arkadaşlar merhabalar =) güzel bir sohbet gidiyor gerçekten.
Serden abi sizin stop etme durumuyla ilgil muhtemel durumları siz bir bir sıralmışsınız.Bir ufak dip notta ben eklemek isterim.Manifoldunuzun durumu nasıl acaba?Alttakini gözle kontrol edebilirsiniz ama üstekini kontrol için depoyu söküp bakmanız lazım.Bu anlık stop etme durumu manifold hortumunun hava filtre kutusuna giren kısmının kelepçeli hortum ağzından sıyrlıması sonucundada yaşanabilir.(zor bir cümleydi =) ) Benzer bir durum bendede olmuştu.
Ayrıca manifoldta bulunan toplu iğne kadar bir yırtık veya delik, motorla giderken gaz açmadan sonra rolantiye düşerkenki hava dengesini sağlayamadığı için silindire giden fazla hava motoru boğarak stop ettirebilir.Bu konuya dikkat etmelisiniz bence.Umarım bundan daha da basit birşeydir...
Statör konusuna gelince forumda bu duruma ilk el atan kişilerden olarak diyeceklerim elbetki var.ama şuanda beklemedeyim sonucunu görmek istiyorum.Motorum cuma gününden beri parça bekliyor.HAvalarda yağışlı zaten pek sorun olmyor motorsuzluk.Japon bir markanın GV650 ye muadil statörü kısmetse yarın elime geçecek.
Hyosungun orjinal statörlerinin sarım kalitesinin kötüü olmasından dolayı orjinali ile değişiminin uygun olmadığı yabancı sitelerde belirtilmiş.
Eğer motorunuzda tesiata yük bindirecek ekstra elektronik bir cihaz varsa GV650 sahipleri olarak bu konuya önemle dursunlar.Örneğin Xenon far sistemi kalitesiz/zayıf olan statöre çok yük bindirebilir.Motorunuza bağlanan müzik sistemi ve navigasyon sistemleri potansiyel tehlike durumlarıdır.
Bu statörler bobinajcılarda işçilikle daha kaliteli olarak yeniden sardırılabilir veya japon muadillerinede yönebilirsiniz .Ben ikinci durumu seçtim ama bir sonuç alamazssam statörümü bobinajcıda yeniden sardırabilirm.Yeter ki motorun kronik şu sorununa bir çözüm bulana kadar pes etmeyeceğim.Yüzdük yüzdük kuyruğa geldik bu zamana kadar 3 adet konjektöre mal oldu ve taaki bi beraber mesai yaptığımız elektirk ustasının alternatöre bakalım fikrini atana kadar.Daha sonra yurt dışındanda aynı durumu görünce sorunun temeline inmiş olduk.Hadi hayırlısı =))
GV650 statörüne muadil bir kaç modele örnek vermek gerekirse:
Stator for Kawasaki EN 450 A
Years: 1985-1990 *RMG110
Stator for Kawasaki EN 500 VULCAN
Years: 1990-2005 *RMG110
Stator for Kawasaki EX 500 NINJA
Years: 1987-2006 *RMG110
Stator for Kawasaki EL 250 Eliminator
Years: 1988-1989 *RMG110
Stator for Kawasaki EL 250 Eliminator
Years: 1991-1992 *RMG110
Stator for Kawasaki EL 250 Eliminator
Years: 1991-1994 *RMG110
Stator for Kawasaki EN 450 454 LTD
Years: 1985-1990 *RMG110
Stator for Kawasaki EN 500 C Vulcan LTD
Years: 1995-1996 *RMG110
Stator for Kawasaki EN 500 C Vulcan LTD
Years: 1996-2000 *RMG110
Stator for Kawasaki EN 500 C Vulcan LTD
Years: 2001-2006 *RMG110
Stator for Kawasaki ZZR 250
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:59 ----------
Sargıları yanmış bir GV650 statörünün durumu budur işte resmin alt kısmında yanmış bakır telin bulunduğu kanat görüldüğü gibi kararmış ve tamamen birbirine temas etmiş.Aslında bu teller vernikli olduğu için birbirlerine temas etmeden dolanırlar.Vernik yanmaya başlar ve telin üstünü açarsa temas gerçekleşir ve motorun tesisatına "Ark" Yani kısadevre göndermeye başlar,böylece konjektörden başlayarak tesisatınız hasar almaya başlar..