. yakiti yedek parcasi bakimi ve servisi acisindan zorlarmi beni? ve en merak ettigim konu adamlar 2006 model 45000 km de motor satiyo ben onu almam da hani olurda alirsam ustune 15000 km de ben yapsam satilirmi diye dusunmeye basladim.
-
01 Şubat 2013, 12:59
#3628
Hocam 4 silindir makinelere göre 2 silindirliler hem daha ekonomik hem bakımları hafif hemde daha uzun ömürlüdürler, ayrıca bunların yerleşimleri nedeniyle daha homojen soğuma nedeniyle (ki silindirlerden direkt rüzgar alanla rüzgar alamayan silindirin farklı soğumalarına ilişkin problemin varlığı bilinmektedir)silindirleri paralel konumlandırma (şahsi kanaat olarak) V şeklinde konumlamadan daha verimlidir. Bütün bunlar birleştiğinde uzun yıllar sorunsuz kullanılabilecek bir motor karşımıza çıkar, alacağınız motorun ufak tefek kusurları dışında bakımları ihmal edilmemişse ve anlamsızca extrem olarak kullanılmamışsa uzun yıllar kullanılabilir.
-
01 Şubat 2013, 13:45
#3629
Yukardaki liste 2006 model er6n icindir. Sadece periyodik olarak degismesi gerekenleri gosteriyor, tabii bunun disinda kontrol etmen gereken standart seyler de var ama sonucta bunlari surekli degistirmen gerekiyor. 35-40bin 2006 model bir makina icin gayet normal. Anlayan bir ustaya gosterdikten ve onay aldiktan sonra dusunmene gerek yok.Kawasaki servisi saat ucretiyle calisiyor garip bir tanim olmus, cunku genel olarak heryer saat ucretiyle calisir, servise degil de ustaya gidersen, kafasina gore fiyat verir, ne kadar ugrasacagini dusunur ve ona gore birsey soyler. Yetkili servislerde saat ucreti olmasi gayet normal. Eger alacagin makinanin garantisi bittiyse zaten servise goturme, guvenilir, isini bilen bir usta bul ve ona gotur, ivir zivir islerini de kendin yap bence. Bunu dememdeki sebep tamamen duygusal tabii, yoksa servisin elinde test cihazlari vardir, ne bileyim egitimli personeli vardir, o zaman servis daha avantajli olur ama alacagi ucrete bakmak lazim.
Yukarda verdigim listede bulamayacagin birsey yok bence, oldu da bulamadin, ya da buldun ama fiyati cok yuksek geldi, internet emrinde, bizim makinalarin pekcok parcasini satan www.wemoto.com vardir mesela, ordan siparis edebilirsin, ebay den siparis edebilirsin, bence fiyatlari buralarla karsilastirmadan direk gidip de bodozlama servisten alma, sonra aradaki fiyat farkini gorunce aglayabilirsin ama sevincten degil
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
-
01 Şubat 2013, 17:06
#3630
trip a-b de kayıtlı bakmam lazım. en fazla 67 tl lik benzin almıştı ama şimdi bir daha zam geldi :
)
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
01 Şubat 2013, 19:40
#3631
Bulent78 hocam o zaman resmen kawasakiye camur atiyolar bakimi masrafli vs. diye. 48bin kmye kadar bi masrafi yokmus ki. Insallah bi kaza bela da olmazsa cbf'e biner gibi binecez yani.
-
01 Şubat 2013, 21:44
#3632
Valla insan gibi kullanıldığı sürece, bakımlarını aksatmadığın sürece sorun çıkarması için hiçbir sebep yok. Bakımı masraflı demeleri biraz da zmoto fiyatlarından kaynaklanıyor bence, misal geçen sol aynayı sordum, 195 TL dediler Gdip çin malı ayna aldım taktım, eskisinden daha güzel gösteriyor, zerre kadar titremiyor ki eskisi biraz titriyordu. Böyle saçma fiyatlarla bakım yaparsan masraflı olur tabii ama periyodik değişen zımbırtıları, zmoto pahalı gelirse, değiştirmeden bir süre önce wemoto ya da ebay den falan sipariş edersin, paran cebinde kalır. zaten yağ yağ filtresi falan standart her yerde var.
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
-
01 Şubat 2013, 21:46
#3633
Arkadaşlar fuar davetiyelerini nerelerden temin edebiliriz bilgisi olan varmı?
-
01 Şubat 2013, 21:54
#3634
agilty adlı üyeden alıntı
arkadaslar selam. ben sonbaharin baslarina dogru ikinci el motor alicam. butcem kask mont ayakkabi eldiven ve motor dahil 15-16 milyar civari. internetten baktim 10000 km nin altinda er6-n ler var 14 milyara verirler diye dusunuyorum. fakat kawasaki in servisleri saat ucretli calisiyor diye biseler gordum internette dogrumudur? ben birikmis paramla alicam motoru yoksa yuksek gelirli biri degilim orta maddiyatli birisiyim. genel olarakta kullanicam surekli. yakiti yedek parcasi bakimi ve servisi acisindan zorlarmi beni? ve en merak ettigim konu adamlar 2006 model 45000 km de motor satiyo ben onu almam da hani olurda alirsam ustune 15000 km de ben yapsam satilirmi diye dusunmeye basladim.
100.000 km civarlarına kadar (hatta iyi kullanılmışsa biraz daha fazla) rektefiye gerekeceğini sanmam. 10.000 altında olanların ya modelleri çok yüksek ya da km.si düşürülmüştür. eğer 2006-7-8 model ve 10.000 altı ise zaten %95 gibi bir ihtimalle yalandır sözün özü km. takıntın olmasın. ve 15.000 tl bütçen varsa 1000 tl değil 2000 tl ni kıyafete ayır.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
01 Şubat 2013, 21:56
#3635
Bulent78 adlı üyeden alıntı
Valla insan gibi kullanıldığı sürece, bakımlarını aksatmadığın sürece sorun çıkarması için hiçbir sebep yok. Bakımı masraflı demeleri biraz da zmoto fiyatlarından kaynaklanıyor bence, misal geçen sol aynayı sordum,
195 TL dediler
Gdip çin malı ayna aldım taktım, eskisinden daha güzel gösteriyor, zerre kadar titremiyor ki eskisi biraz titriyordu. Böyle saçma fiyatlarla bakım yaparsan masraflı olur tabii ama periyodik değişen zımbırtıları, zmoto pahalı gelirse, değiştirmeden bir süre önce wemoto ya da ebay den falan sipariş edersin, paran cebinde kalır. zaten yağ yağ filtresi falan standart her yerde var.
Bülent'e katılıyorum.Şöyleki geçen sezonun başında benim hyosung'un ön balataları azalmıştı.Bilader "abi hasanpaşada var gidip alalım" dedi.Bastık anadolu yakasında bir yerden orijinali diye aldık.85 lira tuttu.Bu son baharda arka kampanayı söktüğümüzde,arka balataların da bitme derecesinde olduğunu görünce,taa karşıya kadar gitmeye üşenip,şimdilik mahallede bi yerden çin malı falan ne buılursak alalım
sonra orijinaliyle değiştiririz diyerek 15 lraya balataları değiştirdik.Halada kullanıyoruz.Belki aynı kalite değildir bir şey diyemem fakat yan sanayi balata 15 lira ise öbürüde 30 lira olsun.Yani biraz araştırmak gerek herşeyi servisten almamak gerek.Bülent'in aynalarda buna güzel bir örnek olmuş.
-
01 Şubat 2013, 22:09
#3636
way way wayy forum baya canlı bu akşam
-
01 Şubat 2013, 22:11
#3637
ömer2 adlı üyeden alıntı
Bülent'e katılıyorum.Şöyleki geçen sezonun başında benim hyosung'un ön balataları azalmıştı.Bilader "abi hasanpaşada var gidip alalım" dedi.Bastık anadolu yakasında bir yerden orijinali diye aldık.85 lira tuttu.Bu son baharda arka kampanayı söktüğümüzde,arka balataların da bitme derecesinde olduğunu görünce,taa karşıya kadar gitmeye üşenip,şimdilik mahallede bi yerden çin malı falan ne buılursak alalım
sonra orijinaliyle değiştiririz diyerek 15 lraya balataları değiştirdik.Halada kullanıyoruz.Belki aynı kalite değildir bir şey diyemem fakat yan sanayi balata 15 lira ise öbürüde 30 lira olsun.Yani biraz araştırmak gerek herşeyi servisten almamak gerek.Bülent'in aynalarda buna güzel bir örnek olmuş.
İkisini aynı kefeye koymak yanlış olur, ucuz balata sert olur ve kampanayı yer. ayrıca fren mesafesi uzar tabi sürekli sakin kullanıyorsanız fren mesafesi değişimini hissetmemeniz normal.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
01 Şubat 2013, 22:12
#3638
arkadaşlar bi ara bi buluşmamı düzenlesek napsak.. ? kimler gelir kimler gelmez ? ortak bi nokta belirlesek
-
01 Şubat 2013, 22:20
#3639
ozgurakman adlı üyeden alıntı
İkisini aynı kefeye koymak yanlış olur, ucuz balata sert olur ve kampanayı yer. ayrıca fren mesafesi uzar
tabi sürekli sakin kullanıyorsanız fren mesafesi değişimini hissetmemeniz normal.
Zaten ikisini aynı kefeye kesinlikle koymuyorum.Fiyat farkları çok uçuk.Yukarıda da belirttim.
-
01 Şubat 2013, 22:23
#3640
Fren balatası mevzusunun ucu biraz açık, yani daha kaliteli alabilirsin tabii ama ucuz olanı ile arasında ciddi anlamda kalite farkı varsa, zmoto olayı baya abartmış durumda, 195 lira dediği aynanın aynısı wemotodan evinize teslim kargo dahil 60 lira falan tutuyor, yani 3 te birinden bile daha ucuz, aynı aynadan bahsediyorum bu arada, çin malı değil. ER-5 de gösterge problemi yaşayan bir arkadaşım vardı, zmotonun 1800 lira gibi bir fiyat verdiğini söylemişti, ebayden 300 lira mı 300 dolar mı öyle bir paraya aynı göstergeyi almıştı, yani bu kadar farka, F1 arabalarının frenine çevirmesi lazım benim frenleri ki alayım kaliteli balataları bir de balata da motora özel değil genel olarak, yani kawasaki marka balata almıycaz, ebc falan olur, yani seçenek var. Asıl problem bence motora özel parçalarda ama şu wemoto sitesinde hemen hemen bütün parçaları var isteyebileceğiniz. Dolayısıyla çok ciddi ve acil bir durum olmadıkça ve de kalite anlamında ciddi bir fark yaratmadıkça daha ucuz olanı tercih ederim ben, ayna dediğin adam gibi göstersin yeter başka napacak sanki, tipi de fena değildi valla hiç pişman değilim
Ay sonu fuara gelmeyi düşünüyorum inşallah ankaradan arkadaşlarla ama henüz devetiye falan yok bizde de.
ANGARAJ
Whatever it is, it's better in the wind.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler