Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4781
    ZERDÜŞT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650
    Yok ben 20-30 km hızla gidiyorum..yukarıda açık ve net bir şekilde yazdığım için aynı şeyleri tekrar yazmaya lüzum görmüyorum..
    ABD bu motorları hala karbüratörlü olarak ithal ediyor diğer tüm ülkeler Türkiye dahil enjeksiyonlu modeli ithal edebiliyor..bugün yeni bir GV 650 alacak olsam tercihimi yine karbüratörlüden yana kullanırım(elbette imkan varsa) zira karbüratörlüyü kasaba da bir karbüratörcü bile halledebilir ama enjeksiyonlu ise motor yükle kamyona yetkili servise yolla..hiç pratik değil ayrıca enjeksiyonlu modellerde aynı şekilde 16 litre benzin alıyor farklı değil..enjeksiyonlu olanlar 100 km lik menzilde 0.50 Lt daha az yakar..diğer bir arkadaşın sorusuna gelince göstergem de km atlama sorunu yaşamadım..
    ANATOLIAN EAGLES MK / Bağımsızlık ve Özgürlük benim karekterimdir. M.K.Atatürk


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4782
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı bilginet45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kusura bakma ben snin motorunu örnek göstermedim zaten enjeksiyonlu model bir gv nin bir arıza durmunda herşey sensörlü olduğu için bakımının zor olduğundan bahsetmek istedim senin motorun 2011 model zaten sorun olacağını sanmıyorum. haldun abi gv nin en eski kullanıcılarından. bilinçli kullanıyor huyunu suyunu biliyor herhalde ben 50kmlik düz yolda yokuş yok rampa yok viraj yok rüzgarsız bir havada 120km sabit bir hızla depoyu fulledim 50km sonra tekrar fulledim 10tl yaktı ortalama 4,5lt. demek istediğim hava ve yol şartları yakıtı değiştiriyor. motoru çok devirsiz bayarak kullanırsak yine yakar.zaten bunları herkes biliyor hepimiz gv kullanıcısıyız. demek istediğim kullanıma göre şartlara göre yakıt değişir.
    Kusura bakmadım yaw hatta üstüme bile alınmadım. Biraz daha ayrıntı yazmak istedim

    Bende cruiser motorda karbüratörden yanayım . Akü bitse vurdur git. Karbüratör tıkansa aç temizle. Enjeksiyonlu motor çalışmadımı servis bile melül melül bakıyor motora Eksoz takarsın sapıtır , iridyum takarsın şaşırır hava filtresi takarsın kızar . Aldığın gibi bin ister. Ee bizde motorumuzu sevip kurcalamak süslemek istiyoruz . Lakin bikaç bin yıl önce orta asyada develeri atları guzuları boncukla süsleyen ataların torunları olarak

    Bu arada katılıyorum hava , yol ve kullanım şartları çok etkili. Rakım bile şiddetli etkiliyor. Geçen otosici nikli arkadaş 170 km hız yapan motorun rakım yükselince 140 ı geçemediğini anlatmıştı. Canlı kendisi yakın zamanda yaşamış bunu.
    ZERDÜŞT bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  3. #4783
    bilginet45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    Manisa/Akhisar
    Motosikleti
    GV650, C800
    Alıntı bilginet45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kusura bakma ben snin motorunu örnek göstermedim zaten enjeksiyonlu model bir gv nin bir arıza durmunda herşey sensörlü olduğu için bakımının zor olduğundan bahsetmek istedim senin motorun 2011 model zaten sorun olacağını sanmıyorum. haldun abi gv nin en eski kullanıcılarından. bilinçli kullanıyor huyunu suyunu biliyor herhalde ben 50kmlik düz yolda yokuş yok rampa yok viraj yok rüzgarsız bir havada 120km sabit bir hızla depoyu fulledim 50km sonra tekrar fulledim 10tl yaktı ortalama 4,5lt. demek istediğim hava ve yol şartları yakıtı değiştiriyor. motoru çok devirsiz bayarak kullanırsak yine yakar.zaten bunları herkes biliyor hepimiz gv kullanıcısıyız. demek istediğim kullanıma göre şartlara göre yakıt değişir.
    acayüp cevabım uludağnete idi üzerine alınmana gerek yok tabi ben gv nin hepsine aşığım enjeksiyonlu olsun karbüratörlü olsun bu konuda hemfikiriz. işte enjeksiyonlunun tek sıkıntısı ileride arıza çıkarırsa sorun ozaman başlar. bunun için karbüratörlüden yanayım.

  4. #4784
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Arkadaş net yazın ozaman yaw. İkinizinde niki net li madem

    Birde şunu anlamıyorum arakdaş. Şu mavi renk başka hiçbir modele yakışmaz belki ama bu motorda nasıl bir hiphoz etkisi vardır anlamıyorum. Daha beğenmeyene rastlamadım ki kendimde bu renge bu motorda aşığım. Acaba renktemi yakıtı etkiliyor
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  5. #4785
    bilginet45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    Manisa/Akhisar
    Motosikleti
    GV650, C800
    evet gv de mavi renge hastayım gerçi her rengi güzel gri siyah hepsi güzel renk ve zevk meselesi ama motor aşığı omayan insanlar bile mavi rengin çok güzel olduğunu söylüyor. rastlıyorum. belki bir dragstara shadowa bu kadar yakışmaz. ben internet cafe işlettiğim için nikim net ile bitiyorum ama burada hepimiz arkadaşız arkadaş net te diyebiliriz.

  6. #4786

    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 650 EFI 2011
    Karbüratör enjeksiyon kavgasına girmeye gerek yok arkadaşlar. Benim babam sizinkini döver ..Şaka bir yana Efi bir gv ile karbüratörlü bir gv'yi kıyaslamak doğru değil. Bence ciddi bir ar-ge ve teknoloji farkı var. Zaten eski modellerde görülen konjektör v.s statör sorunu 2009 sonrası yeni Gv'lerde görülmüyor.Statör ve konjektör besleme Voltajları bile farklı yeni Gv'lerde...Bu Motoru alırken korider.com v.b yabancı siteleride çok araştırdım. Ayrıca hyosung usa websitesine gözatarsanız satışta olan modellerin tümünün Enjeksiyonlu seri olduğunu görebilirsiniz..Durum İngiltere'de de Aynı, Canada da aynı... İnternet sitelerinde sadece Efi Modellere yer veriyor.Linklere göz atabilirsiniz. Contact us linklerinde Mail'de atabilirsiniz..2008 'den sonra Karbüratörlü Hyosung Yok..Sadece Gv Modelleri değil , Gt 250r Gv 250 Modelide yok arkadaşlar.

    http://www.hyosungmotorsusa.com/prod...se&model=GV650

    http://www.hyosung.co.uk/detail.php?id=20

    http://www.nationalmotorsports.ca/Showroom.htm

    Yani Amerikaya halen karbüratörlü versiyon gidiyor bilgisi doğru değil..İsterseniz mail'lede bunu teyid edebilirsiniz..Sanırım bu bilgi eskiden kalan bir bilgi olabilir.. Yeni teknoloji varken kimse eski teknolojiye bakmaz.. Hele'ki Amerikalılar..Belki farklı bir yaklaşım olacak ama Günümüz Otomobil teknolojisine ve üreticilerine de bakacak olursanız 2012 yılında karbüratörlü motor üretip,bu motorla aracı piyasaya sürecek babayiğit tanımıyorum..Çinliler bile artık Enjektörlü motor üretiyor.
    Ayrıca Karbüratörlüler bozulursa herkes yapar. efi bozulursa yolda kalır yaklaşımıda doğru değil. Benim Motorun sigortası atsa sinyal ampulü patlasa bile Gösterge ışığı uyarı veriyor arıza ışığı yanıyor, sorunu düzeltince ışık mışık kalmıyor.. ama motor kendini kitleyecek duruma da asla gelmiyor.. Böyle bir mantık asla olamaz bu kadar basit arızalarla yolda kalacak makineler kullanmıyoruz arkadaşlar.).... Cdi beyni yakacak duruma gelmediğiniz sürece karbüratörlü nasıl giderse buda yoluna aynen devam eder.. Hodri meydan..Enjektör sensör akım beslemesini keserek -oksijen sensör kablosunu çıkararak - hatta 2 silindirden birinin bujinin kablosunu çıkararak bile bu motor durmuyor...En fazla sigortayı attırırsınız, ondada sigortayı çıkarıp yeni sigorta gelene dek sigartaya gelen kabloları birbirine düz kontak yaptırır yolunuza devam edersiniz...Sandığınız gibi Efi en ufak arızada yolda kalır mantığı doğru değil..Bu arızanın boyutuna bağlı.. Kaldıki eğer Bu motor bir gün yolda kalır mantığıyla korkarak binecekseksek vay halimize..Amacım kimseyle bilgi yarışına girmek değil Lütfen Zerdüşt arkadaşımızda yazdıklarımı yanlış anlamasın..Sadece yanlış bilinen bir kaç noktayı düzeltmek istedim..Motorlarınızın değerini bilin.Bence Türkiyenin en iyi Cruiser makinelerini Kullanıyoruz...Ufak tefek sorunları büyütmeye gerek yok..Her motorda oluyor..Foruma biraz gözatacak olursanız 2000 km yapmadan motor değiştiren Honda 1000rr'lar --Şaft kolu çıkan 2012 Bmw rt1200'ler ve 3 aydır parçası gelmeyip ithalatçı Beldeyamayı Tüketici Mahkemesine verenler R6 kullanıcıları var forumda...Global Motor zamanında bir miktar sıkıntı yaşanmış ama bugün koreden 1 hafta içinde parça getirtebilen Gv'cileriz biz
    2011 GV 650 EFI :queen:

  7. #4787
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Servisler şu haldeyken hayatta enjeksiyonlusuna bakmam. Zaten teknolojik cruiser benım mantıgımada aykırı.
    Aradaki yakıt farkı 1 lt ye cıkana kadar karburator derım.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  8. #4788

    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 650 EFI 2011
    Bana bugün 100 kere sorsanız 100 kere Efi derim..Sizde Karbüratör diyorsunuz...İki taraf'da motorundan memnun..Yani sorun yok ...Enjeksiyon cruiser mantığına aykırı demişsiniz, bugün cruiser'ın babası Harley'ler bile 2010 sonrası modellerinde enjeksiyon kullanmaya başladı..Zaten kullandığımız motosiklete tam bir cruiser demek yanlış..Üzerinde 12.000 rpm çevirebilen V-Boxer motor var .Saf-kan bir cruiser arayan zaten bu motoru almaz gider 90'ların Dragstar-Shadow-Vulcan v.b modellere Bakar..90'lar diyorum çünki Bu Markaların 2006-2008 sonrası modelleri de artık Enjeksiyon sistemini kullanıyor..Günümüzde Karbüratörün devri bitti bence..Piyasaya'da bakacak olursak 600cc ve üzeri hemen hemen tüm motorlar artık Enjeksiyonlu..Arada 1-2 istisna çıkabilir bunlarıda baz almak objektif değil zaten...Klasik v-8 Amerikan arabaları hariç, artık üreticilerin yeni araçlarda Karbüratör sistemini kullanacağını sanmıyorum. Zaten çoğu Avrupa ve Kuzey Amerika ülkeleri, Motor üreticilerinden belirli Carbon Emisyon değerlerine uygun motor üretmelerini şart koşmaya başladı.. Enjektörlü motorlar olmadan, karbüratör beslemeli motorlarla bu değerleri yakalamak zor. Bu yüzden yatırımları Yeni nesil yakıt besleme teknolojilerine kayıyor. 2006 yılında Efi olsaydı eminim bir çok kişi Efi'li Hyosung Modellerini tercih ederdi..

    Türkiyede Motosiklet servisi yok.Dediğinize Kısmen katılıyorum. Herkes her motoru yaparım diyor.. Bir marka üzerine uzmanlaşmış servis yada usta yok..Ben Garanti bakımı hariç, motorun tüm ara bakımlarını kendim yaparım..Bu eski motorumda'da böyleydi şimdide böyle....Arıza olayına gelince eğer motor aksamı arıza yaparsa efi ile karbüratörlünün farkı yok...Elektronik arıza yaparsa da sorun değil...Bir yerleri yakıp yıkmadığınız sürece bu motorlar yolda bırakmaz.. Kullanım kitapçığında tüm arıza kodları çözüm yolları var. Efi kullanıcıları arasında sıkıntı yaşayan olursa bana ekrandaki arıza kodunu söylemesi yeterli..
    Arkadaşlar GT-GV 650 EFI Modeller için Fabrika servis manuelini'de aşağıdaki linkte yayınlıyorum.Pdf Dosyasıdır.. İhtiyacı olan download edip kullanabilir..Bilgisayarınıza kaydedin Gün gelir yardımı olur. Servis Manuel'i İngilizcedir..Arıza yaşayıp sıkıntı çeken olursa bana ulaşsın, tercümede yardımcı olmaya çalışırım...
    http://www.dosyasitesi.com/download....395c31c5a70f8e
    2011 GV 650 EFI :queen:

  9. #4789
    bilginet45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    Manisa/Akhisar
    Motosikleti
    GV650, C800
    Bu tartılaşacak bir konu degil zaten hepimiz ayni yoldayız bazıları eski teknoloji sever bazıları yeni sonuçta hepsi gv
    Karburatörlü modellerin kronik sorunlarida önemli degil basit halledilebilir ufak sorunlar tabi hyo bu sorunları görerek yeni modelleri sıkıntısız üretti

  10. #4790
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Kronik sorunlar olur hallolduktan sonra sorun yok. Adamlar bu modellerle başladı buyuk cc uretimine.
    1905 senesınde bu işe başlamış japon firmaları bile hala sorunlu makıneler yapıyorlar. İşin kötüsü çözüm de bulamıyorlar bence durumları daha vahım.

    Ayrıca enjeksiyona demedim teknelojiye karşıyım. 20 yıl önce kıcımı seleye ilk koydugum zamanlarda platin vardı meksefe vardı belkide oradan geliyor ilkel olana ilgim ama özellikle bu tiplerde hiç sevmem teknolojiyi. SS vs oldumu onalra yakıştırıyorum ayrı konu.

    Birde kargüratörlü motorun gaza verdiği ani tepkiyi seviyorum. Düşünme yok çekiliş yok kura yok anında tepki var .
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  11. #4791

    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 650 EFI 2011
    Motorlar arasında fark yok.EFI yani "Elektronic Fuel Injection" Sadece yakıt püskürtme sistemi elektronik ve buna bağlı birkaç elektronik aksam daha var. Motorun gaz tepkisi ise karbiratörden farksız diye tahmin ediyorum..Karbüratörlü gv kullanmadığımdan kesin bişey diyemem bu konuda.. belki dediğiniz gibi saniyenin 3/1'i kadar bir gecikme olabilir.. ama bunuda aradaki 8hp güç ile tolere edecektir..Malum Efi'lar 80 hp..Benim gaza dokunmamla gidona yapışmam aynı anda oluyor...En sevdiğim vites ise 2. Vites..Özellikle 40-50 ile giderken gaza yüklendiğimde motorun kıçının hafif hafif sağa sola gezmesi ile yanaklarımdaki sırıtma ile kafam kaska sığmıyor.... O an herşeyi unutuyorum..Sabah işe gitmeyi iple çekiyorum işe gittiğimde de hemen mesainin bitmesini istiyorum..Motora binmeyi özlüyorum adeta..Birde motor çok dikkat çekiyor ..Özellikle Kızılaydan geçerken..Geçen hafta kızın biri bile laf atmıştı ışıklarda..'benide götür".Hoşuma gitti..Kızı beğensem götürcektim(gittiği yere) ne yalan söyleyim......
    2011 GV 650 EFI :queen:

  12. #4792
    ZERDÜŞT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650
    Bugün yeniden motor alacak olsam tercihim yine GV 650 olurdu..2007 yılında daha çok tanınmayan bir motor iken yurt içi ve yurt dışı yorumları incelediğimde kararımı GV 650 den yana kullandım ve pişman olmadım.5 yıldır kullandığım motosikletimden oldukca memnunum.. ABD de karbüratörlü satışın olduğu bilgisi ise Kanunide ki satıştan sorumlu bir beyin ifadesi idi belki daha önce bir dönem karbüratörlü satışa devam etmiş olup sonradan da değişmiş olabilir,kesin bir şey bu konuda iddia etmeyeceğim esasen çok da önemli gelmiyor neticede seçim şansımız zaten olmaz yeni GV 650 alacaksan enjeksiyonlu almak zorundasın..karbüratörlüde ki avantaj olarak gördüğüm konu şu x bir yer den kötü benzin aldın ve Büyük Şehirlerden uzak bir yerdesin enjeksiyon temizleme cihazı olmadan bunun düzeltilemeyeceği söylendi servisden bilgi yanlışsa bunu da düzeltin..bilgimiz olur bu konuda.. bunun dışında GV 650 karbüratörlü veya enjeksiyonlu ikiside kabulüm hele 2012 modelleri bir başka güzel.. bana göre enjeksiyonlu modellerin 8 PS lik farkı avantaj ve öncekilerdeki gibi hatalı statörlerden uzak olması çok iyi bir gelişme bizde 150 TL ye yeniden düzgün bir şekilde sardırıp sorunu giderdik aradaki 8 Ps lik farkıda jetkitle hallet tik.. İstanbul a yolun düştüğünde arzu edersen birlikte bir yol yapıp hem performansları hemde yakıt tüketimlerini birlikte test edebiliriz bahaneyle..
    bilginet45 bunu beğendi.
    ANATOLIAN EAGLES MK / Bağımsızlık ve Özgürlük benim karekterimdir. M.K.Atatürk

  13. #4793

    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 650 EFI 2011
    Şimdi siz çok bilmişlik yapıyor diyeceksiniz belki ama Efi motorlardaki enjeksiyona pislik kaçma durumunu düzelteyim madem.

    Efi S&T *Hyo'larda deponun içinde yakıt pompası var malumunuz. Bu yakıt pompasının ağzında micron filtre var ve benzini deponun dibinden değil kuğu boynu sayesinde depo yüzeyinin 4-5 cm yukarısından süzerek çekiyor..O kadar ince bir filtresi varki bırakın pis benzini toz zerreciği bile geçirmez o filtreden. Depoyu açıp içine özellikle kum-şeker -çakıl taşı atmadığınız sürece Ne tıkanır nede kolay kolay pislik geçirir. bütün tortu deponun alt köşeşerine birikiyor ve bunu belirli periyotlarla çektirip temizletiyorsunuz.. Karbüratörlü motorlara pislik kaçma olasılığı daha yüksek . Neden derseniz benzini deponun dibinden çekiyor ve arada sadece bir pamuklu klasik huni benzin filtresi var.

    Daha önceki mesajımda yazdığım menzil farkının sebebi de bu. Karbüratörlü Hyolar ile depoyu kurutana kadar gezebilirsiniz..Ama Efi'larda yakıt pompası, benzini depo dibinden çekemediğinden, benzininiz bittiğinde bile aslında depo dibinde halen 1-2 litre yakıt kalıyor (Benzini bitirip yolda kalırsanız pompa benzini çekene kadar motoru sağa sola hafif çalkalamanız sorunu bir miktar hallediyor ve sizi bir kaç km daha götürüyor.. Bu bilgiyi korider.com'daki Amerikalı bir Gv 650 kullanıcısının tecrübesinden alıntı yaptım ,Ama çok şükür ben 5000 km^dir bu duruma hiç gelmedim..Genelde hep full depo gezerim )

    Genelde yılın büyük bölümünü yurt dışında geçirdiğimden Motora binme fırsatım pek olmuyor..Bayramda gelmiştim. Pazartesi günü tekrar İtalya'ya dönüyorum..İnşallah Gün gelir buradaki tüm arkadaşlarla bir hyo buluşması yaparız..Benim Garip Gv sezonu kapattı bu yıl.Malum yurtdışna gidicem 2 aylığına tekrar.Kışda geldi :((..Mart'a kadar binemiycem sanırım..Artık Gv 650 hasratimizi burada forumlarda siz arkadaşlarla gideririz.
    bilginet45 bunu beğendi.
    2011 GV 650 EFI :queen:

  14. #4794
    ZERDÜŞT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 650
    [QUOTE=uludagnet;2851242]Şimdi siz çok bilmişlik yapıyor diyeceksiniz belki ama

    Yok işte öyle demeyeceğiz..burada maksat toplanan bilgilerden yararlanmak..yoksa sidik yarışı değil amaç..
    Enjeksiyonluda bu sistemin olması ise sevindirici olur ya bir gün almak zorunda kalırsam en azından bu bilgi beni az da olsa rahatlattı..birde bazen sahte benzin durumları oluyor ona karşı da bir önlemi varsa şahane derim..nihayetinde bu makinayı çok seviyorum..bir gün yenilemek zorunda olursam % 90 GV 650 %10 ise Harley olur diye düşünüyorum..

    Bu arada önceki modellerde herkes sorunu konjektöre bğlamıştı oysa Ustamızın tespiti aksi yönde sorun Statör sargısının hatalı yapılmış olmasıydı..statör arızalanınca sorun konjektöre sıçrıyordu..hatta akü bile o esnada geç kalındığında zarar görüyordu..2.konjektörü değiştirdiğimde bu ortaya çıktı şimdi statör halolduktan sonra bir daha bu sorunu çok şükür yaşamadım.5 sene sonra ilk kez karbüratör temizliği yaptırayım dedim keyfe keder açtık baktım sıkıntı yok..

    İstanbul a yolun düştüğünde bekleriz..Facebook kullanıyorsan ordan Anatolian Eagles MK yı eklersen girişini yaparız paylaşımlara göz gezdirirsin ,gurbette iken değişiklik olur senin içinde..
    Görüşmek üzere..
    bilginet45 bunu beğendi.
    ANATOLIAN EAGLES MK / Bağımsızlık ve Özgürlük benim karekterimdir. M.K.Atatürk

  15. #4795
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    ne güzel yazımışınız epeydir bakmadıydım kimse yazmamıştır diye okudum baya bir memnun oldum konuyu dagıtmadan yeni bir konu yazacagım malum bizim motorların radyatörleri aleminyum alaşımlı ve yazın sıcagında biraz yetersiz kalıp titreşim be çeşitl, nedenlerle çatlayıp su kaçırıyor bu radyatörleri bakırdan yaptırmaya karar verdim ve daha iyi sogutaçak şekilde 3 kanallı yaptıracagım imalatcı ile görüştüm 300 tl civarında olur dedi ama asgarı 5 adet şipariş vermem gerekiyor nurettin istiyordu başka istiyen varmı isteyen varsa bana özelden de yazabilir veya telefon açabilir antifiriz koymadan halledelim derim

  16. #4796
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Kaya Abi ;
    Bakır radyatör kullanmak ölümcül bir sonuç doğurabilir.. Araçlarda Alüminyum blok yada silindir kapağı kullanıldığından bu yana bakır radyatörler kullanılmamaya başlamıştır.
    Bu iki metal şiddetli derecede tepkimeye yatkın dır.
    Kusursuz bir kaplama yada adonize olmalı. Yada anti korozif sıvı kullanılmalı ki bu bile kısa sürede özelliğini kaybediyor.
    Su (saf yada musluktan ) antifiriz gibi kimyasal içeren bir sıvı çok kısa zamanda yoğurt kıvamına döşebilir , bu arada da blok ve kapaktaki soğutma sıvısı kanalları korozyondan tıkanabilir. Radyatörde tıkanır aynı zamanda.
    Bakır radyatör bana hiç mantıklı gelmiyor. Boşa masraf olacağı gibi motorun canına okuyabilir.

    Tabi deneyeceğim illaki dersen önce kendi motorunda bir süre test etmende fayda var. Sonucu bende merak ediyorum.

    Aramızda kimya cı , kimyager vs bu konulara hakim arkadaşlar varsa ekleme yada düzeltme yapsınlar.


    Ayrıca fanı sağlıklı çalışan bir gv de haaret sorunu olması mümkün değil. olsaydı benim motorda olurdu. İki kişi ile 1 km yolu 30 dkk da gittik yine hararet olmadı. MAx 5 çizgi gördüm. Fan sağlıklı çalışsın yeterli. ( Ağustos ayı hafta sonları beşiktaştan ortaköye gidenler o trafiği bilirler. )

    Kış geliyor antifriz ekleyecek arkadaşlar radyatör kapağını açıp birden boşaltmayın kutuyu. Dışarıda bir pet şişe içinde su ile yarı yarıya karıştırıp öyle ekleyin. (alışmamış g.tte don durmaz derler ) hiç antifiriz görmemiş radyatörünüz delinebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

    Alıntı uludagnet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorlar arasında fark yok.EFI yani "Elektronic Fuel Injection" Sadece yakıt püskürtme sistemi elektronik ve buna bağlı birkaç elektronik aksam daha var. Motorun gaz tepkisi ise karbiratörden farksız diye tahmin ediyorum..Karbüratörlü gv kullanmadığımdan kesin bişey diyemem bu konuda.. belki dediğiniz gibi saniyenin 3/1'i kadar bir gecikme olabilir.. ama bunuda aradaki 8hp güç ile tolere edecektir..Malum Efi'lar 80 hp..Benim gaza dokunmamla gidona yapışmam aynı anda oluyor...En sevdiğim vites ise 2. Vites..Özellikle 40-50 ile giderken gaza yüklendiğimde motorun kıçının hafif hafif sağa sola gezmesi ile yanaklarımdaki sırıtma ile kafam kaska sığmıyor.... O an herşeyi unutuyorum..Sabah işe gitmeyi iple çekiyorum işe gittiğimde de hemen mesainin bitmesini istiyorum..Motora binmeyi özlüyorum adeta..Birde motor çok dikkat çekiyor ..Özellikle Kızılaydan geçerken..Geçen hafta kızın biri bile laf atmıştı ışıklarda..'benide götür".Hoşuma gitti..Kızı beğensem götürcektim(gittiği yere) ne yalan söyleyim......
    Gaz tepkisi ile beygir gücünün bir alakası yok. 50 cc aprillia kullanıyordum onun gaza verdiği tepki ve o tepkinin verdiği hissi hiçbir motordan alamadım daha hala. (8 bg di) İsterse 200 bg olsun geç tepki verdimi benim tadımı kaçırıyor. Sanki ben onu değil o beni kullanıyor .
    Aprilia max 100 km hız yapardı fakat 99 km ile giderken bile gaza basınca o bir km için ani bir tepki ile ileri atılmaya çalışırdı. Yaşamak lazım
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  17. #4797
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Merhaba ustadlar,

    Ben eski bir GV 250 kullanicisi olarak GV650 almaya karar verdim. Forumdada bir cok konuda yorumlarim olmustu. Artik GV 650 almanin zamani geldi diye dusunuyorum. Bu bir kac hafta icinde para durumunu ayarlayip begendigim motoru almak istiyorum. Benimle birlikte gelip motoru inceleyebilecek bir ustada ihtiyacim olabilir. Icerenkoyde ikamet ediyorum. Forumu takip ettigim kadariyla Kaya abi Bostanci'da ikamet ediyor.

  18. #4798
    Johnizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul | Ümraniye
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    Tekrardan selam arkadaşlar, geçen hafta itibariyle bende artık bir gv650 kullanıcısı oldum. ismim Can, yaş 29... iş dolayısıyla Konya'da ikamet edeceğim 1 sene kadar, sonra İstanbul'a dönüş... son mesajlarda (benimde yaşadığım bir problem) km sayacındaki bir sorundan bahsedilmişti, hız göstergem ve saatim normal çalışıyor. fakat km sayaçlarım (toplam km ve tripA-B) 3-4 kat fazla kaydediyor. umarım basit bir çözümü vardır, yoksa gösterge komple değişmeli mi?
    Carpe diem!

    4 teker bedeni, 2 teker ruhu taşır!


    Hayat; Aldığımız solukların değil, soluğumuzun kesildiği anların toplamıdır!

  19. #4799

    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 650 EFI 2011
    Km atlama sorunu için
    1. tavsiye> ön tekerlekte bulunan km sensörüni kontrol edin kablo bağlantıları v.s normal mi ?.
    2. tavsiye> içine su kaçmış olabilir, yada darbe alıp tırnakları kırılmış ve ön teker hareketiyle ileri geri oynama yapıp jant turunu yanlış hesaplayabilir. bunu kontrol edin
    3. Tavsiye> Km göstergesini Km/h 'den Mile Çevirin. Eski model Hyolarda nasıl bilmem ama Yeni versiyon Gv 650 Efi'larda, kontak kapalıyken Select tuşuna 3-5 saniye basılı tutun, elinizi çekmeden kontağı . çevirin ve 2-3 sn daha bekleyin. Ekrana "Mph " mesajı geldiğinde tekrar selecte basın ve onaylayarak bırakın. Motorunuz Km/h'den Mile geçecek..1-2 km yol yapın ve aynı işlemi tekrar Km/h'ye dönmek için tekrarlayın ve halen sorun varmı kontrol edin. Eğer sorun bitmediyse Göstergede sorun var demektir..
    Gçstergenizde sorun var ise Tamir için ehil olmayan mahalle elektrikçilerine emanet etmeyin. Kesin olmamakla birlikte çoğu büyük şehirlerde Takometre tamircileri vardır. Onlar bence daha iyi anlar bu gösterge arızalarından. Mesela Ankara'da anıtkabir arkasındaki caddede( cadde ismini hatırlayamayacağım ama bahçeliden gelip, maltepe iskametine giden cadde üzerinde bu dediğim yer) takamotre tamiri yapan bir elektronikçi vardı. Eminim Büyük çehirlerin çoğunda bu tarz elektroniköiler bulunabilir.
    Son olarak Göstergeye tazyikli su tutmamaya özen gösterin arkadaşlar. İçine su Kaçırmayın..Bu sadece S&T- Hyosung'a özgü bir sorun değil. Arkadaşım Honda 600rr'ın göstergesine oto yıkamacıda tazyikli su tutturmuş içine su kaçtığından habersiz ve marşa basar basmaz gösterge digitallerini yakmıştı...

    Herkese Milano'dan sevgiler..Gv'mi garaja, bilgisayarı ise yanıma çektim..Artık Gv 650'me 1-2 ay uzaktan bakıcam..Motorumu şimdiden özledim..Yılbaşı gelsede dönsem hemen memlekete..
    2011 GV 650 EFI :queen:

  20. #4800
    Johnizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul | Ümraniye
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    cevap için teşekkürler uludagnet, dediğin kontrolleri bi gerçekleştirelim, umarım çözeriz.
    Carpe diem!

    4 teker bedeni, 2 teker ruhu taşır!


    Hayat; Aldığımız solukların değil, soluğumuzun kesildiği anların toplamıdır!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)

Bu Konudaki Etiketler