Hayırlı olsun.
Hayırlı olsun.
Teşekkürler @tommygun hocam, Bodrum’a geldiginizde beklerim 🙏🏻
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------
@yec teşekkürler, tabi ki yazarım, şimdilik şunu söyleyebilirim ilk izlenim olarak biz hep mt07 torklu bilirdik ama 696 nın kalkışı ve ivmelenme hissiyatı mt den daha güzel. Biraz kullanayım yazarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------
Buarada mono kapak aramaya başladım elinde ihtiyaç fazlası olan varsa almak isterim.
Tekrar merhaba arkadaşlar, sayın @yec arkadaşımın önerisine istinaden mt07 den 696’ya geçtikten sonra küçük bir kullanıcı deneyimi paylaşmak istedim.
Öncelikle mt07 değiştirmek konusunda çok kararsızdım çünkü hiçbir derdi sıkıntısı yoktu, hani deriz ya gideni biliyorum da gelecek olanı bilmiyorum ne dertler açacak başıma diye.. 07 klasik Japon parçası ucuz ve bol, Tofaş gibi.. makineyi kırsan tekrar toplamak çok dert değil çok fazla üzmeden tekrar ayağa kaldırılabilir. Biraz kara düzen ( ben kara düzeni severim) az teknolojik, ABS’si nuh nebiden kalma kafasına göre takılır, gittiği gibi durmaz ama sürmesi keyiflidir.. rüzgara dayanabilirsen uzun yolda yapılır.
Ducati monster gençlik yıllarımın hayali, ozaman alamamıştım sonra seneler geçti, makina yaşlandı, her yaşlanan makina gibi fiyatı düştü, yaşından ve kilometresinde almaya korkan insanlardan dolayı, benim pek yaş, km takıntım olmadigindan(başka kriterlerim var, sahip, bakım, kozmetik gibi) eski hayalimi gerçekleştireyim diye monster 696 bakmaya başladım, birkaç tane gördükten sonra bir tanesini beğendim ve eski sahibi ile anlaştık. Satışını yaptığımız gün bakıma soktuk makinayı desmo’ su yapıldıktan sonra ayrıca gördüğüm ne varsa onlarda yapıldı (birtek oksijen sensörü arızası vardı o da bugün halledildi.
Şimdi gelelim iki makina arasındaki farklara.
İki makina tamam ama tamamen birbirinden farklı hiçbir benzerlikleri yok, mt de daha dik otururken 696’da hafif öne eyik(yadırgamadım aksine çok hoşuma gitti) peglerin yerini mt de sevmezdim, 696 da yerini sevdim, gidon turu mt de daha geniş 696 da dar sürüş esnasında 696 nın gidonunu tercih ederim. Mt de depo dar uzun, 696 da daha kısa daha tombul, her ikisinde de önünüz açık ama 696 da kendinizi daha yola yakın hissediyorsunuz.
Buraya kadar ergonomi, görsellik, karizma = Monster
Gelelim mt 07 sürüş kısmına;
İşin aslı mt den frenleri haricince pek şikayetim yoktu, hızlanması gayet iyiydi ama gittiği gibi durmuyordu, zamanla motoru tanıyorsunuz ve nerede ne yaptığını ve yapamadığını bildiğinizden ona göre sürmeye başlıyorsunuz alisiyorsunuz olsa gerek ki buyuzden pek şikayetim olmadı, sakin sürüşte yaptım, her hafta sonu deli gibi viraj da yaptım, tabi bu noktada on ve arka yay setini değiştirmiş olmamın büyük katkısı var, önceden de viraj yapıyordu ama yaylardan sonra daha güvenli hale gelmişti. Velhasıl mutlu idik.. nerede mutsuzduk peki? Beni en çok rahatsız eden gözüme çok plastik plastik gelmesiydi, malzeme kalitesinin düşük olmasıydı. Karşıdan bakınca çok basit görünüyordu makina, henüz 6-7 yaşında olmasına ve nerdeyse hemen hergun günde enazz bir saat bakım temizlik yapmama rağmen verdiğim emeği göstermiyordu. Yanı sonuç olarak herseyden biraz biraz di mt07 de.
Ducati ile henüz bir hafta geçti, kozmetik ergonomi kısımlarını yukarıda anlattım gelelim sürüşe.. mermi gibi hızlanma hissiyatı var, vitesleri atarken ne ara redline geldik diyorsun, sesi müthiş! Gaz açtıkça gelen ivmelenme, ses ve hava soğutmalı motor sürenlerin bildiği o kokudan kendimi iki zamanlı sürüyormuşum gibi hissetim, viraja hiç bukadar kolay yatmamıştım mt07 de(virajda mt nin gidonu çok hafif, 696 nın daha ağır, kontra verirken bu ağırlık hissiyatı güven veriyor) Amortisörlere, frenlere diyebilecek lafım yok. Mt07 de hyperpro yay taktığım halde 696 nın amortisör lerinin yanında esamesi okunmaz, mt07 de ABS oldugu halde duramazken 696 da ABS olmadığı halde zınk diye durabilmek müthiş!
Düşünüyorum da 696 dediğimiz motor ducatinin giriş seviyesi denen en basit motorlarından birde daha yeni nesil genç bir model motor olsa neler olacakmış.
Sonuç olarak verdiğim motordan hem yaş, hem km olarak daha yaşlı bir motor aldım evet ama iyki de öyle yapmışım keşke daha önce alsaymışım.
Bu arada asıl söylemek istediğim şeyi unuttum.. mt07 torkulu muydu?? Hadi canım!! 😀
Küçük bir not, MT07'deki Hyperpro'lar muhtemelen 696'nın amortisöründen çok daha iyidir.
Elbette total sürüş kalitesi olarak 696 MT-07'nin bir kaç gömlek üstünde.
Tekrardan hayırlı olsun, keyifli sürüşler.
Bükülen şasi, çok kötü frenler, uygun fiyatlı olması için düşük tutulan parça kalitesi vs vs. Sadece amortisör sistemi kurtarmaz o motoru. İlk geldiği zamanlar çok mantıklıydı 07 düşük fiyatı sebebiyle. Ama aynı motosikleti hiçbir değişiklik yapmadan fiyatını yükseltince mantığı kalmadı. Al sat harici kesinlikle kullanılacak motor değil 07.
Kötü komponentlere sahip olsa da ben MT-07'ye kötü bir motor gözüyle bakmıyorum. Kolay hızlanıyor diye bizde olur olmadık streslere maruz bırakıldı.
Yamaha ayrıca fiyat mı yükseltti ona bir şey diyemem. Şu an Japonların dev gibi bir fiyat dezavantajı var zaten vergiden ötürü. Ama bizim milletin umrunda değil gibi, 350bin TL vermeye hazır yana yakıla R7 arayan insanlar var. :D
Amortisör aslında hatırı sayılır bir katkı yapar ama dediğin gibi şase yapısı ve frenle desteklenmeyince de ortada kalıyor. Monster'ı daha iyi yapan da genel yapısıdır yoksa Monster'ın amortisörleri de pek iç açıcı değil aslında.
ben ön ve arka yayları hyperpro ile değiştirmiştim evet mt07'dedeğişim çok olumlu yöndeydi, bence mt07 kullananların yapması gereken bir yükseltme. Ama 696'nın amortisörleri hyperpro'lu mt07 den emin olun daha iyi.. mt07 orijinal yayları ile hidrolikleri yenilendikten sonra 3kez yaylanıp yerine otururdu, yayları hyper ile değiştirdikten sonra 1kez yaylanıp oturuyordu ki en iyi hali buydu, hatta bu güncellemeyi yaptıktan sonra ayarlı üst kapak almıştım motoface Eyüp Bey'in tavsiyesi ile, hafta sonu sürüşüne giderken yayları biraz daha sıkıp öyle kullanıyordum. 696 ise bakımları, hidrolikleri değiştikten sonra amortisörü aşağı basıp bıraktığınızda hiç yaylanmıyor direkt geri gelip yerine oturuyor.
iyi dilekleriniz için teşekkürler hocam
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------
çok doğru tespitler
Süspansiyon kalitesi bir yana, süspansiyonun bağlandığı yer olan şase de önemli. Motosiklet bir bütün. Komponent kalitesini arttırıp araba fiyatına motosiklet satmayı Yamaha ve Honda da bilir ama yapmıyorlarsa bir sebebi olmalı.
Tam olarak hasmet'in soylediğini söylemek istiyorum. Monster'ın üstünde gelen amortisör MT07'ye taktığın amortisörden, safi komponent kalitesi olarak muhtemelen çok üstün. Monster'da 821'de dahi çok basit amortisör geliyor. Ama motosikletin genel karakteri gayet kaliteli olduğu için bir ciddi limitte sürülmediği müddetçe problem yok - ki o limit de MT07'nin kaldırabileceği "abuse"dan ciddi yukarıda. Yani her halukarda elbette stock 696 daha keyifli ve kapasiteli bir sürüş sunacaktır.
Merhaba arkadaşlar, 696 için mono kapak arıyorum bilginiz olsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)