Seviyorum ER6 ları Şık ve hızlı motorlar
Seviyorum ER6 ları Şık ve hızlı motorlar
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Haftasonu olan olay ; ben gelirken oldu gökhan
O iki tünelde gereken gazı verince yakıt azalmıs demekki
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Ben fazer alacağıma; er6f alırım; kesinlikle ...
Tabi tercih meselesi . . .
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar.sayın er 6n kullanıcılarına bir kaç sorum olacak.yakın zamanda aranıza katılmak istiyorum ancak abs li ve abs siz model arasında kaldım.iki seçenek arasında fren performansı olarak fark nasıldır yada iyiki abs li almışım diye düşündüğünüz oldu mu?kawasaki servisleri hala eskiden bahsedildiği gibi sorunlumu yoksa bi düzelme varmı?son olarak bir ilanı incelemenizi rica edicem.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...32438750/detay
sizce bu motorun fiyat-km-model yılına bağlı olarak ederi ne kadardır,almaya niyetlenirsem pazarlıkla hangi fiyata kadar zorlamaya çalışmam makul olur?burdan fiyat yazmak istemeyenler özelden mesaj atabilirler.
hepiniza şimdiden teşekkür ederim
@ adanalı01 ;
Fazer'lere bir kaç arkadasın yasadığı sorunlar nedeniyle, ve yakıtları nedeniyle uzak bakıyorum.
ER6 Kullandım, sorun yasamadım, gayet memnundum...
ER6 nın sehir içerisinde daha rahat kullanıldığını düşünüyorum, bisiklet gibi ordan oraya oynat
Yakıtı az, gücü cok. yalnız servis ve parça sıkıntısı da yok değil.
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
selamlar arkadaşlar er6n lerde benzin yani enjeksiyon ayarı yapılabiliyormu bilgisi olan yazarsa cok sevinirim azaltma gibi bir şansımız varmı çünkü suan motor sanki biraz fazla benzin tüketiyor tüm bakımını hava ve yag fıltreleri bujileri ve enjektor temizleme amaclı würth marka benzin katkısı kullandım fakat bu fazla yakma ve çiğ yakma sornunu halledemedık
Enjeksiyon ayarları ECU (electronic controlling unit) denilen elektronik ünite tarafından yapılıyor ve bu üniteye dışarıdan müdahale etmeye olanak yok. Ama Power Commander veya benzeri cihazlar (chip de derler) ECU'nun yolladığı sinyalleri değiştirmeye olanak sağlar. Ama bu gibi cihazlar yakıt/hava karışım oranlarını değiştiren modifiye parçalarının yarattığı değişiklikleri telafi amacıyla kullanılır (performans egsozu, performans hava filtresi gibi). Tamamen orijinal durumda olan bir motorda değişikliğe gerek yoktur çünkü ECU orjinal ekipmana göre hassas şekilde ayarlanmıştır zaten. Yani üzerinde tamamen orijinal ekipman olan bir motosiklete Power Commander uygulanması çok alışıldık bir durum değildir.
ECU hassas ve çok pahalı bir ünitedir. Tamiri olmaz. Herhangi bir sorun yaparsa değişmesi gerekir. Yetkili servisler dışında elletmemenizi tavsiye ederim.
Yakıt tüketiminizi hassas bir şekilde ölçtünüz mü? Şehiriçinde 100km'de kaç litre yakıyor? Ya da 1 litre ile kaç km yol yapabiliyorsunuz? Örneğin tamamen şehiriçi kullanımda 100km'de 5,5 litre yakması normaldir. Şehiriçi uysal kullanırsanız 5 litre yakar, fazla gazlarsanız 6 litre üzerine de çıkabilir. Şehir dışında ise 5 litrenin altına düşmeniz gerek. Hatta 100 km/s'i fazla geçmezseniz ve yükünüz de yoksa 4 litrenin altına bile düşersiniz.
Tüketim gene de fazla ise ECU'dan önce bakılacak çok yer var. Elektonik ayarlardan önce baştan aşağı mekanik ayarları kontrol edin. Lastik basınçlarının doğru olmaması bile tüketimi arttırabilir. Gaz kelebeklerini temizleyin, senkron ayarı yapın, hava filtresini kontrol edin, lastiklerin havasına bakın, aktarma organlarını kontrol edin... daha bir sürü şey...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:56 ----------
Ben 2007 model ABS'li ER-6 kullanıyorum. ABS'siz bir ER-6 hiç kullanmadım. Benim motorumun fren performansı çok iyi değil. Hatta bu motorda benim için tek kusur bu diyebilirim. Genel olarak sorun ABS'nin hissettirmeden (sanki gerekenden daha erken) devreye girmesi. Fren mesafesi testi yapmadım hiç ama manetten daha iyi his aldığım motorlarda daha erken ya da en azından daha kontrollü durabildiğimi hissediyorum (CBF500 ve CBF1000 ile yoğun şekilde ani fren denemesi yaptım). Kendi motorumda ani fren denemelerimde ABS'nin devreye gireceği anı kestirmek çok güç oluyor. Gerçi ABS devreye girdikten sonra herhangi bir kontrol kaybı olmuyor ve pürüzsüz şekilde durabiliyorsunuz fakat manetten his alabilmeyi ve duracağım noktayı daha net kestirebilmeyi isterdim.
ABS'nin ideal çalışması sadece ve sadece tekerin kitlenme anında devreye girmesiyle olur. İdeal olarak hiç bir zaman tekeri kitlememeniz gerektiği için ABS'li motorda da ABS'yi hiçbir zaman devreye sokmamanız gerekir. Eğer ABS devreye girmişse freniniz hatalı demektir. Zaten ABS de bu hatanızı telafi etmek için devreye girer. Ama sanki ER-6'da ABS kitlenme anından daha önce devreye giriyor. Ya da kitlenme anını hissetmenize olanak vermiyor.
Gene de ABS'siz ya da ABS'li bir motor alın diyemem. Tercih tamamen sizindir. ABS doğru şekilde kullanılırsa (yani ABS'ye güvenip manetlere abanmadan, sanki ABS yokmuş gibi kontrollü fren yapılırsa) çok faydalı bir sistem. ER-6'ların ABS'si manette his kaybına neden olması dışında zararlı değil. Ama gene de BMW'nin sistemleri kadar iyi değildir mutlaka.
Bu arada sanılanın aksine, ABS fren mesafesini azaltmaz. ABS'nin amacı tekerin kitlenmemesi, dolayısıyla ön teker kontrolünün tamamen yok olmamasıdır. Ama kaygan zeminde daha kısa mesafede durmanızı da sağlayabilir. Ama bu ancak usta şekilde fren yaparsanız olur.
Bu arada 2009'dan sonra ER-6'ların fren sistemi biraz daha iyileştirildi diye duydum. Yani 2009 veya sonrası bir model alırsanız benim anlattıklarımdan daha iyi bir performans elde edebilirsiniz.
Arkadaşlar öncelikle merhaba. Konunun genelini okumama rağmen hala net olarak fikir sahibi olamadığım için bazı sorular sormak istedim. Er6-N ile Ninja 250R arasında kalmışken Honda CBR 250 ile saolsun problemi kaosa doğru sürüklemeye başladı En ağır basan seçenek Er6-N neden derseniz çirkin ördek yavrusu gibi dursada bana hoş gelen motorlar arasında.diğer seçeneklere istinaden silindir hacmi ile uzun yolda motorun kendisinin daha az yorulacağını düşünmekteyim. Arkadaşlardan ricam sorularımı marka fanatikliğinden uzak, başka bi model önermeden Er6-N kullanan arkadaşların cevaplaması. yoksa konu çok başka yerlere sapıyor. alacağım motorla günlük ortalama 120 km yol yapacağımdan yakıt tüketimi ve rüzgar başlıca problemlerim.
1) Er6-N ile rüzgar efektif olarak hangiz süratlerde rahatsızlık vermeye başlıyor? bu soruyu cevaplerken yazın tişört ile değil ceket ile kullandığımızı unutmayalım
2) Öncamı 6N'e yakıştıramasamda gene efektif olarak bi faydası varmı? mesela +10km/h gibi değer verirlerse daha net olur
3) kilişe bi soru olan yakıt tüketimine gelince herkes bi değer vermiş ama kullanım şekli herkesin farklı olduğundan 90km/h sabit hız ile şehir dışı 100 km yakıt tüketimini ölçen bi arkadaş varsa vede paylaşırsa çok hora geçer
4) sahibinden.com da genelde farklı fiyatlar isteniyor. 2008 model 8000km stock halde 6N için 11.000Tl yüksekmi?
son olarak gene hatırlatmadan edemiycem lütfen kimse madem bu kadar yol yapıcan neden GS 650 yada Er6-F almıyosun gibi yaklaşımlar olmazsa sevinirim. CBR 125 ile başlayıp Z 750 ile sonlandırmak istediğim bu keyifli yolculukda ara seçenekler olarak bu motorlar üzerinde yoğunlaştım. umarım rüzgar problemi 750S'e mecbur etmez beni şimdiden ilgilecek arkadaşlara teşekkürler.
Derdini güzel anlatmışsın. Bazı kimseler noktalama işaretlerini kullanmaya bile zahmet etmeyip şifre gibi mesajlar yazıyorlar. Sen ayrıca ne istediğini de az çok biliyorsun.
1) Rüzgar değişken olarak 100km/s üzeri hızlarda kendini hissettiriyor. Kışın toleransınız daha zayıf oluyor haliyle. 120'den sonra rahatsız edici oluyor diyebilirim. Bir şehiriçi kullanıcısı bu durumdan hiçbir rahatsızlık duymayabilir. Ama günde 120 km yapacak biri için, hele ki bu yol süratli bir güzergah ise sıkıntı yaratabilir. Paraya kıyıp aerodinami ve sessizlik konusunda iddialı bir kask kullanmak sıkıntıyı bir nebze hafifletebilir. (Shoei Qwest gibi)
2) Ön cam kesinlikle faydalı oluyor. Benim ki fonksiyondan çok estetik amaçla üretilmiş küçücük bir cam olmasına rağmen geçen gün çıkardığımda daha fazla rüzgara maruz kaldığımı hemen farkettim. Daha büyük camlar kesin olarak çok işe yarar. Ama grenajlı bir touring motoru kadar konfor sağlamaz tabii ki.
3) Benim uzun yol sürüşlerimde otoban kullandığım için 90-100km'lerde seyretme fırsatım olmadı. Örneğin makul ağırlıktaki bir sırt çantası dışında yüküm yokken 130km/s ortalama ile gidildiğinde 100km'de 4.2 litre ölçmüştüm. Aynı yolun dönüşünde trafik hiç yoktu ve çok daha hızlı gittim, hatta 3 defa 200km/s üzerine çıktım. Bu sefer 100km'de 4.8 litre yaktı. 100km/s'i aşmamaya özen gösterirseniz 4 litrenin üzerinde yakmanız çok zor. Tahminim 3.8 litre yakar. En ekonomik sürüş 6. vites sabit 90-100km/s aralığında.
Bu arada İstanbul trafiğinde ortalama 5.5 litre yakıyor. Bazen 5.2'lere düşüyor. Bazen 5.8 oluyor. Tamamen sürüşe bağlı. Ama yoğun trafikte kullandığımı söyleyebilirim.
4) Fiyat konusunda bir fikir yürütmem doğru olmaz.
dostum ilgin için saol, üşenmeyip baya uzun bi cevap yazmışsın.senin değerlendirmene göre izmir foça arası 90km/h sabit hızla kullanacağım için ortalama 4 civarı bi değer yakalarım sanırım. bu arada önemli bi ayrıntıyı belirtmeyi unutmuşum.benim boyum 1.81, sizin boyunuz kaç acaba? öyle son sürat merakım yok arada bi bu meret kaç yapıyo diye dip gaz yapsam tatmin eder beni trafikdeki insanlarımız genelde eğitimsiz olduğu için insan elinin altında güç olmasını istiyor. yoksa yeni CBR 250 tam benlikdi. küçük bişehirde olsam düşünmden onu alırdım. son olarak motorunuz camlı bi fotosu varsa delikanlıyı bi görsekde fena olmazdı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:30 ----------
bu arada 120 km yol derken totalde 120km. 60 km.lik bi mesafede sersem tavuğa çevirmez sanırım dimi?
ABS sistem mantığı olarak tekerlek kilitlenmeden devreye girmez.Siz fark edemiyorsunuzdur muhtemelen.Bu hissizlik konusunda lastikten tutun da yol durumuna kadar birçok değişken bunu etkileyebilir.
Motosiklette ABS manevra şansından ziyade zeminden kaynaklı hataları telafi edebilmek için.Mutlaka ABS'li tercih edin elinizdeyse..
Ayarıca ABS sistemleri genelde tek bir firma üretimidir.Sadece versiyonları farklı olabilir ki bu versiyon farkı da çalışma mantığından bağmsızdır.Yani BMW'nin ABS'si Kawasaki'ninkinden iyidir gibi mantık doğru değil.Bu versiyonlar genelde sistem yapısı ve ağırlığı ile ilgili farklılıklar içerir.Bu iki marka da muhtemelen Bosch kullanıyordur.
gunumuzde alınabılcek en mantıklı motor,sesten feragat edebılecekler ıcın,2011 model er 6 f tir gücü yerinde tipi yerinde ve yakıt tuketimi çok iyi eger harcıyacagınız benzın soru ndegilse tabiki 4 silindir ama sorunsa er 6 f n tek gecerim
içimde uhte kalan bir motor yazayım dedim
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
Bu arada birşey kafama takılıyor.Ben de N veya F düşünüyorum fakat piyasa sahibinden de oldukça şişmiş gibi görünüyor.Piyasası nedir kabaca?
Okuduklarıma göre 8.000 civarı temizleri alınabiliyor?
dostum burdaki bazı yorumlara göre 8000 civarları gibi piyasası varmış gibi havaya kapılınıyor. sıfırının 16bin küsur olduğunu düşünürsek bence düşük bi rakam. tabiki motorun durumuda çok önemli ama 2006da olsa temizinin yani kazasız bi motorun 8000 etmesi bence birilerinin söylentisi gibi. ihtiyac dolayısı ile kelepir düşenleri tenzih ederekden konuşuyorum. alan yada satan kişiler motorların genel durumu ve fiyatlarını belirtirlerse bi fikir oluşabilir bence. izmirde 2 yerde 6n buldum birine 14bin dedi diğeride 32000 sağa ve sola düşmüş 9750den kapı açtılar herkes tutturabildiğine sanırım. bu arada izmir ve çevresi özellikle sarı öncelik olmak üzere Er6-N arıyorum. forumun dikkatine
bu gece 05:00 sularında 130 küsür km hızla kaza yaptığım er 6n gümüş gri motorum için sağ ön grenajı ve sağ kuyruk grenajı arıyorum.bilgilerinize.hala tek parçayım
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)