harıka bişey yaa... Allah herkese nasip etsin böyle bişey
arkadaşlar bi arkadaşımız motorun fiyatını sormuş 14,250 ytl ben bu motora hasta oldum ama daha şu anda sadece rüyalarıma girse yeter rüyama bile girmiyo en güzel tarafı bence vites göstergesi ben çok şaşırıyorum kaçıncı viteste olduğumu özellikle 6 vitesli motorda kaçıncı viteste olduğunu anlamak zor yada ben pek anlamıyorum bikaç ay vitesli motor kullanmışlığım war cbf 250 binmişliğim war bi racing motor kullanmadım.... ama bence gerekli bir özellik ayrıca GSX-R600 modelindede vites göstergesi olan tek racing motor..
Gençler sömürün, megabaytlar dolusu resimler canımmm (Şelale Hanım)
http://www.suzuki-gb.co.uk/downloads...s=&x=0&y=12&l=
Örnek resim:
Ve iki harika GSR videosu canımmm... (Rigth Click, Save As)
http://stream.mediaktion.ch/gsr_mtv.wmv
http://stream.mediaktion.ch/GSR-spot.wmv
Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228
Kişiliksiz bir makine bence.Bir de yamaha nın bu tip neo-klasik motorlardaki atılımını kıskanıp yola çıkmışlar bence,ama onlarla kıyaslanamaz.
Arkadaşlar ben yeni bir kulanıcı olarak aciz ane bir iki araştırma yaptım.. ekteki linlte detaylı anlatım ve test var..
http://www.superevariders.com/html/m...ewtopic&t=1766
Si Vis pacem para bellum
arkadaşlar makine çok hoş sesi yoltutuşu herşeyıyle muhteşem gercı üstatlarvardır aramızda onlar test etme şansı olursa paylaşırlarsa seviniriz hasta olmamak elde değil makineye fıyatı 1645 ytl
çok mükemmel bir naked bence;tıpkı benimki gibi, benimkinden bir iki yeri farklı okadar.
motorsikleti, felsefesini hissederek kullanabilen herkes özgürdür ve kardeştir.
FZ6 nın taklidi gibi geldi bana ama bilemem. Belki de geliştirip daha iyi bir model sunup FZ6 nın yalebini çalmak için sunulmuştur piyasaya.
Kullananlara Allah kaza bela vermesin..
Everything is ONE...
tek kelimeyle muhteşem
arkadaslar ben gsr,i kullandim gercekten harika bir makina türkiye yollari icin ideal bir makina
hocam guzel ama motor cok cıplak duruyo yaa beratx'e katılıyorum.
benım tarzım deıl az daha yanları fılan kapalı olsa ıııı olur yaa
Bu motoru mayıs ayında ayrıntılı testini yapmıştım.. aşağıya koyuyorum
Selamlar.
Motosiklet testimiz bu ay Suzuki GSR 600 ile devam ediyor. Uzun bir bekleyişten sonra GSR 600 e kavuştuk. Motosikletin etrafında dolaştığımda, çok modern bir stili oldugunu farkettim. Sinyallerin önde depo ile birlikte olması , arkada ise motorun hatlarını takip ediyor olması çok sade ve hoş bir görünüm kazandırmış.
Yeni model naked motosikletler ben bulldog köpeklerine benzetiyorum.. Test motorunu teslim aldıgımda 2097 km de idi. İlk gözüme takılan ayrıntı kontagın direksiyonda değil, depoda olması idi ve oldukça hoşuma gitti.
Kontagı açtıgınızda bir turuncu zemin üstüne siyah rakamlar cümbüşü yaşıyorsunuz 2 saniye boyunca.
. Check işlemi bittiğinde gösterge panelinde herşey yerine oturuyor. Oldukça sade okunaklı ve işlevsel bir gösterge paneli var. Ortada buyukce bir devir sati mevcut. Devir saatinin her iki yanında LCD bilgilendirme var. Sol kısımda 5 kademeli bir benzin göstergesi, odometre, iki adet tripmetre, saat, yağ basıncı uyarı ikazı ve onun hemen yanında da derece olarak sogutma sıvısı sıcaklığı bilgisi mevcut. Yağ basıncı uyarı ikazı o kadar güçlü ki, gunduz dahi yansa fark etmemek mümkün değil. Sağ kısımda ise hız, digital bir vites göstergesi uzun far ikazı, boş vites ikazı, enjeksiyon ve immobilizer ikazı mevcut. Herşey çok sade ve okunaklı. Vites göstergesi alışılmışın dışında bir olay ben pek kullanmadım. Ama kullanacak, viteste unutacak kullanıcılar veya performasnlı kullanıcılar için oldukça yararlı olabilir.
Motosikletin gidonundaki kontrol düğmeleri bilindik motosikletlerle tamamen aynı. Sağ kolda engine run/off switchi ve marş düğmesi mevcut. Sol kolda ise sinyal, uzunkısa hüzmeli farlar, dörtlü flaşör ve korna mevcut.
Motosikletle birlikte Bridgestone Battlax lastikler geliyor. Ön lastik ölçüsü 120/70 ZR 17 ve arka lastik ise 180/55 ZR 17 ölçülerine sahip. Lastikler kuruda ve ıslakta fazlasıyla yeterli limit virajlarda dahi ön hiç bırakmadı.
Motosikletin 183 kilo boş ağırlığı kullanımı oldukça kolaylaştırıyor. Yani kendimi hiç 600 cc bir motosikletteymişim gibi hissetmedim. Sanki 250 lik bir naked gibi kıvrak bir motosiklet.
Motosikletin oturuş pozisyonu tam bir naked oturuş pozisyonu. Ne race kadar yatık ne de enduro kadar dik. Uzun boylu olmama ragmen oturuş pozisyonu beni hiç rahatsız etmedi. Ne şehir içinde ne de çevreyolunda. Oturuşla ilgili rahatsız oldugum nokta ise gidon dönüş açısı çok dar. Şehir içi manevralarında kendimi supersport makinede gibi hissettim.140 üstü süratlerde rüzgar ciddi rahatsızlık veriyor. Henüz yeni bir motosiklet oldugu için 3. parti firmalar (givi, ermax vb.) daha ön cam çıkarmamış olabilirler ama mutlaka 2-3 aya bu motosiklete uygun bir cam çıkacaktır. Güzel dizaynlı bir cam motosikleti daha farklı bir görünüme sokabilir ve daha güzel olabilir.
Fren hissiyatı ne çok iyi ne çok kötü. Dozajlama tam olması gerektiği gibi. Önde 310 mm lik çift piston kaliperli TOKICO marka iki adet disk frenleme görevini yerine getiriyor.
Arkada ise tek piston kaliperli 240 mm lik bir disk görev yapıyor.
Ön fren süratli ve agresif kullanımda ısınınca biraz hissizleşiyor ama çok çabuk eski haline dönüyor. Arka fren de siz istemedikçe blokaj yapma eğiimi yok. Frenler genel olarak geçer not alıyor. Ama gözüm ABS aradı dogrusu.
Motosikletin dizaynı göreceli bir kavram fakat modern dizaynları ben çok begendiğim için dizaynı ve detayları çok hoşuma gitti. Detay işçiliğide gayet başarılı. Farın yuvarlak olmaması, arka stopların ledli olması, eksozun sele altında olması ve sinyallerin depoda olması çok güzel ve modern detaylar. Artık alışmamız lazım bir çok firma boyle yeniliklere gidecek önümüzdeki yıllarda.
Far aydınlatması gayet yeterli. Hatta fazla bile diyebilirim. Uzun ve kısa hüzmeli farlar görevini başarıyla yerine getiriyor. Yarı oval aynalar, arakayı gayet güzel gösteriyor fakat rahatsızlık duydugum bir başka ayrıntı ise, 6000 devrin üzerinde iken aynalarda arkayı net göremiyorsunuz. Ellerde, selede veya peglerde vibrasyon hissedilmezken maalesef aynalar vibrasyonu fazlasıyla hissediyor ve arkayı net gösteremiyorlar.
Kullanıcı da arkada oturan kişi de motosikletin selesinde oldukça rahat. Çift renkli sele çok yumuşak değil ama konfor olarak rahatsızlık vermiyor. Zaten fazla yumuşak bir sele motosikleti sportiflikten çıkartırdı.
Amortisörler bozuk ve stabilize yol ve asfaltta da hiç sorun çıkamardı. İstanbulun derin çukurlarında dahi ön amortisör vurmadı ve sertliği hiç rahatsız etmiyor. Saportif ve konfor kullanımını bir arada rahatlıkla sunabiliyor. Gercekten optimum bir sertlik secilmiş.
Ön amortisör 43 mm çapında ve ayarlı.
Motosiklet boşta dahi olsa bir Suzuki klasiği olarak mutlaka debriyaja basmanız gerekiyor marşa basıp motoru çalıştırmak için. Sırası gelmişken konjektörün yerinden hiç hoşlanmadım. Her türlü dış etkene maruz kalabilecek bir yerde motor blogunun hemen önünde, ön tekerlegin attıgı tüm suları ve çamurları yiyecek bir konumda. Oysa sıcak konjektöre yoldaki çamurlu soğuk su gelince birşey olmaması lazım. Herhalde Suzuki mühendisleri düşünmüştür diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum.
Bir başka kafama takılan sorun ise enjeksiyondaki program hatası. Motosiklet ısındıktan sonra, rölantide çalışırken ani gaz verip bırakınca stop ediyor. Buyuk ihtimalle yeni versiyon program gelecektir ve servislerce yüklenince sorun ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum.
Motosikletin benzin sarfiyatı ortalama 5.6 litre civarı. Agresif kullanımda 7 litrelere kadar çıkabiliyor. 16.5 litrelik benzin deposunun menzili ~250 km civarında.
Motosikletin karakteristik özelliklerine gelince, 599 cc lik 38 mm enjeksiyona sahip motorumuzun alt devirleri gayet canlı. 6. viteste 2000 devirde hiç sorunsuz alıp götürebiliyor.
Vites gecişleri çok rahat ve vites kolu kursu oldukça kısa. Fakat ben 6. vitesi biraz kısa buldum. Yani rakiplerine oranla daha uzun olabilirdi. Performans kullanımında keyfili oluyor ama 100-120 giderken ben birkaç kere keşke 7. vites olsaydı diye düşündüm. 6. vites 6000 devirde 110 ile gidiyor.
Motorun torku kagıt üzerinde düşük görünse de kullanınca öyle olmadıgını farkediyorsunuz. Zaten motor GSX-R 600 motorunun biraz ehlileştirilmiş hali.
Özellikle 7500 devirden sonra ses ve güç olarak oldukça keyifli bir hale geliyor. 14.000 devirde redline a girmesine ragmen devir kesici 13800 de devreye giriyor ve hiç bir şekilde motoru redline a sokamıyorsunuz. Gaz tepkisi ise mükemmel diyebilirim. Özellikle tork egrisi çok başarılı ve kararlı, hiç bir devirde aniden koparıp götürme eğilimi veya yıgılma yapmıyor. Motorun sesi alışık oldugumuz 4 silindirli 600 cc lerden biraz daha tok. Hatta standart eksozuyla bile insanı gaza getirebiliyor. Ne peglerde, ne selede ne de gidonda en ufak bir vibrasyon belirtisi yok. Sadece aynalarda görüntü bozukluğu oluyor 6000 devirden sonra. Bir süre sonra kullanıcılardan gelen feedbackler dogrultusunda bu sorunda giderilecektir. Ne de olsa yeni bir model ve bazı aksaklıkların olması gayet normal.
Sonuç olarak alışılmışın dışında, oldukça modern bir dizayna ve teknolojiye sahip bir naked motosiklet Suzuki GSR 600. 2006 yılında revaçta bir motosiklet olacağını tahmin ediyorum. Zira Avrupa piyasası da modeli oldukça begenmiş durumda. Türkiye'de de iyi bir satış grafigi çizeceğini umuyorum. Tabiki her aracın kendine has + ve - leri oldugu ibi bu motorunda eksileri var. Bunların başında da 6000 devriden sonraki ayna vibrasyonu geliyor. 6. vitesin kısa olması göreceli bir kavram ama beni rahatsız etti. Ön cam şart uzun yol için.
Ayrıca Suzuki TR nin acele ile motoru istemesi sonucu kafamdaki gibi bir test yapamadım ve videoları çekemedim. Sözde gecen hafta videolar için vereceklerdi ama ses çıkmadı. Bende aramadım. Bu seferki biraz sönük bir test oldu kusura bakmayın.
TEKNIK OZELLIKLER
Motor: Sıralı 4 silindirli DOHC 16 supaplı, sıvı soğutmalı.
Yakıt sistemi: 38 mm elektronik enjeksiyon
Çap: 67.0 mm
Strok: 42.5 mm
Max Güç: 98 HP @ 12.000 RPM
Max Tork: 68 NM @ 9600 RPM
Silindir hacmi: 599.4 cc
Kompresyon Oranı: 12,5 : 1
Çalıştırma: Elektrikli marş
Kavrama sistemi: Islak, çoklu disk.
Aktarma sistemi: Zincir
Vites kutusu: 6 ileri vites
Ön çatal açısı: 25,5 derece
Akü: 12V 12 Ah
Ön lastik: 120/70 ZR 17
Arka lastik: 180/55 ZR 17
Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 310 mm çapında çift disk.
Arka fren: Çift piston kaliperle donatılmış 240 mm çapında tek disk.
Uzunluk: 2,090 mm
Genişlik: 775 mm
Yükseklik: 1,075mm
Aks aralığı: 1,400 mm
Yerden yükseklik: 130 mm
Sele yüksekliği: 785 mm
Kuru ağırlık: 183 Kg
Yakıt deposu: 16,5 litre
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Ahhhh Ulan Ahhhhhhhh Böyle Motorum Olsa Varya Türkiyede Gitmediğim Yer Kalmaz Heleal Olsun Bu Motoru Yapana Sanki Bir çanavar Yapmiş Yahuuuuuuuuuu......
Ya ayıp böle şeyler yapmak ya..
Yapmayın böle motorlar artık, alamıyoz işte üff
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)