Mondial 150 ZC Gazı Kökleyince Şakırtı Geliyor.
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar
bugün mondial 150 zc aldım. motoru servise götürdüler
orada benzin koyuldu videoları firen ayarları rolantisi lastik havaları vs kontrol edildi motor hazır denilip bana teslim edildi.
Motora bindim de ilk hissettim süspansiyonu sert olması.
yani bir alsvalt moturu. kasislerde ve bozuk yollarda cok sarsılıyor.
sanki hiç amörtüsör yokmuş gibi. Yanı sıra kalkışı hızlanışı frenleri falan güzel.
Yalnız bir sornum var :
Motoru çalıştırdıktan sonra . eger gaza yavaş yavaş basarsam yani
yavaş yavaş hızlanırsam hiç bir sorun yok herşey normal.
ama birden kalmak istersem. yada 30 km ile giderken birden hızlanmak icin
gazı köklersem . mesela araba sollamak gibi.
işte o anda sorun oluyor. motordan acayip şakırtılar geliyor
hani otomobilde rampa cıkarken 3 cü viteste araba şakırdar da 2 ye takarsınız ya öyle acayip bi şakırdama ve beraberinde yalpalanma yapıyor motor. gazı kökleyince motor hızlanıyor ama işte o şakırtılar geliyor.
servise geri gittim dedim abi böyle böyle bir sorun var. çin malı motorlar böyle.
alışmaya çalış dedi. hadi hayırlı olsun dedi ve işine döndü.
sonrasında ben motorun ayaklıgını açtım yani arka tekeri havaya kaldırdım gazı sonuna kadar çevirdim falan o şakırtı sesleri gelmedi. bunu ustaya söyledim
amortisör yaylarından olabilir dedi ama kafana takma alışmaya çalış dedi.
Sayın Mondial 150 zc kullanan arkadaşlar, sizlerde bu sorun varmı ?
tüm motorlarmı böyle yoksa servisteki usta geçiştirmek icinmi böyle söylüyor.
aranızda bu sorunu yaşayıp düzeltmiş olan varmı ?
saygilar.
Reklamlar
-
"orada benzin koyuldu videoları firen ayarları rolantisi lastik havaları vs kontrol edildi motor hazır denilip bana teslim edildi."
Videoları ??? Nette fazla video seyrediyorsun galiba Neyse scooter kullanıcıları yardımcı olurlar birazdan.
-
Öncelikle yeri değil ama yinede yazayım...
Dostum önce sen bir işin bilincine var motor daha yeni kokusu bile üstündedir daha plastiklerinin tekerleklerin...Sen öyle gazı falan köklersen şimdiden bitirirsin motoru bi yerden sonra seste gelmez görüntüde gider
MOtorun daha yol ve kendi parçaları ile tanışma sevişme kaynaşma halindeler...RODAJ denilen olayı önce bi anla ve uygula..Ha şimdi rodaj nedir dersen sana onuda üşenmeden açıklarım..Ama unutma tüm motoru etkileyecek en önemli HAYATİ şeydir bilgilerine!
Amortisörler tabi sert zamanla ezilcekte yumuşıcak biraz..Ama evet asfalt motorudur naziktir yollarda sürekli en ufak şeylerden bile kaçman lazım motorun sağlığı adına çok önemlidir buda yoksa sürekli parça problemi yaşarsın hart hurt bişey olma yiaaaaa şeklinde gezersen...
Eh şimdilik bu kadar sen istersen 150zc topicğine gel hem tanışmış olursun...
-
hakkaten video olayı ne, anlamadım
-
Vida yazmak isterken yanlış yazmış işte yahu aklı gitmiş
-
bnce hç urasma direk git değiştirsinler
hç yaptırmkla urasma
-
Arkadaşlar aranızda bu sorunu yaşıyan olmadı sanırım.
acaba rodaj dönemi ile alakalı bişeymi zamanla geçermi
yoksa motoru geri vermek icin aldıgım yeremi gideyim
ne yapayım ben arkadaşlar yol gösterin lütfen.
-
öncelikle sıfır bir motor için gayet acemice bir yaklaşım gösteriyorsun. kalkışlar çeyrek gazla ve asla 2000 km ye kadar dip gaz verme. sollama yapabilecek kadar hızlanıyorsan eğer, sen 500 km dolmadan servise çok gitmeye başlarsın. ayrıca muhtemelen bahsettiğin ses egzostan geliyordur. saplamasını kontrol ettir. kırık olabilir. bir de arka tekeri tutup sağa sola salla. eğer bir oynama görüyorsan 1 cm kadar, o vakit tekerin vidalarını sıktır. tavsiyem bir takım tecrübe ile sabittir.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
-
Kemal Günay adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar aranızda bu sorunu yaşıyan olmadı sanırım.
acaba rodaj dönemi ile alakalı bişeymi zamanla geçermi
yoksa motoru geri vermek icin aldıgım yeremi gideyim
ne yapayım ben arkadaşlar yol gösterin lütfen.
güzel kardeşim...başım ağrıdı ne yapim acab adoktora gidimmi gibi bi topiç açmıçsınya....
varsa motorla ilgili bi sorun tabiki sevise git...buradan sana nasıl yardım edilmesini bekliyorsun..
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
-
ortadadogulu adlı üyeden alıntı
öncelikle sıfır bir motor için gayet acemice bir yaklaşım gösteriyorsun. kalkışlar çeyrek gazla ve asla 2000 km ye kadar dip gaz verme. sollama yapabilecek kadar hızlanıyorsan eğer, sen 500 km dolmadan servise çok gitmeye başlarsın. ayrıca muhtemelen bahsettiğin ses egzostan geliyordur. saplamasını kontrol ettir. kırık olabilir. bir de arka tekeri tutup sağa sola salla. eğer bir oynama görüyorsan 1 cm kadar, o vakit tekerin vidalarını sıktır. tavsiyem bir takım tecrübe ile sabittir.
ustat konu ile ilgilendigin icin teşekkür ederim.
ben motor konusunda yeniyim bu ilk motorum .
az evel arka tekeri kontrol ettim her hangi bir oynama yok.
2000 km ye kadar 20 30 km hızla gezeyim en iyisi
inşallah zamanla düzelir.
-
sana motorunda yaşama ihtimalinin yüksek olduğu sorunları yazayım ama bunlar seni motorundan soğutmasın..
1-egzosun dağılacak (içten) ve buda bi zırıltı ve tıngırtıya yol açıcak.. (Garantiden Değişiyor)
2-kafa grenajındaki vidalarında gevşemeler olacak bu da yolda çukura yada tümseğe girdiğinde tıkırtı yapacak.. durmadan vida sıkacaksın..
3-ilk başlarda 1 depo ile 180 km ye yakın gidecek olan motorun zamanla 160-130 km ye kadar düşücek..
4-gösterge tablon buhar tarzı bişi olacak ve göstergeyi görmekte zorlanıcaksın (Garantiden Değişiyor)
5-karbüratörden sorun yaşayabilirsin (bu durum seni yolda bırakabilir dikkat et)
motorun henüz yeni o yüzden sabırlı ol ve gazı kökleme.. kalkışları sakin bi şekilde yap ara hızlanmalardada ani gaz verme.. ve bunu 1000 km boyunca uygula ilk 1000 km tavsiyem 50-60 km hızı aşma!.. sonrasında yavaş yavaş normale dönecektir.. fakat şunu unutma bir motorun kendi içinde rodajını tamamlaması bazen 5000 km yi bulabilir.. zamanla oturur parçalar birbirine.. ön frenin ses yapabilir başlarda ve çok sert olabilir ama merak etme o da zamanla yumuşuyor ve oturuyor.. unutmadan servise gittiğinde mutlaka çakmak soketini iptal ettir bütün elektrik devresini yakabiliyor.. aklında bulunsun..
Allah kaza bela vermesin.. Hayırlı uğurlu olsun..
[B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]
-
KyCd hocam allah razı olsun çok güzel bilgilendirdin beni.
anladıgım kadari ile rodaj süresini kurallara uygun geçirirsem
bahsettigim sorunda ortadan kalkacak.
inşallah herşey yolunda gider.
saygılar
-
bu konu sorun ile ilgili başka fikri olan varmı acaba ?
-
Eger motoruna uzun süreli binmek istiyorsan sana bir tavsiye motorunla 500km bakımına kadar basma hızın en fazla 50 olsun , 500bakımından sonrada ilk baslarda 30la git daha sonra 50 ye arttır hızını daha sonra 80 düz yol buldugundada bas motoru açarsın , diger ikincisi bindigin motorun amasörleri serttir bi cukura flan girersen egzosu dagıtırsın bilgine.Gelen sesle ilgili ise motorunun silindirine veya egzosuna bi baktr..
-
bnmde şıkırtı gelyodu ama motordan diil
arkadan geliodu bi türlü bulamadım sei
bigün arka tekerleğin sağa ola fazla oynadığını farkettim
göbekten sıktım ve ses gitti
ama galba snde ses motordan geliyor..
-
motorunden gelen sesin ana kaynağı, egzos yakın bir zamanda ya içi, yada üst silindiri kopup gider sende garantiden değişirsin, yanlız sana tavsiyem bulunduğun ilde kaç tane mondial yetkili servisi varsa gitmendir yani gidip şu vida gevşemiş şöyle ses geliyor vs. gibisinden bahenelerle gidip servislerin ne kadar ilgili ve bilgili olduğunu denetleyip servisini ona göre seçmendir çünkü inanın hiç bir servisin adam akıllı bilgisi ve ustalığı yok servise gittiğin zaman özellikle tavsiye edeceğim: motorunun başında bekle, çünkü genelde 12-13 yaşında çıraklara motorunu söktürüp taktırırlar ve zaten yumurta kabuğu gibi olan grenajlarını mutlaka kırarlar (başıma geldi biliyorum ama nedense sağlam bıraktığım motorun kırılan grenajlarını gösterdiğimde birisi yapmıştır demekle geçiştirdiler kırılan grenajlarım şuan 275 lira tutuyor sen düşün) ben şuan servisi bıraktım, sadece servisi değil tüm tamircileri bıraktım, 5 aydır gitmiyorum yağını değiştirip biniyorum bakım gerekirse elimden geldiği kadar kendim yapıyorum sana tavsiyem, garantini 1 sene devam ettir, 1 sene sonrasında kendi motorunu kendin tamir et (ağır tamirler için kendine iyi bir usta bul)
ayrıca değinmek istediğim konu rodaj, mondial 3 tane aldık, ramzey 1 tane aldık, çelik 1 tane aldık, zealsun 1 tane aldık (en sağlamı zealsundu sattığıma hala pişmanım) yaklaşık 4-5 servisle muhattap oldum, yetkili servisin söylediği şu: öyle yarım gazla git, 40-50'yi geçme 500 km tek başına bin, gibisinden herhangi bir uyarıda bulunmadı üstüne biz sorduk usta bunun rodajını nasıl yapalım (motorun rodajının nasıl yapılacağını bildiğimiz halde) bunların motoru zaten rodajı yapılıp geliyor açılmış olarak geliyor basmanda 2 kişi binmende vs. sakıncası yok yani demem o ki servislere güvenmeyin... usta olduklarınada kesinlikle inanmayın (gerçek motor ustası bulun motorlarınızı ona emanet edin....
biraz uzun oldu kusura bakmayın...
-
bu arada Amortisörler sert fln değildr lastiklerin havası fazladır
-
25 Ağustos 2012, 10:55
#18
Benim motorda kasislerden geçerken zıplıyordu :D
Şakırtıya gelince sesi iyi dinle iki metalin birbirine vurması gibimi yoksa kayışın fazla asılıp bloğa çarpması gibimi. Kayıştan gelmediğine emin isen krankla alakalı bi problem olabilir. Rolantide takır takır ses yapıyor biraz hızlanınca ses azalıyorsa da marş rublesine elveda de ve ihmal etmeden hemen değiştirt ustalık dahil 60 tlye hallediyorlar. Sesi sakın ihmal etme ben marş rublesini son anda değiştirttim civatayı komple yiyip bitirmişti düştüm düşüşem motorun içine diyordu civataları. İHMAL ETME anlayan bi usta bul motoruda fazla zorlama kontrol ettirene kadar.
Vay arkadaş 2009'un muhabbetiymiş şimdi farkettim :D
Hort!!! :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler