Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
10. sayfa BirinciBirinci ... 89101112 ... SonuncuSonuncu

Sym xs125k

    REKLAM ALANI
  1. #181

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    bazı arkadaşlar yeterince saçmalamıslar motorum 4500 km de ve herhangı bır arıza cıkartmadı cbf 150 den de serı abım sıfır aldı ıkımız yarıstıgımız zaman gecıyorum bılıyorsunuz kı cbf 150 120 km yukarıya cıkmıyor ama bu motor 125 lık olmasına ragmen 140 km goruyor yakıtıda adeta kokluyor tabı kotu yanlarıda var sorunları su motor ruzgarda 130 dan sonra kafa gezıyor vıbrasyon yok demısler bılmıyorum ama benım kının uzerınde abartı eksoz var 120 den sonra aynalar gozukmuyor belkı ondan olabılır ama motor bakımından tam bır japon harıkası ybr den cbf den daha saglam oldugunu butun ustalar soyluyor ınsanlara ıtıcı gelmesının tek sebebi daha tam yaygınlaşmamıs olması TaNeR öZeR Saygılarımla ....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    slm arkadaslar,uzun süredir forumu takip ediyordum...ve dayanamayıp aranıza katılmak istedim....sym nim kalitesini zaten biliyordum...daha önce uzun yıllar MZ 251 ve Honda CDI kullandım.Yaz başlangıcında aldığım 0 km mondial marka motosiklet yakıt ve cıkradığı sık arızalar konusunda beni acaip şaşırttı...elimden güç bela cıkarabildim.1 aydırda forumlardan,internet sayfalarından,motosiklet bayilerinden,vs bircok kanaldan uygun fiyatlı,kaliteli,yakıtta tasarruflu,kolay arıza yapmayacak bir motor arayışına girdim.önceliğim honda cbf ve yamaha ybr idi,fiyatlarının uçuk olması beni 2. ellerine yönlendirdi.fakat gel görki 2 el piyasasınında sıfırından pek farkı yok,adam 50.000 km yapmış motorun ömrünü neredeyse sınıra getirmiş 2.500-3.000 tl istiyorlar...bende mecbvren,kalite olarak honda ve yamahaya yakın fiyat olarak bunların 2. el fiyatlarına alınacak türden marka motorlara yöneldim...sym,kymco yada keeway olacaktı alacagım motor...aralarında yaptığım sınıflandırmada sym ağır bastı tam 0 km bayiden alacakken ve uzun araştırmalar sonucunda 2011 model 2000 km de sym xs 125k sını borcundan dolay satışa cıkarmış birine ulaşabildim.bayi fiyatı 2850 tl olan(plaka-ruhsat hariç),plaka ve ruhsatlı halde 2300 tl ye pazarlık yaptık ve motoru aldım....2000 km ye karşılık aşagı yukarı 1000 tl cebimde kaldı.motosiklete extra masraflarda yapılmış zenon far,sinyaller,orjinal ybr ayna,bagaj çanta,ufak tefek makyajlar vs vs....ben bu alışverişten çok karlı çıktığımı sanıyorum,yinede sizlerin değerlendirmelerinizi bekliyorum...

  3. #183
    slyman_b - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Boxer 150
    Alıntı erimozel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer maşallah diyeceğinize söz verirseniz motosikletimin uzun yol performansindan bahsedebilirim
    e hani bekliyoruz senin incelemeyi :(

  4. #184
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı Ahmet N. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaslar,uzun süredir forumu takip ediyordum...ve dayanamayıp aranıza katılmak istedim....sym nim kalitesini zaten biliyordum...daha önce uzun yıllar MZ 251 ve Honda CDI kullandım.Yaz başlangıcında aldığım 0 km mondial marka motosiklet yakıt ve cıkradığı sık arızalar konusunda beni acaip şaşırttı...elimden güç bela cıkarabildim.1 aydırda forumlardan,internet sayfalarından,motosiklet bayilerinden,vs bircok kanaldan uygun fiyatlı,kaliteli,yakıtta tasarruflu,kolay arıza yapmayacak bir motor arayışına girdim.önceliğim honda cbf ve yamaha ybr idi,fiyatlarının uçuk olması beni 2. ellerine yönlendirdi.fakat gel görki 2 el piyasasınında sıfırından pek farkı yok,adam 50.000 km yapmış motorun ömrünü neredeyse sınıra getirmiş 2.500-3.000 tl istiyorlar...bende mecbvren,kalite olarak honda ve yamahaya yakın fiyat olarak bunların 2. el fiyatlarına alınacak türden marka motorlara yöneldim...sym,kymco yada keeway olacaktı alacagım motor...aralarında yaptığım sınıflandırmada sym ağır bastı tam 0 km bayiden alacakken ve uzun araştırmalar sonucunda 2011 model 2000 km de sym xs 125k sını borcundan dolay satışa cıkarmış birine ulaşabildim.bayi fiyatı 2850 tl olan(plaka-ruhsat hariç),plaka ve ruhsatlı halde 2300 tl ye pazarlık yaptık ve motoru aldım....2000 km ye karşılık aşagı yukarı 1000 tl cebimde kaldı.motosiklete extra masraflarda yapılmış zenon far,sinyaller,orjinal ybr ayna,bagaj çanta,ufak tefek makyajlar vs vs....ben bu alışverişten çok karlı çıktığımı sanıyorum,yinede sizlerin değerlendirmelerinizi bekliyorum...
    bence bedavaya almışsın. bana bi denk gelmiyorki şunun aynısından...

  5. #185

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda

    140 Km/h mümkün değil yapamaz,125 lik sonuçta...

    taner eminmisin yoksa senin motor 250 cc falanmı

  6. #186

    Üyelik
    30 Ocak 2010
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    SYM XS 125 K
    125'lik ne marka motor olursa olsun 140km yapması imkansız, sallamayın 120'ye eyvallah... Altınızda ne motoru olduğunu unutmatın, 125lik commutere racing muamelesi yaparsanız belki bu forumda son yazınız olacaktır... Commuter commuterdir;)

    Arkadaş avcı olsa da diğer maceralarını da dinlesek

    90-100'le giderken kaç metrede durdurabiliyorsunuz bir deneyin... Durabileceğiniz hız en son hızınız olsun...


    SVG...

    ---------- Post added at 01:24 ---------- Previous post was at 01:20 ----------

    Alıntı Ahmet N. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaslar,uzun süredir forumu takip ediyordum...ve dayanamayıp aranıza katılmak istedim....sym nim kalitesini zaten biliyordum...daha önce uzun yıllar MZ 251 ve Honda CDI kullandım.Yaz başlangıcında aldığım 0 km mondial marka motosiklet yakıt ve cıkradığı sık arızalar konusunda beni acaip şaşırttı...elimden güç bela cıkarabildim.1 aydırda forumlardan,internet sayfalarından,motosiklet bayilerinden,vs bircok kanaldan uygun fiyatlı,kaliteli,yakıtta tasarruflu,kolay arıza yapmayacak bir motor arayışına girdim.önceliğim honda cbf ve yamaha ybr idi,fiyatlarının uçuk olması beni 2. ellerine yönlendirdi.fakat gel görki 2 el piyasasınında sıfırından pek farkı yok,adam 50.000 km yapmış motorun ömrünü neredeyse sınıra getirmiş 2.500-3.000 tl istiyorlar...bende mecbvren,kalite olarak honda ve yamahaya yakın fiyat olarak bunların 2. el fiyatlarına alınacak türden marka motorlara yöneldim...sym,kymco yada keeway olacaktı alacagım motor...aralarında yaptığım sınıflandırmada sym ağır bastı tam 0 km bayiden alacakken ve uzun araştırmalar sonucunda 2011 model 2000 km de sym xs 125k sını borcundan dolay satışa cıkarmış birine ulaşabildim.bayi fiyatı 2850 tl olan(plaka-ruhsat hariç),plaka ve ruhsatlı halde 2300 tl ye pazarlık yaptık ve motoru aldım....2000 km ye karşılık aşagı yukarı 1000 tl cebimde kaldı.motosiklete extra masraflarda yapılmış zenon far,sinyaller,orjinal ybr ayna,bagaj çanta,ufak tefek makyajlar vs vs....ben bu alışverişten çok karlı çıktığımı sanıyorum,yinede sizlerin değerlendirmelerinizi bekliyorum...
    Hayırlı olsun, güle güle kullanın... Çok iyi fiyattan almışsınız... Mecbur kalmasa o fiyata imkansız...

  7. #187

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    teşekkür ederim arkadaşlar.
    ufak bi miktar kapora bıraktımıştım,pazartesi yada salı parasını hazırlayıp motoru alıyorum...motorunu satıp ybr 125 arayan bi arkadaşı makinayı göstermeye götürdüm.(ahmet abi ne olur sen vazgeç bu makinayı ben alayım;yada sen bana 2500 e sat diye yalvardı akşama kadar ...) 125 cc motor gerçekten düşünmüyordum ama yakıt ekonomisinin üst düzeyde olması beni 125 liklere ikna ettti,hız benim için o kadarda önemli değil,iş-ev arası trafikte kullanacağım,hafta sonları kırsal alanlara temiz havaya kaçarım,doğa turları yapmayı ve balık tutmayıda çok severim...sym xs 125 gerçekten kasa olarak ybr den daha kaslı oturuş pozisyonu olarak bana daha rahat geldi,cbf 150 rahatlığında 2 kişide zorlanmadan gezilebilir...fakat eksoz sesi bana çok tiz geldi eski mz 251 etz mi hatırlattı,daha tok ses veren bir eksoz takılabilir...arıza yapmasın,yedek parça sıkıntısı olmasın,az yakıt yaksın öncelikli kriterlerimdi markada sym olunca gözü kapalı aldım motoru...

  8. #188
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı Ahmet N. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim arkadaşlar.
    ufak bi miktar kapora bıraktımıştım,pazartesi yada salı parasını hazırlayıp motoru alıyorum...motorunu satıp ybr 125 arayan bi arkadaşı makinayı göstermeye götürdüm.(ahmet abi ne olur sen vazgeç bu makinayı ben alayım;yada sen bana 2500 e sat diye yalvardı akşama kadar ...) 125 cc motor gerçekten düşünmüyordum ama yakıt ekonomisinin üst düzeyde olması beni 125 liklere ikna ettti,hız benim için o kadarda önemli değil,iş-ev arası trafikte kullanacağım,hafta sonları kırsal alanlara temiz havaya kaçarım,doğa turları yapmayı ve balık tutmayıda çok severim...sym xs 125 gerçekten kasa olarak ybr den daha kaslı oturuş pozisyonu olarak bana daha rahat geldi,cbf 150 rahatlığında 2 kişide zorlanmadan gezilebilir...fakat eksoz sesi bana çok tiz geldi eski mz 251 etz mi hatırlattı,daha tok ses veren bir eksoz takılabilir...arıza yapmasın,yedek parça sıkıntısı olmasın,az yakıt yaksın öncelikli kriterlerimdi markada sym olunca gözü kapalı aldım motoru...
    Çok doğru bir tercih yapmışsınız güle güle kullanın.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  9. #189

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    sağolasın...sizin sym nasıl,sizi üzmemiştir inş...satın alalı baya oldu sanırım,arıza yapıyormu,km de ne yakıyor,eksoz sesi sizi tatmin ediyormu,2 kişi uzun yola çekişi nasıl....genelde ben artcıyla gezerim tek sıkılıyorum motor yolculuklarında....

  10. #190

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    s.a arkadaşlar....Bu gün Motosikletimi aldım.Deneme sürüşü için 35-40 km yol yaptım,yarım depo benzin vardı çeyreğe düştü.Gerçekten yakıt ekonomisi üst düzeyde.Fakat motorda vibrasyon var,rahatsız edici derecede olmasada hissedilir düzeyde ve ön kafa düzenekten(gösterge panelinden zırıltı yapıyor)...Debriyajı çok sert,subap ayarıda istiyor,hafiften subaplardan şıkırtı geliyor,hava-karbürator ayarıda gerekli,çalıştırdıktan sonra rolantide çalışırken gaz verdiğimde boğuluyor,...uzun süre koltukta oturunca insanın kıçını acıtıyor,belkide alışmadığımdandır,selesi biraz sert geldi bana,yağınıda en kısa zamanda değiştirmem lazım vites geçişleri zor oluyor.ilk sahibi motor bakımından hiç anlamıyormuş,binmiş gaza basmış gitmiş,motora hiç ayar-bakım yapmamış..2 kişi üzerinde hiç sırıtmıyor uzun yola banamısın demiyor 2. kişiyle.çekişide baya güçlü.fabrika çıkışlı lastikler gerçekten çok kötüymüş,yol tutuşu hiç yok,fren yaptığımda güven vermiyor,sağa sola kaçacakmış gibi hareketler yapıyor,sürüş konforu o lastiklerle çok zayıf.en kısa zamanda kaliteli bir çift lastik takmam lazım...motor sesi ve egzos sesi tatmin edici düzeyde,üzerindeyken ybr sesi gibi geliyor kulağa gerşekten çok hoş ...bu saydığım olumsuzluklar giderildikten sonra uzun süre arıza,ayar gerektirmeden yakıt-yağ gereksinimi hariç binilecek-gezilecek motor...akşam debriyaj-fren-zincir ayarı falan yaptım tekrar bindim daha bi kullanımı değişti...resimlerini bi ara paylaşırım,bu sym ye hiç benzemiyor diyebilirsiniz,orjinal far tasının yerinde farklı bir zenon far takımı var,motora acayip karakter ve spor görüntü veriyor,bi görseniz sizde aynısından taktırmak isteyebilirsiniz...

  11. #191

    Üyelik
    16 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    SYM XS 125 K
    Alıntı Ahmet N. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s.a arkadaşlar....Bu gün Motosikletimi aldım.Deneme sürüşü için 35-40 km yol yaptım,yarım depo benzin vardı çeyreğe düştü.Gerçekten yakıt ekonomisi üst düzeyde.Fakat motorda vibrasyon var,rahatsız edici derecede olmasada hissedilir düzeyde ve ön kafa düzenekten(gösterge panelinden zırıltı yapıyor)...Debriyajı çok sert,subap ayarıda istiyor,hafiften subaplardan şıkırtı geliyor,hava-karbürator ayarıda gerekli,çalıştırdıktan sonra rolantide çalışırken gaz verdiğimde boğuluyor,...uzun süre koltukta oturunca insanın kıçını acıtıyor,belkide alışmadığımdandır,selesi biraz sert geldi bana,yağınıda en kısa zamanda değiştirmem lazım vites geçişleri zor oluyor.ilk sahibi motor bakımından hiç anlamıyormuş,binmiş gaza basmış gitmiş,motora hiç ayar-bakım yapmamış..2 kişi üzerinde hiç sırıtmıyor uzun yola banamısın demiyor 2. kişiyle.çekişide baya güçlü.fabrika çıkışlı lastikler gerçekten çok kötüymüş,yol tutuşu hiç yok,fren yaptığımda güven vermiyor,sağa sola kaçacakmış gibi hareketler yapıyor,sürüş konforu o lastiklerle çok zayıf.en kısa zamanda kaliteli bir çift lastik takmam lazım...motor sesi ve egzos sesi tatmin edici düzeyde,üzerindeyken ybr sesi gibi geliyor kulağa gerşekten çok hoş ...bu saydığım olumsuzluklar giderildikten sonra uzun süre arıza,ayar gerektirmeden yakıt-yağ gereksinimi hariç binilecek-gezilecek motor...akşam debriyaj-fren-zincir ayarı falan yaptım tekrar bindim daha bi kullanımı değişti...resimlerini bi ara paylaşırım,bu sym ye hiç benzemiyor diyebilirsiniz,orjinal far tasının yerinde farklı bir zenon far takımı var,motora acayip karakter ve spor görüntü veriyor,bi görseniz sizde aynısından taktırmak isteyebilirsiniz...
    A.S.
    Ben de taze bir kullanıcı olarak 100 kilometreyi geçtim sıfır aldım . Süspansiyon biraz sert geldi yeni olduğundan olabilir.ben 110 kilo 1.84 cm olarak 1.vitesi pek kullanmaya gerek kalmıyo çekiş olarak iyi .rodajda olduğundan daha çok alt devirlerde geziyorum.4-5000 devir i geçmiyorum genel olarak.Daha vidaları gevşemediğinden olabilir herhangi bir zırıltı yok.Lastikler hakkaten güven vermiyor ama onlardada rodaj olduğunu biliyorum, sonuçta fabrika çıkışlı lastikler genel olarak iyi değil.İlgi çekiciliği var .Görenler küçük yorumunu pek yapmıyor.Korna benim için önemliydi gayet yeterli otomobilleri ikaz edince tepki veriyorlar Vites geçişlerinde bir sorun yaşamasım sadece benim acemiliğimden olabilir boş u zor buluyorum , Yakıt olarak 25 tl lik aldım ilk günü depo göstergesi hareket etmedi, ikinci günü itmek zorunde kalmamak için (sağlamcıyımdır ) 25 tl lik daha aldım depo yarıyı gösterdi.(gösterge doğru değil)Genel performansı bana göre 125 cc için çok iyi. Aklıma gelenler şimdilik bunlar.
    Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:

  12. #192

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Alıntı KAARİA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    A.S.
    Ben de taze bir kullanıcı olarak 100 kilometreyi geçtim sıfır aldım . Süspansiyon biraz sert geldi yeni olduğundan olabilir.ben 110 kilo 1.84 cm olarak 1.vitesi pek kullanmaya gerek kalmıyo çekiş olarak iyi .rodajda olduğundan daha çok alt devirlerde geziyorum.4-5000 devir i geçmiyorum genel olarak.Daha vidaları gevşemediğinden olabilir herhangi bir zırıltı yok.Lastikler hakkaten güven vermiyor ama onlardada rodaj olduğunu biliyorum, sonuçta fabrika çıkışlı lastikler genel olarak iyi değil.İlgi çekiciliği var .Görenler küçük yorumunu pek yapmıyor.Korna benim için önemliydi gayet yeterli otomobilleri ikaz edince tepki veriyorlar Vites geçişlerinde bir sorun yaşamasım sadece benim acemiliğimden olabilir boş u zor buluyorum , Yakıt olarak 25 tl lik aldım ilk günü depo göstergesi hareket etmedi, ikinci günü itmek zorunde kalmamak için (sağlamcıyımdır ) 25 tl lik daha aldım depo yarıyı gösterdi.(gösterge doğru değil)Genel performansı bana göre 125 cc için çok iyi. Aklıma gelenler şimdilik bunlar.

    .....Yakıt göstergesi kontrolünü yanlış yapmışım,,yarım depo benzin vardı,dün akşam çeyreğe değil(yarım-çeyrek arasına düşmüş) sabahleyin farkettim...öğlene kadar 15 km daha yol yaptım yerinde oynamadı bile yakıt çubuğu...yani 50 km aşağı yukarı arazi koşullarında 1.75 lt yaktırmışım...

  13. #193
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Gezi bölümünde bu motorla yaptığım gezileri paylaşıyorum, "Mini mini bir gezi" başlığının altında bulabilirsiniz, dün ayvalık-cunda gezisi yaptım.Birazdan onun resimlerini de paylaşacağım.Motosikletle ilgili ilk sorunumu ( sorun denemez aslında yapılması gerekiyordu ) dün yaşadım. Süpab ayarı bozuk olduğu için ışıklarda vs. durduğumda stop ediyordu. Ayvalık sanayi de çok iyi muhabbeti olan, işini bilen fakat beni iki dakikalık iş için 3 saat boyunca dükkanında sıra bekleten bir usta ile tanıştım. O yaptı sağolsun 20 tl sıkışmış motorun sübaplarına. Öğrenci halimle ben istanbula geri dönüş param kalsın diye düşünürken bu iyice bi koydu bütçeye...

    Lastik konusuna gelince, motosikletinin orjinal lastikleri takılı olan arkadaşlara sesleniyorum, o lastiklerle kullanmak çılgınlıktır, o lastikleri mutlaka değiştirmelisiniz. Metzeller, michelin yada onlara bütçe ayıramam diyorsanız ırc taktırın. Sizin yer küre ile bağlantınızı sağlayan o lastiklerin üzerindeki birer kredi kartı büyüklüğündeki yüzeylerdir bilmem anlatabildim mi?

    Yakıt ekonomisi konusunda ise şunu söyleyebilirim, 70-80 km/h civarı giderseniz çok az yakıyor, ama 100 km/h ın üstünde sürekli gittiğiniz takdirde her motosikler gibi yakıt tüketimi biraz artar. Ben istanbuldan altınoluğa (400km) bir depo benzin ile geldim. Yani çok yaktı, çünkü gaz kolu hep sonuna kadar açıktı. Bu, benzini bol kullanmış halidir.

    Altınoluk yolu çok uzun sürdüğünden fotoğraf çekemedim, biraz yorucuydu dolayısıyla bir an önce bitsinsin diye bastım geldim. Uzun yola çıkacaksanız gün doğarken çıkın, rüzgar olmuyor böylece çok rahat gelebiliyorsunuz. Dün ayvalık gezisi dönüşünde Burhaniye civarı inanılmaz rüzgar vardı motoru yolda zor tuttum. Bu tecrübeler beni atalarımızın yıllar önce söylediği bir söze götürdü--> Erken kalkan, yol alır.

    Tekeriniz düz bassın.

    Bu arada 4450 km deyim.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  14. #194

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Alıntı erimozel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gezi bölümünde bu motorla yaptığım gezileri paylaşıyorum, "Mini mini bir gezi" başlığının altında bulabilirsiniz, dün ayvalık-cunda gezisi yaptım.Birazdan onun resimlerini de paylaşacağım.Motosikletle ilgili ilk sorunumu ( sorun denemez aslında yapılması gerekiyordu ) dün yaşadım. Süpab ayarı bozuk olduğu için ışıklarda vs. durduğumda stop ediyordu. Ayvalık sanayi de çok iyi muhabbeti olan, işini bilen fakat beni iki dakikalık iş için 3 saat boyunca dükkanında sıra bekleten bir usta ile tanıştım. O yaptı sağolsun 20 tl sıkışmış motorun sübaplarına. Öğrenci halimle ben istanbula geri dönüş param kalsın diye düşünürken bu iyice bi koydu bütçeye...

    Lastik konusuna gelince, motosikletinin orjinal lastikleri takılı olan arkadaşlara sesleniyorum, o lastiklerle kullanmak çılgınlıktır, o lastikleri mutlaka değiştirmelisiniz. Metzeller, michelin yada onlara bütçe ayıramam diyorsanız ırc taktırın. Sizin yer küre ile bağlantınızı sağlayan o lastiklerin üzerindeki birer kredi kartı büyüklüğündeki yüzeylerdir bilmem anlatabildim mi?

    Yakıt ekonomisi konusunda ise şunu söyleyebilirim, 70-80 km/h civarı giderseniz çok az yakıyor, ama 100 km/h ın üstünde sürekli gittiğiniz takdirde her motosikler gibi yakıt tüketimi biraz artar. Ben istanbuldan altınoluğa (400km) bir depo benzin ile geldim. Yani çok yaktı, çünkü gaz kolu hep sonuna kadar açıktı. Bu, benzini bol kullanmış halidir.

    Altınoluk yolu çok uzun sürdüğünden fotoğraf çekemedim, biraz yorucuydu dolayısıyla bir an önce bitsinsin diye bastım geldim. Uzun yola çıkacaksanız gün doğarken çıkın, rüzgar olmuyor böylece çok rahat gelebiliyorsunuz. Dün ayvalık gezisi dönüşünde Burhaniye civarı inanılmaz rüzgar vardı motoru yolda zor tuttum. Bu tecrübeler beni atalarımızın yıllar önce söylediği bir söze götürdü--> Erken kalkan, yol alır.

    Tekeriniz düz bassın.

    Bu arada 4450 km deyim.
    aman dikkatli sür kardeşim,trafikte 4 aç gözünü kulağını,temkini her an elden bırakma uzun yola giderken...
    benim motorda subap ve hava ayarı istiyor,ilk çalıştırdığımda gaz yemiyor,bazen yolda vites değişirken gaz veriyorum stopluyor,birde 1 den 2 ye geçerken bazen takılıyor çıkmıyor 2 ye tekarar 1 e düşüyorum sonra 2 ye 2. denemede atıyor vites boyle bi sorunla karşılaitınızmı siz,yoksa benim motorun vites dişlilerinde bi sorunmu var...birde boyum 1,83 motor baya kayboluyor altımda,yeni motorların ön ve arka ayaklıklarını geriye çekmişler dizleri kırarak uzun yolda zahmet veriyor,bende koruma demiri taktım uzun yolda atıyorum ayakları üzerine öyle dinlendiriyorum....

  15. #195
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı Ahmet N. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aman dikkatli sür kardeşim,trafikte 4 aç gözünü kulağını,temkini her an elden bırakma uzun yola giderken...
    benim motorda subap ve hava ayarı istiyor,ilk çalıştırdığımda gaz yemiyor,bazen yolda vites değişirken gaz veriyorum stopluyor,birde 1 den 2 ye geçerken bazen takılıyor çıkmıyor 2 ye tekarar 1 e düşüyorum sonra 2 ye 2. denemede atıyor vites boyle bi sorunla karşılaitınızmı siz,yoksa benim motorun vites dişlilerinde bi sorunmu var...birde boyum 1,83 motor baya kayboluyor altımda,yeni motorların ön ve arka ayaklıklarını geriye çekmişler dizleri kırarak uzun yolda zahmet veriyor,bende koruma demiri taktım uzun yolda atıyorum ayakları üzerine öyle dinlendiriyorum....
    Benimde boyum 1.83 aynı sıkıntı bende de var, bacaklarda biraz uyuşma oluyor ama geriye doğru oturursan rahat ediyorsun, ayakları lütfen vitesin ve arka frenin üzerinden çekmeyin, her an ihtiyacınız olabilir. Vites geçişleri arada takılabiliyor, düşük hızlarda debriyajı biraz bırakarak istediğiniz vitese takabilirsiniz, yüksek hızlarda zaten yapmıyor böyle birşey.Birkaç kez deneyin kendine gelecektir sanırım kronik bir problem ama sorun çıkarmıyor çok. Aldığınız motor kaç km de bilmiyorum ama eğer 4000'in altındaysa bu motorun eski sahibi tarafından sıkıştırılmış olduğunu gösterir. Genelde 4000 ve üzeri kmlerde istiyor sübap ayarını.(Yani stop etmeler falan başlıyor) Motor yeni çalıştığında ise(soğukken) gaz yememesi normaldir bir süre ani gazdan kaçının, 2-3 dakika ısınınca kendine geliyor sonuçta ne kadar ekmek o kadar köfte, bu paraya bu motor
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  16. #196

    Üyelik
    16 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    SYM XS 125 K
    Merhaba dostlar
    merrak ettigim 80 le giderken devir gostergesi kac bini gostermekte. Malum rodajdayim ve genel olarak 80 km ile gitmeyi dusunuyorum.
    Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:

  17. #197

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Alıntı erimozel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde boyum 1.83 aynı sıkıntı bende de var, bacaklarda biraz uyuşma oluyor ama geriye doğru oturursan rahat ediyorsun, ayakları lütfen vitesin ve arka frenin üzerinden çekmeyin, her an ihtiyacınız olabilir. Vites geçişleri arada takılabiliyor, düşük hızlarda debriyajı biraz bırakarak istediğiniz vitese takabilirsiniz, yüksek hızlarda zaten yapmıyor böyle birşey.Birkaç kez deneyin kendine gelecektir sanırım kronik bir problem ama sorun çıkarmıyor çok. Aldığınız motor kaç km de bilmiyorum ama eğer 4000'in altındaysa bu motorun eski sahibi tarafından sıkıştırılmış olduğunu gösterir. Genelde 4000 ve üzeri kmlerde istiyor sübap ayarını.(Yani stop etmeler falan başlıyor) Motor yeni çalıştığında ise(soğukken) gaz yememesi normaldir bir süre ani gazdan kaçının, 2-3 dakika ısınınca kendine geliyor sonuçta ne kadar ekmek o kadar köfte, bu paraya bu motor
    Bu gün 60 km yol yaptık arkadaşıda taktım peşime regal raptoruyla...depo fullediğimde km yi sıfırlamıştım...347 km oldu daha çeyreğe düşmek üzere yakıt göstergesi...yakıt tasarrufunda bu kadar performans beklemiyordum,çeyrek depo benzin + yedek depodaki benzin bir 100 km daha yapar galiba,yakıt tüketiminde kendi sınıfında bu motorun karşısına rakip çıkabileceğini zannetmiyorum...düz,uzun dik yokuşları 4. viteste 80 km hızla tırmanıyor canavar gibi çekiş var,düz yolda öne doğru uzandım bi ara 120 yi hiç zorlanmadan gördü fakat rüzgar arkadan esiyordu.ama üzerindeki lastiklerle kuğu dansı yapıyor resmen motor yolda,tutunma hiç yok sanki havada uçuyor resmen.aman allahım bi sağa bi sola gidip geliyor,hele yüksek hızlarda o lastiklerle frenleyince eşşek gibi inat ediyor durmamak için ,buda çok büyük risk ve tehlike,acil değiştirmem lazım lastikleri,önerebileceğiniz bi marka varsa değerlendirebilirim...bide arka lastiği biraz yanakları geniş istiyorum,yakıtı biraz arttıracak fakat yol tutuşunu arttırması daha iyidir bence...motor gayet iyi,eksikler giderildikten sonra...bana göre tek kusuru selesi kıçımı fazla yoruyor :D bide vibrasyon var...

  18. #198
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı KAARİA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba dostlar
    merrak ettigim 80 le giderken devir gostergesi kac bini gostermekte. Malum rodajdayim ve genel olarak 80 km ile gitmeyi dusunuyorum.
    5000-6000 arası diye hatırlıyorum. Tekrar bakayım bindiğimde o zaman yazayım.

    Bu gün 60 km yol yaptık arkadaşıda taktım peşime regal raptoruyla...depo fullediğimde km yi sıfırlamıştım...347 km oldu daha çeyreğe düşmek üzere yakıt göstergesi...yakıt tasarrufunda bu kadar performans beklemiyordum,çeyrek depo benzin + yedek depodaki benzin bir 100 km daha yapar galiba,yakıt tüketiminde kendi sınıfında bu motorun karşısına rakip çıkabileceğini zannetmiyorum...düz,uzun dik yokuşları 4. viteste 80 km hızla tırmanıyor canavar gibi çekiş var,düz yolda öne doğru uzandım bi ara 120 yi hiç zorlanmadan gördü fakat rüzgar arkadan esiyordu.ama üzerindeki lastiklerle kuğu dansı yapıyor resmen motor yolda,tutunma hiç yok sanki havada uçuyor resmen.aman allahım bi sağa bi sola gidip geliyor,hele yüksek hızlarda o lastiklerle frenleyince eşşek gibi inat ediyor durmamak için ,buda çok büyük risk ve tehlike,acil değiştirmem lazım lastikleri,önerebileceğiniz bi marka varsa değerlendirebilirim...bide arka lastiği biraz yanakları geniş istiyorum,yakıtı biraz arttıracak fakat yol tutuşunu arttırması daha iyidir bence...motor gayet iyi,eksikler giderildikten sonra...bana göre tek kusuru selesi kıçımı fazla yoruyor :D bide vibrasyon var...
    Herkese anlatmayın nazar değer Yola tutunma işi için özellikle ıslak zeminde de çok iyi iş yapan beni kullandığım lastiklerdir. Michelin pilot sporty çok iyi lastiktir. İstanbulda bostancı buz motorda taktırdım. Aynı zamanda tubeless yaptırdım ön arka. Hepsi 220 tl tutmuştu kredi kartına taksitle yaptırınca. Nakitte 190-200 tl civarına inerler. İkinci alternatif olarak Hasanpaşa MotoTAL da var. Önemli ölçüde arttıracaktır yol tutuşunu ama lastikleri ince olduğu için çok fazla tutunan bir makina değil işin doğrusu. Özellikle rüzgarlı havalarda bu sıkıntıyı çok yaşıyorum ama birçok artısı var motorun dolayısıyla telafi ediyor bu kusurunu
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  19. #199

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Alıntı erimozel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5000-6000 arası diye hatırlıyorum. Tekrar bakayım bindiğimde o zaman yazayım.



    Herkese anlatmayın nazar değer Yola tutunma işi için özellikle ıslak zeminde de çok iyi iş yapan beni kullandığım lastiklerdir. Michelin pilot sporty çok iyi lastiktir. İstanbulda bostancı buz motorda taktırdım. Aynı zamanda tubeless yaptırdım ön arka. Hepsi 220 tl tutmuştu kredi kartına taksitle yaptırınca. Nakitte 190-200 tl civarına inerler. İkinci alternatif olarak Hasanpaşa MotoTAL da var. Önemli ölçüde arttıracaktır yol tutuşunu ama lastikleri ince olduğu için çok fazla tutunan bir makina değil işin doğrusu. Özellikle rüzgarlı havalarda bu sıkıntıyı çok yaşıyorum ama birçok artısı var motorun dolayısıyla telafi ediyor bu kusurunu
    bu gün motosiklet bayisine gittim pirelli ve irc ye baktım beğenmedim, biraz sert geldi malzemesi,pirelli arka ön lastiğe 180 tl civarı tutar dedi,irc çifti 150tl.ben michelin istiyorum,arka lastikte 100-90 olsun deyince 90-90 var elimizde dediler bende taktırmadım şimdilik,ama erimozel sana katılıyorum motorcu arkadaşlarımın hepsi michelin taktır diyorlar....
    Şu an yakıt göstergesi hala çeyrek depoda 420 km oldu km saati..tam depo 500 km yi bulacak gibi gözüküyor..birde genelde şehir içi ve şehir dışı kırsal zor arazi şartlarında kullanıyorum,bayır çayır viraj rampa offroad yapıyoruz resmen.,otoyolda falan kullansam 550 km yi geçecek gibi gözüküyor.

  20. #200

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Arkadaslar sizinkileri bilmiyorum ama benim sym tam dolu depo ile 550 km civarı yol yapıyor....test ettim onayladım..


10. sayfa BirinciBirinci ... 89101112 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler