Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Kasım 2012, 14:57
#4801
gorkemuls adlı üyeden alıntı
Merhaba ustadlar,
Ben eski bir GV 250 kullanicisi olarak GV650 almaya karar verdim. Forumdada bir cok konuda yorumlarim olmustu. Artik GV 650 almanin zamani geldi diye dusunuyorum. Bu bir kac hafta icinde para durumunu ayarlayip begendigim motoru almak istiyorum. Benimle birlikte gelip motoru inceleyebilecek bir ustada ihtiyacim olabilir. Icerenkoyde ikamet ediyorum. Forumu takip ettigim kadariyla Kaya abi Bostanci'da ikamet ediyor.
Johnizm adlı üyeden alıntı
Tekrardan selam arkadaşlar, geçen hafta itibariyle bende artık bir gv650 kullanıcısı oldum. ismim Can, yaş 29... iş dolayısıyla Konya'da ikamet edeceğim 1 sene kadar, sonra İstanbul'a dönüş... son mesajlarda (benimde yaşadığım bir problem) km sayacındaki bir sorundan bahsedilmişti, hız göstergem ve saatim normal çalışıyor. fakat km sayaçlarım (toplam km ve tripA-B) 3-4 kat fazla kaydediyor. umarım basit bir çözümü vardır, yoksa gösterge komple değişmeli mi?
görkem ben de içerenköyde bayındır hastahanesinin arkasındayım ugrayabilirsin alacagın makınada yardımcı olurum telim 5322124353
can yeni makinan hayırlı olsun göstergesi bu şekilde olan motor sayımız 3 oldu malesef ne yapsak düzeltemedik bunun sebebi yazılımdan kaynaklanıyor ama baya ugraş netice vermedi düzeltemedik.halen ugraşıyoruz .
eyüp söylediklerini araştırdım ama bizim radyatörler bir kaç kanalından çatlama yapıyor bakır yapınca bir şey olmadı ama bakırla bu kadar reaksiyona girecegini sanmıyorum arada laştik baglantılar var ama antifiriz olarak ugun olanı kullanıırsa daha iyi olur daha öncede bu şekilde uygulama yaptık 5 senedir kullanılıyor bir sıkıntı olmadı .hareret göstergesi kolayla kırmızıya çıkmıyor ilave bir gösterge olursa normal çalışmada 90 derce civarlarında seyrediyor trafige girince 115 dereceye kadar çıkıyor fan çalışsa bile trafikte pek etkili olmuyor motorda ise bu sıcaklıkta pek düzenli çalışmıyor bu bakımdan bakır radyatörün daha iyi olacagı kanısındayım.ayrıca radyatör imalatcıları ile bu konuyu konuştum yıllardır arabalarda bu şekilde aleminyum motorlarda bakır radyatör kullanıldıgını hiç bir sıkıntı olmadıgını söylediler antifirizin aleminyum radyatörleri çok çabuk deldiğini de belirtiler
Reklamlar
-
05 Kasım 2012, 17:47
#4802
-
06 Kasım 2012, 01:12
#4803
gv650i adlı üyeden alıntı
görkem ben de içerenköyde bayındır hastahanesinin arkasındayım ugrayabilirsin alacagın makınada yardımcı olurum telim 5322124353
can yeni makinan hayırlı olsun göstergesi bu şekilde olan motor sayımız 3 oldu malesef ne yapsak düzeltemedik bunun sebebi yazılımdan kaynaklanıyor ama baya ugraş netice vermedi düzeltemedik.halen ugraşıyoruz .
eyüp söylediklerini araştırdım ama bizim radyatörler bir kaç kanalından çatlama yapıyor bakır yapınca bir şey olmadı ama bakırla bu kadar reaksiyona girecegini sanmıyorum arada laştik baglantılar var ama antifiriz olarak ugun olanı kullanıırsa daha iyi olur daha öncede bu şekilde uygulama yaptık 5 senedir kullanılıyor bir sıkıntı olmadı .hareret göstergesi kolayla kırmızıya çıkmıyor ilave bir gösterge olursa normal çalışmada 90 derce civarlarında seyrediyor trafige girince 115 dereceye kadar çıkıyor fan çalışsa bile trafikte pek etkili olmuyor motorda ise bu sıcaklıkta pek düzenli çalışmıyor bu bakımdan bakır radyatörün daha iyi olacagı kanısındayım.ayrıca radyatör imalatcıları ile bu konuyu konuştum yıllardır arabalarda bu şekilde aleminyum motorlarda bakır radyatör kullanıldıgını hiç bir sıkıntı olmadıgını söylediler antifirizin aleminyum radyatörleri çok çabuk deldiğini de belirtiler
Kaya abi bizim Kulübümüzde 7 tane GV 650 var ve bunların hiç birinde radyotör ne çatladı ne patladı..sıkışık trafik dur kalk dahil buna..Göstergede km atlama fazla yazma gibi bir sorun da olmadı yazılım hatası olsa bunlarda da olması gerekmezmiydi...Bence Uludagnet in önerileri tatbik edilebilir olmadı Maslakta ki İbrahim ustaya gösterilip çözülmesi mümkün olabilir..Bakır radyatör konusunu bence bir kez daha düşün..Risk alıyorsun gibi geliyor bana...
ANATOLIAN EAGLES MK / Bağımsızlık ve Özgürlük benim karekterimdir. M.K.Atatürk
-
06 Kasım 2012, 12:45
#4804
ZERDÜŞT adlı üyeden alıntı
Kaya abi bizim Kulübümüzde 7 tane GV 650 var ve bunların hiç birinde radyotör ne çatladı ne patladı..sıkışık trafik dur kalk dahil buna..Göstergede km atlama fazla yazma gibi bir sorun da olmadı yazılım hatası olsa bunlarda da olması gerekmezmiydi...Bence Uludagnet in önerileri tatbik edilebilir olmadı Maslakta ki İbrahim ustaya gösterilip çözülmesi mümkün olabilir..Bakır radyatör konusunu bence bir kez daha düşün..Risk alıyorsun gibi geliyor bana...
adaşım km sıkıntısı durduk yere olmuyor elekirik arızası ile şok lanırsa yazılıma zarar verebiliyor şu anakadar 4 motor da oldu radyatörde malesef oluyor hepsinde olacak diye bir şey yok ama bizimkilerde oldu ve bazılarındada oldu şimdiye kadar 9 tane radyatör tamir ettirdim bu arıza önemli su miktarı farkında olmadan azalabiliyor ve çatlak oluşunca yedek depodan da su çekemiyor dolayısı ile hararet yapıyor sonra trafikte sogutmada iyi olursa daha rahat çalışır ben bakır radyatörü tavsiye ederim.
-
08 Kasım 2012, 09:56
#4805
-
08 Kasım 2012, 10:35
#4806
Johnizm adlı üyeden alıntı
1) motor soğukken ilk kavramada bi ses yapılyor, böyle kayış yada balata kaçırması gibi bir ses ve 10-15 cm öne atıyo kendini 1. vitese takınca. ısındıktan sonra kesiliyo bu olaylar...
2) vitesteki motorla boşa alınan motor sesleri farklı... boştayken taktaktaktak diye piston sesi geliyor düzenli bir şekilde vitese atınca bu ses hissedilmeyecek kadar azalıyor...
bu iki konuda bilgisi, yorumu olan?
yakıt tüketimimi ölçemiyorum km sayacım arızalı olduğu için ama yüksek tüketim söz konusu sanırım... buna da bi ayar çektirmem gerek))
Her ikiside debriyajınla ilgili.
Kavrama anındaki ses gacırtı gibi ise dabriyaj. Çatırtı gibi ise kayışın gerilicek. Debriyaj balatası ve baskı yaylarını değişmen yeterli.
Yakıt tüketimin de debriyajınla ilgili muhtemelen.
Değişmeden önce 1 vitese kadar düştüğü yeri 3. viteste neredeyse gaz vermeden çıktığına şahidim. Buda yakıtı direk etkiliyor tabiki.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
08 Kasım 2012, 11:20
#4807
-
08 Kasım 2012, 15:42
#4808
Değişmemiş olabilir , yada bir anlık hatayla yanmış olabilir, sadece balata değişmiş ve yayalar değişmemiş bu yüzden de sıyırmış yanmış olabilir. Kırık bir balata yaprağı olabilir. Deb . tasında sıkıntı olabilir. Geçen sene sadece ihtiyaç olanları değişmiş olabilir . Değişmemiş olanlar şimdi bitmiş olabilir. vs vs vs .....
Kısacası açıp incelemekte fayda var. Ayrıca kendiniz görerek değişmediğiniz hiçbir parçanın değiştiğinden yada hakkı ile değiştiğinden emin olmayın.
Kanuni serviste tanesi 2.75 tl olan ( 6 adet ) yayın fiyatı merkez serviste 65 tl. Kanuniden fiyat almadan yan sanayilere bakmayın. Tüm yapraklar sağlam sadece en içteki kalın yanmış olabilir. Bu durumda sadece onu değişebilirsiniz. Kanuniden aldınız kalın balata üzerindekinden daha ince çıktı. Ozaman benimle irtibat kur yardımcı olurum.
Not : Yaylar önemli.
Not 2 : İmzama bak
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
08 Kasım 2012, 15:43
#4809
Johnizm adlı üyeden alıntı
debriyaj balatası geçen sene dedeğiştiyse 1 senede pek bir şey olmaz balataya ilk kalkışta kaçırması ayardan da olabilir veya son balata kalın olan yandıysa oda kaçırabilir balatayı denemek için motorun önünü bir duvara dayayıp debriyajı yavaş yavaş bırak motor zorlayıp stop ediyorsa balata iyi az zorlayıp motor çalışışıyorsa balata kaçırıyor söküp degiştirmek gerekir
bu balatalar kore olanı orjinal iyi digerleri pek uyum saglamadı
ilk çalıştırmadı tak tak vuruntu sesi önemli değil pistondan değil debriyaj tasından geliyor normal sesidir
-
08 Kasım 2012, 15:53
#4810
-
08 Kasım 2012, 17:50
#4811
Johnizm adlı üyeden alıntı
halidun hocam, boş vitesteyken gelen ses vitese takınca neredeyse yok oluyor (yanlış hatırlamıyorsam debriya kolunu sıkıncada kesiliyor)... baskı yayı dedi az önce eyüp, bununla ilgili bir durum mu acaba? yoksa dediğin gibi normalmidir boşa alınca gelen bu ses?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------
http://www.thecheapplace.com/ <--- bu arada şu siteyi buldum şansa patch ararken ceket için, çok hoş şeyler var))
eyubun bahsettiği baskı yayı kaydırma ile alakalı sesle alakası yok bu ses normaldir genelde aynıdır ses rahatsız ediyorsa kesmek için başka 3 adet yay var onları değiştirmek gerekir ama bence ses güzel bir zararıda yok
-
08 Kasım 2012, 19:26
#4812
-
08 Kasım 2012, 20:15
#4813
Yayların hepsi aynı oranda basmıyorsa balanslı döndüğü için ses yapabilir. Özellikle rolantide ve ilk kavrama anındaki düşük devirlerde yapabilir. Devrini alınca merkezkaç kuvveti arttığı için istemesede tam oturup ses kesiliyor. Bazen yayları sadece söküp takmak bile sesi kesebilir. Debriyajın fazla yumuşaksa yayların zamanı gelmiş demektir. (bunlar gv 650 lere mahsus konular değil. Vitesli her modelde olabilir.)
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
08 Kasım 2012, 20:17
#4814
gv650i adlı üyeden alıntı
ne güzel yazımışınız epeydir bakmadıydım kimse yazmamıştır diye okudum baya bir memnun oldum konuyu dagıtmadan yeni bir konu yazacagım malum bizim motorların radyatörleri aleminyum alaşımlı ve yazın sıcagında biraz yetersiz kalıp titreşim be çeşitl, nedenlerle çatlayıp su kaçırıyor bu radyatörleri bakırdan yaptırmaya karar verdim ve daha iyi sogutaçak şekilde 3 kanallı yaptıracagım imalatcı ile görüştüm 300 tl civarında olur dedi ama asgarı 5 adet şipariş vermem gerekiyor nurettin istiyordu başka istiyen varmı isteyen varsa bana özelden de yazabilir veya telefon açabilir antifiriz koymadan halledelim derim
radyatör şiparişini bekletiyorum yaptırmak istiyen yokmu
-
09 Kasım 2012, 18:04
#4815
-
09 Kasım 2012, 23:30
#4816
Johnizm adlı üyeden alıntı
hatıtırı sayılacak rakamlara patlıyor yakında tam rakam veririm ama tavsiye etmem kullanım bya bir zorlaşıyor
-
10 Kasım 2012, 18:50
#4817
gv650i adlı üyeden alıntı
hatıtırı sayılacak rakamlara patlıyor yakında tam rakam veririm ama tavsiye etmem kullanım bya bir zorlaşıyor
kaya abi neden öle dedin şimdi. ya ben napacumm 300 lük lastik ile
YOLLAR GİDİŞİME KIZLAR DURUŞUMA HASTA
-
12 Kasım 2012, 21:12
#4818
Iyi aksamlar arkadaslar. Forumda yeniyim. Ama bu makinayi arastirmaya baslayali birkac ay oldu. Icime yatan birtane buldum sonunda. Fakat motorun beni tedirgin eden bir kismi var. Sol on amortisorden yag siziyor. Bunun tamiri ne kadara patlar. Mekanik ve elektronik konusunda iyiyim kendim cozebilirmiyim. Simdiden herkese tesekkurler
-
12 Kasım 2012, 22:21
#4819
sonoyuncu adlı üyeden alıntı
Iyi aksamlar arkadaslar. Forumda yeniyim. Ama bu makinayi arastirmaya baslayali birkac ay oldu. Icime yatan birtane buldum sonunda. Fakat motorun beni tedirgin eden bir kismi var. Sol on amortisorden yag siziyor. Bunun tamiri ne kadara patlar. Mekanik ve elektronik konusunda iyiyim kendim cozebilirmiyim. Simdiden herkese tesekkurler
Kendin çözmen biraz uğratırıcı olabilir. Yağ keçesi değişecek. Serviste orjinal keçe fiyatı 7.5 tl.
Eğer İstanbuldaysan yardımcı olamaya çalışırım. Bende kış dönemi motoru kullanmadığım için detaylı bir bakıma girdim. Yavaş yavaş eksiklerini ve hoşuma gitmeyen kısımlarını elden geçiriyorum. En son debriyajı değiştim (kendim ) bu hafta far tasını değiştireceğim. Hafta sonuda bir aksilik çıkmaz yada hava kışkırtıcı derecede güzel olmazsa fren yağlarını ve amortisör keçelerini değiştireceğim.
Uzun lafın kısası korkulucak birşey değil. Parça ucuz geri kalan işçilik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------
Kendin yapmak istersen yardımcı olurum. Uzaktaysanda telefondan tarif ederim dilimden döndüğünce
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
16 Kasım 2012, 13:56
#4820
Tüm arkadaslara selam uzun zamandır yoktum Halidun Abi bilir benim motor yatmaktan sıkılmış aküyü zayıflatmış yeni bir akü yedeklemek istiyorum tavsiyeniz nelerdir , emniyetli sürüşler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)
Bu Konudaki Etiketler