Sevgili arkadaşım,
Sevdiklerin vardır mutlaka ama onlardan bahsetmeyeceğim. Senin delikanlılığına hayatı hızlı yaşamana vererek. Burada ki bilen ve motor kültürünü almış arkadaşlar sana zaman ayırıp senin grurunu incitmeyerek sana anlatmışlar.
Yurt dışındaki ülkelerde cc yükseltmek istersen belli bir zaman düşük ccler kullanmak zorundasın. Sonra bir sınavla cc ni yükseltebilirsin. Ve yollar okadar güzel ki insanlar birbirlerine o kadar saygılı ki. Bazı şehirlerde tümsek bile yok. İhtiyaç duymamışlar.
Gelelim senin hayabusa hevesine, arkadaşlarına hava atmak için, çevrene kendini kanıtlamak için ona ihtiyacın mı var? Zekanla görünüşünle, davranışlarınla kendini kanıtlayamazmısın? Örnek olamazmısın?
Peki bu bir hevesse kendine uygun bir motor alıp onun keyfini sürermisin?
Güzelim Türkiye'min yollarının, insanlarının bilinçlerinin bu tür motorlar için uygun olmadığını anlamak için daha kaç can gitmesi gerekecek?
İlla alacağım diyorsan http://www.motosiklet.net/forum/onla...e-birlikteler/ bu sayfaya bir bak. Ne güzel canlar gitti pisi pisine. Yazık değil mi bizlere?
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
bence sen bu başlığı buraya değil direk hayabusa başlığına aç oradakiler,sana daha fazla bilgi verebilirler,buradaki bende dahil herkez zaten fikrini belirtti,aramızda hayabusa kullananda var kullanmayanda,bence kullananlardan bilgi al.Adım adım gitmektense birden hayabusa ya geçmek yaşınıda göz önüne alırsak gereksiz,"bi hayabusa alim olsun bitsin" deme, bence adım adım sindire sindire ilerlemekte fayda var.daha sonra ilan verme "kullanamadığımdan satılık diye" ozamandan daha büyük zarar edersin sen hayabusa parasını al ama hayabusa alma bence o parayı alacağın motoru sattığında cc yükseltmek için kullan.ÇOK ÇOK ÇOK param olsa bende alırım bitane sedefli beyaz, ama bana göre B-KİNG,HAYABUSA Triumph Rocket ııı, BMW R1300R, nerede ve nasıl kullanılır fikrim yok,kendi fikrim firmaların "bakın biz bu gücü üretebiliyoruz" demesinden başka bişi değildir.Yoksa o güç ve süratleri hem makinayı hem sürücüyü yormadan zorlamadan kahverengi pantolon giydirmeden yapan çok makina var.
17 yaşında nasıl bir prestij merakıdır bu? Özenti olmasın?
Ferrariyi kafana göre alamıyorsun bir takım şartları ve eğitim var bilmiyorsan iyice araştır. Bu arada gücüm neye yetiyorsa doğana yetiyorsa doğanla mercedese yetiyorsada onunla gezerim. Bu senin egonla ilgilidir.
Bu cümle sonunu yetmez diye bağlamış olsanda yarın bu çocuğun başına bir şey geldiğinde vicdan azabı çekersin demedi deme.
KESİNLİKLE
Ebir yandan da aile planlaması konusunda çalışmak lazım dimi. Bu arkadaş kürtaj için fazla yaşlı ama bu yöntemle aldırılabilir.
Bak güzel kardeşim burda millete 17 yaşındayım, prestij meselesi falan filan diye konuşupta orta halli bir ailenin çocuğuyum deme. Hangi orta halli ailenin çocuğu lise bitince hayabusa almak için pazarlık yapıyor? Ayrıca bu ülkede Zenginler ve Fakirler var senin dediğin gibi orta halli kimse yok.
Kimse seninle dalga geçmiyor, haberlere meze olma diye uğraşıyor.
Siteyi biraz araştır bakbakalım yüksek CC ile başlamak isteyenlere ne yazılmış.
coq, bir yazı yazmıştı geçenlerde bu tür bir başlığın altına. şimdi vaktim pek yok bu kadar alıntı bile yeterince vaktimi aldı. Yazının özünde 600-1000 cc ile başlayanlar artrık aramızda yok. Bunların en sonuncusuda AYE. Forumun son haberlerinin arasında başına neler geldiği hakkında yeterince bilgi edinebilirsin.
Kızgınlığım sana değil, sana 17 yaşında bir hayabusa alacak kadar kredi açan ailene. Sen 17 yaşında hayabusa sahibi olursan 20 yaşında seni neyin mutlu edebileceğini hiç düşündnü mü?
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Ben hayabusanın motorda son nokta olduğunu bilsem direk hayabusa alacağım dermiydim sizce? Benim bu merak Yunanistana gittiğimde o yağ gibi asfaltta uçak gibi giden hayabusalara gördükten sonra başladı. Zaten bunu alamaycağımı biliyordum babama anlattım nasıl gittiklerini felan o da aletin ne olduğunu bilmediğinden önüme hedef koydu geçeiliyorsan geç sana alayım busayı dedi bizde heves ettik, yardım istedik doğruya ulaştık mı ulaştık.
hayabusa son noktamıymış :D :D :D :D :D
deleriim :D
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
http://img181.imageshack.us/img181/7088/minibusa.png
al kardeşim sana aradığın motoru buldum.
Doğru yolu bulduğuna sevindim. Ama doğuyu bulana kadar abilerinle dalga geçer tarzda yazdığın mesajlar bende de gitsin alsın dedirtti.
Hatta öyle ki cevap yazmayı bile düşünmemiştim konuyu ilk gördüğümde.
Bi motorcu abimin tavsiyesi: motor almak için o kadar beklemişsin; bırak biraz daha sabret her seviyenin ayrı tadı var.
Bırak fazerdan hayabusaya geçmeyi. 125 ccden 600 ccye geçtiğinde bile acemilik çekiyosun.
Herkesin sana hafif motorla başla demesinin sebebi önce gaz fren ve vites kontrolüne alışman içindir.
Bu saydıklarıma alışınca motoru ağırlığı ile kullanmayı öğrenirsin. Duran ağır motorda belli açıyı geçtikten sonra bacak gücünle dengelemenin imkansız olduğunu görürsün. Kavşaklarda yapacağın yanlış bir ön fren dokunuşu sonucunda neler olacağını görürsün.
Sonra o motoru virajlarda yatırmaya başlarsın, tadını almaya başlarsın. Bakarsın artık seni kesmez, daha hızlı makinalara yönelirsin.
Motoru sürmek ve motora binmek farklı şeyler.
Gazı aç maymunu oturt hayabusaya o da gider.
Bu söylediklerimizi ancak bir motorsiklete bindiğin zaman anlarsın. (bu 50cc olur 250 veya 1000 önemli değil. kendine hepsindede güvenemeyeceksin.)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:06 ----------
SUSAMADAN ÖNCE, KUYUYU KAZ!
slm arkadaşlar elimde 2 adet hayabusa km saati var ihtiyacı olan msj atsın
Yine sizlere bir soru sormak istedim. Şimdilik 125 likle başlamak kesin kararımdır fakat 125likle başlayınca motordan soğumaktan korkuyorum açıkçası yani arkadaşların motorlarında öylesine bir deneme yaptım bana göre 125likbir motorun ilgi çekici hiçbir özelliği yoktu scooter kullanmak daha zevkli geldi. Yani şöyle diyeyim mobilet gibi bir oturuşu var(bisikletten alıştığım eğilmiş ir şekilde olan aerodinamik oturuş yoktu). Virajlarda Yatırmaya kalksan, arkadaşlar yatırıyoruz diyorda sanki tekerlekleri fazla mı ince?
Yani net olarak sorunum şu motordan vazgeçme gibi bi istisnai durum düşünemiyorum fakat tecrübe dediğiniz çok geç kazanılacak bir olgu yani 25 yaşında benim 600 lük motor kullanma gibi bi lüksüm olmayacak mı? 7 yılda ne kadar ilerleyebilirim?
Hadi bakalım ne olacak
125cc ile başlayıp motordan soğumak ne demek ?
Ben bugüne kadar kullandığım tüm motorları sayarsam ve şuanda kullandığım motorlarda dahil içlerinde en keyif alarak kullandığım mümkün olduğunca her yere onunla gitmeye çalıştığım ve diğerleri pis pis dururken sadece onu yıkadığım her şeyi ile uğraşmaktan keyif aldığım biricik motorum hatta kendisine tutku ile bağlı olduğum motorum 50cc bir scooter (aprilia sr50) Kros hariç kullanmadığım tarz neredeyse yok gibi.
Motor dan alınıcak keyfin cc ile en ufak alakası yoktur bence yeterki sen keyif almasını bil.
Bu tarz konular baymıştı, genç ve efendi bir motorsever görmek güzel.
Motosiklet kullanmaya 22 yaşında 11 beygirlik Honda CBF150 ile başladım. CBF'le 2.5 yılda 23 bin km deneyimim oldu. Şu an 25 yaşındayım, 600cc'lik Yamaha FZ6 Fazer sahibiyim. Sen de 18 yaşında YZF-R125, Ninja 250R, GT250R gibi bir motorla başlayıp 20 yaşında ER-5, GS500, ER6N gibi bir motor alıp, iyice piştikten sonra 22-23 yaşında Hayabusa alabilirsin, bu forumdan kimse de "alma sakın ölürsün" demez. 5 senedir bu forumdayım, "Fazer'i satıp Hayabusa alacağım" desem "alma" diyecek adam sayısı azdır. Yine de ben daha kendimi Hayabusa kullanmaya hazır hissetmiyorum.
Motosikletin kendine özgü bir dinamiği vardır, mesela (eminim ki ilk kez duyacaksın), 50km/sa hızın üzerinde gidonu sola çevirince motor sağa döner. Güçlü bir motorda soğuk lasitklerle viraj içinde aniden gaz kapatırsan ön teker kayar, düşersin. Virajda ani gaz açarsan arka teker kayar, telaşlanıp aniden gazı bırakırsan motor seni rodeocuymuşsun gibi üzerinden atar. Ön frene fazla asılırsan kayar düşersin, sadece ön fren kullanırsan motorun arkası yanına gelir, sadece arka fren kullanırsan duramazsın. Viraj içinde vites değiştirirken gaz-debriyaj dengesini ayarlayamazsan ya önü ya arkayı kaydırırsın.
Bu saydıklarımın seni riske atma olasılığı kullandığın motora ve hızına göre değişir. CBF'le ıslak virajlarda bazen zevk için arkayı kaydırarak giderdim, Fazer'le ıslak virajda arkayı kaydırdığımda ölüm korkusu yaşadım, ki Fazer bile görece hata affeden bir alet.
Özetle bence Hyosung GT250R, Yamaha YZF-R125, Honda CBR125R, Kawasaki Ninja 250R gibi motorlara göz at. Hepsi birbirinden güzel makineler, açıkçası ben bile bazen Fazer yerine YZF-R125'im olsaydı diye aklımdan geçiriyorum Bu motorlarla motosikletin dinamiklerini iyice tanı.
Ha bir de, bir fikir:
Neden illa spor motosiklet? Cruiser (Harley benzerleri hani) veya arazi motorunu neden düşünmüyorsun? Emin ol birçokları için kros motorunun havası süperspor motordan daha fazladır. Piyasada binlerce spor motosiklet var, neden farklı birşey almıyorsun? Spor motorlarla sadece hız yaparsın, ama uzun yola gidemezsin, bir de arkana alacağın kişi eğilmek zorunda, bayan yolcu almaktan rahatsız olursun. Cruiser motor kullanıp bir de deri ceketi çektin mi farklı havayı yakalarsın ama
Bu tipler için de kusura bakma, forumun kalitesi bundan daha yüksek.
2000 model hayabusa dan egsozdam patlama sesi var yardım.not.enjektörlern arızalı oldugu sylendi tşk.ler
[B][I][COLOR="Red"]::pulp:: Mühim olan motor almak değil gülüm mühim olan ona 3.62krşluk [COLOR="Lime"]BENZİN[/COLOR] koyabilmektir.... ::gleam::[/COLOR][/I][/B]
Eğer orjinal eksozlar takılı olduğu halde patlama varsa;bujilere baktırıp,senkron ayarı yaptırmanı öneririm.Sorun yine devam ederse,enjektörlerle alakalı bir problem olması muhtemeldir.
Performans/ses eksozu varsa ve patlama çok şiddetli bir şekilde olmuyorsa,bu tüm 4 silindirlerde olduğu gibi normaldir.Ancak performans/ses eksozu var ve patlama şiddetli oluyorsa bujilere baktırıp,senkron ayarı yaptırmanı öneririm.
Arkadaslar konuyu acma nedenim ne yaptik ise bir aydir motosikletin girmedigimiz degismedigimiz parcasi kalmadi.hatta bugunde baska bir motosikletten change yaptik enjektorler,bujiler,modul,subaplar,piston,hatta motoru komple dagitip yeniden topladik ancak yok yok yok gaz verdigimizde patlatma kesmiyor.Daha once boyle bir sorun yasayan oldu mu?paylasirsaniz sevinicem.
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
Merhaba arkadaşlar,
Adana' dan selamlar,
Hayabusa hakkında yorum dahi yapamıyorum. Kendi klasmanında bir ekürisi olduğunu düşünmüyorum. Tek önerim deneyimi olmayan arkadaşlarımın tercih etmemesidir.
Kazasız keyifli sürüşler diliyorum.
İnsan mı paraya bağlı, para mı insana bağlı? Bu, insana bağlı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)