Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2841
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    er6nın vitesleri çok mu kemikli? benim ybr'nin 3. vitesi taak diye geçiyor uyuz oluyorum sırf onun için er6 istiyordum ama galiba çareyi yanlış kapıda arıyorum
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2842
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    er6nın vitesleri çok mu kemikli? benim ybr'nin 3. vitesi taak diye geçiyor uyuz oluyorum sırf onun için er6 istiyordum ama galiba çareyi yanlış kapıda arıyorum
    sadece boştan 1. vitese alırken
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  3. #2843
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Vites aralarındaki sertlikler özellikle Yağ dan kaynaklanıyor.
    Ben MotuL 15-50 kULLandığım şu an ki motorumda; Mobil 15-50 kullandım bu yağ değişimimde. vites geçişleri dahil motorun gidişi bile etkilendi.
    3ooo KM de bir yağ ile filtremi beraber değişirm
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  4. #2844

    Üyelik
    05 Mayıs 2011
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    kawasaki er 6n
    arkadaşlar bisey sorcam, motoruna cabon clean yaptiran varmi acaba,

  5. #2845

    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Alıntı garaguru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yan sehpada dururken arka maşaların oraya arka
    sehpanın uclarını gecirip basınca olmuyor mu?
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayaklıgın üzerindeyken sehpayı spool-bobinleirn hizasına getiriyorum. daha sonr sol elimle arka tutamaktan tutup motoru yavaşca dik konuma getiriyorum, sehpanın sağ tarafıda bobine oturunca bastırıyorum ve bu kadar. motorumuz sehpada.


    bir elimle motoru diğer elimle sehpayı tutarak oldukça kolay kaldırılabiliniyor.
    motor yan ayakta iken, arka sehpayı bobinlere sabitlemeye çalışırken motor sola doğru yatık olduğu için sağ taraf oturmuyordu. Sağ elimle sehpayı tutarken sol elimlede motoru biraz dik konuma getirmeye çalıştım ama motoru yan yatırmaktan çekindiğim için çok fazla şansımı denemedim. Sehpaya alırken ipucu vermişsiniz peki sehpadan indirirken dikkat etmem geren bir şey varmı? (Yan ayaklık mutlaka açık olacak tabiki)

  6. #2846
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı speirs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor yan ayakta iken, arka sehpayı bobinlere sabitlemeye çalışırken motor sola doğru yatık olduğu için sağ taraf oturmuyordu. Sağ elimle sehpayı tutarken sol elimlede motoru biraz dik konuma getirmeye çalıştım ama motoru yan yatırmaktan çekindiğim için çok fazla şansımı denemedim. Sehpaya alırken ipucu vermişsiniz peki sehpadan indirirken dikkat etmem geren bir şey varmı? (Yan ayaklık mutlaka açık olacak tabiki)
    kaldırırken tedirginsen sağ tarafını bir duvara ( elciklerin) yakın olarak deneyebilirsin. direksiyon düz olacak şekilde. indirmesi ise kaldırmasından daha kolay . motorun sol arkasına geç, yani sol bacağından destek alabilirsin tutamağı tut ve sehpadan indir. benim gibi pimpirikli biri bile bunu yapıyorsa sende yaparsın :D yarın gezi öncesi bugun sehpaya alıp zincirleri temizleyip yağlayacağım.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  7. #2847
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı savgat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bisey sorcam, motoruna cabon clean yaptiran varmi acaba,
    carbon clean öğrendiğime göre motosikletlerde yapılan bir uygulama değil. çünkü sadece dizel araçlara yapılıyormuş.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  8. #2848
    garaguru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    er 6 n ile en fazla kaç bin km yapan var acaba? kawa olunca insan illa tedirgin oluyor. millet aman uzak dur deyip duruyor ya. bi sorun cıkarsa nerde kime yaptırcaz biz bunu?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:51 ----------

    Alıntı Atar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilanı yenı koydum daha gozukmuyor. zx6r tarzı makınelerle olabılır takas saygılar


    sattınız mı motoru?

  9. #2849
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    gezi öncesi temizlik ve bakım



    Uploaded with ImageShack.us
    önce cilalı şampuanla bir güzel yıkayıp kuruluyorum.


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    zincirleri temizleyip yağlamak için sehpaya aldım.


    Uploaded with ImageShack.us
    zincir temizleme ve yağlama için castrol ürünleri kullandım


    Uploaded with ImageShack.us
    spreyler ve zincirden akan yağlar janta bulaşmasın diye araya karton koydum.


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    temizleme spreyinden sonra akan kir ve yağ


    Uploaded with ImageShack.us
    yağlamada bittikten sonra en son jantları wd40 ile silip(kir yağ vb iyi temizliyor ve parlatıyor) sehpadan indirip üşümesin diye çift kişilik yatak örtüsüyle örttüm :D tekeriniz düz bassın.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  10. #2850
    eroldayı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    Turgutlu/Ama Malatyalı
    Motosikleti
    Yoktur
    ellerine sağlık güle güle kirlet
    SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH

  11. #2851

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Raphae1 arkadaşa,

    Fotoğraflarına bakarken farkettim. Arka sehpanın çatalları (bobini kavrayan parçalar) ters olmuş. Sağ ile sol çatalları değiştir, zira çatalın uzun dişi önde olmalı ki motoru kaldırırken bobini daha garantili kavrasın. Ayrıca o çatalları sabitleme vidası yok mu? Yok gibi görünüyor. Gerçi bayağı ucuza almışsın ama sehpayı yapan arkadaş malzemeden çalmış biraz. Normalde orada çatalları motora göre ayarladıktan sonra yerini sabitlemek için sıkma vidası olması gerek.

  12. #2852
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı eroldayı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ellerine sağlık güle güle kirlet
    teşekkür ederim Erol abi dün gezide kirlendi bile
    Alıntı kench adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Raphae1 arkadaşa,

    Fotoğraflarına bakarken farkettim. Arka sehpanın çatalları (bobini kavrayan parçalar) ters olmuş. Sağ ile sol çatalları değiştir, zira çatalın uzun dişi önde olmalı ki motoru kaldırırken bobini daha garantili kavrasın. Ayrıca o çatalları sabitleme vidası yok mu? Yok gibi görünüyor. Gerçi bayağı ucuza almışsın ama sehpayı yapan arkadaş malzemeden çalmış biraz. Normalde orada çatalları motora göre ayarladıktan sonra yerini sabitlemek için sıkma vidası olması gerek.
    Bende senin gibi düşünüyordum ama serviste ve aldığım yerde böyle taktılar. Bende mantık olarak kaldırdıktan sonra hafif arkaya meyilli yattığından kaymasın diye bu şekil yapıldığını düşündüm.

    Sabitleme aparatı olmaması biraz can sıkıcı haklısın. çünkü kaldırana kadar birini ayarlıyorum öteki geri kaçıyor. yani oturtmak en fazla zaman alan kısmı. Zaten biraz daha oturma işi sürseydi arasına gazete veya çıta gibi birşey sıkıştıracaktım.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  13. #2853
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    bugün bayır aşağı inerken(hızım 10km/s civarı) arka frene biraz sert bastım azıcık kaydı ve arkadan takır tukur ses geldi. yavas bastıgımda herhangı bırsey yok ama duz yolda tekrar sert bastım aynı sesı yıne aldım. motordan indiğimde arka balataların oldugu bolum ve disk oldukca sıcaktı bu normal bişey mi? disk normaldirde balatalar o kadar ısınıyor mu ?
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  14. #2854
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün bayır aşağı inerken(hızım 10km/s civarı) arka frene biraz sert bastım azıcık kaydı ve arkadan takır tukur ses geldi. yavas bastıgımda herhangı bırsey yok ama duz yolda tekrar sert bastım aynı sesı yıne aldım. motordan indiğimde arka balataların oldugu bolum ve disk oldukca sıcaktı bu normal bişey mi? disk normaldirde balatalar o kadar ısınıyor mu ?
    frene bastığında veya sıktığında sonuç olarak fren balataların ile disklerin arasında bir sürtünme meydana geliyor. dolayısı ile ısı ortaya çıkar çok ısınırlar sık kullanımda parmağını değdiremezsin hemen dikkat et ondan.

    bahsettiğin takır tukur debriyajı sıkmadan yani motorun zincire olan aktarımını kesmeden frene asıldığında meydana geliyor. nedeni ise lastiğin kendisini tam olarak kilitleyememesidir. zincir alt ve üst kısmından gerilir sırası ile lastik abs sistemi gibi bir kilitlenir bir döner motorda debriyaja basmadığın için

    zararı zincire ve dişli sistemine olur 20bin kullanabileceksen 10 bin 15 bin kullanırsın atıyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:56 ----------

    bu arada görkem sendeki sehpayı görünce aklıma burası geldi

    http://www.beformet.com/?s=152&sayfa...klet_sehpalari

    ön arka takım 100 tl sadece tek taraf 50 tl izmirde adamların yerleri 10 15 tl kargosu tutuyor diyolar en ucuzu neyse onla gönderiyorlarmış

    diğer arkadaşlarında işini görür umarım
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  15. #2855
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    frene bastığında veya sıktığında sonuç olarak fren balataların ile disklerin arasında bir sürtünme meydana geliyor. dolayısı ile ısı ortaya çıkar çok ısınırlar sık kullanımda parmağını değdiremezsin hemen dikkat et ondan.

    bahsettiğin takır tukur debriyajı sıkmadan yani motorun zincire olan aktarımını kesmeden frene asıldığında meydana geliyor. nedeni ise lastiğin kendisini tam olarak kilitleyememesidir. zincir alt ve üst kısmından gerilir sırası ile lastik abs sistemi gibi bir kilitlenir bir döner motorda debriyaja basmadığın için

    zararı zincire ve dişli sistemine olur 20bin kullanabileceksen 10 bin 15 bin kullanırsın atıyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:56 ----------
    akşam iş çıkışı tekrar deneyeyım sankı debrıyaja basıryordum diye aklımda kaldı.

    bu arada görkem sendeki sehpayı görünce aklıma burası geldi

    http://www.beformet.com/?s=152&sayfa...klet_sehpalari

    ön arka takım 100 tl sadece tek taraf 50 tl izmirde adamların yerleri 10 15 tl kargosu tutuyor diyolar en ucuzu neyse onla gönderiyorlarmış

    diğer arkadaşlarında işini görür umarım
    debrıyaja basıyordum dıye hatırlıyorum ama aksam mesaı cıkısında tekrar deneyeyım.
    zeytınburnunda da 50 tl gittim sırt çantama bagaj lastıgı ile baglayı geldım . sehpanın tek eksıgı ayar cubugu-deliği olmaması.olmadı matkapla falan deler, bi ayar çekeriz
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  16. #2856
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debrıyaja basıyordum dıye hatırlıyorum ama aksam mesaı cıkısında tekrar deneyeyım.
    zeytınburnunda da 50 tl gittim sırt çantama bagaj lastıgı ile baglayı geldım . sehpanın tek eksıgı ayar cubugu-deliği olmaması.olmadı matkapla falan deler, bi ayar çekeriz
    denedinmi ?
    bu arada sert frenajda arka lastiğin yolu çok az tutabildiği durumlarda da meydana gelebiliyor bu olay. sonuçta debriyaja bassak bile içeride dolanan yağ bile bir çevirme kuvveti uyguluyor azda olsa
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  17. #2857

    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    Bursa
    Merhaba arkadaşlar..2006 model Er6-f im var...Ufak bi düşme yaşadı arkadaşım benim motorla...sağ grenaj çizildi,boyatmak gerekiyor..Fakat boyanın renk kodu lazım ? Yardımcı olabilir misiniz ? Renk Gri 2006 model...Saygılar
    Motosiklet bir yaşam tarzıdır

  18. #2858
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    denedinmi ?
    bu arada sert frenajda arka lastiğin yolu çok az tutabildiği durumlarda da meydana gelebiliyor bu olay. sonuçta debriyaja bassak bile içeride dolanan yağ bile bir çevirme kuvveti uyguluyor azda olsa
    denedim kardeşim. debriyajı tam sıkınca ses gelmiyor direk arka teker kızaklıyor :D
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  19. #2859

    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    Bursa
    Arkadaşlar soruma cevap verecek biri var mı ?
    Motosiklet bir yaşam tarzıdır

  20. #2860
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Blacklove16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar soruma cevap verecek biri var mı ?
    kitapçık yokmu sende motosikletinin ? genelde kitapçıkta boya kodu veya motorun üzerinde boya kodunun yazdığı yeri gösterir sana

    kendim boyayacam diyorsan boya koduna ihtiyacın olacaktır fakat motosiklet boya işini yapan bir ustaya bırakırsan onlar zaten buluyorlar o renkleri problem olmaz
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler