Bu gün bir hafta tatilden sonra yatan motorumun brandasını kaldırıp kontağı çalıştırdığımda elektriğin "e" si yok. Allahtan teknisyen olan eniştem oradaydı aküyü
tam sökecekken aklıma ayak marşı geldi, daha doğrusu görünce farkettim ( yuh dimi ) Jikle mikle derken bayaağı bir spor yaptıktan sonra motor çalıştı. Opet ten
4,5 litre 18 TL lik (neden diye sormayın uzun hikaye ) benzin daha aldım nerdeyse ağzına kadar dolmuştu (25+25+18 toplam aldığım TL yaklaşık 15.5 litre )
kilometrem ise 175 ti sanırım.Buna göre deposu 14.8 litre aldı ğına göre 1-2 litre boşluk olsa 15.5 litre de benzin almışım 15.5 - 14.8 = 0.7 +2 litre de boşluk
desek yaklaşık 3 litre benzin harcamış 175 kilometrede ( inşallah doğrudur ) Bu da 100 km de 1.71 gibi bir rakama gelmekte,hadi fazla fazla olsun 2
litre .Kullanım şartları ise komple şehir içi rodajda 5000 devir altı. 5000 devirdeki düz yoldaki hız 60 km. Boy 1.84.kilo 110 .Bu veriler kesinlikle gerçek veri olarak
kabul edilmesin daha düzgün veriler oluştuğunda buradan sizinle paylaşırım .(fullenip tekrar deneme yapacağım ) 35 Km lik sürüş sonrasında eve geldiğimde marşta
hareketlenmeler başlamıştı Bir 35 km daha yapınca basar herhalde.
Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:
yaptığın hesap doğrudur...kullanıma göre tam dolu depo 650 km üzerine çıkıyor,benim sym ninde yakıtı aynı seninki gibi....550 km yi gördüğümde gösterge çubuğu çeyrek depo çizgisinin ortalarındaydı,düşün yani yedeğe bile düşmemişti,yedekte 2 litre benzin kaldığını varsaysak 100 km daha yol yapar=650 km üzerine bile çıkabiliyor....hesabın tastamam doğrudur....bu makina kullanılacaksa zaten bu yüzden kullanılır,benzinliğin yolunu unutturuyor insana,en kötü ihtimal haftada yada 10 günde bir benzin almaya gidersiniz...
depo boyasi biraz narin gibi. folyo kaplama yapmayi dusunuyorum yaptiran var mi acaba gri benim makina gri yada seffaf olur herhalde
karbon kaplama yaparsan daha şık olur....
renk degisimi sorun olabilir o yuzden bir de koyu renk daha kucuk gorunur zaten alet buyuk sayilmaz ;)
Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:
gri-siyah kareli,noktalı tonlarda karbon kaplamalara bak derim..benim yan kapaklara yaptım harika bir duruşu var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/moto...aflari-14.html
buradan bakabilirsin....
Olabilir bir bakmak lazim.Malzemeyi gormeden bi ssey demek yanlis olur ;) maliyet nedir ortalama?
Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:
Çok sevinçliyim, herkeste olan ben de niye yoktu diyodum benim de oldu. Benim de artık gösterge zıngırtım var Aküm bittiği için ayak marşı ile kullanıyordum bir de baktım ki
dizlikler depomu biraz okşamış :( pasta cila ile çıkar diye umut ediyorum.Akşam saatlerinde bizimkent kavşağı ve karşısındaki dönel kavşak aşırı yoğundu oradan d100 oradan
kanatçı ağa dönüşüne geçtim orada bayağı kaldım stop ettiirince zıplaya zıplaya = küfür ede ede çalıştırdım ve bu şekilde BİR KAÇ KERE olduktan sonra eve
dönebildim.Beylikdüzünün yarısına eğlence kaynağı olmuşumdur.Beylikzünde oturanlar eşten dostan beni öğrenebilirler Kaskın bir yararı daha var artık benim için
"Kimlik belli olmuyor" ilk köpek maceram da oldu ohhh suyundan da. düüütttt diyerek geçince kaçtı bu seferki.Böyle kolaysa hep düttttt lerim onları
Kısaca verimli bir gezi yaptım.Biten akümün de dolacağı yok eniştemin şarj makinasına bağladık, aküsüz olmuyormuş........
Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:
Bu gün 300 km bakım için Florya Batuhan Motor a gittim. Motoru aldığımdan beri arka firen pedalına basınca tıkırdama oluyodu yalancı ABS gibi onu gösterdm satan yer saolsun hiç bakmamış.iki dakkalık bir ayarla halletti.Çok gevşek olduğundan egzosa çarpıyormuş fren hem güzel tutmaya başladı hemde sorun çözüldü. Yalnız değişik bir yağ koydular markası M ile başlıyodu(mobil değil) İngiliz markasıymış bilindik bir marka değil belki çok iyidir ben bilmiyorumdur.Yağ değişiminden sonra vibrasyon biraz arttı sanki (10-40 yağ ) Firmada Suzuki Ve SYM ye servis verilmekle beraber kazalı BMW 1000rr bile tamir ediliyodu. Serviste arkadaşın adını unuttum ama saolsun ilgili idi, ne söylediysem surat asmadan güleryüzle cevapladı. Servis yetkilisi Erkan Bey de gerçekten ilgilendi. Bir an Hayabusa bakımı yaptırıyorum sandım .Firmadan memnun kaldım. Umarım devamında da öyle olur.
Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:
arkadaşlar tekrar merhaba.
uzun süredir yazmıyordum XS cilerin sayısını arttığını görünce sevindim.
artık kaza yapmayı bekleyen motosikletçilerden çıktım kaza yapmış motosikletçiler arasına katıldım. olayı kısaca anlatayım. ufak bir kavşağa yaklaşırken sağ tarafta bir mercedes in beklediğini gördüm. yol hakkı benim ve onun beklemesi gerekiyor. beni gördüğünü düşündüm ve hız kesmedim. ama merso 20 metre kala yola atladı ve diğer şeritten araba geldiği için durdu. hızım 60 km civarıydı. motoru geçirebileceğim hiç bir boşluk bırakmadı. bende ön arka fren asıldım. kaydım kaydım ve sol arka kapıya bindirdim. sonuç dalağımda 4 cm lik bir yırtık kaburgamda ezilme ve ufak tefek sıyrıklar. direk ambulans geldi ve hastaneye kaldırıldım. gerçi benim gözüm hastane falan görmüyordu çünkü güzelim motorum (daha rodajı bile bitmedi) yerde ön tarafı paramparça şekilde yatıyordu. hastende iç kanamam olduğu anlaşıldı. ama kanama durduğu anlaşıldığı için ameliyata gerek kalmadı.
bu arada kaskım olmasaydı şu anda ölüydüm. çünkü kafam kapının üst tarafına çarptı. cam kırıldı ve üst demiri 10 cm kadar yamuldu.
sonuç olarak 15 gün kalkamadım. daha sonra kazayı yaptığım adamla görüştüm. adam 8 de 8 suçlu olduğu için bütün masrafları karşıladı. ayrıca sürdüğü araba kendisinin olmadığı ve yabancı plakalı olduğu için mersonun da bütün masraflarını karşıladı. yani rahat 10bin tl çıktı cebinden. umarım akıllanmıştır.
kazadan 15 gün sonra motoru görebildim. ben pert e çıkmıştır diye düşünüyodum ama şunu size söyliyim motorlarımız çok sağlam. bütün ön takımı değiştirdim (çamurluk, farlar, ön teker, çatal, gösterlgeler, gidon, sinyaller, hatta depo). ama çatalı, gidonu depo hatta tekeri bile değiştirmesem olurdu. ama madem pert değil ve tamir olması gerekiyor ben de hepsini orjinalleriyle değiştirdim. motorun görünüşünde hiç bir fark yok. beni en çok korkutan dengesinde bir bozukluk olmasıydı. çok şükür öyle birşey de yok. hatta kendim anlamam belki diye başka sürücülere de denettim hiç bir problem yok. hatta ve hatta titreşim azaldı bile. 7000-8000 devir arası hissettirmiyor .
onun dışında motorumdan hiç bir şikayetim yok. sonuçta o fiyata alınabilecek en güzel motosikleti sürüyoruz. tek problemim yan ayaklık eğimli yerdeyse motor kendi kendine kapanabiliyor. sizde de var mı acaba aynı problem.
kafanıza kasktan başka hiçbir şey takmayın. yolunuz açık olsun.
klemenjero çok çok geçmiş olsun ucuz atlatmıışssın.Motor hakkında kiminle konuşsam kötü bir şey söylemiyor.Kullanıcısı mı az nedir Şaka bi yana hakkaten sektörden kiminle konuşşam hep olumlu şeyler duyuyorum.Sadece paslanan ve garantiden değiştirilen egzos mevzusu var, onun haricinde kronik bir hastalığı yok gibi.İyi günlerde kullanalım İnşallah.Kazasız belasız sürüşler...
Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:
klemenjero; çok çok geçmiş olsun...öyle durumlarda boşvereceksin motoru,arabayı,malı.motor pert olsun yeterki ama senin tek kılına zarar gelmesin.motorda çizik bile olmayabilir,ama senin bacak-kol-omur kırıldıysa ne değeri var... sağlının iyi olması önemli olan,mal yerine gelir.giden can,giden sağlık yerine asla geri gelmez...
Motosikletlerimizin sağlamlığına gelince uzun yola vurma fırsatım olmadı ama çinlilerden kat kat üstün ve kaliteli,ahh şu vibrasyon meselesinede bi çözüm bulsalardı;ben aldıktan sonra vibrasyondan baya rahatsız olmuştum,ciddi ciddi satıp ybr alacaktım...Birde arada bir 2. vitese geçmeme problemi haricinde diğer kalite markalardan eksiği yok,hatta yakıt tasarrufunda,serilikte onlardan çok daha iyi...Neticede satmaktan vazgeçtim çünkü şuana kadar kullandığım en tasarruflu makina ...Bilmiyorum sizler hala orjinal lastiklerini değiştirdinizmi? Kesinlikle paraya acımayın üzerindeki çin malı naylon lastikleri değştirin...Motorunuz ozaman size daha çok keyif verecek.
Vibrasyon problemi içinde motor-şase bağlantı vidalarına dayanıklı plastik (keçe-conta türü)malzemeden takozlama yapmayı düşünüyorum.takozlama yaparsam sonucu size bildiririm.
sağolun arkadaşlar. Ahmet N. arkadaşım vibrasyonu halleder nolur bildir. kesinlikle ben de yapıcam.
Çok geçmiş olsun klemenjero kardeşim. Vibrasyon için: Zincirinizi temiz tutun, güzelce yağlayın her 300-400km de bir. Vibrasyon gerçekten azalıyor. Sanırım vibrasyonun büyük bir kısmı zincirin bağlı olduğu motor dişlisinden kaynaklanıyor o yüzden yağlayınca etkisi oluyor.
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
Öncelikle selamlar, 32 yaşından sonra motor sevdasına tutulup ehliyetimi aldım şimdi sıra ilk motorumu almaya geldi. Forumlarda biraz araştırma yaparak ve yolda rastladığım kurye
arkadaşlara sorarak edindiğim bilgilere göre mondial modelllerini eledim, apache, honda 150 veya ybr 125 modellerinin sıfırları bütçemi aşacağı için sym xs 125 modelini ciddi ciddi al-mayı
düşünüyorum.
sahibinden.com'daki ilanlardan takip ettiğim kadarı ile 2000-2500 TL'sına 2009 model tvs almak ile sıfır sym 125 almak arasında kararsız kaldım. yorumlarınız ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim
şuanda 6500 km civarındayım. Benzincide basınçlı su ile motorumu yıkatırken göstergelerimin içine su kaçtı ve bobinleri yaktım. Kullanım hatası olmasına rağmen hiç sorgulamadan garantiden değiştirdiler altan motorda. Motorumdan çok çok çok memnunum. Genellikle şehir içinde kullanıyorum, bu yaz 2000km lik uzun yol da yaptım. Bakımlarını düzenli olarak yetkili servisinde yaptırdım. Gayet güzel gayet iyi. Tavsiye ediyorum.
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. sanırım bu fiyata alabileceğim en iyi motor.
Arkadaşlar topicimiz çok hareketsiz arada birde olsa bişeyler yazın paylaşın...
Arkadaşlar sizi çok sevindirecek bir heberim var.Azda olsa motorlarımızda vibrasyon vardı ya,birde vites geçişleri,vites aralıkları çok kısaydı;Sorunu orjinal ön çekiş dişlisini 16 dişliyle değiştirerek çözdüm,Yüksek devirlerde motorda hiç vibrasyon yok,sadece kulağa hoş gelen motor sesi (vızırtısı),ve vites geçişleri,vites araları uzadı,4 viteste 60 ila 90 km hızla uzun süreli aynı ayar gazla devam edebiliyor motor...Ve ivmelenme arttı,motor çok serileşti,100 km üzerine çıkar oldu,100 km hızda sabit şekilde gider oldu....Bütün bu avantajaların yanında tek bir olumsuzluğu var dişliyi 1 numara büyültmenin,Rampalarda,yokuşlarda çekişten çok azcık düşüş oluyor..Onuda gaza biraz fazla abanacaksınız,yada vites düşüreceksiniz....
Sizlere tavsiyem hemen gidin servisinize 16 ön dişli taktırın motorunuza,maliyeti de 15 tl....Kazasız sürüşler hepinize.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)