eski bir ER6N kullanıcısı olarak söyleyebilirim ki 170 km biraz az, daha fazla gitmesi gerekir. Ben eski motorumla 110-120 km/h gibi ortalama bir hızla 270-290 km civarı yapabiliyordum. 120+ hızlarda 150-160 km/h ortalama da ise 210 km de ışık yakıyodu. Hız olayına gelince sonuçta çıplak bir motora biniyorsunuz, ER6F olsa bile o da rüzgar direncine çok dayanmıyacaktır, ama ben ER6N ile 217 km/h gördüm daha gidermiydi bilmiyorum ama gerek yok tabii bu gibi hızlara, 200+ hızlar bu motor için fazla bence.
Zincir yağlama aralığı kişiden kişiye değişir, mesela ben her 500 kmde bir yağlarım. Eğer uzun yola çıkacaksanız ve 500 km den fazla ise yol, yanınızda zincir yağı bulundurmanızı tavsiye ederim. Tabii 1000km de bir yağlayanlarda var tamamen kişisel bir karar. Zincire iyi bakarsanız en az 30 bin km dayanır. Zincir yağlamak dışında yapacağınız bir şey yok, 6-7 bin deviri geçmeyin bir de rodaj için. Kazasız belasız kullanın.
merabalar aranıza katılmayı hayal eden birisi olarak sizlere danışmak istediğim bazı sorular var forum sayfalarının bazılarını okuyabildim zaman buldukça okuyacağım,öncelikle er5 gibi bi makina almayı düşünüyordum ama biraz daha fazla verip er6N gibi daha modern bi motora binmek daha mantıklı olur diye düşündüm...
*(tabi aradığım fiyata bulabilirmiyim bilmiyorum) 8.000tl belki azbiraz daha verip er6N bulabilirmiyim?
*yakıtı normal şartlarda 100km/h civarı 4lt olduğunu okudum
*vergisi ne kadar tutuyor?
*parça ve servis sıkıntısı ciddi derecede var mı?
*aradığım şey hız değil genelde şehir içinde kullanıcam o yüzden sormaya gerek duymuyorum,pratik olsun bana yeter...
eğer izmir ve çevre illerde aradığım fiyat civarı satmak isteyen olursa görüşmek isterim...
Yağlama kitleri benim pek hoşuma gitmiyor, kendim yağlamayı tercih ediyorum tabii bu benim için zevk olduğu için başkalarına eziyet geliyor olabilir. Rodaj da iken yakıt miktarını kafaya takma bence, ilk bakıma kadar çok yakması normal, yeterki rodajı iyi yapılsın makinenin. Kitapçıkda yazdığı şekilde uygula rodajı, yani sonuç olarak 6 bin deviri geçme ilk 1000 km.
biraz araştırma yaptım da temizlemeyi gaz yağı-diş fırçası ile temizleyip kuruladıktan sonra , würth ile yağlamayı tavsiye ediliyor. tek sıkıntı ise bu motorda orta sehpa yada arka tekerleği havada tutacak aparatımın olmamasından dolayı ben bu yağlama işlemini nasıl yapacağım bilemedim. :(
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
bendede orta sehpa yok ama yakınında çekiç veya keser var ise sapını arka çatalı hava kaldıracak yere koyarsan arka teker boşa gelir ben genellikle mozatla yapıyorum zincir temizliğini hava tabancalarım var ilk önce bir tasa belli bir miktar mazotla firçayla yumuşatıyorum sonra hava tabancalarının yardımıyla mazotu iyicene yediriyorum belli bir müddet sonra hava tabancasıyla kurutup temizliyorum cillop gibi oluyor
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
sanrım arka sehpa almam gerekecek. keserle çekiçle 200 kg kaldırmak biraz zor olabilir. birde zincir yağlama ile ilgili açılan bir konuda mazotun ringlere zarar verdiği yazıyordu. gaz yağı ile temizlemek daha iyi oluyormuş. tek sorun ise gaz yağı bulmak. kaçtane benzinciye sordum hepsi yok diyor.
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
Merhaba bende yeni Ninja 250R aldım. Motorun hayırlı olsun kazasız belasız kullanırsın inşallah arkadaşım. Zincir yağlama konusunda aynı sıkıntıyı yaşıyoruz Bende gaz yağı arıyorum ama bulamadım Arka teker için sahibinden.com da bir araştırma yaptım karizma motor diye bir firma var Avrupa yakasında hipodromun arkasında kalıyormuş yeri arka sehpa + kaldırma aparatı telefonda sordum 70 TL dedi bana istersen sende bir incele aşağıda linkini veriyorum. İlanda 75 lira diyor sehpa için ama 55 Tl düşürmüşler kaldırma aparatı da 15 Tl dediler bana bilgin olsun. Ben hafta sonu gidip almayı düşünüyorum.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...ti-65yt/detay/
öncelikle sanada hayırlı uğurlu olsun kardeşim Allah kaza bela göstermesin . dün bende sahibinden de sehpa buldum 50 tl ye senın eklediğin ilandaki ile aynı tip sanırım. linki ekliyorum
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4054522/detay/
birde bu var kargo ücretsiz yazıyor. oda 50 tl
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4759508/detay/
bende alacağım istersen bereaber gidip alalım.bugün 3 ten sonra müsaitim yada yarında olabilir .
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
Eğer şehiriçinde kullandıysanız 170km'de ışık yanması normaldir. Hele ki rodajdaki bir motorda tamamen normal. Şehir dışına çıkınca yakıt tüketiminde bir hayli düşüş oluyor. Ayrıca ışık yandıktan sonra bir hayli yol daha gider ama yanmışken depoyu temiz benzinle tazelemek her zaman daha iyidir.
Yakıt tüketimini ışığın yanma zamanına göre değil de, 100km'de harcadığınız litre, ya da 1 litre ile yaptığınız yol olarak ölçerseniz daha sağlıklı veri edinmiş olursunuz. Normal bir ER-6 şehiriçinde 100km'de 5.2 litre yakar. Şehir dışında 4-4.5 arasına düşer. 90'ı geçmezseniz 4 litre altına düşersiniz ama 90'ı geçmemek ve sabit hızda olmak biraz zor.
Son hız konusuna gelince.. 175km/s'den sonra biraz daha zorlanmaya başlaması da normal. Çünkü iki silindir ve güç üst devirlere değil, orta devirlere dağıtılmış bir motor (ki bu iyi birşey). Ama hiç gitmiyor gibi bir durum normal değil. ER-6n bile 210km/s'i düz yolda görür... Sonrası biraz zor. ER-6f'in birazcık daha hızlı olması gerek.
Yağlama için mutlaka arka sehpa alın. Bu motora sahip birinin arka sehpası olması gerek. Sadece yağlama değil, bir çok bakım ve temizlik işi de arka sehpayla daha kolay.
Zincir temizliği için ise özel zincir temizleme spreyleri var. Yağlama spreyinden yarım saat önce uygulayıp kurutursanız cillop gibi olur. Gazyağı da iyi temizliyor olabilir ama o-ring'lere (zincirin en hassas parçaları) zarar veriyor olabilir. O-ring'eri bozulmuş bir zincir iyi çalışmaz, ömrü de çok kısalır.
MErhaba aslında bende er6 f imi daha yeni aldım sayılır daha 10 gün oldu ama bildiklerimi aktararak belki biraz yardımcı olabilirim. -
- 10bin tl den 2006 model Er6n bulabilirsin.biraz daha eklrim dersen daha üst modelinide alabilirisn
- bir depo ile 300km gidiyormuş(benimki daha rodajı bitmediğinden suan 180-200km anca gidiyor. )
-vergisi 86+86 = 172 tl
-Servis sıkıntısı artık yok . Parça ise olmasa bile sipariş ile bir kaç gün içerisinde yurt dışında getirtilebiliyormuş. (bunu hem motoru satın aldığım bayii hemde er6 cı arkadaşalr söyledi ) ayrıca aradığım hız değil derken bu makineler ortalama max 210-220 km/s hıza ulaşabiliyor. Bence bu oldukça tatmin edici bir hız.İnşallah bir nebzede olsa yardımcı olabilmişimdir ve umarım en kısa zamanda aradığın motoru bulabilirsin.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 07:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:39 ----------
şuan 2 . depo yu bitirmek üzereyim sonuna kadarda gitmeyi düşünüyorum umarım benzinliğe yakın yerde stop eder sormak ve eklemek isteğim bir kaç sey daha...
-Castrol Chain Cleaner ve Castrol Chain lube zincir yağı aldım. (iyi bir seçim mi?)
- 50 tl ye bahçelievlerde(biraz uzak ama) arka sehpa buldum. fiyatın uygun oldğunu düşünüyorum ama pimler (Bobinler)çok pahalı . ufacık vidamsı şeyler 15€. daha ucuzunu bulabilir miyim?
-bunların hepsini aldım diyelim yardım almadan tek başıma arka sehpaya düşürmeden kaldırabilir miyim? aynı şekilde indirebilir miyim?
-feyizoğlun'daki bey bana temizleme spreyini sıktıktan sonra sadece bekle dedi . kir aktıktan sonra su veya bez ile uzerınden geçmeli miyim?(suan 380kmde sadece yağlamamı yapayım yoksa temizleyip yağlama mı? )
-yağlama bittikten sonra ne kadar süre motoru kulllanmamam gerekli?
-dün antifriz dikkatimi cekti yarıda gördüm. Bu normal mi? değil ise nasıl su ekleyeceğim çünkü üzerinde grenaj dan bir parca mevcut.
- 4000 deviri geçmediğim halde vites küçültürken arka taraf bazen kıç atıyor aynı şekilde arka frene azıcık fazla bastığımda.(abanmadan)
-son olarak şuan fazla basmıyorum ama özellikle dün z moto kartal servisini ararken baya rüzgar vardı bu ve yuksek hızda yatmalımıyım yoksa normal duruş şeklimle devam mı etmeliyim?
biraz masraflı oldum ama şimdiden teşekkür ederim .
ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...
pazar günü iznik ve çevresini gezdim full depo ile totalde 320 km 66kmsi şehiriçi geri kalanı gezide yaptım 5bin devri geçmemeye özen gösterdim kmde 0,167 krş yaktı
SADAKAT NEDİR BİLMEM KİMSENİN GÖLGESİNDEN GEÇİNMEM HİÇ KİMSEYEDE EYVALLAHIM YOKTUR BU CANI ALLAH VERDİ ANCAK ALLAH ALIR EMİR OLUNDUĞUNDA VAKTİ GELDİĞİNDE KOŞA KOŞA GİTMEK NASİP OLUR İNŞAALLAH
- Castrol zincir yağını ben şahsen sevmiyorum, iyi yapışmıyor ve tekere janta çok yağ sıçrıyor.
- Bobin ucuz bile sayılır al bence.
- Tek başına kaldırman çok zor iki kişi lazım.
- Bu yağlama işini çok kafaya takma her 500 km de bir yağla, 1000 km de bir temizle zinciri
- 5 dakika sonra binip kullanabilirsin.
- Motorun sıfır hiç bir şeyine dokunma 1000 bakımını bekle.
- Debriyajı erken bırakırsan kıçını oynatması doğal.
- Sorduğun sorulara genel olarak şunu söyleyebilirim ki, boş arazide biraz çalış eğer paran varsa eğitime katıl.
Umarım yardımı olmuştur...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)