Megelli 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Aralık 2014, 11:12
#1841
Murat.K. adlı üyeden alıntı
Bu iki noktaya takıldım.
Alırsın 7000 e satamazsın 7000e o fiyat km arttıkça düşer. Çünkü araba motor vs km ilerledikçe değer kaybeder.
Motor 9700 olabilir lakin şu anda Sıfır üretimi yok. Dün 1 Yaşında idi 2 gün sonra 2 yaşında olacak. 2013 lerin ardından gelen 2014 veya 2015 modeller yok.
İngiliz sömürgesi altında yaşayan 2nci sınıf Çinli aksanı ile İtalyanca konuşmaya çalışan bir marka bu. Diğer 250 lerden daha yakışıklı idi. Ducati Havası vardı ama...
Amasıda var işte.
Bir ara bende heveslendim almak için ama eğrisini doğrusunu düşününce vaz geçmek zorunda kaldım.
Niyetim sizi kırmak değil sadece fikrim bu... Yanılıyor olabilirim o ayrı
Murat, yanlış düşünüyorsun.
Eğer bir motosikleti alıyorsan ( örnek veriyorum ) 5.000KM - 7.000TL ve sen bu motosikleti aldığında mevcut halinde değişikler yaparak ( Egzoz değişikliği, zincir değişikliği ) bu motosikletin bedelini arttırabilirsin. Kaldı ki bazen o kadar ekstra işlemler yaparsın ki ( Motosikleti kaplama, ön disk değişikliği, dişli değişikliği, elcikler, zincir, yağ vs. vs. ) gibi motosikletin sıfır fiyatının da fazlasına satabilirsiniz ( yalnız bu durum arabalar için çok geçerli değildir, aslında geçerlidir. Eğer bir markanın delisini yani hastasını bulursanız belki onu bile satabilirsiniz )
Çin Cumhuriyeti insanlarını yerinde olsam 2'nci sınıf olarak nitelendirmem çünkü bugün senin yediğin tabağın, oturduğun koltuğun, izlediğin televizyon bile onların elinden geçiyor. Türkiye Cumhuriyeti içerisinde artık o kadar çok alanda Çin ürünleri var ki ve aldığın ürünler artık o kadar çok çin imalatı ki onlara karşı bir tavır takınmak bile onlara muhtaç olduğun halde şaşırtıcı.
Bazen kendime o kadar çok kızıyorum ki, bir çin vatandaşı İtalyanca konuşmasını bile çözmeye çalışırken ben Almanca, Fransızca ve İngilizce konuşurken neden bir de Italyanca öğrenmiyorum diye. İnsan kendisini geliştirecek, bir dönüp Çin 'e bak birde dönüp Türkiye 'ye bak hemen hemen her üründe Made in P.R.C yada China Yazıyorken nadiren bazı ürünlerde Made in Turkiye yazıyor.
Bugün parça üretimi ve montajı Çin 'de yapılan Megelli 'nin Mühendisliği hiç TARTIŞILMAZ OLARAK BİLİNİR Kİ İNGİLİZLERE AİTTİR. Önemli olan işçilikten ziyade Mühendisliğidir, hangi parçanın nereye ne şekilde ve ne boyut, ebatlarda oturacağı, hangisinin ne şekilde olacağı önemlidir.
İşçilik öyle çar çöp altında yapılan bir motosiklet değildir Megelli ki 2015 Yılı itibari ile Resmi Web sayfalarından takip ettiğim kadarıyla Yeni Scooter modelleri ile üretime başlayacaklar ( Resmi Parça Sitesi : http://www.megelli-parts.co.uk/, Resmi Web Sitesi : http://www.megelli.com )Web Siteleri çok basit buna ben çok kızıyorum fakat yapacak birşey yok İngiliz Mantığı " Ben Ne Dersem O " Bu yüzden diyebilecek hiçbirşey bulamıyorum...
Diğer bir konu ise işte biz Megelli Kullanıcılarının canını sıkan tek şey sizinde dediğiniz gibi ;
Murat.K. adlı üyeden alıntı
Bakın şimdide Benelli diye bir şey getiriyorlar. Yine uçuk kaçık fiyatlardan geliyor sözde italyan malı bir ürün... Adı megelli ye benzediği için ben ön yargılı yaklaşıyorum şu anda...
İşte bu ön yargı insanın sadece sinirini bozuyor, bana kalırsa Benelli gerçekten ( tarzımda olmasa 600CC kategorisinden Naked 'da iş görecektir. )
şŞtt.. Ses Kes, Ses Dinle 1 Tam Gaz 1 Ara Gaz..
Hayal kuruyorsan, ulaşmak için çaba sarf et.
Reklamlar
-
31 Aralık 2014, 13:16
#1842
Hem haklı olduğun hemde yanıldığın noktalar var "bence"
dmRhn adlı üyeden alıntı
5.000KM - 7.000TL ve sen bu motosikleti aldığında mevcut halinde değişikler yaparak ( Egzoz değişikliği, zincir değişikliği ) bu motosikletin bedelini arttırabilirsin. Kaldı ki bazen o kadar ekstra işlemler yaparsın ki ( Motosikleti kaplama, ön disk değişikliği, dişli değişikliği, elcikler, zincir, yağ vs. vs. ) gibi motosikletin sıfır fiyatının da fazlasına satabilirsiniz ( yalnız bu durum arabalar için çok geçerli değildir, aslında geçerlidir. Eğer bir markanın delisini yani hastasını bulursanız belki onu bile satabilirsiniz )
5000 km de ki aracı aldın, ekstraları yükledin, motor bedelinin artmasını sağladın. Buraya kadar doğru. 2000 liralık masraf yaptık diyelim. 7 den 9 a çıktı fiyatı. Buraya kadar hem fikiriz. Ancak iş satışa gelince 9 etmiyor bedeli. Hangi ürün olursa olsun. poşetten çıkardın mı, kutusunu açtın mı 2nci el olarak değerlenir o ürün artık. 2000 liralık masrafın montaj sonrasında direk değer kaybetmeye başladı. Bunu megelli için demiyorum sadece hangi markanın hangi ürünü olursa olsun değişmiyor bu mantık. pahalı bir örnek vereyim sana Patek Phillipe, Vacheron Constantin gibi büyük saat markaları var. çok pahalı modellerini az kullanılmış veya hiç kullanılmamış hali ile dünyanın neresine gidersen git 2%-10% değer kaybı ile anında nakite çevirebilirsin. Yani Franck Müller Turbulion serisinden bir model var 1.2 milyon değerinde aldın. kutusundan çıkarmadın başka ülkede 1.1 milyona anında satarsın sorgusuz sualsiz... (farkındayım biraz dolambaçlı bir örnek oldu ama ister egzos ister araba ister saat mantık aynı şekilde çalışıyor dünyada...
Bu sebeple 7 bin liraya aldığın motoru 2 bin lira masraftan sonra 9 bin liraya satma şansın kalmıyor. o zaman benimde 4.400 Euroya aldığım ninjayı yaklaşık 300€ da kendim masraf yaptıktan sonra 4700 € ya satabilmem lazım (daha 14KM motor)
dmRhn adlı üyeden alıntı
Çin Cumhuriyeti insanlarını yerinde olsam 2'nci sınıf olarak nitelendirmem çünkü bugün senin yediğin tabağın, oturduğun koltuğun, izlediğin televizyon bile onların elinden geçiyor.
Burası yanlış anlaşılmış (yada ben kendimi yanlış ifade etmişim) Çinliyi ben 2nci sınıf insan diye tanıtmaya çalışmıyorum. İngilterede yaşayan her azınlık gayri resmi literatürde 2nci sınıf göçmen olarak geçer. Özellikle İngiltere`nin kendi sömürgelerine uyguladığı politikadır bu. İngiliz vatandaşı dahi olsa bir çinli veya hintli veya afrikalı asla İngilizin gözünde 1nci sınıf vatandaş olarak kabul edilmez. kaldı ki bunu ben değil, ingiliz arkadaşlarım kendileri ifade ediyorlar... geriye dönüp baktığımda bu yanlış anlamanın benim eksik ifademden kaynaklandığını düşünmekteyim.
dmRhn adlı üyeden alıntı
Bugün parça üretimi ve montajı Çin 'de yapılan Megelli 'nin Mühendisliği hiç TARTIŞILMAZ OLARAK BİLİNİR Kİ İNGİLİZLERE AİTTİR.
sonuna kadar haklısın ! kimse aksini iddia edemez.
dmRhn adlı üyeden alıntı
Önemli olan işçilikten ziyade Mühendisliğidir, hangi parçanın nereye ne şekilde ve ne boyut, ebatlarda oturacağı, hangisinin ne şekilde olacağı önemlidir.
işte bu noktada hatalı veya eksik düşünüyorsun. bütün bu yazdıklarının yanı sıra kullanılacak parça kalitesi, bu parçanın üretim şekli ve kalitesi çok şeyi değiştirir. Bugün çinde ferrari nin bile taklidi yapıyorlar. ama ferrari kadar kaliteli olmuyor. sadece dış görüntüsü yani ambalajı aynı oluyor.
aynı şekilde bugün Türkiye de faaliyet gösteren bir çok firma çinde ürettim yaptırıyor. Hepsi ile git konuş sana aynı şeyi söyleyecekler. "1 saniye için arkamızı dönsek işçilik kalitesi hemen düşüyor veya malzemeden mutlaka çalıyorlar" Bunların yanı sıra Megelli kendi fabrikasında üretim yapmadı çinde (bunu kendileri söyledi ve sen bunu kesinlikle biliyorsun) Kendi web sitelerinde "anlaşmalı olduğumuz fabrika ile anlaşmamız bittiği için üretim durmuştur" diye ilan ettiler. Yani Megelli senin iddia ettiğin gibi kendi denetimi altında kurduğu bir fabrikada üretim yapsa idi zaten bugün bu konu konuşulmuyor olacak idi. hepimiz "oo Megelli mi? abi ingiliz malı yakışıklı bir alet" diyecek idik. Sende aynı fabrika ile anlaşıp, megelli ile aynı şekilde " dmRhn " marka 250 cc SS veya naked üretimi yaptırabilirsin. aynı fabrika sana adet bazında anlaşırsanız yeterli yedek parçayıda üretir.
dmRhn adlı üyeden alıntı
İşçilik öyle çar çöp altında yapılan bir motosiklet değildir Megelli ki 2015 Yılı itibari ile Resmi Web sayfalarından takip ettiğim kadarıyla Yeni Scooter modelleri ile üretime başlayacaklar
Evet web sitesinde yaklaşık 2-3 aydır böyle bir ibare var. bir motor üzerinde çalışıyorlar gibi gözüküyor ama net bir bilgi yok. Şimdi Megelli yeni motorlar üretebilir, hatta ilk ürettiklerinden daha kaliteli modeller bile üretebilir ve yerle yeksan olmuş marka imajını 2-3 sene gibi kısa bir sürede toplayabilir. Ne yalan söyliyeyim ben Türkiye pazarında daha fazla marka ve modelin olmasını arzu ederim. Megelli değer kaybederse bana bir faydası olmaz ama değer kazanıp uygun fiyatlı opsiyonlar ile dünya pazarına çıkarsa benimde bir tüketici olarak işime gelir. hem takipçisi olduğum diğer markaların fiyat politikalarını etkileyebilirler hemde motor lüks işi olmaktan çıkar daha fazla kullanıcıya ulaşır. yapılan araştırmalara göre Türkiyede motosiklet kullanan genç nüfus sayısı azalıyor... Niye kısmını başka bir başlıkta konusur tartışırız..
Lakin bütün bu yeni üretim planlamaları bazı gerçekleri değiştirmeye yetmiyor şu anda.
1- Megelli hakkında ciddi bir ön yargı var mı?
- Var. 1ncisi motorun sıfırı üretilmiyor. 2ncisi motorun doğru düzgün bir servis ağı yok. 3ncüsü işi bilen bütün eski motorcular aman uzak durun diyorlar. 4ncüsü özellikle grenaj kalite/maliyet oranında yetersiz kalıyor.
2- Megelli 2nci el piyasında zayıf mı?
- kemikleşmiş bir ön yargı yüzünden motorun ikinci el piyasası ne yazık çok sönük. Alan vatandaşlar bu konuda şikayetçi. Motorun 2nci el piyasasının sönük olması sadece alan vatandaşa mı zarar? hayır konuyu sakın şahsi almayın. Kullandığınız her araç, motor vs aynı zamanda milli servet sayılır. sizin zarar etmeniz aslında ülke ekonomisinin zarar etmesi anlamına gelir.
3- Çin mi? Japon mu? kavgası...
- Megelli nin "fason üretim" olması nedeni ile bu kavgada 1-0 mağlup maça çıkıyor. "Japon markalarıda Çinde üretiliyor" tezini savunan arkdaşlar bu tartışmada hep kaybeden taraf. Çünkü Japon, çinde üretim yaparken bile "kendi adına fabrika kuruyor ve kendi standartları üretim yapıyor" ! yani çine gidiyorsunuz ve Honda nın kendi fabrikasını görüyorsunuz. ama diğer çinli markalarda iş farklı. Megelli çine gidiyor, fabrika kurmak yerine motor üretebilen bir fabrika ile anlaşarak üretilen motora kendi markasını vurduryor.
***** Fason üretim veya kısaca Fason, gerçek üretici firmadan anlaşma üzerine toplu ürün sipariş ederek, ürünlere gerçek üretici adını değil de sipariş verenin adının yazdırılmasıdır. ******
Şimdi gelelim en başından beri benim niyetimi farklı algılayıp Megelli kötüdür dediğimi sanan arkadaşlara:
Arkdaşlar bakın bir konuda tamamen dürüstüm size karşı: maksadım sizi kırmak veya motorunuz kötüdür demek değil. En azından amaç o değil. Zaten maksat megelli kötüdür demek olsa idi, bu kadar ayrıntılı ve ne dediğime dikkat ederek mesaj yazmazdım. seviyesizce "ıyyyy çinlisin iştağğğ ne konuşuyosuuunnn" tadında mesajlar yazıyor olurdum.
her şeyi geçtim daha 1-2 ay önce Megelli almaya gidiyordum ve oturdum eşimi buna ikna etmek için uğraştım. Şimdi farklı bir marka motor aldım diye o kadar megelliye baktığımı ve o kadar "şeklini" beğendimi unutacak veya inkar edecek değilim.
velhasıl kelam eğer maksadımı aşıp kalbinizi kırdı isem kusuruma bakmayın (inatla beni yanlış anlayıp konuyu farklı yerlere çekmeye çalışanlardan özür dilemiyorum onuda yanlış anlamayın)
-
31 Aralık 2014, 16:01
#1843
Megelii konusunda çok yazmıştım,
hatta Demirhan ile özelden ok konuşmuştuk.
Ama kendisine katılmadığım bir nokta var. HEr ne kadar mühendislik önemli olsa da Parça kalitesi ve işçiliğin de önemi oldukça büyük.
Şöyle düşünmek lazım VW ggrubun mühendislik alt yapısı aynı. ama kalite ve işçiliğe gelince VW neree Audi neree. Buradaki olay da ona benziyor.
-
31 Aralık 2014, 19:00
#1844
megelli markasının yaptığı kurumsal saçmalıklar var dediğin gibi. örneğin bi web site bile kurmamışlar adam akıllı. buda kullanıcılarına yada kullanabilitesi olanların güvenini sarsırıyo. megellinin motoruna bişey demiyosun ama marka hakkında iyi konuşmuyosun. haklısın bnde güvenmiyorum bu firmaya. dokuyucu batsa yada piyasadan çekilse yedek parça temin edebilicek yerimiz yok. şuan lık mutluyum 5 yıldır fakat ilerde ne olur belli değil. bizimkisi cesaret işi risk yani. ama allaha şükür bişey olmadı inşaallah olmazda. zaten ben bu motoru satmiycam. birazcık zevk için harcicak param olursa biyerden 3-4 milyar para bulabilirsem motorumun motor bloğunu çıkarıp üzerine eski model karbiratörlü falan 500 cc çift silindir yada olursa 600 cc 4 silindir bi motor bloğu takma planlarım var. 600 cc bi megellim olabilir yani çünkü bu benim ilk motorum 3-5 milyar para gelsin diye satmak istemiyorum ilk motorumu gerekirse trafikten düşürürüm depomda saklarım torunlarım kullanır belki
-
01 Ocak 2015, 02:49
#1845
Motorun tasarımı dışında İngilizlerle hiçbir ilgisinin olduğunu düşünmüyorum. Hatta bana göre Mondial ne kadar tasarım yapıyorsa Megelli de o kadar yapıyor. Bu motor Zongshen sitesinde hala bulunuyor ve üzerindeki motor Mondial'ın getireceği RX3 modelinde de kullanılıyor. Alın bakın :
http://www.zongshenmotor.com/?q=node/868
-
01 Ocak 2015, 20:44
#1846
Ah o Gözler
-
01 Ocak 2015, 23:24
#1847
Murat.K. adlı üyeden alıntı
Yahu arkadaş yukarıda motor tüüüü kaka diyen mi oldu ki çekememezlik kıskançlık diye konuyu Saçma yerlere getiriyorsunuz
Hadi getirdiniz hangi kısmını kıskançlığa sebep olabilir ki bir motor. Alt tarafı 8600 lira. Kredi kartına tek çekime bakar. 86bin lira olsa anlıyacağım kedi ulaşamadığı ciğere mundar diyor olacak.
Bir zahmet okuduğunuzu önce anlayın sonra yorum yapım
Konu satarken neden zarar edeyimden Başlamış nereye gelmis
8000 bin liralık motoru 2nci elde 10750 e isteyn var satmıyorum diyen mi ararsın
Kapanmış fabrikayı üretimde göstermeye çalışan mı ararsın
Çinliyi kıskanıyorsunuz diyen mi ararsın
Kazasız belasız binin yeter marka imajını kurtarmak size mi kaldı
10.750 sana göre büyük para heralde o motora harcanan zaman ve ustalık bizim için daha değerli sıfır alabilirsin ama bu motor gibi yürümez bizde 600rr da var zevk için yaptık anlayacağın motora verilen rakam bize komık gelir caddede sokakta göreceğin motor değil görmeden binmeden motor hakkın da yorum yapma özel yapım motorlarda piyasa fiyatı olmaz fiyatı sahibi belirler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------
Megellici arkadaşlar muhabet gırgır gidiyorduk şu hale bakın nereye geldik neyse herkese kazasız belasız zevkli sürüşler diliyorum.
-
02 Ocak 2015, 09:45
#1848
Goxel01 adlı üyeden alıntı
10.750 sana göre büyük para heralde.
Okumak ile okuduğunu anlamak arasındaki fark bu kadar ince işte....
Evet 10bin benim için çooooooook büyük bir para diyeceğim
Ama ne yazık ki Değil.
Zaten konuda 10 bin değil. Okuduğunu anladığın zaman tartışırız...
-
02 Ocak 2015, 11:39
#1849
8000 bin liralık motoru 2nci elde 10750 e isteyn var satmıyorum diyen mi ararsın
sen önce ne yazdığını anla ondan sonra bana yaz yukarıdaki yazı sana ait şahin k ya değil.
-
02 Ocak 2015, 11:58
#1850
Murat K takip ediyorumda yorumların diksiyonun oldukca iyi tebrik ederim bende zamanında megelli 125r vardı allah sizi inandırsın tamircim bana sen bu motoru sat senden para istemeye yüzüm kalmadı artık dedi ve motorumu o laftan sonra direk ilk alıcısına satmıştım anlıcagınız bu motor gerçekten sorunsuz bi motor değil parça kalitesi çok kötü bi motor o gidonun ordan baktıgında sarkan kablolar insana kötü bi his veriyor ha bu arada motorumu 5 bin e almıştım alt motoru 250 cc yapmıştım full eksoz aklına gelebilecek herşeyi doldurmuştum ve geri sattıgım rakam 4500 tl idi saygılar
-
02 Ocak 2015, 12:46
#1851
Murat.K. adlı üyeden alıntı
Hem haklı olduğun hemde yanıldığın noktalar var "bence"
5000 km de ki aracı aldın, ekstraları yükledin, motor bedelinin artmasını sağladın. Buraya kadar doğru. 2000 liralık masraf yaptık diyelim. 7 den 9 a çıktı fiyatı. Buraya kadar hem fikiriz. Ancak iş satışa gelince 9 etmiyor bedeli. Hangi ürün olursa olsun. poşetten çıkardın mı, kutusunu açtın mı 2nci el olarak değerlenir o ürün artık. 2000 liralık masrafın montaj sonrasında direk değer kaybetmeye başladı. Bunu megelli için demiyorum sadece hangi markanın hangi ürünü olursa olsun değişmiyor bu mantık. pahalı bir örnek vereyim sana Patek Phillipe, Vacheron Constantin gibi büyük saat markaları var. çok pahalı modellerini az kullanılmış veya hiç kullanılmamış hali ile dünyanın neresine gidersen git 2%-10% değer kaybı ile anında nakite çevirebilirsin. Yani Franck Müller Turbulion serisinden bir model var 1.2 milyon değerinde aldın. kutusundan çıkarmadın başka ülkede 1.1 milyona anında satarsın sorgusuz sualsiz... (farkındayım biraz dolambaçlı bir örnek oldu ama ister egzos ister araba ister saat mantık aynı şekilde çalışıyor dünyada...
Bu sebeple 7 bin liraya aldığın motoru 2 bin lira masraftan sonra 9 bin liraya satma şansın kalmıyor. o zaman benimde 4.400 Euroya aldığım ninjayı yaklaşık 300€ da kendim masraf yaptıktan sonra 4700 € ya satabilmem lazım (daha 14KM motor)
Burası yanlış anlaşılmış (yada ben kendimi yanlış ifade etmişim) Çinliyi ben 2nci sınıf insan diye tanıtmaya çalışmıyorum. İngilterede yaşayan her azınlık gayri resmi literatürde 2nci sınıf göçmen olarak geçer. Özellikle İngiltere`nin kendi sömürgelerine uyguladığı politikadır bu. İngiliz vatandaşı dahi olsa bir çinli veya hintli veya afrikalı asla İngilizin gözünde 1nci sınıf vatandaş olarak kabul edilmez. kaldı ki bunu ben değil, ingiliz arkadaşlarım kendileri ifade ediyorlar... geriye dönüp baktığımda bu yanlış anlamanın benim eksik ifademden kaynaklandığını düşünmekteyim.
sonuna kadar haklısın ! kimse aksini iddia edemez.
işte bu noktada hatalı veya eksik düşünüyorsun. bütün bu yazdıklarının yanı sıra kullanılacak parça kalitesi, bu parçanın üretim şekli ve kalitesi çok şeyi değiştirir. Bugün çinde ferrari nin bile taklidi yapıyorlar. ama ferrari kadar kaliteli olmuyor. sadece dış görüntüsü yani ambalajı aynı oluyor.
aynı şekilde bugün Türkiye de faaliyet gösteren bir çok firma çinde ürettim yaptırıyor. Hepsi ile git konuş sana aynı şeyi söyleyecekler. "1 saniye için arkamızı dönsek işçilik kalitesi hemen düşüyor veya malzemeden mutlaka çalıyorlar" Bunların yanı sıra Megelli kendi fabrikasında üretim yapmadı çinde (bunu kendileri söyledi ve sen bunu kesinlikle biliyorsun) Kendi web sitelerinde "anlaşmalı olduğumuz fabrika ile anlaşmamız bittiği için üretim durmuştur" diye ilan ettiler. Yani Megelli senin iddia ettiğin gibi kendi denetimi altında kurduğu bir fabrikada üretim yapsa idi zaten bugün bu konu konuşulmuyor olacak idi. hepimiz "oo Megelli mi? abi ingiliz malı yakışıklı bir alet" diyecek idik. Sende aynı fabrika ile anlaşıp, megelli ile aynı şekilde " dmRhn " marka 250 cc SS veya naked üretimi yaptırabilirsin. aynı fabrika sana adet bazında anlaşırsanız yeterli yedek parçayıda üretir.
Evet web sitesinde yaklaşık 2-3 aydır böyle bir ibare var. bir motor üzerinde çalışıyorlar gibi gözüküyor ama net bir bilgi yok. Şimdi Megelli yeni motorlar üretebilir, hatta ilk ürettiklerinden daha kaliteli modeller bile üretebilir ve yerle yeksan olmuş marka imajını 2-3 sene gibi kısa bir sürede toplayabilir. Ne yalan söyliyeyim ben Türkiye pazarında daha fazla marka ve modelin olmasını arzu ederim. Megelli değer kaybederse bana bir faydası olmaz ama değer kazanıp uygun fiyatlı opsiyonlar ile dünya pazarına çıkarsa benimde bir tüketici olarak işime gelir. hem takipçisi olduğum diğer markaların fiyat politikalarını etkileyebilirler hemde motor lüks işi olmaktan çıkar daha fazla kullanıcıya ulaşır. yapılan araştırmalara göre Türkiyede motosiklet kullanan genç nüfus sayısı azalıyor... Niye kısmını başka bir başlıkta konusur tartışırız..
Lakin bütün bu yeni üretim planlamaları bazı gerçekleri değiştirmeye yetmiyor şu anda.
1- Megelli hakkında ciddi bir ön yargı var mı?
- Var. 1ncisi motorun sıfırı üretilmiyor. 2ncisi motorun doğru düzgün bir servis ağı yok. 3ncüsü işi bilen bütün eski motorcular aman uzak durun diyorlar. 4ncüsü özellikle grenaj kalite/maliyet oranında yetersiz kalıyor.
2- Megelli 2nci el piyasında zayıf mı?
- kemikleşmiş bir ön yargı yüzünden motorun ikinci el piyasası ne yazık çok sönük. Alan vatandaşlar bu konuda şikayetçi. Motorun 2nci el piyasasının sönük olması sadece alan vatandaşa mı zarar? hayır konuyu sakın şahsi almayın. Kullandığınız her araç, motor vs aynı zamanda milli servet sayılır. sizin zarar etmeniz aslında ülke ekonomisinin zarar etmesi anlamına gelir.
3- Çin mi? Japon mu? kavgası...
- Megelli nin "fason üretim" olması nedeni ile bu kavgada 1-0 mağlup maça çıkıyor. "Japon markalarıda Çinde üretiliyor" tezini savunan arkdaşlar bu tartışmada hep kaybeden taraf. Çünkü Japon, çinde üretim yaparken bile "kendi adına fabrika kuruyor ve kendi standartları üretim yapıyor" ! yani çine gidiyorsunuz ve Honda nın kendi fabrikasını görüyorsunuz. ama diğer çinli markalarda iş farklı. Megelli çine gidiyor, fabrika kurmak yerine motor üretebilen bir fabrika ile anlaşarak üretilen motora kendi markasını vurduryor.
***** Fason üretim veya kısaca Fason, gerçek üretici firmadan anlaşma üzerine toplu ürün sipariş ederek, ürünlere gerçek üretici adını değil de sipariş verenin adının yazdırılmasıdır. ******
Şimdi gelelim en başından beri benim niyetimi farklı algılayıp Megelli kötüdür dediğimi sanan arkadaşlara:
Arkdaşlar bakın bir konuda tamamen dürüstüm size karşı: maksadım sizi kırmak veya motorunuz kötüdür demek değil. En azından amaç o değil. Zaten maksat megelli kötüdür demek olsa idi, bu kadar ayrıntılı ve ne dediğime dikkat ederek mesaj yazmazdım. seviyesizce "ıyyyy çinlisin iştağğğ ne konuşuyosuuunnn" tadında mesajlar yazıyor olurdum.
her şeyi geçtim daha 1-2 ay önce Megelli almaya gidiyordum ve oturdum eşimi buna ikna etmek için uğraştım. Şimdi farklı bir marka motor aldım diye o kadar megelliye baktığımı ve o kadar "şeklini" beğendimi unutacak veya inkar edecek değilim.
velhasıl kelam eğer maksadımı aşıp kalbinizi kırdı isem kusuruma bakmayın (inatla beni yanlış anlayıp konuyu farklı yerlere çekmeye çalışanlardan özür dilemiyorum onuda yanlış anlamayın)
Goxel01 adlı üyeden alıntı
8000 bin liralık motoru 2nci elde 10750 e isteyn var satmıyorum diyen mi ararsın
sen önce ne yazdığını anla ondan sonra bana yaz yukarıdaki yazı sana ait şahin k ya değil.
Sevgili dostum ben nerede ne yazdığımın gayet farkındayım da sen klavyenden dökülene pek hakim değilsin gibi geldi bana. senden başka herkes ne anlattığımın farkında. Anladığım kadarı ile tartışma ile kavga etmek arasındaki farktan bihabersiniz, ayrıca üslubunuz .... ondan hiç bahsetmeyeyim kalbinizi kırmış olurum... KENDİMDEN yaptığım alıntıyı bir daha okuyun lakin rica ederim gözünüzün kenarı ile değil. Anlayarak okuyun! Hoş benim anlatabileceklerim sizin anlayabilecekleriniz ile sınırlı.
Bunun yanı sıra konuyu maddiyata çekmeniz hem yersiz hemde seviyesiz bir davranış. Özelliklede benim maddi durumum hakkında bir fikriniz yok iken. Sırf hangimiz daha çok köpürtebiliyor onu ispat etmek için kendi maddiyatımdan örnek verecek halim yok ancak merak buyurmayınız bir kaç tane meggeliyi sıkıntısız kredi kartımdan çekeriz yani 8-10 bin lirayı gözünüzde yersiz büyütmeyin.
Konu MEGELLİ nin MARKA IMAJIDIR. Sizin Ahmet`in Mehmet`in şahsi motoru değildir. Bunu anlayabildiğiniz an sizinle tartışmamız farklı bir boyuta geçebilir. Anlasanız dahi "yanlış anlamışım" diyecek olgunluğuna sahip olup olmadığınızı bilemiyorum. Açıkçası yazı tarzınız ve ifade biçiminize bakılacak olursa büyük bir ihtimal ile de bu olgunluğu gösterebileceğinize ihtimal vermiyorum. Keşke yanılsam da özür dilesem...
Gelelim 8600 liraya satılan bir motoru nasıl değernin üstüne satabileceğinize. 1% lik ihtimal ile bunu gerçekleştirebilme şansınız var. Yani her yüz motorcudan sadece 1 tanesine satabilirsiniz. Motorunuzun 20.000 km olduğunu düşünelim Yazdıklarınızdan yola çıkarak motorunuzu çok sevdiğinizi ve "600R sahibi" olmanıza rağmen 250 CC bir motor ile gezmeyi daha çok tercih ettiğinizi anlatıyorsunuz üstü kapalı bir şekilde.
motorunuz 20.000 km ulaştığı için tabiki motorunuzun değeri ciddi anlamda düşmüş durumda 2000 lira değer kaybetti diye düşünelim. yani motorun değeri artık 6,600 lira. ve üzerinde de 4bin liralık ekstra aksesuar var(kaldı ki sizin hesap anlayışınıza göre bakarsak motorunuz üzerinde maksimum 2-2,5 bin değerinde aksesuar var ve boyatma bedelini dahil tutuyorsunuz sanırım). (bu arada Transferomrs etiketlerine umarım 1,5 dolardan fazla para vermemişsinizdir. 10 tanesini 15 dolara satıyorlar yurt dısında) 4000 aksesuar+ 6600 motor bedeli = 10.600 lira gibi gözüküyor değil mi? Ancak bütün aksesuarınız kutularından çıkardığınız anda 30% değer kaybetti... yani 4bin lira değerindeki aksesuarınız 2,800 lira değerine indi... motor bedeliniz 10.600 TL oldu. Ancak motorunuzu NAKİT satacaksınız, eğer vade, kredi kartı, çek senet sepet yapabilme imkanınız yok ise alıcı mutlaka pazarlığa girecektir. Şimdi aklı başında bir adam zaten ikinci elde sıfır değeri üzerinde bir fiyata motor araba vs almaz. Motorunuz minimum 3 yaşında. Ve sizin ifadenizden yola çıkarak konuşuyorum her fırsatta bindiğiniz gezdiğiniz tozduğunuz bir motor bu... Neyse hikayenin bundan sonrasını yazmak ile uğraşmayayım nasıl olsa bu kadar uzun bir mesajı okuyup anlamak yerine cımbız ile bir iki cümle seçme yoluna gideceksiniz.
bu arada bir egzos bir ilave disk ile custom olmaz hiç bir makine.... Custom çok farklı bir konu. TT Motora veya istanbul`da custom üretim yapan firmaları aratıp onların işlerine bir bakın derim.
Tech_N9ne adlı üyeden alıntı
Murat K takip ediyorumda yorumların diksiyonun oldukca iyi tebrik ederim bende zamanında megelli 125r vardı allah sizi inandırsın tamircim bana sen bu motoru sat senden para istemeye yüzüm kalmadı artık dedi ve motorumu o laftan sonra direk ilk alıcısına satmıştım anlıcagınız bu motor gerçekten sorunsuz bi motor değil parça kalitesi çok kötü bi motor o gidonun ordan baktıgında sarkan kablolar insana kötü bi his veriyor ha bu arada motorumu 5 bin e almıştım alt motoru 250 cc yapmıştım full eksoz aklına gelebilecek herşeyi doldurmuştum ve geri sattıgım rakam 4500 tl idi saygılar
Teşekkür ederim.
Benim demek istediğim de buydu zaten.
-
02 Ocak 2015, 16:02
#1852
Murat kardeş neyin tartışmasını yapıyorsun kardeşim burada ? Kendi klasmanlarında dans et konuş bilgi paylaş . Bende megelli kullanıyorum Allaha şükür bir sıkıntım olmadı yani alacak arkadaşlarında gözünü korkutma hocam. Kawasaki markası kadar iyi değil ama 250lik klasmanlarında adını duyurmuş motor. Sen ne daha yaz ne de biz görelim. Hayırlı kandiller.
-
02 Ocak 2015, 16:46
#1853
Murat kardeşim gerçekten çok güzel yazıp ince konulara değiniyosun ama yanlış düşündüğün bişey var.Enaz sen kadar bende biliyorum kawasakinin kalitesini zaten bizim kawasaki ile sidik yarıştırdığımız felan yok motor işi maddiyat ve zevk işidir.Ben şahsen görüntü olarak ve maddi olarak bana hitap ettiği için aldım megelliyi ve pişmanda değilim.Sadece şunu belirtmek isterim megelli parasının hakkını veriyor.Eğer ikinci elini değerlendircek olursak sen kawasakiyi 15000 e alır 12000 e satarsın bende megelliyi 8500 e alır 5500 satarım.Değişen ne bu durumda o kadar kafa yordun.
-
02 Ocak 2015, 16:57
#1854
smtaytgn adlı üyeden alıntı
Murat kardeş neyin tartışmasını yapıyorsun kardeşim burada ? Kendi klasmanlarında dans et konuş bilgi paylaş . Bende megelli kullanıyorum Allaha şükür bir sıkıntım olmadı yani alacak arkadaşlarında gözünü korkutma hocam. Kawasaki markası kadar iyi değil ama 250lik klasmanlarında adını duyurmuş motor. Sen ne daha yaz ne de biz görelim. Hayırlı kandiller.
okusaydın anlardın....
milletin gözünü ben mi korkutuyorum yoksa şu anda kendine ait bir fabrikası vs olmayan, üretim yapamayan, adam gibi bir web sitesi bile olmayan, Türkiyede servis ağı olmayan, dokuyucu arkasından çekilirse açıkta kalacak bir marka mı olması insanların gözünü korkutmalı?
Megelli konusu açıldığında kullananlar yere göğe sığdıramıyor motoru ama dikkat ediyorumda kimseye Megelli`nin MARKA olarak durumdan hiç bahsetmiyorsunuz?
Marka hakkında doğrular söylenince neden bu kadar rahatsız olundu onu anlayabilmiş değilim? ayrıca kimin nereye ne yazacağına karar mercisi olarak atandınızda bizim mi haberimiz yok? görmezden gelin efendim, illa cevap yazmak zorunda değilsiniz.... artı X marka Megelli den daha iyidir diye bir kelam mı buyurmuşumda kawasaki yi konuya dahil ediyorsunuz?
her şeyi geçtim !
Arkdaş bana bozulmaya zerre kadar hakkınız yok !
1- üretimi durduran ben değilim
2- megelli nin web sitesinin adam gibi olmamasının suçu benim değil
3- Türkiye de servis ağını ben kapatmadım
4- Megelli 250R hakkında konuşmuyorum! SADECE MARKA DAN BAHSEDİYORUM
sanada hayırlı kandiller diyeceğimde ültimaton verir gibi yazma buraya görmeyelim diyen bir adama diyemiyorum işte !
farukisik adlı üyeden alıntı
Murat kardeşim gerçekten çok güzel yazıp ince konulara değiniyosun ama yanlış düşündüğün bişey var.Enaz sen kadar bende biliyorum kawasakinin kalitesini zaten bizim kawasaki ile sidik yarıştırdığımız felan yok motor işi maddiyat ve zevk işidir.Ben şahsen görüntü olarak ve maddi olarak bana hitap ettiği için aldım megelliyi ve pişmanda değilim.Sadece şunu belirtmek isterim megelli parasının hakkını veriyor.Eğer ikinci elini değerlendircek olursak sen kawasakiyi 15000 e alır 12000 e satarsın bende megelliyi 8500 e alır 5500 satarım.Değişen ne bu durumda o kadar kafa yordun.
Faruk bey megelli ile kawasaki kıyaslamıyorum yanlış anlaşılmış bakın üstüne basa basa söylüyorum..... KONU MEGELLİ nin MARKA olarak DURUMU....
yada kısaca şöyle demem lazım haklısınız...
bana ne yahu... kiminle neyi konuşmaya çalışıyorum.... (sizi ve bazı arkadaşları tenzih ediyor sadece 2 kişiyi kast ediyorum....)
-
02 Ocak 2015, 17:20
#1855
-
02 Ocak 2015, 17:28
#1856
-
02 Ocak 2015, 17:45
#1857
Peki bu bilgiyi neye dayanarak soyluyorsun dokuyucumu söyledi bi kanıt göster tamam dicem ama gostermiyorsun bi yerinden atıyorsun üretim durmuştu ve yedek parça uretiliyorsun ve tekrardan uretime başlandı ben dokuyucudan aldım bu bilgiyi sen neyden aldın bi soylermisin ? Belli kimin seviyesi zorla insana kotu söz soyletiyorsun ve hala yuzsuzcede yazmaya devam ediyorsun ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------
7/25 forumdasın motoruna binmiyorsun a gerçi senin motor şeker erir dimi binince ama ben megelliye yagmurdada biniyorum çamurdada maşallah tık demiyor daha neyin kafasındasın :D
-
02 Ocak 2015, 18:08
#1858
ahmetcan1994 adlı üyeden alıntı
Peki bu bilgiyi neye dayanarak soyluyorsun dokuyucumu söyledi bi kanıt göster tamam dicem ama gostermiyorsun bi yerinden atıyorsun üretim durmuştu ve yedek parça uretiliyorsun ve tekrardan uretime başlandı ben dokuyucudan aldım bu bilgiyi sen neyden aldın bi soylermisin ? Belli kimin seviyesi zorla insana kotu söz soyletiyorsun ve hala yuzsuzcede yazmaya devam ediyorsun ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------
7/25 forumdasın motoruna binmiyorsun a gerçi senin motor şeker erir dimi binince
ama ben megelliye yagmurdada biniyorum çamurdada maşallah tık demiyor daha neyin kafasındasın :D
Megelli Kendisi Kendi WEB SİTESİNDE İlan Etti Fabrikaları İle Anlaşmalarının Bittiğini ! bundan başka bir bilgiye ihtiyaç var mı?
sana cevap yazmak için harcadığım vakte yazık aslında....
sen cevap istemeden önce edepsizliğin için özür dile.... motorum güzel demek için küfür bile eder hale geldin. bende "motoruna değil" markaya laf ediyorum demekten bıktım.
Dokuyucu demin bende aradım sordum bana öyle bir hikaye anlattı ki inanılır gibi değil.
Hangimiz bir yerinden bir şey uyduruyor belli değil....
yakmayın milletin başını.
-
02 Ocak 2015, 18:19
#1859
Valla ben sabırla bekledim ama sen insanın sabrını taşıyorsun ve edepsiz olan belli dokuyucuyu aradım anlattılar diyorsun kendin inanmıyorsun sonra hala laf kalabalığı yapıyorsun senle muhattap olmaya gerek bile yok
-
02 Ocak 2015, 18:23
#1860
ahmetcan1994 adlı üyeden alıntı
muhattap olmaya gerek bile yok
bak bu konuda haklısın. sana okumayı araştırmayı öğretemediler ise muhattap olmaya bile gerek yok, en azından karşındaki seni adam yerine koyup seninle edebi ile konuşurken sen hakaret etmeyi üste çıkmak için çözüm sanıyorken. Megelli nin kendi ilan ettiği şey yerine kendin uydurduğun hikayelere inanmaya çalışan bir çocuk ile bu saatten sonra ne konuşayım. Bu arada Megelli ye de mail atıyorum şu anda.. cevap verirler ise rjinal haliyle yayınlayacağım. çevirisini kendin bir zahmet yaparsın... hoş "ahmak sözü ile yoldan ayrılınmaz" derler ama neyse...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler