valllahi arkadaşım öyle içler acısı bir durum var ki , kime inanacağımızı şaşırıyoruz. bir düşün yetkili servis diye motoru götürüyorsun ve bakımlarını yaptırıyorsun sonuç ?
geçen gün 10.000 km'ye ulaştım ,acaba servisteki bakında değiştirildi mi ve durumu nasıl diye bir bakayım dedim filtre un ufak olmuş ,parçaları nereye gitmiş belli değil. buda tabii yakıt yakıt sarfiyatını artırır. filtre değişimi sonrası bakalım artık. bu arada benim makine karboratorludur.
Verdiğin rakamlar yaklaşık 6 litre / 100 km olarak gözüküyor ki, eğer bu rakam şehiriçi ağırlıklı ve kış aylarında ise oldukça normal.
Bizim makineler devirli kullanımda daha az yakıyor. Ama şehirdışında da 5.5 litrenin altına inmek için çok özel dikkat lazım.
Kim bunun aksini iddia ediyorsa ya ölçüm yapmayı bilmiyordur, ya da inanılmaz dikkatli kullanan bir sürücüdür.
Kimse beni yanlış anlamasın lütfen ama benzin sarfiyatından bahsedilirken,
"kilometrede şu kadar lira yakıyor" ya da "bir depo ile şu kadar km gidiyor" türünden ifadeler genel bir bilgi vermez.
Fullersin depoyu, sıfırlarsın sayacı, gidersin en az 100 km ( daha da iyisi 200 km) sonra bir daha fullersin.
Kaç litre benzin aldığını not edip, yaptığın km'ye bölersin.
Bu işin başka bir hesap yöntemi yoktur.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
full depo 220 km'de yedeğe düşüyor ve hesaba göre bir depoda 270 km yapıyor. bu güne kadar hiç bunun üstüne çıkmadı. ben genelde her gün 14 km gedip geliyorum ,bunun yaklaşık 7-8 km'si tem kalanı ise yan yol ve bol tırı kamyonu olan bir yol . dönerkende yine bu güzergahtan dönüyorum ve tem bölümünü 130-140 km/saat ile sürüyorum. durum bu .
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:14 ----------
valla arkadaşım şimdi adını vermek etik olmaz diye düşünüyorum . servisin bilinçli savsaklaması mı yoksa ustaya ait bir vurdumduymazlı mı bilemiyorum ama özelden mesaj atarsan neresi olduğunu söylerim tabii.
Nurrettin bey kardeşim senin motorun yakıtını bundan sonra bir kontrol et yine fazla çıkarsa karburatör ayarlarına bakmak lazım aslında filitre öyle parçalandıgında oparçaların hava girişinde engelleyici bir parça kadıysa emiş hattında fazla sarfiyata sebeb olabilir
ben ledo arkadaşımın dediği şekilde 150 km tekrar doldurdum depoyu tam 6.1 lt 95 oktan benzin aldı yani 100/4 km/lt yakıt bu nu ortalama trafikte yaptım yani yarısı şıkışık dur kalk yarısı serbest sürüş ortalama 110 km de benim motorda 9900 gelmiş ancak ben farı devamlı yakmam ayrıca anahtar taktım ve xzenon ve çok devirli kullanmam tork yuksek oldugu için büyük viteslerde zorlanmadan tek kişi olunca fazla devire gereek yoktur.
Ledo beyin demek istediğini pek anlıyamadım yüksek devir her zaman yakıt artırır şehirler arasında 5.5 litrenin altına düşmesi gerekir tabii 200 km den bahsetmiyorsa yakıtı fazla olanlar birinci olarak filitre 2 ci olarak buji 3 cü olarak karburatör şamandıra seviyelerini kontrol gerekir
haklısın kardeş. bujilerim yeni takıldı. filtreyi bir değiştireyim de bakayım ne oluyor. makinenin çekişinde falan bir sorun yok ama aldığımdan beri masraf bu kadar.kim bilir belki de evvelden filtre patlaktı da bakılmadı bu güne kadar. çünkü tüm bakımlarda motorun yanındaydım hiç bir zaman filtre açılmadı.
Fullersin depoyu, sıfırlarsın sayacı, gidersin en az 100 km ( daha da iyisi 200 km) sonra bir daha fullersin.
Kaç litre benzin aldığını not edip, yaptığın km'ye bölersin.
Bu işin başka bir hesap yöntemi yoktur
LEDO KARDEŞİME PRATİK ÖLÇÜMÜ OLARAK KATILIYORUM ANCAK AYNI PETROLDEN AYNI POMPADAN ALINIRSA DAHA GERÇEKCİ OLUR DAHA HASSAS ÖLÇÜMÜDE VARDIR ÖZEL SEVİYE GÖSTERGELİ KABLAR BENZİN GİRİŞİNE BAGLANARAK KISA MESAFEDE YAKIT HESAPLANMAKTADIR.
BU ARADA BU GÜN AHMET KADEŞİM GELDİ TANIŞTIK BENİMKİNİN İKİZ KARDEŞİNİ ALMIŞ
STARTÖRLERİ ÖLÇÜMÜNÜ VE KONTROLÜNÜ YAPTIK STARTÖRLERİMİZ SAGLAM ÇIKTI
ÖLÇDÜĞÜM DEGERLER 2 MOTORDADA AYNI AŞAGIDAKİ GİBİ
ALTÖRNETÖR ÇIKIŞI ALTARNETİF AKIM ÜÇ FAZ ARASI 19.8 VOLT RÖLANTİ DEVRİNDE
AKÜ BAŞI DOGRU AKIM 13.6 13.9 RÖLANTİDE
ÇEYREK GAZDA 13.02
BU DEGER ASLINDA DÜŞÜNDÜRDÜ GENELDE DEVİR ARTTIKCA 14 V OLMASI GEREKİR DİYE
DÜŞÜNÜYORUM ANCAK AKÜ ŞARJI DOLU OLUNCA KONJOKTÖR AKUYU KAYNATMAMAK İÇİN VOLTAJI DÜŞÜRÜYOR DİYE DÜŞÜNÜYORUM viceroy kardeşim ölçü degerlerini yazarsa heralde ondada benzer çıkmıştır diye düşünüyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:36 ----------
aynı km de motorlarımız ancak ben her yag deşiminde hava tutum filitreye bir sonrakindede değiştirecem zaten değiştirmezsen parası benzinden çıkıyor
bujileride iridyum takacagım çünki baya bir zor yerdeler sen bujileri ne marka taktırdın
Arkadaşlar,
Dün hava da güzel deyip motora atlayıp Konya yoluna çıktım. 3 şeritli ve tek yön olan yolda sol şeritten yokuş yukarı 3 vitesde 100 civarı bir hızla çıkarken birden motor durdu. Hemen debriyaja basıp birkaç kez marşa bastım. Tık yok. Trafik de bayağı yoğundu. Sağımda arabalar filan vardı. Motor yokuştan dolayı hızla yavaşladığından neredeyse yolun ortasında dım dızlak kalacaktım. Araba kornaları eşliğinde zar zor kendimi emniyet şeridine attım. durduğumda gösterge ışıkları hala yanıyordu. Bir kaç kez daha denedim marşa basmayı ama yine tık yok. Boşa aldım ve ayaklık svicine elle bir kaç kez basıp bıraktım. Hala tık yok. Anahtarı kapattım bekledim. Yine denedim, yine tık yok. Aradan 2-3 dakika geçince bir daha denedim ve çalıştı.
Galiba benim de elektrik sistemim sizlere ömür olmak üzere. Cidden korktum, güce ihtiyacın varken bir anda herşeyin durması çok tehlikeli....
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Geçmiş olsun.
Motorun ayaklığındaki düğme beni birkaç kez stop ettirdi. Elle birkaç kez basıp bırakma ile düzelmiyordu. Elle tutup çekmek gerekiyordu bazen. WD-40 ve bazen de yağlama yaparak müdahale ediyordum. 5-10 gün sonra tekrar başıma geliyordu olmadık yerlerde. Bir keresinde o düğme içeride kaldı. Vurdum, tıkladım, dua ettim çıkmadı Ben de onun bağlandığı kabloyu takip ettim. Ön tarafa doğru başka bir kablo ile birleşiyordu bir jak ile. Fişi çekip içerideki iki demir parçasını birleştirdim ve ayaklık açık korumasını devreden çıkarttım. Zaten benim için artık ayaklığı kontrol etmek hastalık haline gelmişti. Bana koruma olsun diye tehlike yaratan bu donanıma ihtiyacım yok.
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
benim bujilerde iridyum takıldı ,çift tırnaklı buji. serviste değişti fakat markasını bilmiyorum. 10.000 km'den sonra çift tırnaklı takılıyormuş
hayırlı olsun kaç para verdin iridyumlara
her tamirci bir şey söylüyor ama mantıgı ters iridyum buji her zaman takılır daha uzun ömürlüdür genelde 60 000 km gider daha sert metal oldugunda ateşleme elektrodu aşınmaz ancak üzerindeki orjinali en az 10 000 km gideceği için o zaman değiştirmek daha ekonomik olur nurettin kardeşim
geçmiş olsun serdar anlatıgın arıza ayak siiiiiiiiiiviiicine benziyor uzay dada olmuş motor stopdan önce bir çukurdan filan geçtimiydi o sarsıntıda ayak açılıp vurduysa olabilir ayak yayı gevşemişse veya yagız kalmışsa olur ama bazen debriyaj sensöründende yapıyor yeni aldıgımda bende bir yerde durup bir süre sonra çalıştırmak istedim tık yok bir kaç pehlivan ile vurdurmuya çalışsakta nafile arka teker kayıp çalıştıramadık sonra bir metre kablo bulup akü başından marş motoruna kestirmeden elektirik vererek çaltırdım hala akünün yanında 6mm kesitli 1 mt kablo durur tavsiye ederim bulundurun böyle bir durumda yoldan kurtarır
uzayın yaptıgıda olur ancak bir dalgınlıkla vitesde iken marşa basılırla motoru yatırma yere yatsada bişey olmaz altında kalan olmazsa derseniz olur.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:48 ----------
kardeşim ismii yazarsan memnun olurum bu nicler isimde hatırlatmazsa hitap da zorlanıyorum ve akıldada kalmıyor yabancı terimler
şimdi bizim motorlar su sogutmalı ve aşırı ısı pek olmaz normal şartlarda yani otomobil gibi en kötü bir buji 10 000 km rahat gider şayet yag yakma vs olmazsa iridyumun çif tırnaklısı ngk nin sitesine girib okursa tavsiye edilen km aralıgını görürüsün ve bujicileri fazla zengin etmezsin ama bu arada bakımlarda bujilerin kontrol edilmesinde fayda var yanlış aralık pis benzin vs çapak gelmesi ateşlemeyi bozabilir ama buji değil buji yi yanlış temizleme yapan usta bozar bazı servislerde buji ateşlemesini kontrol eden test cihazları vardır öyle bir yerde daha güzel netice alırsın
Abi, bir de debriyaj koruması var ya, o yüzden sorun olmaz diyorum. Benim motor boşta iken bile debriyaja basmam gerekiyor çalışması için. Sadece ayaklık açıkken yola çıkmayı unutmamak lazım. Sola dönerken lale olmamak için
Bu arada Ömerli buluşmasında çektiğim resimde çok iyi çıkmışsın abi. Bi ara yollayayım sana onu
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
haklısın LALE olmak hoşuma giiti bu tabir istanbullu olduğun belli oluyor ancak ayak açık konumda ızgara vs gibi yerlere takılrsa kötü neticeler verebilir karar kullanıcın diyip bu bizim motorların elektirik aksamına bir - daha katmış oluyoruz demekki her 6000 km de siviçlere bir bakım temizlik gerekiyor yoksa bedeli agır olabilir .
resmimi kayar2@hotmail.com gönderirisen sevinirim
Serdar geçmiş olsun abi, o yolda da sol şeritte motorun susmasını düşünüyorum da kabus gibi, en yavaş giden 120yle çıkıyor orayı, hatta bahsettiğin yerde 4-5 şeride çıkıyor yol, en soldan en sağa iyi kurtarmışsın.
Bu arada bahsettiğim hafif teklemenin en kuvvetli ihtimali karbüratör boruları üzerinde görülen ince çatlaklar olduğuna göre, her iki borunun da dış yüzeyine 1 kat silikon katman sürmeyi düşünüyorum. hem varsa çatlağı tıkar hem de yenilerine karşı korur diyorum, ne dersiniz?
uzay kardeş selam tarabyaüstünde oturuyorum.sanırım sende bu taraflarda oturuyosun inşallah bi gün karşılaşırızda senin motoru bide yakından görürüm.çok şekilli duruyor,diğer kardeşlerinden çok farklı.neyse senin tavsiye ettiğin ustaya götürcemde motoru hatta cumartesi götürdüm bırakmam gerektiğini söyledi,bende daha sonra gelirim dedim.sormak istediğim,işçilik ve parça fiyatları uygunmudur
Selam karanım,
Benim işyeri İTÜ Teknokentte. İnşallah karşılaşırız. Teşekkür ederim motora ilginden dolayı. Benden önceki sahibinin zevki güzelmiş demek ki.
İşçilik fiyatı uygun bence. Parça fiyatı da malum. Bizim bu motorda bazı parçalar çok pahalı, bazı parçalar ucuz. Eğer ki pahalı bir parçaya denk gelirsen internetten sipariş vermeni öneririm. Usta'nın da yapacak birşeyi yok. O da bu tip durumlarda Kanuni'den siperiş veriyor.
Gideceğin günü önceden söylersen belki ben de gelebilirim seninle. Benim de ufak tefek şeyler için uğramam gerekiyor. Görüşemezsek selamımı söylemeyi unutma
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)