Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
28 Ağustos 2010, 01:40
#2301
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ergin saol teşekkür ederim prensipte anlaştık, kredi olayı var arkadaşın aksilik çıkmazsa salı çarşamba gibi vermiş olucam.
4 silindirli enjeksiyonlu bir makine bakıyorum bunlar içinde de en yakın olduğum iki model fazer ve 600 F var bakalım bütçeyi çok aşmadan istediğimiz gibi bir motor bulabilecekmiyiz.
Reklamlar
-
28 Ağustos 2010, 01:50
#2302
cakalaz adlı üyeden alıntı
10 TL ile 54 km gidiyorum... Sabit hızda ve otobanda
bundan eminmisin benim africa o kadar yakiyo tabi fazla zorlamazsam...bi arkadasimda var er6 dedigine gore bastigi halde 160-170 olcturdum ona 300 km ve 43 tl demsti bana.bende o yuzden er6 dusunmeye baslamistim
-
28 Ağustos 2010, 11:51
#2303
Crixus adlı üyeden alıntı
bundan eminmisin benim africa o kadar yakiyo tabi fazla zorlamazsam...bi arkadasimda var er6 dedigine gore bastigi halde 160-170 olcturdum ona 300 km ve 43 tl demsti bana.bende o yuzden er6 dusunmeye baslamistim
o arkadaş biraz abartmış, 160 170 gibi hızlarda 300 km yol almanız biraz zor, benim aracımla aldığım max km 345 km idi, oda 90 100 120 arası hızlarda gidip gelme sonucu oluşmuştu. yani biraz o rakam zor, çünkü o hızlarda 200 220 km de ışık yakarartı aynı hızla devam ederseniz en fazla 20 km daha gidebilirsiniz.
-
29 Ağustos 2010, 01:14
#2304
Arkadaşlar foruma çok sık giremediğim için başlığı takip etmekte zorlanıyorum. yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun. Demin Koromako ile mesajlaşırken dile getirdiğim bi konuyu burada da paylaşmak istiyorum. Motoru en az iki sene daha kullanmaya karar verdim. Bu nedenle keyfime göre biraz yüklemek istiyorum.
Ancak internetten parçalara baktığımda bizim motor için hep son susturucu görüyorum. Hiç komple egzoz yok. Aklımda motor için Son susturucu, hava filtresi ve bunların motorla uyumlu çalışmasını sağlamak için power commander almak var. Ancak konuştuğum ustalardaki klasik tutum (derbi gpr için de aynı tavırı gösterirlerdi) "nıck.. değmez. buna bi son susturucu yapsan kafi" şeklinde. Şimdi motorun hiçbiyerine dokunmadan son susturucuyu değiştirmek ne denli sağlıklı olur? Bence faydadan çok zararı olacaktır.
Hiç modifikasyona yöneleniniz oldu mu? Fikirlerinizi alabilir miyim? Motor tam bir allrounder. Gücü de son derece tatmin edici ama insan biraz özelleştirmek istiyor işte.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
-
30 Ağustos 2010, 04:07
#2305
Arkadaslar, yeni baslayanlarin sordugu sorulardan gina geliyor biliyorum ama gene de sormak istiyorum..
Henuz bir kac bin km 125 cc motor tecrubesi olan birine (mesela CBR 125) er6F yada N onerir misiniz. Tabii ki 125'den 600cc'ye gecmek tehlikeli ancak er6F/N spordan cok touring motorlar oldugu icin (ve CBR 600 yada GSX-R gibi olum makinalari olmadigi icin) boyle bir seye niyetlendim. Yanlis yolda miyim, kullananlar olarak ne diyorsunuz?
-
30 Ağustos 2010, 10:05
#2306
Selamlar. Yanlış yolda olup olmadığın aslında senin sürüş karakterine bağlı. İlk motoru CBR600 olan arkadaşım kazasız belasız kullandı. Gerçi kendisi çok iyi bir şöfördü ve yolu iyi okuyordu ama ilk motoruydu sonuçta. Delilik de yapmıyordu.
Eğer motoru aldığında, gaz açtığında yaşadığın G kuvveti çok hoşuna giderse ve olur olmadık yerde gaz açmaya, son hız denemeye kalkarsan 1, 2, 3 derken mutlaka bigün biyerde patlarsın (Allah korusun). Küçük motordan büyük motora geçtiğinde şöyle bir ruh haline gireceksin büyük ihtimalle "CBR125 ile geçemediğim bütün motorları geçicem! Bene artistik yapan bütün o C sınıfı arabaları tokatlicam!" genelde çoğumuzdaki iç ses bu oluyor =) 600cc SuperSport'lara göre daha toleranslı bir motor olsa da yine de çok fazla hata kaldırmıyor. Yani motoru ilk aldığında yüksek hızlarda ya da ani hızlanmalarda vereceği tepkileri bilmiyor olacaksın. Ya da panik frende bu kiloda ve güçte bir motorun vereceği tepkiyi bilmiyor olacaksın. Bu tip problemlerin olacak.
Bu nedenle eğer "ben binlerce km bu motoru tıntın kullanabilirim. Çok fazla gaza gelmeden sadece ara sıra otobanda boş yolda gaz açarım" diyebiliyosan bence al. Ama Allah aşkına çok dikkatli kullan. Burada üzülmemiz için illa hayatını kaybetmen gerekmiyor. Sakatlanman veya motoru pert etmen de çok üzücü olur. Aman dikkat.
Bu arada dün 400km yol yaptım. Topcase ile hızlı giderken bütün konforum kaçtığı için (160tan sonra kafa sallamaya başlıyor gibime geliyo) herşeyi sırt çantama doldurdum. o nedenle sırtım çok ağrıdı. Ama sırtımda ağır çanta olmasa eminim aynı gün bi 400 daha giderdim =) not: giderken çok gazladım ve 100km/5.5lt yaktı. dönüşte 110-120 ara sıra da kökleyerek geldim 5lt yaktı.
bu arada tekrarlayayım:
Arkadaşlar foruma çok sık giremediğim için başlığı takip etmekte zorlanıyorum. yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun. Demin Koromako ile mesajlaşırken dile getirdiğim bi konuyu burada da paylaşmak istiyorum. Motoru en az iki sene daha kullanmaya karar verdim. Bu nedenle keyfime göre biraz yüklemek istiyorum.
Ancak internetten parçalara baktığımda bizim motor için hep son susturucu görüyorum. Hiç komple egzoz yok. Aklımda motor için Son susturucu, hava filtresi ve bunların motorla uyumlu çalışmasını sağlamak için power commander almak var. Ancak konuştuğum ustalardaki klasik tutum (derbi gpr için de aynı tavırı gösterirlerdi) "nıck.. değmez. buna bi son susturucu yapsan kafi" şeklinde. Şimdi motorun hiçbiyerine dokunmadan son susturucuyu değiştirmek ne denli sağlıklı olur? Bence faydadan çok zararı olacaktır.
Hiç modifikasyona yöneleniniz oldu mu? Fikirlerinizi alabilir miyim? Motor tam bir allrounder. Gücü de son derece tatmin edici ama insan biraz özelleştirmek istiyor işte.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
-
30 Ağustos 2010, 13:43
#2307
Ketchup arkadaşıma katılıyorum. Geçenlerde bir arkadaşıma Suzuki intruder m800 cruiser motor aldık. Bir hafta scooterla gezindikten sonra suzukiyle gezmeye başladı. İlk motoru ve ilk vitesli motoru ve 800 cc!! Ama olur olmaz gazlamıyor, yavaş yavaş gidiyor. Bu nedenle bu tamamen senin aklı başında kullanmana bağlı. Motor kışkırtıcı, gazla diye kışkırtıyor seni ama gaza gelmiyceksin olur olmaz. Bu şekilde sürersen bence hiç bir sorun olmaz
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
-
30 Ağustos 2010, 19:16
#2308
Benim motoru galiba forrap'a sattım
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
30 Ağustos 2010, 22:58
#2309
slm arkadaslar 5000 km bakım yaklastı avruba yakasında tavsıye edebılcegınız yetkılı servıs varmı???saygılar
-
31 Ağustos 2010, 00:56
#2310
tutku1982 adlı üyeden alıntı
slm arkadaslar 5000 km bakım yaklastı avruba yakasında tavsıye edebılcegınız yetkılı servıs varmı???saygılar
Merhaba,
Ben motoru İstanbul'da Maslak Sanayi Sitesindeki Yamaha servisine götürüyorum. Süleyman Memnun'a. Genelde internette herkes kötü olduğunu söylüyor ama ben oldukça memnunum. Kawasaki'nin de yetkili servisi oldukları için oraya götürüyorum. Gereksiz yere parça ittirmeye kalkmıyorlar. Motorla acaip ilgileniyorlar ve benim hayatımda temizlemediğim kadar (debriyaj ve fren manetlerinin millerine kadar) temizliyorlar. Fiyatları çok ucuz değilse de kesinlikle uçuk değil ve her kuruşunu helal ettiriyor.
Evet modifikasyondan bahsedecek yok mu? Komple egzoz araştırmış olan, hava filtresi ve power commander gibi uygulamaları denemiş veya araştırmış olan birileri? =)
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
-
31 Ağustos 2010, 01:10
#2311
ketchup adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Ben motoru İstanbul'da Maslak Sanayi Sitesindeki Yamaha servisine götürüyorum. Süleyman Memnun'a. Genelde internette herkes kötü olduğunu söylüyor ama ben oldukça memnunum. Kawasaki'nin de yetkili servisi oldukları için oraya götürüyorum. Gereksiz yere parça ittirmeye kalkmıyorlar. Motorla acaip ilgileniyorlar ve benim hayatımda temizlemediğim kadar (debriyaj ve fren manetlerinin millerine kadar) temizliyorlar. Fiyatları çok ucuz değilse de kesinlikle uçuk değil ve her kuruşunu helal ettiriyor.
Evet modifikasyondan bahsedecek yok mu? Komple egzoz araştırmış olan, hava filtresi ve power commander gibi uygulamaları denemiş veya araştırmış olan birileri? =)
selam ketchup er 6 f sahıbı olmasam bıle ılgılenen bırı olarak cok guzel yabancı sıteler buldum orda yarıs kanerajları renk degısımlerı power commander uygulamaları felan her sey var ıngılızce n varsa cok faydalı olur ayrıca her turlu parcayı bulabılıyorsun ben er 6 f kadar dunyada cok tutulan baska motor gormedım hele elamnın bırı 3 yılda 60 bın km yapmıs tık yok perıyodık bakımları ve lastık degısımlerı dısında ınsallah bende motorumu satıp para bırıktırıp sıfır beyaz renk er 6 f almak cok ısterım
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
31 Ağustos 2010, 01:19
#2312
@ketchup, @koromako: Tavsiyeleriniz icin tesekkur ederim arkadaslar. Nolur nolmaz ben CBR 125'le bir muddet daha takilmaya karar verdim (en az 3-5 bin km daha), dediginiz gibi 600luk makine ne kadar yumusak olursa olsun hata affetmez.
Bir musibet bin nasihatten iyidir.. Daha bugun bir gaflete dustum az daha bir otobusun altinda kaliyordum, Allah muhafaza 600'luk bir motor olsaydi altimda verdigim gazla girerdim bir yere.
-
31 Ağustos 2010, 01:47
#2313
ketchup adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar foruma çok sık giremediğim için başlığı takip etmekte zorlanıyorum. yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun. Demin Koromako ile mesajlaşırken dile getirdiğim bi konuyu burada da paylaşmak istiyorum. Motoru en az iki sene daha kullanmaya karar verdim. Bu nedenle keyfime göre biraz yüklemek istiyorum.
Ancak internetten parçalara baktığımda bizim motor için hep son susturucu görüyorum. Hiç komple egzoz yok. Aklımda motor için Son susturucu, hava filtresi ve bunların motorla uyumlu çalışmasını sağlamak için power commander almak var. Ancak konuştuğum ustalardaki klasik tutum (derbi gpr için de aynı tavırı gösterirlerdi) "nıck.. değmez. buna bi son susturucu yapsan kafi" şeklinde. Şimdi motorun hiçbiyerine dokunmadan son susturucuyu değiştirmek ne denli sağlıklı olur? Bence faydadan çok zararı olacaktır.
Hiç modifikasyona yöneleniniz oldu mu? Fikirlerinizi alabilir miyim? Motor tam bir allrounder. Gücü de son derece tatmin edici ama insan biraz özelleştirmek istiyor işte.
LeoVince'in ER-6'lar için hem slip-on hem de full sistemleri mevcut. Hatta Youtube'da full sistemin montaj ve dynotest denemelerini içeren uzunca bir video var. Ninja 650R, LeoVince şeklinde aratırsan bulursun.
Power Commander III'ün de ER-6 için olanı var. Hatta LeoVince full sistem için download edip yükleyebileceğin hazır fuel map'ler de var. Dynotest masrafından da yırtabilirsin böylelikle.
Ben trafikte farkedilmek adına faydalı olur diye bu yaz başında LeoVince slip-on taktırdım. Amaç araçların sizi farketmesiyse gerçekten işe yarıyor. Fakat ben satılığa çıkardım çünkü sesi bana çok aşırı geliyor o yüzden severek kullanamıyorum. Power Commander kullanmadığım için de 3000-3500 devir arası torkta düşme oluyor. Gerçi sadece 1. ve birazda 2. viteste sabit 3000 devirde giderseniz hissediliyor. Ama kusursuz kullanım için Power Commander gerekir diye düşünüyorum.
-
31 Ağustos 2010, 11:22
#2314
dün 2010 model gsr 600 ile drag denemesinde bulunduk. motorumuz 2008 model er 6 n ABS li sonuç 2km kalkışta 3kez denedik ilk er 6 en önde ikincisinde gsr üçüncüsünde yan yana bir sonuç
-
31 Ağustos 2010, 18:35
#2315
scuderia06 çok teşekkür ederim. hernevi link çok makbule geçer =)
kench sen de çok saol. leo vince tipini çok sevmediğim için çok bakmamıştım ama şimdi bakıyorum da fena değiller. Biraz o yönde araştırayım. bir de bu konuda beni cesaretlendirecek usta olsa keşke.. hepsi "boşver hacı uğraşılmaz onunla" diyor. bi tanesi de "tamam al komple egzozu, getir power commanderı, ben ayarlarım. bi de hava filtresi yaparız" demedi. işinin ehli, chip tuningten anlayan bi usta lazım sanırım bana.
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
-
31 Ağustos 2010, 19:46
#2316
Instagram: gezgin_endurocu
https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1
-
02 Eylül 2010, 13:04
#2317
Arkadaşlar Selamlar,
F modelini GV650 ile takas düşünen varsa özelden konuşalım..
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
03 Eylül 2010, 13:16
#2318
tutku1982 adlı üyeden alıntı
slm arkadaslar 5000 km bakım yaklastı avruba yakasında tavsıye edebılcegınız yetkılı servıs varmı???saygılar
Avrupa yakasında tavsiye edebileceğim yok ama tavsiye etmeyeceğim var. Suleymman Memnun Maslak oto sanayi...
Z-Moto'yu arayın, mümkünse Burak Usta ile konuşun.
-
04 Eylül 2010, 01:13
#2319
Merhaba arkadaşlar.Ben de aranıza yeni katıldım.
2010 model ER6-n sahibiyim.Henüz rodaj evresinde olan motorumun yarın ilk bakımını (800km) yaptırmaya gideceğim.
Daytona'yı düşünüyorum.Bilgisi olan var mı bu servisle ilgili?
-
04 Eylül 2010, 10:59
#2320
ketchup adlı üyeden alıntı
scuderia06 çok teşekkür ederim. hernevi link çok makbule geçer =)
kench sen de çok saol. leo vince tipini çok sevmediğim için çok bakmamıştım ama şimdi bakıyorum da fena değiller. Biraz o yönde araştırayım. bir de bu konuda beni cesaretlendirecek usta olsa keşke.. hepsi "boşver hacı uğraşılmaz onunla" diyor. bi tanesi de "tamam al komple egzozu, getir power commanderı, ben ayarlarım. bi de hava filtresi yaparız" demedi. işinin ehli, chip tuningten anlayan bi usta lazım sanırım bana.
ketchup selam, eksoz istiyosun galiba...sana tavsiye edeceğim site budur...
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Exhausts.html
burda nerdeyse tüm modellerin dyno testleri de dahil her türlü bilgisine ulaşabilirsin...
benim şahsi favorim aratadır
not : bu egzostları takınca birazda olsun aracın sürüşünde değişiklik olucaktır. neden diye sorarsanız, nerdeyse 10 kiloluk egzosu çıkarıp yerine çok daha hafif bir ünite takıcaksınız, buda aracın ağırlık merkezini biraz daha yukarı çekicektir diye düşünüyorum. tabi bizim gibi sürücüler bunun ne kadarını fark eder o da tartışılır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler