arkadaşlar sahibinden üzerinden bu motorun ikinci el ilanlara bakıyorumda çoğunlukla 500 ila 3.000 km arasında satılığa çıkmış bir sürü motor var...bu kadar düşük km'de bu kadar övülen bir motoru satma nedeni nedir acaba özellikle GSR kullanıcılarının radikal yorumlarını bekliyorum...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
Bu naked bir motor bu tarz motorlara alışmak zordur, huysuz mahluklardır naked'lar uslu kişilerin kullanacağı makineler değildir şaka bi yana hiç bir anlam veremiyorum satmak isteyen satar GSR ile ilgili sadece aynalarında bir problem vardı ve GSR kullanıcıları bu problemide hallettiler keyfe keder hareketler diyorum.
THRACE
Valla bana göre kötü tarafları şunlar:
- Aynalardaki (özellikle sağ) 6000 devir üzerinde titreşimden dolayı netlik kaybı (bu motorsikletin normal sürüş sınırları 5000-8000 gibi görünüyor, bu yüzden aynalar gerçekten zorluyor insanı).
- Gaz kontrolunun çok "haşin" olması (yani ince ayarlamalar yapmak zor, dokununca fırlatıyor!, kesince de şiddetli motor freni oluyor.)
- Benzini sanki biraz fazla yakıyor gibi. Benim önceki scooterlarla karşılaştırınca tabii. Ama şöyle bir hesap verebilirim: 30 milyonla 180-200 km filan gidiyor (efendi efendi sürersen) (Aslında deli deli sürsen de bundan çok farklı yakmıyor).
- Rölantide traktör gibi çalışıyor. Sanki dizel motoru varmış gibi. Ama bu herhalde motorun hemen hemen hiç örtülmemiş olmasından dolayı. Standard egzos sisteminden öyle ahım şahım bir ses beklemeyin. Bu sesler için egzosu değiştirilebilir. Ama çevre için orijinal hali daha iyi bence.
- Parçaları pahalı biraz sanırım, bir de Suzuki servis vasat bir hizmet sunuyor.
- Arkaya çanta, kutu vs bağlayınca karizma birden sıfıra iniyor.
- Bir de rüzgar meselesi. Yamaha Xmax250'ta 160 km ile giderken telefonla konuşabiliyordum (bunun doğru bir davranış olmadığını biliyorum), ama GSR 130 km'nin üzerinde biraz manyak yapıyor. Ama bu fazla sürat yapmamı da engelliyor olabilir. Bu da iyi yanı.
- Her motordaki gibi, çok kullananlar için zincirin zırtpırt yağlanması gerekiyor.
- Türkiye için hiç duymadım ama İngiltere'den bir GSR forumunda yakıt pompası rölesinin kolayca bozulduğu için sorunlu olduğu bildiriliyor. İzmir'de yetkili servise gidiyorum, sıkça rastlanan spesifik bir arızadan bahsetmiyorlar. Servisteki çocuklar da bu motoru çok tutuyor ve seviyorlar.
Biraz da iyi yanlarından bahsedelim. Yukarıda da belirttiğim gibi bu benim ikinci GSR'ım. Bazıları 500-3000 km'de GSR'larını satıyorlarmış. Şimdi acaba ben neden ikinci kez aynı motoru aldım?:
- Çoook güzel görünüyor.
- Çoook güçlü. Tork ta, beygir gücü de muhteşem. Rahatça her tür spor otomobil ve birçok spor motorsikletin dersini verebilirsiniz (amacınız buysa eğer. Geçenlerde otobanda bir Ferrari bunu tattı).
- Çok tok bir duruşu var. Derli toplu duruyor. Diğer naked'lar gibi motor ve diğer aksam dışarı taşmamış, tasarım üzerinde sıkı çalışılmış ve orijinal bir yaratım. Bence bazılarının eleştirdiği gibi Fazer'a benzemiyor. Bu ayrı bir cins. Bazen çok sportif, bazen çok sade, bazen çok seksi, bazen çok masum görünüyor gözüme.
- Çok ama çok sağlam. Yapımda plastik malzemeler minimumda tutulduğu için hiçbir yerinden cızırtı, vızıltı, tıkırtı, tongurtu sesleri gelmiyor. Çok derin çukurlara bile girseniz süspansiyonun da iyi olmasından dolayı hiç bir ses duymazsınız. Dengeniz de hiç değişmez.
- Oturuş pozisyonu çok rahattır. 300 km hiç mola vermeden gidebiliyorum üzerinde. Bunu yapabileceğiniz az motor vardır. Benim boyum 170, bacaklarım da kısa sayılır. Kısa boy yüzünden bana çok uyan bir sele yüksekliği var.
- Yol tutuşu, yatış açısı, frenajı, yani genel olarak yol stabilitesi olağanüstü. Yol üzerine böyle oturuşu olan bir motor daha sürmedim.
- ABS çok önemli bir artı. Güvenliği arttırdığı gibi sizi fren yaparken daha rahat hissettiriyor. Ucuz ve dandik bir ABS değil üzerindeki sistem.
Sanırım bu motorumu uzun yıllar kullanacağım. Allah inşallah hiçbirimize kaza bela vermez de rüzgarı uzun yıllar yüzümüzde hissederiz.
Rigel radikal yorumların için teşekkür ederim arkadaşım...benim en çok merak ettiğim konu rüzgar meselesi idi ve bu konuda açık sözlü olduğun için teşekkür ederim...bende CBF250 ile 130-140'da rüzgardan çok rahatsız oluyodum ve GSR'de de aynı sorunun olabileceğini düşünüyordum...tahminlerim beni yanıltmadı... Sana kazasız sürüşler diliyorum...
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
benim gibi bir SS delisi bile bu topici baştan sona kadar okuduysa bilmiyorum artık. naked içinde şu zamana kadar baana göre albenisi en çok olan motosiklet. duruşu tarzı ile cezbetti beni diyebilirim.Rüzagar sorunu gercekten rahatsız edici boyutlarda mı? diğer 600cc nakedlere kıyasla nasıl ki?bu konuda bi fikriniz var mı?kıyaslama imkanınız oldu mu???
[B]Facebook tan çıktım sakın bana sormayın neden diye booku cıktı çünkü[/B]
Millet artist olmuş ama yönetmen benim...İstediğime rol, istediğime yol veririm....
çok objektif bir değerlendirme yapmışsın Rigel safkan naked bir motor'a biniyorsanız rüzgarla aranız mutlaka iyi olmalı
THRACE
Teşekkürler arkadaşlar.
Rüzgar 120-130'dan sonra rahatsız ediyor gerçekten. Biraz açmak gerekirse, aslında iyi bir fullface kask ile gürültüsü azalıyor. Ama yine de geriye itiş sorunu var. Güçlü boyun adaleleri lazım. Çok yüksek süratlerde, yani 170 ve üzerinde (ben 248 km/saat gördüm), başınızı bırakın, nefes borunuz üzerine olan baskıdan dolayı bazen boğulma hissi bile oluyor. 200 üzerinde ise motora her tarafınızla yapışmanız lazım üstünden uçmamak için. Tabii yatmak zorunda kalıyorsunuz. Bir de yüzünüzde Donald Duck abimizin önerdiği aptal sırıtış oluyor
Rüzgar problemi için birkaç değişik siperlik var. Takan arkadaşım sorunun tamamen çözüldüğünü söylüyor ama bence naked kavramını zedeleyen bir şey aerodinamizm.
Bunları yazdıktan sonra beni sürat delisi zannedeceksiniz. Değilim. Bunları sadece otobanda ve kimsecikler yokken yaptım, o da birkaç kere. Yoksa akıllı uslu binerim. Otobanlara da fazla güvenmeyin. Birkaç ay önce bir köpeğe çarptım 130'la giderken. Nasıl girdiyse otobana.. Köpeğe çok üzüldüm ama sadece koruma demiri ve radyatörle atlattım. Çarpma anında motor hiç sallanmadı bile. Ben de şaşırdım buna. Ölmüş olmam gerekirdi.
baya güzelmiş...............
tehlikeli bir kaza geçirmişsin rigel ucuz atlatmışsın, uzun yolculuklarda ben depo üstü canta kullanıyorum birde triumph'un tailpack modeli var speedtriple için geliştirdikleri arkaya konulan ondanda bir tane alıcam kısmetse GSR'ye çok şık duracak sanada tavsiye ederim.
THRACE
Dostum Ergene,
Triumph için olan çantayı nereden bulabiliriz? Bir link filan var mı bunun için acaba? Ben sırt çantasıyla idare ediyorum. Biraz minimalist bir kişiliğim var galiba. Ha bir de uzun yol arkadaşımın bir Honda DeVil'i var. Onun çantalara da sarkıyorum .
Bu arada, motorun yanını korumak için ne kullanıyorsun? Bende Giwi koruma demiri var. Ama birçok Avrupa sitesinde mantar taktıklarını görüyorum.
Saol.
bu linkten tailpack modelini inceleyebilirsin www.triumph.co.uk/uk/accessories.aspx açıkçası önümüzdeki fuarı bekliyorum eğer fuarda bulabilirsem hemen alacağım eğer yoksa ingilterede arkadaşım'a baya yüklü bir aksesuar listesi verdim bunuda ekleticem listeye sen bana göre daha şanslısın arkadaşlarımın çoğu race kullanıyor onlarda benim depo üstüne sulanıyolar arada
buda benim kullandığım depo üstü çanta bu yaz L.burgaz-Trabzon bir gezi yaptım çok kullanışlı ve işimi gördü.
THRACE
GSR 600 2008 modelleri ile ilgili bilgisi olan varmı herhangi bir değişikli söz konusumu???
THRACE
GSR'ciler...
Çok araştırdım. Bizim motor için en iyi yağ Motul 300V factory line veya 5100. 10W40 tercih etmeye çalışın, en azından havalar serinken, yazları 50'leri seçebilirsiniz. Ben 5100 10W40 koyuyorum. Önceden kullandığım Mobil ve Castrol yağlara göre çok daha az ses geliyor ve daha pürüzsüz çalışıyor. Bir de 98/97 oktan benzin kullanmak lazım, çünkü bu motorun kompresyon oranı yüksek: 12.5/1. Saygılar.
Üç boyoz bir kola
Selamlar Rigel,
Paylaşımcı ve değerli deneyimlerin için teşekkürler.Bende naçizhane bir kaç bilgimi paylaşayım sizinle eğer izin verirseniz; ( benim fikirler kırmızı )
- Aynalardaki (özellikle sağ) 6000 devir üzerinde titreşimden dolayı netlik kaybı (bu motorsikletin normal sürüş sınırları 5000-8000 gibi görünüyor, bu yüzden aynalar gerçekten zorluyor insanı).
Suzuki otomobil pazarlama bu tarz konularda aşırı geç kalan bir firma olsada,aynaların hatalı olduğu kabul etti ve modifiye edilmiş aynaları GSR kullanıcılarına ücretsiz olarak temin ediyor,eğer İzmir'deki
servis 'yok abi parayla' derse bana özelden ulaşın size ayna temin etmeye çalışırım
- Gaz kontrolunun çok "haşin" olması (yani ince ayarlamalar yapmak zor, dokununca fırlatıyor!, kesince de şiddetli motor freni oluyor.)
Bahsettiğiniz durum,GSXR egzantiriğinin GSR bloğuyla olan uyumsuzluğundan kaynaklanıyordu,ancak 2007 modellerde Ecu modifiye edildi,şu an da 2007 kullanıyorsunuz anladığım kadarıyla ABS olduğuna göre,bir önceki ani gaz tepkisi ve ani kompresör bunda biraz daha yumuşatılmış olması lazım.
- Benzini sanki biraz fazla yakıyor gibi. Benim önceki scooterlarla karşılaştırınca tabii. Ama şöyle bir hesap verebilirim: 30 milyonla 180-200 km filan gidiyor (efendi efendi sürersen) (Aslında deli deli sürsen de bundan çok farklı yakmıyor).
4 Silindirli bir japon motosikletinin (78-180hp arası - bandit 600 ve Hayabusa edelim) normal şehirler arası kullanımda yakacağı benzin 5,5 ila 9 lt arasıdır.Dolayısıyla sizin yaktığınız benzin normal.Ancak es kaza 600RR,GSXR 600 ile aynı hızlarda aynı km'de yol giderseniz onlardan %5-%15 daha fazla yaktığını görebilirsiniz.Ben fazla yakmasını arka dişliye bağlamayı denedim,ama tezimi kanıtlayamadım.Fakat ahım şahım bir fark yok.
- Rölantide traktör gibi çalışıyor. Sanki dizel motoru varmış gibi. Ama bu herhalde motorun hemen hemen hiç örtülmemiş olmasından dolayı. Standard egzos sisteminden öyle ahım şahım bir ses beklemeyin. Bu sesler için egzosu değiştirilebilir. Ama çevre için orijinal hali daha iyi bence.
- Motor Çıplak olduğu için her hırıltı hiç bir engele takılmadan dışarı geliyor.Eğer SS makinenin grenajını sökerseniz aynı şes ondanda çıkacaktır.Gerçi kawasaki ise 4 tanede üstüste grenaj koysanız traktör sesinden kurtulamazsınız ,ayrıca performans egzozu takarsanız motordan aldığınız keyif kişiliğinize oranla 1,5 ila 3 kat artacaktır.Yoshimura ve Devil'in GSR egzozları mevcut.Devil'in çıkardığı egzoz spesifik olduğundan (yalnızca GSR'a özel) alt devirleri kaybetmiyorsunuz ve sesi yoshiye göre çokk daha güzel.
- Parçaları pahalı biraz sanırım, bir de Suzuki servis vasat bir hizmet sunuyor.
-Suzuki parçaları Honda'ya göre ucuz,Yamaha'ya göre pahalı.İzmir'in servis durumu hakkında bir yorum getiremeyeceğim.
- Arkaya çanta, kutu vs bağlayınca karizma birden sıfıra iniyor.
- Bir de rüzgar meselesi. Yamaha Xmax250'ta 160 km ile giderken telefonla konuşabiliyordum (bunun doğru bir davranış olmadığını biliyorum), ama GSR 130 km'nin üzerinde biraz manyak yapıyor. Ama bu fazla sürat yapmamı da engelliyor olabilir. Bu da iyi yanı.
- Özellikle uzun yolda ön cam kesinlikle şart,görüntüyü bozduğu reddedilemez bir gerçek ancak uzun yolda takıp,şehiriçinde çıkartmak en akılcı çözüm.
- Her motordaki gibi, çok kullananlar için zincirin zırtpırt yağlanması gerekiyor.
- Gül ve Diken
- Türkiye için hiç duymadım ama İngiltere'den bir GSR forumunda yakıt pompası rölesinin kolayca bozulduğu için sorunlu olduğu bildiriliyor. İzmir'de yetkili servise gidiyorum, sıkça rastlanan spesifik bir arızadan bahsetmiyorlar. Servisteki çocuklar da bu motoru çok tutuyor ve seviyorlar.
- Henüz bu arıza ile ilgili bizede bir bilgi iletilmedi.
Biraz da iyi yanlarından bahsedelim. Yukarıda da belirttiğim gibi bu benim ikinci GSR'ım. Bazıları 500-3000 km'de GSR'larını satıyorlarmış. Şimdi acaba ben neden ikinci kez aynı motoru aldım?:
- Çoook güzel görünüyor.
Delifişşeek canıımmm
- Çoook güçlü. Tork ta, beygir gücü de muhteşem. Rahatça her tür spor otomobil ve birçok spor motorsikletin dersini verebilirsiniz (amacınız buysa eğer. Geçenlerde otobanda bir Ferrari bunu tattı) . -Değil Ferrari,180-190'a kadar 2005 yılına kadar üretilmiş tüm 600cc SS makinelere nal toplatır.Gövdem kadar arka dişli var normal
- Çok tok bir duruşu var. Derli toplu duruyor. Diğer naked'lar gibi motor ve diğer aksam dışarı taşmamış, tasarım üzerinde sıkı çalışılmış ve orijinal bir yaratım. Bence bazılarının eleştirdiği gibi Fazer'a benzemiyor. Bu ayrı bir cins. Bazen çok sportif, bazen çok sade, bazen çok seksi, bazen çok masum görünüyor gözüme.
Sen aşıksın arkadaş.
- Çok ama çok sağlam. Yapımda plastik malzemeler minimumda tutulduğu için hiçbir yerinden cızırtı, vızıltı, tıkırtı, tongurtu sesleri gelmiyor. Çok derin çukurlara bile girseniz süspansiyonun da iyi olmasından dolayı hiç bir ses duymazsınız. Dengeniz de hiç değişmez. [
COLOR="Red"]katılıyorum[/COLOR]
- Oturuş pozisyonu çok rahattır. 300 km hiç mola vermeden gidebiliyorum üzerinde. Bunu yapabileceğiniz az motor vardır. Benim boyum 170, bacaklarım da kısa sayılır. Kısa boy yüzünden bana çok uyan bir sele yüksekliği var. Katılıyorum
- Yol tutuşu, yatış açısı, frenajı, yani genel olarak yol stabilitesi olağanüstü. Yol üzerine böyle oturuşu olan bir motor daha sürmedim. Benim gibi düşünen bir insana daha rastlamak güzel normalde GSXR kullanıcısıyım ancak Bu motorun yol tutuşu ve hakimiyeti inanılmazz.Piste bi ara GSR ile girmeyi düşünmedim değil
- ABS çok önemli bir artı. Güvenliği arttırdığı gibi sizi fren yaparken daha rahat hissettiriyor. Ucuz ve dandik bir ABS değil üzerindeki sistem.
Kuru zemin motorları için kişisel olarak ABS'yi tavsiye etmiyorumç
- Çok araştırdım. Bizim motor için en iyi yağ Motul 300V factory line veya 5100. 10W40 tercih etmeye çalışın, en azından havalar serinken, yazları 50'leri seçebilirsiniz. Ben 5100 10W40 koyuyorum. Önceden kullandığım Mobil ve Castrol yağlara göre çok daha az ses geliyor ve daha pürüzsüz çalışıyor. Bir de 98/97 oktan benzin kullanmak lazım, çünkü bu motorun kompresyon oranı yüksek: 12.5/1. Saygılar.
İzmir için tavsiye edeceğim yağ: Motul Ester 5100 Yarı sentetik ilk 10000 km kışın 10/40W yazın 10/50W
10000 kmde'n sonra sürekli 15/50W. Benzin olarak eğer 97-98 oktan kullanırsanız oksijen sensörünü bozabilirsiniz.Motorun ECU'su 95 oktana göre ayarlanmıştır.Ancak benzin aldığınız yere dikkat edin ve aynı yerden benzin alın.
Ryangt dostum bu bilgiler çok faydalı. Teşekkürler. Teknolojiden haberdar olduğunuz anlaşılıyor.
Servisteki arkadaşlardan bile bu kadar yardım göremiyoruz. Takıldığımızda fikir danışacak birisinin olması güzel. Şu ayna meselesini bir soralım bakalım...
Üç boyoz bir kola
Aynadaki titreşimin Suzuki tarafından ücretsiz halledilme meselesini Doğa Motor'a sordum. Haberleri yokmuş ama Yarın ilk iş Kocaeli'ne soracaklar ve eğer böyle birşey varsa GSR sahiplerine teker teker haber ulaştıracaklarmış. GSR'sine Metzeler Sportec M3 takan bir arkadaş (tanımıyorum) çok ama çok memnun kalmış. Motorun yol tutuş karakteristikleri felaket artmış. Bilginize.
Üç boyoz bir kola
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)