Teknik bilgiler Motosiklet Dünyası dergisinin aralık 2005/8 sayısından alınmıştır...
Hyosung Gv 650 Kullanım Kılavuzu
Teknik bilgiler Motosiklet Dünyası dergisinin aralık 2005/8 sayısından alınmıştır...
Hyosung Gv 650 Kullanım Kılavuzu
´Gerçekci ol imkansızı iste´ CHE
http://www.hyosungmotors.com.au/gv650.html
yukarıdaki linkten hyosung un mevcut modelleri hakkında bilgi almak mümkün site ingilizce her modeli hakkında detaylı resimler ve bilgiler var GV 650 647 cc v2 motor ön arka disk fren sıvı soğutma 72.1 beygir ordan çıkan sonuçlar bunlar. Görünümü mükemmel hatlar çok agresif ve sert chooper sınıfında görmeye alıştığımız yuvarlak hatlar yok alışılmışın dışında sert bir görüntü daha çok naked la choper arası bir görünüm beygir gücüde azınsanmıyacak kadar iyi
üstteki resime dkkatli bakılırsa ...... sisy bar ve ön camda görülebilir
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
bu da türkçe ayrıca türkiyedeki satılan yerleri ve servis noktalarınıda bulabilirsin
http://www.globalmotor.com.tr/produc...=3&firmaid=102
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
Ben bu markanın modellerini tesadüfen inceleme fırsatı buldum. Ama şunu görüyorum ki, Türkiye de satışa sunulan modellerin hepsi de alıcıya hariaka bir seçenek sunuyor. Özellikle 250 cc modellerinin olması büyük bir açığı kapattığı gibi yeni başlayanlar adına da bir nevi fırsat.
Fiyat meselesine gelince, genellikle "buna bu parayı vereceğime üstüne biraz daha koyar, bilinen bir marka alırım" tezi var. Ancak buna katılmıyorum, çünkü
1) modellerin dizayn olarak "bilinen markalar" dan eksiği yok, fazlası var...
2) kullananlanarın söylediğine göre, kalitesi çok çok iyi..
3) yurtdışında çok ciddi bir imajı var hatta DD geçenlerde bi başka sitede bu ürünlerin Kanada ve Amerika da çok tutulduğunu anlatan bir yazı yazdı...
4) motor hacmine göre max beygir gücü tüm modellerde daha yüksek, örneğin 250 cc 29 HP...
5) bütün yukarıdaki maddelere rağmen fiyatı hala "bilinen markalar" dan ucuzsa bu bir fırsattır, tabii yeni Türkiye distiribütörü bu işi ilan ettiği kadar sıkı tutup, yedek parça ve kaliteli servis ağı hizmeti sağlarsa.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Ayrıntılı motosiklet testlerimiz değişik marka ve modellerle devam ediyor. Bu haftaki konuğumuz Hyosung GV 650 Aquila.
21 Şubat Salı günü, daha önceden sözleşildigi gibi Hyosung GV 650 Aquila Motosikleti teslim almaya Global Motor Bayisi HA-CAR' a gittim.
Çeşitli belgeler imzalandı ve aşağıya otoparka indik. Evet, GV 650 orada masum bir şekilde kendini ispatlamak istercesine bekliyordu. Her an öne atılıp “tutmayın beni, gitmek istiyorum” der gibi bir hali vardı..
Koreli yol arkadaşımı çalıştırıp iğrenç bir İstanbul trafiğinde detay incelemek için ofisime getirdim. Yolda daha önceki cruiser tecrübelerimle pek örtüşmeyen bir motosiklette hissettim kendimi. Gözlerinizi kapatırsanız kesinlikle bir cruiser üzerinde oldugunuza inanamazsınız. 180/55ZR-17 arka lastiği bir çok race ve touring makine ile aynı ölçüye sahip. Motosiklette fabrika çıkışı olarak Bridgestone Battlax geliyor. Ön lastik ise 120/70 ZR-18 ile alışılmışın biraz dışında bir ebat ve yine Bridgestone. Lastikler seri kalkışta, virajda ve ıslakta gayet kararlı.
Şase ve benzin deposu Harley V-ROD dan, far Suzuki Intruderdan esinlenilmiş. Ayrıca egzostda da Yamaha Warrior ve az biraz Honda Shadow bulmak mümkün.
17 litrelik benzin deposunun menzili ~300 km.
Motosikletin 1.700 mm lik aks aralığı oldukça uzun olmasına ragmen virajda ve hatta limit virajlarda bile herhangi bir olumsuzluk veya zorluk çıkartmıyor. Tabiki bunda lastiklerin önemi oldukça fazla. Bilindik standart cruiser lastikleri ile bu şekilde viraja girmek, çıkmak pek mümkün olamıyor. Vites oranları ise oldukça uzun. Zaten bir cruiserdan beklenen bir durum.
Yoldaki hissiyatı ise diğer motosikletlerden oldukça farklı. Sanki bütün gözler üzerinizdeymiş gibi hissediyorsunuz. Değişik bir duygu.
Motosikletin, vitesleri, yeni olmasına rağmen gayet yumuşak ve hiçbir şekilde insanı zorlamıyor. Üzerinde rodaj yağı olduğu için 2-3 kere boşa geçmekte zorlandı fakat, ilk bakımda yağ değiştikten sonra sorun ortadan kalkacaktır. Şehiriçi kullanımında 3. vitese çıkmak pek mümkün değil. 1. ve 2. vitesle İst. trafiğinde çok rahat yolculuk yapılabilir. Ara hızlanmalar 1500-2000 devirlere düşülmedikçe gayet iyi. Top speed olarak rodajda olduğu için çok zorlamadan 188 Km ye kadar çıktım. Fabrika verisi 195 KM. Bir cruiser için oldukça iyi bir değer. Ama bu süratlere çıkabilecek gücü hissediyorsunuz. Tabii ki camsız 130 Km nin üzerinde rüzgar çok rahatsız ediyor. Aksesuar olarak cam almakta fayda var. Kayış aktarmalı dişli sistemi bakım gerektirmez ve de oldukça sessiz. Karbon-fiber özelliğindeki aktarma kayışının 30.000 km den fazla ömrü olduğu söyleniyor.
Motosikletin motor karakteri de alışılmış cruiser karakterinin oldukça ötesinde. Bilindiği üzere cruiser motosikletlerin bir çoğu alçak devirli, düşük beygirli ve yüksek torklu V2 motorlarla donatılmıştır. Cruiser kullanan kişiler genelde yüksek devir gitmeyi sevmezler. Oysa GV 650 Aquila da durum biraz daha farklı. Bilindiği üzere bu motorun üzerindeki motor Suzuki SV 650, Suzuki DL 650 V-Strom ve Hyosung GT 650 Comet motorlarının ehlileştirilmiş hali. Beygiri biraz düşürülüp torka yöneltilmiş versiyon. Bu motor üstten çift eksantrikli, 90 derece V twin, su sogutmalı, 4 supaplı ve 647 cc hacme sahip. Motosikletin karbüratörlü motoru alçak devirde enjektörlü olan hemcinslerinden çok daha fazla tepkili. Her an elinizin altında güç oldugunu ve makinenin lazım oldugunda onu size vermeye hazır şekilde beklediğini bilmek insana güven veriyor. Ayrıca devri yükseldikçe ivme de o oranda artıyor. Twin motorun hırıltısı kulağa hoş geliyor. Motor 9000 devirde 72 HP güç üretirken, 61.6 NM torku da 7500 devirde veriyor. Fakat max tork devrinin çok yüksek olduguna kanmayın, zira çok kararlı bir tork egirisi oldugunu hissetmek pek de zor değil. Arac test esnasında 5.3 litre kurşunsuz benzin tüketti. Rodajda olduğu da düşünülürse makul bir değer.
Gösterge paneli LCD fakat, alışılmışın dışında, rakamlar ışık olarak yanıyor. Oldukça sade olan gösterge panelinde maalesef ki yağ basıncı uyarı ikazı yok. Bence çok büyük bir eksiklik. Oysa LCD panelin içinde, yağ uyarı ikazı var. Ayrıca gözüm devir saati de aradı. Her ne kadar cruiser motorda aranmasa da.
Bilgilendirme ekranında, toplam odometre, benzin ve seyahat için iki adet tripmetre, saat, boş vites göstergesi, sağ, sol sinyal uyarı ikazı, uzun hüzmeli far ikazı, yakıt seviyesi ve likit sogutma ısısı bilgilendirmesi mevcut. Benzin seviyesi 8 kademeden oluşuyor , rezerve düşüldüğünde bütün kademeler sönüyor ve sadece kırmızı uyarı kalıyor. 3 litre benzin kalıyor. En yakın benzinciye götürecek kadar benzin var merak etmeyin. Diğer bir güzel özellik ise, güneş ve gece kullanımına göre LCD göstergenin ışık gücünün 4 kademe ayarlanabilmesi. Eldeki kumandalar standart. Herhangi bir değişiklik yok. 4 lü flaşörlerin kontak kapatıldıktan sonra çalışmaya devam etmemesi eksi puan. Ayrıca kontakta da “off” pozisyonundan sonra “park” pozisyonu yok.
Bilindigi üzere 2005 standardı olarak motosikletlerin farlarının devamlı yanması gerekiyor. Bu motorda motosiklet çalışıyorken far yanıyor fakat motor stop ettiginde far sönüyor. Yani vitese takıp debriyajı bırakıp stop ettirince veya run-off switchden kapatınca far yine sönüyor ve akünün ömrünü uzatmaya yardımcı oluyor.
Aydınlatma halojen far sayesinde ve gayet yeterli.
Stop lambası ise değişen jenerasyona ayak uydurmuş ve 10 adet ledden oluşuyor. Aynalar yuvarlak tarzda seçildiği için arkayı göstermede sorun yaşanmıyor. Bilindiği üzere, motosiklette en sağlıklı ayna yuvarlak aynadır. Çünkü motorun her yatış açısında arkadaki alanı yanıltmadan gösterirler.
GV 650 nin frenleri oldukça başarılı. Zira rakiplerinden ayrılan en önemli özelliği neredeyse hiçbir rakibinde bulunmayan çift pistonlu büyükçe arka disk fren. Önde de yine çift pistonlu iki adet disk mevcut. Dozajlamada herhangi bir sorun veya hissiyatsızlık yaşanmamakla birlikte uzun aks aralığı sebebiyle ağırlık transferi biraz uzun sürdüğünden arka frenin önemi bu tip uzun aks aralıklı motosikletlerde kendini belli ediyor. Cruiser motorlarda arka fren ağırlık transferini hızlandırdığı için oldukça önemli.
Konusu gelmişken, frenlerle ilgili hoşuma gitmeyen bir dizayn detayı ise, arka fren pedalının hidrolik haznesinin hemen pedalın üzerinde, kontak anahtarının altında ve çok açıkta durması dizayn olarak rahatsız edici. Ben bundan pek hoşlanmadım açıkçası.
Süspansiyonların bir özelliği ön süspansiyonun rebound (geri tepki) ve compression (sıkıştıma) ayarlarının olması. Yol ve yük koşuluna göre ayarlama yapılıp daha konforlu ve stabil yol almak mümkün.
Ayrıca ön süspansiyon upside down olması daha iyi bir yol tutuşu sağlamakta. Fakat pis yollarda amortisör keçelerinin ömrünü uzatmak için maşayı temiz tutmakta fayda var.
Arka süspansiyonda da 5 kademe ayar mevcut. Kötü istanbul yollarında rahatsız edecek bir durum yaşatmadı bize.
Oturuş konforu olarak sürücü için bir problem yok fakat artçının pek rahat edeceği söylenemez. Zira arka peglerle sele arası o kadar kısa ki, uzun boylu bir kişi arkada biraz uzun bir yoldan sonra rahatsızlık hissedebilir. Koltuk altı da dahil olmak üzere en ufak bir şey koymak için bir bölüm olmaması eksiklik gibi görülebilir fakat, yana çanta alarak veya sissy bar alarak bu sorun giderilebilir.
Sonuç olarak Hyosung GV 650 tasarımı ve kromaj oranının yüksekliği sayesinde yolda bakışları mıknatıs gibi üzerine çekiyor. Bu motosiklet farklı stili ve etkileyici performansıyla oldukça keyifli bir Sport Cruiser.
Aksesuar olarak,
Koruma demiri
Ön rüzgar camı
Ve arkada oturan için yüklüklü sissy bar.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: 90 derece V-2 silindirli, likit sogutmalı, DOHC, 8 supaplı
Yakıt sistemi: 2 adet MIKUNI BDSR39 Karburator
Çap: 81.5 mm
Strok: 62.0 mm
Max Güç: 72 HP @ 9.000 RPM
Max Tork: 61.6 NM @ 7500 RPM
Silindir hacmi: 647 cc
Çalıştırma: Elektrikli marş
Kavrama sistemi: Islak, çoklu disk.
Aktarma sistemi: Bakımsız karbon fiber kayış
Vites kutusu: 5 ileri vites
Vites oranları: 1. : 2,46
2. : 1,78
3. : 1,38
4. : 1,13
5. : 0,96
Ön çatal açısı: 35 derece
Akü: 12V 12 Ah
Ön lastik: 120/70 ZR 18
Arka lastik: 180/55 ZR 17
Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 300 mm çapında çift disk.
Arka fren: Çift piston kaliperle donatılmış 270 mm çapında tek disk.
Uzunluk: 2,430 mm
Genişlik: 840 mm
Yükseklik: 1,155 mm
Aks aralığı: 1,700 mm
Yerden yükseklik: 160 mm
Sele yüksekliği: 675 mm
Kuru ağırlık: 220 Kg
Yakıt deposu: 17 litre
Fiyat: 12900 YTL
Haftaya başka bir motosiklette görüşmek üzere, saygılar. Bol güneşli, kazasız ve keyifli km. ler dilerim.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
teşekkürler
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
Bilgiler oldukça aydınlatıcı . Teşekkürler
eralpt ve global motor'a bu çalışmalarından dolayı yüksek miktarda gönülden teşekkürü borç bilirim.amin.
Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
Ben, crato’yum.
Güzel bir çalışma. Bende bu motor hakkında bilgi edinmek istiyordum iyi oldu. Teşekkürler.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Harika
hayranlıkla okudum bu yazıyı
\'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'
bende ne zaman bu motorun yorumunu yapacaklar diye bekliyordum
abi motor tam anlamıyla hava basıyor sadece goruntusude değilmiş performans olarakta cok iyimiş
taklit edildiği söylenen harley den cok daha alımlı bence
valla hemen bugun gidip loto oynıcam heheh
[B]RR gençliği[/B]
Çok hoş motor ama yine aynı yorumu yapacağım ne yazık ki... Olması gerekenden pahalı !!!
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Barış ben üstteki resme dikkatle bakınca başka şeyler görüyorum. Sissy bar nerde cam nerde? Dikkatimi oralara veremedim bir türlü.BBRR adlı üyeden alıntı
I'M BACK !!!
Çok güzel ve profesyonel bir test daha....
Teşekkürler eralpt !
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
eralpt abimizin fanatiği olarak şöyle demek düşüyo şahsıma..
ABİM ELLERİNE SAGLIK, BİZLER İÇİN AYIRDIGIN ZAMANDA CABASI EYWALLAH NE DENİRKİ ARTIK...
Geçen sene fuarda bu motoru incelemek istedim fakat büyük bir hayal kırıklığı yaşamıştım.Çünki motor yerine maket getirmişlerdi bu test baya aydınlatıcı oldu teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)