Suzuki Hayabusa Gsx1300RA Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Ağustos 2012, 20:02
#261
Reklamlar
-
21 Ağustos 2012, 20:17
#262
multijet doblo kadar yakmış ..... gayet güzel bir değer...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:14 ----------
bu arada sen olmasan forum ölü idi... bende z 750 yi canlandıracağım... kasım sonu ile ocak başı arasında alacağım nasip ise...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
22 Ağustos 2012, 18:10
#263
cakalaz hayabusa-r1-600f fren karşılaştırması yaparmısın?
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
-
25 Ağustos 2012, 13:25
#264
Arkadaşlar artık bende aranızdayım
Tavuk döner ben yolumdan dönmem
Az çene, çok sürüş
-
25 Ağustos 2012, 13:50
#265
Onur Y. adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar artık bende aranızdayım
bizde nerde kaldı bu onur diyorduk....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
25 Ağustos 2012, 17:05
#266
Hayabusa herzaman hayabusa)))))€€&&@@
-
26 Ağustos 2012, 19:36
#267
forewer adlı üyeden alıntı
cakalaz hayabusa-r1-600f fren karşılaştırması yaparmısın?
600F gücüne göre yeterliydi . Ben beğeniyordum; ve Karbon seramik balatalar kullanıyordum.
R1 ; Ön Fren gücü içn yeterli, fakat arka yok desem yeridir.
Hayabusa; Benim Motoruma Papatya diskler takıldığından dolayı frenaj diğerlerinden daha üstündür. Buna göre konusacak olursan; lastik kiltleme yasamıyorum. Frenlerimden memnunum.
Ücü arasında hepsi gücüne göre yeterli ama Hayabusanın ön freni cok cok iyi...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
28 Ağustos 2012, 23:33
#268
1 depo ile 300 km yaptım 6. vites 4bin devir 120 km kilit. Benzin lambası yandı bi 30-40 km daha giderdi ama depoyu fulledim.
''her şey zehirdir,mühim olan dozdur.'' kızıldereli atasözü
Alttan Motorgaçli Çifttekersel Dengelik Götürgeci.
-
29 Ağustos 2012, 16:35
#269
-
03 Eylül 2012, 11:21
#270
-
11 Eylül 2012, 18:59
#271
-
13 Eylül 2012, 11:16
#272
Siz Değerli Hayabusa Kullanıcıları,
Hangi Yağı kullanıyorsunuz acaba?
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
19 Eylül 2012, 23:06
#273
Hayabusa Japonca'da sahin anlamina gelmektedir. Hayabusa'yi dizayn eden bu sahin'i gorunce motosikletin ismini buluyor.
Hayabusa'nin ilk cikarildigi ve orjinal rengi olan bronz/kahverengi de bu sahin'in renginden gelmekte...
Japonya'da Hayabusa ayni zamanda 2nci dunya Savasinda kullanilan pervaneli bir savas ucaginin da ismidir.
Hayabusa icin tum dunyada kabul gormus en iyi eksoz marka ve modelleri; cift cikisli Yoshimura, ulkemizde maalesef yok ( bende var ;) )ama Hindle, Akrapovic ve TTS'tir. Bahsi gecen full sistem eksozlar iyi bir yakit haritasiyla en yuksek performansi vermektedirler.
Suspsiyon ayari
Suspansiyon ayari pilot agirligi ve kullanilan yol/pist sartlarina gore degismekle beraber;
ON
Preload 3-3,5 cizgi gorunmeli
Compression 9 cit disari
Rebound 2 cit disari
ARKA
Preload 1,5-2 cm gorunmeli
Compression 8-10 cit disari
Rebound 8-9 cit disari
Elektronik Enjeksiyon
Hayabusa'nin yakit enjeksiyon sistemi ECU denilen elektronik kontrol unitesi tarafindan idare edilmektedir. Soz konusu sistem, oksijen, gaz kolunun acikligi, surat, devir ve vites gibi degiskenleri goz onune alarak belirli bir olcude yakit gonderilmesini saglar.
Bizler gerceklestirdigimiz en kucuk modifikasyon ile yakit ayarini etkileyecegimiz icin muhakkat suretle harita denilen rpm/hava/yakit oraninin degistirilmesi gerekir. (En basitinden buji, filtre veya eksoz tupunun degisimi bile...)
Bunun en kolay ve en optimum yolu Power Commander'dir.
Hayabusa'nin beynine bilgi girisi yapilamiyacagi icin, beyin ile enjeksiyon arasina power commander koyarak istedigimiz verilerin sisteme girisi saglanir.
Hava Filtresi
Cogumuzun en basta gerceklestirdigi modifikasyondur. Motor alinir alinmaz standart hava filtresi K&N veya BMC marka filtre ile degistirilip makinanin daha kolay hava almasi saglanir. Bu performansi arttiracagi gibi ne yazik ki ayni zamanda yakit tuketimini de arttirir.
Bujiler
Benim bu konudaki tek tercihim NGK Iridiyum Bujiler.
Yag
Castrol 10-40 mutlaka oneririm. Ancak Hayabusa'da duzenli olarak 200-300km'de bir yag mutlaka kontrol edilmeli, eksilme varsa takviye edilmelidir.
Sensor İptali
Hayabusa'da yakit ekonomisi, motor ve surucunun korunmasi icin bir cok sensor ve limitor bulunmaktadir. Bunlar son hizi ve torku sınırlandırırlar. Bunlarin iptali icin cesitli çip'ler bulunmaktadir. (AITS Sensor iptali, Hiz limitor iptali, tork limitor iptali vesiare...)
Tum modifikasyonlar baska bir noktayi etkilieyebilecegi icin uzman kontrolunde gerceklestirilmesi sarttir. Turkiye'de cok uygulanmadigini goruyorum ancak tum modifikasyonlardan sonra TPS ayari yapilmalidir.
Debriyaj
Hayabusa oldukca kuvvetli bir makina. Yuksek tork degerleri debriyaj acisindan bazen yorucu olaibilir. Kullanim amaci drag yarislari vesair ise debriyaj balatalarinin, debriyaj tasının hatta baski yaylarinin degistirilmesi gerekebilir.
Her yonu iyi mi
Degil, Hayabusa nadiren de olsa sorun cikartir. Duzenli olarak yagi degistirilirse, devamli arka teker uzerinde gidilmezse sorun cikarttigi pek gorulmemistir ama yine de gerceklestirilen modifikasyonlar sorun cikartmasina sebep olabilir. Ornegin eksoz degisimi, limitor iptali backfire denilen eksoz patlamalarina sebep olabilir. Bunun cozumu cok basittir. Pair Valve denilen eksoz altindaki valfler alinarak cozulur.
O2 sensoru sebebiyle FI isigi yanaiblir. Bununla ilgili olarak Service Mod'u acilip ariza numarasi gorulmelidir.
3-4 veya 5-6 vitesler arasinda vites bosta kalabilir. Bu maalesef kotu kullanimla ilgilidir. Kullanilan yagin daha kalin ve tercihen sentetik olmayan versiyonu ile degisim cozum olabilir.
Sehir icinde vuruntulu calisma; AITS senorununden veya cok fazla aragazi verilip makinenin iyice isinmasindan kaynaklanir. Fazla ara gazi verilmemeli veya sehir ici dur kalk trafikten kacinilmalidir. Sorun giderilemiyorsa TPS ayari kontrol edilmelidir.
Yaglama da sorun yasaniyorsa, eger cok sert kullanima maruz birakiliyorsa, tek teker cok sik yapiliyorsa, cok sik drag yarisi yapiliyorsa yaglama motorundaki disli bir buyugu ile degisitirilip fazla yaglama saglanabilir. Ancak yaglama motoru zorlanacagindan ariza yapabilir tercih sizin..
P.S= Tork limiteri iptal edilirse anam off dıyeyım başka bırsey demıyeyım.Şehir içinde kullanacaklara tavsiye etmiyoruz.
-
20 Eylül 2012, 12:56
#274
-
21 Eylül 2012, 13:56
#275
castrol 10-50 vede cok menunum..
Cakalaz, 360km'lık kadranın kalıbrasyon ayarını yaptırdın mı?Orjınalde bılıyorsun 99-00 modeller sadece 360 kadran olarak çıktı.
sonradan takılan 360 lık gostergelerde kalıbrasyon ayarı yapılmadıysa, normalde 280 ile giderken gosterge 310-315 gostrerıyor.
-
21 Eylül 2012, 17:10
#276
-
26 Eylül 2012, 22:50
#277
-
paü spor tesisinin önündeki 34 plakalı hayabusa burdan mı ? çok güzeldi
-
2013 model hayabusalarda brembo fren sistemi ve abs olacakmış. Ben yinede fuarı bekleyip gözlerimle canlı görmek istiyorum.
-
ARKadaşlar Gecenlerde Kaza yaptıgım Hayabusam Satılıktır.
Grenaj Hasarlıdır...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1765648/detay/
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler