Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 1231151101 ... SonuncuSonuncu

Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    marcos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    Ankara-Mamak
    Motosikleti
    Mondial MCT 250




    Teknik bilgiler Motosiklet Dünyası dergisinin aralık 2005/8 sayısından alınmıştır...

    Hyosung Gv 650 Kullanım Kılavuzu
    ´Gerçekci ol imkansızı iste´ CHE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    azen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2005
    güzelmiş nedir bunun özellikleri ?

  3. #3
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    http://www.hyosungmotors.com.au/gv650.html

    yukarıdaki linkten hyosung un mevcut modelleri hakkında bilgi almak mümkün site ingilizce her modeli hakkında detaylı resimler ve bilgiler var GV 650 647 cc v2 motor ön arka disk fren sıvı soğutma 72.1 beygir ordan çıkan sonuçlar bunlar. Görünümü mükemmel hatlar çok agresif ve sert chooper sınıfında görmeye alıştığımız yuvarlak hatlar yok alışılmışın dışında sert bir görüntü daha çok naked la choper arası bir görünüm beygir gücüde azınsanmıyacak kadar iyi





    üstteki resime dkkatli bakılırsa ...... sisy bar ve ön camda görülebilir
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  4. #4
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    bu da türkçe ayrıca türkiyedeki satılan yerleri ve servis noktalarınıda bulabilirsin
    http://www.globalmotor.com.tr/produc...=3&firmaid=102
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  5. #5
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Ben bu markanın modellerini tesadüfen inceleme fırsatı buldum. Ama şunu görüyorum ki, Türkiye de satışa sunulan modellerin hepsi de alıcıya hariaka bir seçenek sunuyor. Özellikle 250 cc modellerinin olması büyük bir açığı kapattığı gibi yeni başlayanlar adına da bir nevi fırsat.
    Fiyat meselesine gelince, genellikle "buna bu parayı vereceğime üstüne biraz daha koyar, bilinen bir marka alırım" tezi var. Ancak buna katılmıyorum, çünkü
    1) modellerin dizayn olarak "bilinen markalar" dan eksiği yok, fazlası var...
    2) kullananlanarın söylediğine göre, kalitesi çok çok iyi..
    3) yurtdışında çok ciddi bir imajı var hatta DD geçenlerde bi başka sitede bu ürünlerin Kanada ve Amerika da çok tutulduğunu anlatan bir yazı yazdı...
    4) motor hacmine göre max beygir gücü tüm modellerde daha yüksek, örneğin 250 cc 29 HP...
    5) bütün yukarıdaki maddelere rağmen fiyatı hala "bilinen markalar" dan ucuzsa bu bir fırsattır, tabii yeni Türkiye distiribütörü bu işi ilan ettiği kadar sıkı tutup, yedek parça ve kaliteli servis ağı hizmeti sağlarsa.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  6. #6
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar

    Hyosung Cruiser GV 650 Aquila ayrıntılı test.

    Ayrıntılı motosiklet testlerimiz değişik marka ve modellerle devam ediyor. Bu haftaki konuğumuz Hyosung GV 650 Aquila.

    21 Şubat Salı günü, daha önceden sözleşildigi gibi Hyosung GV 650 Aquila Motosikleti teslim almaya Global Motor Bayisi HA-CAR' a gittim.



    Çeşitli belgeler imzalandı ve aşağıya otoparka indik. Evet, GV 650 orada masum bir şekilde kendini ispatlamak istercesine bekliyordu. Her an öne atılıp “tutmayın beni, gitmek istiyorum” der gibi bir hali vardı..



    Koreli yol arkadaşımı çalıştırıp iğrenç bir İstanbul trafiğinde detay incelemek için ofisime getirdim. Yolda daha önceki cruiser tecrübelerimle pek örtüşmeyen bir motosiklette hissettim kendimi. Gözlerinizi kapatırsanız kesinlikle bir cruiser üzerinde oldugunuza inanamazsınız. 180/55ZR-17 arka lastiği bir çok race ve touring makine ile aynı ölçüye sahip. Motosiklette fabrika çıkışı olarak Bridgestone Battlax geliyor. Ön lastik ise 120/70 ZR-18 ile alışılmışın biraz dışında bir ebat ve yine Bridgestone. Lastikler seri kalkışta, virajda ve ıslakta gayet kararlı.

    Şase ve benzin deposu Harley V-ROD dan, far Suzuki Intruderdan esinlenilmiş. Ayrıca egzostda da Yamaha Warrior ve az biraz Honda Shadow bulmak mümkün.



    17 litrelik benzin deposunun menzili ~300 km.





    Motosikletin 1.700 mm lik aks aralığı oldukça uzun olmasına ragmen virajda ve hatta limit virajlarda bile herhangi bir olumsuzluk veya zorluk çıkartmıyor. Tabiki bunda lastiklerin önemi oldukça fazla. Bilindik standart cruiser lastikleri ile bu şekilde viraja girmek, çıkmak pek mümkün olamıyor. Vites oranları ise oldukça uzun. Zaten bir cruiserdan beklenen bir durum.
    Yoldaki hissiyatı ise diğer motosikletlerden oldukça farklı. Sanki bütün gözler üzerinizdeymiş gibi hissediyorsunuz. Değişik bir duygu.





    Motosikletin, vitesleri, yeni olmasına rağmen gayet yumuşak ve hiçbir şekilde insanı zorlamıyor. Üzerinde rodaj yağı olduğu için 2-3 kere boşa geçmekte zorlandı fakat, ilk bakımda yağ değiştikten sonra sorun ortadan kalkacaktır. Şehiriçi kullanımında 3. vitese çıkmak pek mümkün değil. 1. ve 2. vitesle İst. trafiğinde çok rahat yolculuk yapılabilir. Ara hızlanmalar 1500-2000 devirlere düşülmedikçe gayet iyi. Top speed olarak rodajda olduğu için çok zorlamadan 188 Km ye kadar çıktım. Fabrika verisi 195 KM. Bir cruiser için oldukça iyi bir değer. Ama bu süratlere çıkabilecek gücü hissediyorsunuz. Tabii ki camsız 130 Km nin üzerinde rüzgar çok rahatsız ediyor. Aksesuar olarak cam almakta fayda var. Kayış aktarmalı dişli sistemi bakım gerektirmez ve de oldukça sessiz. Karbon-fiber özelliğindeki aktarma kayışının 30.000 km den fazla ömrü olduğu söyleniyor.




    Motosikletin motor karakteri de alışılmış cruiser karakterinin oldukça ötesinde. Bilindiği üzere cruiser motosikletlerin bir çoğu alçak devirli, düşük beygirli ve yüksek torklu V2 motorlarla donatılmıştır. Cruiser kullanan kişiler genelde yüksek devir gitmeyi sevmezler. Oysa GV 650 Aquila da durum biraz daha farklı. Bilindiği üzere bu motorun üzerindeki motor Suzuki SV 650, Suzuki DL 650 V-Strom ve Hyosung GT 650 Comet motorlarının ehlileştirilmiş hali. Beygiri biraz düşürülüp torka yöneltilmiş versiyon. Bu motor üstten çift eksantrikli, 90 derece V twin, su sogutmalı, 4 supaplı ve 647 cc hacme sahip. Motosikletin karbüratörlü motoru alçak devirde enjektörlü olan hemcinslerinden çok daha fazla tepkili. Her an elinizin altında güç oldugunu ve makinenin lazım oldugunda onu size vermeye hazır şekilde beklediğini bilmek insana güven veriyor. Ayrıca devri yükseldikçe ivme de o oranda artıyor. Twin motorun hırıltısı kulağa hoş geliyor. Motor 9000 devirde 72 HP güç üretirken, 61.6 NM torku da 7500 devirde veriyor. Fakat max tork devrinin çok yüksek olduguna kanmayın, zira çok kararlı bir tork egirisi oldugunu hissetmek pek de zor değil. Arac test esnasında 5.3 litre kurşunsuz benzin tüketti. Rodajda olduğu da düşünülürse makul bir değer.



    Gösterge paneli LCD fakat, alışılmışın dışında, rakamlar ışık olarak yanıyor. Oldukça sade olan gösterge panelinde maalesef ki yağ basıncı uyarı ikazı yok. Bence çok büyük bir eksiklik. Oysa LCD panelin içinde, yağ uyarı ikazı var. Ayrıca gözüm devir saati de aradı. Her ne kadar cruiser motorda aranmasa da.
    Bilgilendirme ekranında, toplam odometre, benzin ve seyahat için iki adet tripmetre, saat, boş vites göstergesi, sağ, sol sinyal uyarı ikazı, uzun hüzmeli far ikazı, yakıt seviyesi ve likit sogutma ısısı bilgilendirmesi mevcut. Benzin seviyesi 8 kademeden oluşuyor , rezerve düşüldüğünde bütün kademeler sönüyor ve sadece kırmızı uyarı kalıyor. 3 litre benzin kalıyor. En yakın benzinciye götürecek kadar benzin var merak etmeyin. Diğer bir güzel özellik ise, güneş ve gece kullanımına göre LCD göstergenin ışık gücünün 4 kademe ayarlanabilmesi. Eldeki kumandalar standart. Herhangi bir değişiklik yok. 4 lü flaşörlerin kontak kapatıldıktan sonra çalışmaya devam etmemesi eksi puan. Ayrıca kontakta da “off” pozisyonundan sonra “park” pozisyonu yok.



    Bilindigi üzere 2005 standardı olarak motosikletlerin farlarının devamlı yanması gerekiyor. Bu motorda motosiklet çalışıyorken far yanıyor fakat motor stop ettiginde far sönüyor. Yani vitese takıp debriyajı bırakıp stop ettirince veya run-off switchden kapatınca far yine sönüyor ve akünün ömrünü uzatmaya yardımcı oluyor.

    Aydınlatma halojen far sayesinde ve gayet yeterli.



    Stop lambası ise değişen jenerasyona ayak uydurmuş ve 10 adet ledden oluşuyor. Aynalar yuvarlak tarzda seçildiği için arkayı göstermede sorun yaşanmıyor. Bilindiği üzere, motosiklette en sağlıklı ayna yuvarlak aynadır. Çünkü motorun her yatış açısında arkadaki alanı yanıltmadan gösterirler.



    GV 650 nin frenleri oldukça başarılı. Zira rakiplerinden ayrılan en önemli özelliği neredeyse hiçbir rakibinde bulunmayan çift pistonlu büyükçe arka disk fren. Önde de yine çift pistonlu iki adet disk mevcut. Dozajlamada herhangi bir sorun veya hissiyatsızlık yaşanmamakla birlikte uzun aks aralığı sebebiyle ağırlık transferi biraz uzun sürdüğünden arka frenin önemi bu tip uzun aks aralıklı motosikletlerde kendini belli ediyor. Cruiser motorlarda arka fren ağırlık transferini hızlandırdığı için oldukça önemli.



    Konusu gelmişken, frenlerle ilgili hoşuma gitmeyen bir dizayn detayı ise, arka fren pedalının hidrolik haznesinin hemen pedalın üzerinde, kontak anahtarının altında ve çok açıkta durması dizayn olarak rahatsız edici. Ben bundan pek hoşlanmadım açıkçası.



    Süspansiyonların bir özelliği ön süspansiyonun rebound (geri tepki) ve compression (sıkıştıma) ayarlarının olması. Yol ve yük koşuluna göre ayarlama yapılıp daha konforlu ve stabil yol almak mümkün.





    Ayrıca ön süspansiyon upside down olması daha iyi bir yol tutuşu sağlamakta. Fakat pis yollarda amortisör keçelerinin ömrünü uzatmak için maşayı temiz tutmakta fayda var.

    Arka süspansiyonda da 5 kademe ayar mevcut. Kötü istanbul yollarında rahatsız edecek bir durum yaşatmadı bize.



    Oturuş konforu olarak sürücü için bir problem yok fakat artçının pek rahat edeceği söylenemez. Zira arka peglerle sele arası o kadar kısa ki, uzun boylu bir kişi arkada biraz uzun bir yoldan sonra rahatsızlık hissedebilir. Koltuk altı da dahil olmak üzere en ufak bir şey koymak için bir bölüm olmaması eksiklik gibi görülebilir fakat, yana çanta alarak veya sissy bar alarak bu sorun giderilebilir.



    Sonuç olarak Hyosung GV 650 tasarımı ve kromaj oranının yüksekliği sayesinde yolda bakışları mıknatıs gibi üzerine çekiyor. Bu motosiklet farklı stili ve etkileyici performansıyla oldukça keyifli bir Sport Cruiser.

    Aksesuar olarak,

    Koruma demiri



    Ön rüzgar camı



    Ve arkada oturan için yüklüklü sissy bar.



    TEKNİK ÖZELLİKLER

    Motor: 90 derece V-2 silindirli, likit sogutmalı, DOHC, 8 supaplı
    Yakıt sistemi: 2 adet MIKUNI BDSR39 Karburator
    Çap: 81.5 mm
    Strok: 62.0 mm
    Max Güç: 72 HP @ 9.000 RPM
    Max Tork: 61.6 NM @ 7500 RPM
    Silindir hacmi: 647 cc
    Çalıştırma: Elektrikli marş
    Kavrama sistemi: Islak, çoklu disk.
    Aktarma sistemi: Bakımsız karbon fiber kayış
    Vites kutusu: 5 ileri vites
    Vites oranları: 1. : 2,46
    2. : 1,78
    3. : 1,38
    4. : 1,13
    5. : 0,96
    Ön çatal açısı: 35 derece
    Akü: 12V 12 Ah
    Ön lastik: 120/70 ZR 18
    Arka lastik: 180/55 ZR 17
    Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 300 mm çapında çift disk.
    Arka fren: Çift piston kaliperle donatılmış 270 mm çapında tek disk.
    Uzunluk: 2,430 mm
    Genişlik: 840 mm
    Yükseklik: 1,155 mm
    Aks aralığı: 1,700 mm
    Yerden yükseklik: 160 mm
    Sele yüksekliği: 675 mm
    Kuru ağırlık: 220 Kg
    Yakıt deposu: 17 litre

    Fiyat: 12900 YTL

    Haftaya başka bir motosiklette görüşmek üzere, saygılar. Bol güneşli, kazasız ve keyifli km. ler dilerim.
    forzaferhat, ersin35 ve Safety First bunu beğendiler.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  7. #7
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    teşekkürler
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  8. #8
    TNT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR8 dönüşte :D
    Bilgiler oldukça aydınlatıcı . Teşekkürler

  9. #9
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    eralpt ve global motor'a bu çalışmalarından dolayı yüksek miktarda gönülden teşekkürü borç bilirim.amin.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  10. #10
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Güzel bir çalışma. Bende bu motor hakkında bilgi edinmek istiyordum iyi oldu. Teşekkürler.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  11. #11
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Harika
    hayranlıkla okudum bu yazıyı
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  12. #12
    onrbab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    eskiden di yok artık
    bende ne zaman bu motorun yorumunu yapacaklar diye bekliyordum
    abi motor tam anlamıyla hava basıyor sadece goruntusude değilmiş performans olarakta cok iyimiş
    taklit edildiği söylenen harley den cok daha alımlı bence
    valla hemen bugun gidip loto oynıcam heheh
    [B]RR gençliği[/B]

  13. #13
    efe35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    yorumlar çok aydınlatıcı teşekkürler

  14. #14
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Çok hoş motor ama yine aynı yorumu yapacağım ne yazık ki... Olması gerekenden pahalı !!!
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  15. #15
    derin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    SUZUKI FREEWIND XF650
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı



    üstteki resime dkkatli bakılırsa ...... sisy bar ve ön camda görülebilir
    Barış ben üstteki resme dikkatle bakınca başka şeyler görüyorum. Sissy bar nerde cam nerde? Dikkatimi oralara veremedim bir türlü.
    I'M BACK !!!

  16. #16
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    sağol.....

  17. #17
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Çok güzel ve profesyonel bir test daha....
    Teşekkürler eralpt !
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  18. #18
    fuat_rr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    şimdilik gv 250 m var.inşallah gv 650 de binerim.

  19. #19
    ynrbzkrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    eralpt abimizin fanatiği olarak şöyle demek düşüyo şahsıma..
    ABİM ELLERİNE SAGLIK, BİZLER İÇİN AYIRDIGIN ZAMANDA CABASI EYWALLAH NE DENİRKİ ARTIK...

  20. #20
    fırtına motorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Geçen sene fuarda bu motoru incelemek istedim fakat büyük bir hayal kırıklığı yaşamıştım.Çünki motor yerine maket getirmişlerdi bu test baya aydınlatıcı oldu teşekkürler.


1. sayfa 1231151101 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler