Muhteşem olmuş farlar
Ahmetcan farları nasıl nerede yaptırdın kardeşim birde ne kadara patladı ?
beyler sabahları marş aldıktan sonra motor normal çalışıyor rölantide 1500 devir civarına inip 1 dakka içinde stop ediyor makine. Havalar soğuduktan sonra yapmaya başladı. Sonraki marşları almıyor. Biraz bekliyorum. Çözüm olarak çalıştırdıktan sonra ısınana kadar gaz takviyesi yapıyorum yada sevmeyerek de olsa çalıştırıp gazlamadan ufak ufak seyir ediyorum. Isındıktan sonra sorun çözülüyor. Bu problemi yaşayan varmı ?
Bu sadece sabahları başıma geliyor.
@ahmetcan1994 Angel farlar da güzel olmuş.Nasıl bir uygulama yaptın ? Ben yurt dışından halka siparişi vermeyi düşünüyorum.
Help me!.
300km ulaştım sayırlır.
Fakat motor sürekli istop ediyor hani isiklarda duruyorum tık gidiyor gaz almıyor 2.3 kez kapatip aciyorum kökleyerek dip gaz yiyor aliyor sonra 5.10 dk sonra ışıklarda tekrar tık gidiyor?
Öneriniz ne yapmam gerek?
Teşekkürler.
Ömer, benim başıma hiç bu durum gelmediği için birşey diyemiyorum ama tahmin etmek zor ( benim makine de zaten rölanti de genelde 1,5 - 1,8 arasında oynuyor. İlk marş da 2,0 'da sonra düşüyor ama istop edecek duruma gelmiyor ), benim başıma birazdan aşağıda Tyaz 'a anlatacağım gibi bir durum geldi başıma ama sanki sorun rölanti ile alakalı diyeceğim ama rölanti de sorun olsa motor ısındıktan sonra bunu yapmaz.
İlk marş alıyor istop ediyor ( 1-2 dk sonra ) sonra marş almıyor, vurdurarak çalıştırman çözüm oluyor mu? Gaz takviyesi yapıyorum diyorsun, benzin ile alakalı bir sıkıntın olabilir mi, benzin hortumun da bir yerlerde katlanma olabilir mi? Durumu Dokuyucuyu arayarak Goxel01 ile görüş derim, gayet yardım sever bir arkadaş. Telefonda sana sağlıklı bir şekilde yardımcı olacağından emin olabilirsin ( Göksel diye biliyorum ismini nickinden dolayı Aslında ismini de yazarsan sevinirim be usta )
Sorunlar ;
- Marş motorundan olabilir
- Benzinden olabilir
Sorunu çözüme ulaştırırsan buraya da yazarsan sevinirim en azından birileri böyle bir durum ile karşılaşırsa sorununa çözüm üretilmiş olur...
Gelelim sana Tyaz sorunu çözdün mü bilmiyorum, eğer sorunu halen çözemediysen bana bilgi ver ben burada yine açıklayacağım neler yapman gerektiğini eğer halen çözüm üretemezsen özel mesaj ile ulaş bana telefonlaşalım, umarım yolumun üstünde bir yerlerde oturuyorsundur da geçerken sana uğrar yardımcı olurum
Benim başıma gelen olayın aynısı ve canımı çok sıkan fakat basit bir çözümü olan olaydı
Bu durumu Dokuyucu 'da yine Goxel01 'i arayarak çözüm üretmiştik, sağolsun kendisinin yönlendirmesi ile çözüme ulaştırdığım sorundu. Umarım bu arkadaş Dokuyucu 'da kalıcıdır Gerçekten bilgili ve yardımcı bir arkadaş...
Neyse sorununa çözüm üretelim " Sorunun rölanti beyninin sapıtmış olması " yapman gereken ise beyni sıfırlamak. Bunun yapman gereken işlemleri aşağıda sırası ile yazıyorum;
1- Artçı koltuğunu çıkartıyorsun
2- Artçı koltuğunu çıkarttıktan sonra ön koltuğu söküyorsun ( artçı koltuğunu çıkartınca, ön koltuğun arka kısmına doğru bir vida göreceksin onu çevirerek çıkartabilirsin. )
3- Yan iki tarafta da bulunan iki panzoleti söküyorsun
4- Ön depo grenajlarını söküyorsun.
5- Motosikletin kontağını açıyorsun ( elektriği alıyor motosiklet )
6- Benzin deposuna sabitlenmiş bir beyin var, iki tane kablo giriyor beyne büyük geniş ağızlı. Motosikletin elektriği açıkken onları söküyorsun ( sökme sırası önemli değil, söktükten sonra 5 saniye bekliyorsun. ) tekrar takıyorsun ( takma sırası önemli değil, 5 saniye bekliyorsun ) tekrar çıkartıyorsun ( sökme sırası önemli değil, söktükten sonra 5 saniye bekliyorsun. ) tekrar takıyorsun ( takma sırası önemli değil, 5 saniye bekliyorsun ).
7- Motosikletin kontağını kapatıyorsun ( elektriği kesiyorsun ) sonra tekrar açıyorsun motosikleti ondan sonra Switch killerı aktif ediyorsun ( bu kırmızı kilit varya motorun enjektörlerini çalıştıran, marştan önce açtığımız onu açıyorsun ) sonra marşlıyorsun motoru.
Eğer motosikletin halen aynı sorunu yaratıyorsa yani yüksek devirde motor kendine geliyorsa bu sefer yapman gereken şey, motosiklet beynini tamamen sıfırlamak için akü kutup başlarını sökmen gerekiyor " DİKKAT ETMEN GEREKEN MOTOSİKLETİN KONTAĞI KAPALI OLSUN ve SÖKME İŞLEMLERİ OLSUN " ( ÖN - SÖKÜLÜR SONRA + SÖKÜLÜR ( 5 saniye beklenir ) ÖNCE - TAKILIR SONRA + TAKILIR ).
Beynin sıfırlandığını anlayabileceğin en kolay yol ise " Gösterge de ki saat sıfırlanıyor, onu tekrar kendin ayarlarsın zaten " eğer gösterge deki saat sıfırlanmamışsa anla ki beyin sıfırlanmamıştır. "
8- Motosikletin Ön Depo grenajlarını tak
9- Panzoletleri tak
10- Akü ile işin bittiyse Ön koltuğu tak
11- Artçı koltuğunu tak
Halen sorunu çözemediysen sende Dokuyucu ara Yalnız benim başıma geldi ben böyle çözdüm Ha bir de muhakkak motosikleti marşlamadan önce bir besmele çekin insanın içi rahat eder :p
Bu arada Ahmet farlar güzel olmuş kardeşim Güle güle kullanman dileğimle Benim grenajlarda çizikler var benim öncelikli hedefim eğer motosikleti satamazsam onları gidermek olacak alırken çocuktan öyle almıştım üstüne de düşmedim yaptırmak için gerek duymadım ona para harcamaya çizik sonuçta
------ Bir sorum var ------
Bir önce ki sayfalar da bir kardeşimiz 2. viteste 100 küsür kilometre hızlara kadar çıkabildiğini felan yazmış hatta Goxel01 'de bunu doğrulamış, yalnız ben Istanbul - Bahçelievler - Cengiz Motor 'da ki usta ( Murattı galiba ) bana dediği " 120 Kilometre hızda sabit gitme sürekli, yalnız zaman zaman araç sollayacağın zaman istersen 130-140 yapabilirsin " demişti.
Ben sürekli çevreyolunda kullanıyorda olsam hızı sevmediğim için çok nadir süreçlerde 100 Km hızlara çıkıyorum bazen ayda belki 2-3 kere de çevreyolunda araç sollayacaksam 120 'lere çıkıyorumdur. Bunu 5. viteste yapıyorum ki 2. viteste benim hatırladığım 40Km 5.000 devirde oluyor 105 Km 2. viteste yada 3. viteste görebilmek için redline 'a girmek mi gerekiyor ?
Ben hiç motosikleti redline 'a sokmadığım için bilmiyorum, birde yeri gelmişken sorayım genelde motosikletimi ben 5.000 - 6.000 devire aralıklarında kullanıyor ve vitesleri yine bu devirler arasında yükseltiyorum ve 5.000 devir altına düştüğümde vites düşürüyorum. Bu devirler, bir Megelli kullanmak için normal devirler mi ? Yani düşük devir de kullanmıyorum dimi yada yüksek devirde ?
Yine uzunca yazdım kusura bakmayın arkadaşlar çok sık giremeyince böyle oluyor Umarım vakit ayırıp okursunuz...
şŞtt.. Ses Kes, Ses Dinle 1 Tam Gaz 1 Ara Gaz..
Hayal kuruyorsan, ulaşmak için çaba sarf et.
Tyaz senin o sorun her sıfır megellide var biraz sabretmen gerekiyor bin km geçtikden sonra yapmıyor çok nadir yapıyor. Gökhan abiyi arayıp bilgi alırsan aynı şeyi soylicektir zaten . 2.vitesde o surati gormemdeki etken dişlinin değişmesi motoru zorlamıyor kesiciye girsem bile sürekli kesicide gitmiyorum. Mesela bastıktan sonra yüksek devirde gittikten sonra geri motoru kendi haline bırakıyorum hiç Bi sıkıntı olmuyor . Sürekli kesicide gitmek yüksek devirde kullanmak tabikide her motora zarar verir bence . 2bin km oldum hiç Bi sıkıntı yaşamadım gazlamaya devam ediyorum :D
Ben dişli değiştirmeden kesiciye girmeden motor 2.vitesin sonunda 100'ü görüyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------
Tyaz senin sorununu bende yaşadım marş otomatiği kardeşim arızalı olan o
Selamun aleyküm abilerim kardeşlerim dün megelli sahibi oldum motor 2700 de 3000 bakımı olacak ne yağ önerirsiniz nerede yaptırayım bakımını garantisi var motorun servise mi götürmeliyim yoksa bir ustada yapsam garanti bozulur mu ? Bir de motoru aldığımızda otoparkta yatıyordu akü bitmiş yata yata vurduruyoruz motor ısındıktan sonra bile yolda stop ediyor aküden kaynaklı değil mi ? Üstadlar megelli hakkında detayları bilmek istiyorum hararet fanı falan vs vs kronik arıza tarzı ufak tefek şeyleri bahsederseniz memnun olurum . Tekerinize taş değmesin inşallah.
Hayırlı olsun öncelikle motosikletin arkadaşım, 3.000 bakımı yetkili servise gitmen gerekir garanti bozulmaması için.
Akü bitmiş ise dolumunu yaptırabilirsin 10-15tl ye bir serviste yaparlar yada değiştirmen de fayda var...
Megelli hakkında ki diğer detayları geçmişte ki sayfaları inceleyerek yeterince edinebilirsin, ama merak ettiğin bir konu var ise özellikle sorarsan daha hızlı cevap alırsın...
Allah kaza bela vermesin.
şŞtt.. Ses Kes, Ses Dinle 1 Tam Gaz 1 Ara Gaz..
Hayal kuruyorsan, ulaşmak için çaba sarf et.
Motor çalıştığında akü şarj olmaya başlar fakat söndürdüğünde marşla çalışmıyorsa akü ölüdür değişmesi lazım fakat motoru çalıştırıp şarjı ölçtür eğer şarj değeri 13.20 volt ile 14.30 volt elektrk olması gerekir
Allah razı olsun demirhan abi bilgilerinle aydınlattığın için teşekkür ederim , Gökhan abi seninde ismini çok duydum büyük usta imişsin başımızdan eksik olma abi sen olduğun sürüce sorunumuz olmaz inşallah . Abi bu garanti olayı için satın aldığımız adam fatura almamış bayiden mail atmışlar görüntüsünü bende de görüntüsü var faturanın sıkıntı olur mu servise gitsek ?? Abi bir de akü ile olan muhabbette ben o gaz rolanti resetlenmesinden şüphelendim sen yukarıda bahsetmişsin zaten bu sorun kronik midir abi? Her megellide var mmıdır?
Şimdiden teşekkür ederim.Saygılar
Arkadaşım motorun hayırlı olsun fatura motorlarda trafik dosyasına koyulur sende kalmaz yoksa ruhsat çıkmaz motorun en büyük garantisi sürücüsüdür! sen ne kadar titiz sakin kullanırsan motorda o kadar sağlam verimli bir makina olacaktır zaten motordan kaynaklı arızalar kendini belli eder onlarda garantiden değişiyor herhangi bir sıkıntı çıkmıyor.Rolanti arızası kronik değildir depodaki benzin çok azaldığında meydana gelir veya benzin kirli ise (su,ucuz katkı maddeli benzin) bunun çözümü beyni resetlemektir
amblemi forumun ana sayfasına koyan adminlerimize tüm megelliciler adına teşekkür ederim. tekeriniz düz bassın..
Aynen, teşekkür ediyoruz yetkili arkadaşlara. Megelli adını yazdırdı ya bu forumun bölümlerine, bizden mutlusu olmaz
arkadaşlar elinde megelli arka amortisör olan varmı 2. el çıkma falan. 125 liğin olur 250 liliğin olur
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)