Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
20 Temmuz 2010, 02:12
#2241
hailnkill adlı üyeden alıntı
arkadaşlar ben bi kaç şey daha sormak istiyorum.lastik basınçları kaç olmalı.arka 36 iyi midir?ön kaç olmalıdır?birde motor yağını kontrol ederken bikaç dakika çalıştırmak lazımmış galiba.nasıl kontrol ediyorsunuz?
Fabrika tavsiyesi ön 32 psi, arka 36 psi.
Yağ kontrolü için ise motor tamamen soğukken motoru dik konuma getirip 10-15 saniye sonra kontrol edin. Doğru seviyeyi görmek için dolaşımda yağ olmamalı. İdeali iki çizginin tam ortası ya da en fazla bir miktar yukarısıdır. Orta noktanın biraz altındaysa yağ ekleyebilirsiniz. Alt çizgiye çok yakın ya da altındaysa hemen full yağ ve yağ filtresi değişimi yaptırın.
Reklamlar
-
23 Temmuz 2010, 13:40
#2242
Selam arkadaşlar. 2nci el Er-6f almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla motordan memnun olmayanınız yok. Motoru alırken nelere dikkat etmem gerekir ?? Önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Bir de bu motorun karakteristik bir arızası / sıkıntısı var mı?? Şimdiden teşekkürler.
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
-
23 Temmuz 2010, 15:40
#2243
-
23 Temmuz 2010, 19:57
#2244
Er 6'cılar cıbır gitti ben de artık aranıza katılmak istiyorum Yahu sizin makineler mt-03'ten daha az yakıyormuş şaşırdım açıkçası. Yeni kasa er 6 f'ler çok hoş biraz 2. eli açılsın bakalım
-
23 Temmuz 2010, 20:18
#2245
koromako adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar. 2nci el Er-6f almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla motordan memnun olmayanınız yok. Motoru alırken nelere dikkat etmem gerekir ?? Önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Bir de bu motorun karakteristik bir arızası / sıkıntısı var mı?? Şimdiden teşekkürler.
Zaten forumdaki herhangi motorun kendi başlığına gitseniz memnun olmayan kullanıcı pek bulamazsınız. Klasik motoruna toz konduramama olayı bu forumda da mevcut. Ama şöyle de bir şey var. İlk olarak 2006'da çıkan ER-6 serisi Kawasaki'nin klasikleşecek serilerilerindenden biri olmaya aday. Özellikle motorunun verimliliği (her devirde tork ama uysal karakter) ve yakıt tasarrufu konusunda en azından Türkiye pazarında neredeyse rakibi yok.
Karakteristik sorunu yok. Sadece F modellerinde ve bazı N modellerde titreşimden dolayı oluşan grenaj zırıltısı olabilir ki o da sünger bant yöntemi ile çözülebiliyor. 4000-5000 devir arası hissedilir titreşim var. Ama hiç titreşimsiz bir motora uzun seneler alışmamışsanız konforu çok etkileyen bir sorun değil. Benim motoruma kullanan çoğu insan, "yok abi öyle çok titreşim falan" diyorlar.
Malzeme ve işçilik kalitesi en iyisi değil ama fiyatına göre gayet yeterli (2009 ve sonrası modellerde hatırı sayılır şekilde düzeltilmiş).
Alırken dikkat etmeniz gereken özel bir nokta yok. Herhangi bir motor alırken yapılacak ekspertiz muayenesini yapın/yaptırın. Yurtdışı forumalarda 2006 modellerinin motor şaseye bağlayan metal plakada çatlama sorunu konuşulmuş. Ama burada bir örneğini duymadım. Kawasaki de bu probemi 2007'den itibaren çözmüş. Eğer 2006 modeline bakıyorsanız motor şase bağlantılarına özellikle bakabilirsiniz.
Benim şahsen sevmediğim yanlarına gelirsek, deposunun çok dar olması dolayısıyla dizlerle depoya tutunmanın bir süre sonra yorucu olması ve Türkiye de çanta, vs gibi uygun aksesuarlarının çok fazla yaygın olmaması. Bir diğer şey ise paralel 2 silindirli oluşundan dolayı kendini motorcu sananlar tarafından hor görülmesi ki bu aslında bir anlamda övünülecek bir şey.
-
24 Temmuz 2010, 00:01
#2246
koromaka
bende 2009 absli modelı var. Kawaski abs yı bence iyi adapte etmiş.en azından sürücüye kayacağı noktada 2 sn lık refleks tanıyor.geçen hafta bozcadaya gıttım geldım.elbette goldwıng konforu yok ama. kıc ağrısı yapıyor 300kmden sonra.bence onun dışında konforlu.kıvrak ve torku gayet tatmın edici. ben 1. vitesteki sesini beğenmiyorum.okumussundur. yakıt konusunda ıyı 230 km 110-120 gıdersen son cızgıde ısık yanmıyor.ustam ıyıdır eskı kawasakı yarısçılarındandır.karekterıstık problemı olmadığını soyluyor.ön freni iyi. arka mükemmel değil.egsozunun yeri bence iyi. içilik üst düzey değil. bu klasmanda kalıtesıne gore makul.2009 ve 2010 modeller bırazdaha zarıf eskıye nazaran.nedendır bılmem belkı z moto nun satış stratejisi başarasızlığından olabılır. 2007 ve 2008 model hıc gormedım.tutacak bır model.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:59 ----------
ha birde arka firen pedalında tıtresım var.ama bu herkezde var mı bılmıyorum.
-
24 Temmuz 2010, 03:43
#2247
Objektif yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
-
25 Temmuz 2010, 15:21
#2248
cbf 600, er 6 n, versy arasında kararsızım. cbf 600 ün parçaları mı er 6 n nin parçaları mı ucuzdur acaba?
-
25 Temmuz 2010, 22:42
#2249
er6n imi model yenilemek için geçen hafta sattım..eski bi er6 cı olarak gözü kapalı er6 derim...honda monda alayı leşş...er6 çok süper böyle motor görmedim..gerisini siz anlayın...
-
25 Temmuz 2010, 23:16
#2250
oncelikle cbf600 ve er6n tarzlari farkli. silindirleri farkli. herseyleri farkli.er6n' in parcasini bulmak sorunlu. honda daha kolay bulunur.daha fazla piyasasi var.ama ben begenmiyorum. oturusu daha farkli. 2006 da uretimi son buldu. daha eski motorlar.daha hizli' daha az ruzgar alir.daha konforsuzdur er6 ne gore.ama er6n surus keyfi daha iyi dusunuyorum.naked baska.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:14 ----------
cbf cilerin sayfasina bak onlar nediyor. kimse yogurdum kara demez.
-
26 Temmuz 2010, 00:15
#2251
datça ankara yaptım arkadaşlar bugün.öldüm geberdim.yollar berbattı ama er 6 en güzel zevki tattırdı.14 günde 3200 km yapmış oldum.sanırım bi süre binmem.
bugün bi sorun yaşadım.40 45 derece hava sıcaklığı vardı ege de.radyatörden sarımsı bi sıvı aktı.sanırım kaynayan suyu dışarı attı.ama hiç hararet ışığı yanmadı ve motor hiç güçten düşmedi.sorunu anlayamadım açıkcası.yarın servise gideceğim.
-
27 Temmuz 2010, 01:37
#2252
düzde 220 rahat görüyor mu makine ??
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
-
27 Temmuz 2010, 12:37
#2253
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
27 Temmuz 2010, 19:07
#2254
Mikrop adlı üyeden alıntı
Makine torklu olduğu için 220 km rahat görüyorsun ancak üstüne çıkamıyor.
Benim son gördüğüm rakam 220km
Bir kaç detay foto.
çok güzel mobilet yaw..
nedir bu abicim
satılık mı?
-
27 Temmuz 2010, 19:17
#2255
motorhead ve mikrop,
motorlarınız hakikaten çok bakımlıymış kazasız belasız sürüşler dilerim
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
-
28 Temmuz 2010, 00:15
#2256
ben 217 km de kaldım rüzgarlı havada otobanda..tahminim caddede olsaydı 225km olur gibiydi...bu arada arkadaşlar er6n imi geçen hafta sattım yeni arayış içerisindeyim..
-
28 Temmuz 2010, 21:51
#2257
ER6F ile 220 KM cok rahat görebliyoruz
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
29 Temmuz 2010, 01:03
#2258
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ER6iNbay adlı üyeden alıntı
çok güzel mobilet yaw..
nedir bu abicim
satılık mı?
Satmaktan vazgeçtim yine
Nedir durum ergin yine er-6 mı bakıyorsun yoksa.
-
29 Temmuz 2010, 12:14
#2259
Mikrop adlı üyeden alıntı
Satmaktan vazgeçtim yine
Nedir durum ergin yine er-6 mı bakıyorsun yoksa.
yok yaw, ama yeni kasa er6f olabilir
-
29 Temmuz 2010, 14:25
#2260
arkadaşlar er-6f 2006-2007-2008 kasaların hepsi bire bir aynı mı? makyaj vs ufak tefek değişiklikler var mı? yeni kasa 2009da çıktı değil mi?
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler