Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1781
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Kullandığınız shell marka yağların kutusunun arka yüzünde belirtilen API değerinin hangi yılın teknolojisini kapsadığını ezbere değilde aşağıdaki tablodan yazdım.

    Yağ ile ilgili yazmış olduğunuz seçeneklere (a-b-c) katılıyorum. Tamamen ticari.
    Ayrıca yağ firmaları sattıkları ürünün motora uygunluğu konusunda garanti veremediği gibi yasal gardını almış ve kendini korumaktadır. Castrolun sitesini inceleyin, hangi marka motosiklete hangi model yağ konusunda tavsiye edebiliyor ama garanti kapsamına almıyor. İlginç değilmi.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1782
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS

    Resim Koyma

    Arkadaşlar,

    Birkaç sorum var;

    1. Yazı içine nasıl resim yapıştıryorsunuz? Ben sadece link olarak veriliyor biliyorum?

    2. Sırt dayaması arkasına krom kapak nerede yaptırabilir? Benimkisindeki düşmüş galiba. Serdarr, sende sissy varsa bir ara inceleyebilir miyim? Belki numuneyle sanayi de filan yaptırabilirim.

    3. Egzostun orta böülümünde arka tekerleğe bakan yan yüzeyinde gayet kötü kaynatılmış bir yama görüyorum. Acaba böyle bir yama orjinal egzostlarda var mı? Yoksa benimkisinde bir tamir mi yapmışlar?

    4. Çanta konusunda varılan son nokta nedir? Ben Elazığdaki 3lü sistemi beğendim açıkçası, böyle bir sistemi nasıl yaptırız?

    http://www.sahibinden.com/boylesi_ka...XQQdisplayitem



    Şimdiden teşekkürler..

  3. #1783
    lautreamont - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim için o kadar sorun değil ama bende de ezikler var. 1 haftalıkken nazarlık olmuştu
    Abi yaşamakta mısın? Arada insan iki satır yazar bir alo der falan

  4. #1784
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Aralık 2008

    selamünaleyküm

    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    Birkaç sorum var;

    1. Yazı içine nasıl resim yapıştıryorsunuz? Ben sadece link olarak veriliyor biliyorum?

    2. Sırt dayaması arkasına krom kapak nerede yaptırabilir? Benimkisindeki düşmüş galiba. Serdarr, sende sissy varsa bir ara inceleyebilir miyim? Belki numuneyle sanayi de filan yaptırabilirim.

    3. Egzostun orta böülümünde arka tekerleğe bakan yan yüzeyinde gayet kötü kaynatılmış bir yama görüyorum. Acaba böyle bir yama orjinal egzostlarda var mı? Yoksa benimkisinde bir tamir mi yapmışlar?

    4. Çanta konusunda varılan son nokta nedir? Ben Elazığdaki 3lü sistemi beğendim açıkçası, böyle bir sistemi nasıl yaptırız?

    http://www.sahibinden.com/boylesi_ka...XQQdisplayitem

    Şimdiden teşekkürler..
    elezıglı arkadaşın çantaları fena değil ama benim taktırdıgım daha güzel fotolarını koyarım bir kaç güne eger begenirsen demirlerini burda yaptırıyoruz sanada bir takım yaptırırız çantalar arka çanta shad 52 lt yanlar ise aleminyum özel çanta yanlara shad dın takımı var daha güzel ama ben almadım

  5. #1785
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Abi merakla bekliyorum fotolarını

    Çantalar da aynı motor gibi hem klasik hem spor izler taşımalı diye düşünüyorum. Başka çanta yapan arkadaşlar varsa onların da fotoğraflarını bekliyoruz

  6. #1786
    Serdarrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2010
    Şehir
    cadıköy
    Motosikleti
    CBF1000
    Abi bende sissy bar yok maalesef, sanayide yaptırma olayına ben de varım, tabi model temin etmek lazım önce. Diğer GV 650 kullanıcısı arkadaşla irtibata geçebiliriz, zaten o da ben de koruma demiri yaptırmak istiyorduk, aynı yerde yaparlar zannımca.

    Çanta konusunda bence de shad 3lüsü güzel olmuştu, enteresan motosiklet bizimkisi, deriden daha hoş oluyor spor çanta

  7. #1787
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Serdarr,

    Ben de sisy bar var fakat sissy bar arkasındaki krom kapak yok. Yani arkadan bakınca kumaş dikişleri filan olduğu gibi meydan da. Ankara'da servis olarak benim bildiğim bahçelievlerde 444 diye bir yer var. Oraya gittim, bizim tanıdığımız bi usta var dediler Şaşmaz'da. Siz bize bırakın biz fiyat alırız dediler. Tamam dedim. Sık sık arama rağmen yaklaşık 1 ay sonra cevap alabildim. Bi kapak için 150 lira para fiyat istediler. Bana çok geldi. Daha önce 4 adet gidon civatasına da 30 Lira istemişlerdi. 444'ün fiyatları biraz yüksek. Senin konuştuğun usta kim? Olmazsa benim sissy barla adama gideriz haftasonu. Ben kapak için sen de tüm sissy bar için fiyat alırsın?

    Haldun Abi,

    Ön cam az önce elime ulaştı, Öyle bi paketlemişsin ki adamlar istese de kıramazlarmış. Eline sağlık, çok teşekkürler....

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:24 ----------

    Viceroy,

    Üstadım takdir edersin ki aynı şartlarda SG ve SL için yapılmış testleri ulaşmak çok zor, olduğunu da sanmıyorum. Burada ne sen otomobil serisi SL nin daha iyi olduğunu kanıtlayabilirsin ne de ben motorsiklet serisi SG nin daha iyi olduğunu kanıtlayabilirim. Ama ben şunu diyebiliyorum, bu yağlar şu an güncel olarak JASO MA ile uyumludur. Yani 2010 yılı Japon Standartlarına uygun. Yani, günümüzde motorsiklet deyince akla gelen ilk ülke demiş ki kardeşim bu yağı al kullanabilirsin...

    Vites geçişlerinin iyileşmiş olması içeride de bazı aşınmaların artmış olması anlamına da gelebilir. Yani uzun vadede ne iyileşiyor, ne kötüleşiyor söylemek çok zor.

    Bana hala "yağ tipi" daha öncelikli geliyor. Mesele Shell filan değil, markadan ziyade motorsiklet tipi yağ kullanmanın önemi, lütfen yanlış anlamayın.

    Not : Bu arada Shell teknik departmanla yazışıyorum, yakında orası ile olan yazışmalarımı da burada paylaşırım.

  8. #1788
    Serdarrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2010
    Şehir
    cadıköy
    Motosikleti
    CBF1000
    Evet ben de oraya gitmiştim, Hasan usta diye bir telefon verdiler ama elemana ulaşmak baya zor oldu. Topu topu krom kapak niye öyle garip bir rakam istemişler ki, bence 50 kaada rahatça yaptırırsın ostimde. Aslında ostimde süper ustalar var biraz araştırmayla buluruz gibi geliyor. Bu haftasonu pek mümkün görünmemekle beraber fırsat olduğunda yapalım o işi. Sende koruma demiri var mıydı?

  9. #1789
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Selamlar herkeze;
    Yağ konusuna gelmişsiniz tekrar..Yağ konusunda bilgilerini paylaşan arkadaşlar ın tamamı motosiklet yağları ile ilgili doğru bilgiler vermişler.

    Ancak her doğru her yerde söylendiğinde bazı yanlışlarda olabilir..bir nevi bilgi kirliliğide diyebilirsiniz buna..

    şöyleki;

    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dünyaca ünlü tüm büyük yağ imalatçıları niye hem motorsiklet hem de otomobil için ayrı ayrı yağ üretsinler? Çünkü motorsiklet yağının otomobile kıyasla ek olarak vites kutusu ve kavramayı yağlama görevi vardır.

    "API Endeksine" takılıp "Yağ Tipini" yanlış seçmeyi kimseye tavsiye etmem.
    Çok doğru, ama bu yazı GV 650 yi değilde 7 -15 bin devir yapan farklı motorları çok yakından ilgilendirir.
    çünkü bu devirleri yapan bir motorda API SL 10 W 40 kullanırsanız sorun yaşarsınız.yağın filmi bu devirlerde büyük ihtimal kopacaktır,motor zarar görecek, Bu devirlerde bu yağ bu motoru koruyamayacaktır.

    oysa otomobil yağları diye bilinen bu yağlar GV 650 ile (kitapçığında aksi belirtilmemişse ) hemen hemen aynı devirlerde olduğu için hiç bir sıkıntı yaratmayacaktır. Servislerde kullanılan yağları biliyorsunuz..Özellikle motosiklet yağları değildir..tamamına yakını motorunuz için uygun yağlardır.
    Bazı yağlar motorunuzun debriyajı ile uyumlu olmaz ise kaydırma gibi sorunlara yol açacaktır.. bu durumda zaten kitapçıkta belirtilmiştir.

    Yine bu sözkonusu olan 7-15 bin devir yapan motorlar otomobil yağları kullanıldığında garanti kapsamındanda çıkarılabilmektedir.Bir bakın o motorların kullanım kitapçıklarına ne yazıyor..Motosiklet yağlarını kullanılması gerektiğini görürsünüz.

    ama konunun GV 650 ile ilgisi yoktur..

    bu konuda biraz şeye benziyor..
    hani bir bulaşık makinesi alırsınızda içinden X marka deterjan yada parlatıcı çıkar. üzerinede kocaman kocaman yazmışlardır. bulaşık makinanızda bu markayı kullanın diye.
    Farklı marka kullanınca olmayacakmı ?

  10. #1790
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Aralık 2008

    sa

    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal koruma demirinden pek memnun değildim.

    Hem gözüme biraz küçük geliyordu, hem de sağlayacağı korumadan pek emin olamıyordum.

    Geçenlerde sağ taraftan biraz çizilince, bu bahane ile yenisini yaptırttım. Ne de olsa çıkart, kromaja ver falan derken zaten biraz uğraşacaktım. Bari istediğim gibi bir şey olsun istedim.

    Yalnız artık bunlar koruma demiri değil, "koruma kromu". Çünkü tamamen krom borudan yapıldı.

    Hem daha sağlam oldu hem de eğer bir daha çizilirse falan, düzeltmek için sadece parlatmak yetecek. Paslanma derdi falan da yok.

    Koruma demiri ya da kromu yaptırtmak isteyip te model arayanlar için resimleri ekliyorum. Aslında öyle çok gösterişli bir şey değil ama koruyuculuğu ve biraz daha büyük olması sebebi ile bir seçenek.

    Resimler gece vakti motor pisken çekildi. Lütfen kusura bakmayın !




    serdar kardeşim koruma demiri ve bar için bende araştırmadayım yukarıda ledo nun yaptırdıgı koruma demiri nasıl bence iyi krom ve orjinalinden daha güzel duruyor yapan ustayı tanıyorum isterseniz beraberce yaptıralım ona göre fiat alırım ne dersiniz düşüncenizi yazın---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:12 ----------

    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serdarr,

    Ben de sisy bar var fakat sissy bar arkasındaki krom kapak yok. Yani arkadan bakınca kumaş dikişleri filan olduğu gibi meydan da. Ankara'da servis olarak benim bildiğim bahçelievlerde 444 diye bir yer var. Oraya gittim, bizim tanıdığımız bi usta var dediler Şaşmaz'da. Siz bize bırakın biz fiyat alırız dediler. Tamam dedim. Sık sık arama rağmen yaklaşık 1 ay sonra cevap alabildim. Bi kapak için 150 lira para fiyat istediler. Bana çok geldi. Daha önce 4 adet gidon civatasına da 30 Lira istemişlerdi. 444'ün fiyatları biraz yüksek. Senin konuştuğun usta kim? Olmazsa benim sissy barla adama gideriz haftasonu. Ben kapak için sen de tüm sissy bar için fiyat alırsın?

    Haldun Abi,

    Ön cam az önce elime ulaştı, Öyle bi paketlemişsin ki adamlar istese de kıramazlarmış. Eline sağlık, çok teşekkürler....

    iyi cabucak ve saglamca eline geçmiş güle güle kullan kırılıpta mahcup olmıyayım diye baya bi sardım sisy bar için oralarda yapacak yer bulamazsanız burda iyi bir ustam var kromdan yapıyor ayrıca koruma demiride bakın isterseniz yaptıralım















    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:24 ----------

    Viceroy,

    Üstadım takdir edersin ki aynı şartlarda SG ve SL için yapılmış testleri ulaşmak çok zor, olduğunu da sanmıyorum. Burada ne sen otomobil serisi SL nin daha iyi olduğunu kanıtlayabilirsin ne de ben motorsiklet serisi SG nin daha iyi olduğunu kanıtlayabilirim. Ama ben şunu diyebiliyorum, bu yağlar şu an güncel olarak JASO MA ile uyumludur. Yani 2010 yılı Japon Standartlarına uygun. Yani, günümüzde motorsiklet deyince akla gelen ilk ülke demiş ki kardeşim bu yağı al kullanabilirsin...

    Vites geçişlerinin iyileşmiş olması içeride de bazı aşınmaların artmış olması anlamına da gelebilir. Yani uzun vadede ne iyileşiyor, ne kötüleşiyor söylemek çok zor.

    Bana hala "yağ tipi" daha öncelikli geliyor. Mesele Shell filan değil, markadan ziyade motorsiklet tipi yağ kullanmanın önemi, lütfen yanlış anlamayın.

    Not : Bu arada Shell teknik departmanla yazışıyorum, yakında orası ile olan yazışmalarımı da burada paylaşırım.
    [B]iyi cabucak ve saglamca eline geçmiş güle güle kullan kırılıpta mahcup olmıyayım diye baya bi sardım sisy bar için oralarda yapacak yer bulamazsanız burda iyi bir ustam var kromdan yapıyor ayrıca koruma demiride bakın isterseniz yaptıralım

    kazasız saglıklı sürüşler[/B]

  11. #1791
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS

    Yağ Mevzusu

    Sevgili Kaldera,

    Elbette gereksiz doğrular bilgi kirliliği yapar fakat ben yazdıklarımı bir daha okudum ve bilgi kirliği diye tarif ettiğiniz bir durumu göremedim. Ama bundan sonra yazdıklarımı biraz daha tekrarlarsam bilgi kirliliği olmaya başlayacak. Dolayısıyla yağ konusunda son kez yazıyor ve gerisini kamuoyunun takdirine bırakıyorum. İsteyen istediği yağı kullanır

    1. Öncelikle, devirden bahsetmişsin. GV650 max. güce 9000 devirde ulaşır. Ortalama bir otomobil ise max. güce 5000-5500 devirde ulaşır. Bu yaklaşık 2 kat devir farkı demek, daha ne olsun? Motoru hep düşük devirde kullanacaklara birşey diyemem, ama ben motorumun gerektiğinde sınırlarını zorlamak isterim. Yağdan dolayı 72 beygirin 30 uyla idare edemem.

    2. Kavrama konusuna yağ kutusunda yuvarlak API logosunun alt kısmında "ENERGY CONSERVING" yazıyorsa bu sizin kavramanızın kaçırmasına sebep olabilir. Bu da, özellikle yüksek devirlerde, hem yakıt artışına hem de kavrama plakanızın çabuk aşınmasına sebep olur.

    3. Hadi motoru hep düşük devirde kullandınız ve yağı da "ENERGY CONSERVING" tip almadınız diyelim. Vites kutusunu ne yapacaksınız? Yağın ardaşık dişliler arasında hiçbir otomobil yağının uğramayacağı basınçlarla sıkıştırılamasına nasıl engel olacaksınız? Bu durum yağın çok kısa sürede degradasyona uğrayıp viskositesinin düşmesine ve yağ filmi oluşturma performansın azalmasına sebep olacaktır. Bu da tüm güç sisteminde aşınmalarla sonuçlanacaktır.

    4. Shell'den gelen cevabı da aynen aşağı ekliyorum; Bana bir PDF gönderdiler. Orada yağ SL gözüküyor. Zaten Shell İngiltere sitesinde de SL gözüküyordu. Bi arkadaş yazıya nasıl foto yapıştırdığını anlatırsa gelen dökümanı burada paylaşabilirim. Yine en baştan beri dediğimi tekrarlarım, SG de olsa "motorsiklet tipi" yağı her zaman otomobil yağına yukarıdaki sebeplerden dolayı tercih etmeliyiz.


    "Serdar Bey, telefonda bize bildirmiş olduğunuz probleme istinaden yapmış olduğumuz çalışmalar Advance VSX 4 10W-40 ürünümüzün servis sınıfının etiketlerde API SG görünmesine rağmen ürünün API SL sınıfı olduğunu göstermektedir. Ekteki teknik dökümanda da servis sınıfı API SL olarak belirtilmiştir. Bu noktada ürünü aracınıza gönül rahatlığı ile koyabilirsiniz.

    Tarafımızdan ilgili departmanlara etiketlerdeki yazım hatasının düzeltilmesi için gerekli bilgilendirme yapılmıştır. Konu hakkındaki duyarlı yaklaşımınızdan dolayı size teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.

    Barış Burgalak
    Satış Teknik Destek Mühendisi"


    Abicim yordunuz beni yaa... Kendimi motorda zeytinyağı kullanın demiş gibi hissettim walla

  12. #1792
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    sevgili otobur kaplan;
    yazdıklarınızın tamamı çok doğru diyebilirim. ayrıca bu konuda donanımlı olduğunuzuda göstermektesiniz.
    sadece GV 650 ile daha doğrusu devirleri max 8000 olan motorlar ile örtüşmeyen yanları var...
    bu demek değildirki motosiklet yağları kullanılmasın.. isteyen kullanabilir.fazla ücret ödemek dışında hiç sakıncası yok..arzu edenler gelecek sefer denesinler, ama hiç bir fark hissetmeyecekler..

    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kaldera,

    Elbette gereksiz doğrular bilgi kirliliği yapar fakat ben yazdıklarımı bir daha okudum ve bilgi kirliği diye tarif ettiğiniz bir durumu göremedim.
    konu ise ilgisi olmayan yağlamanın çeşitleri hakkındaki yazı gibi örneğin. BİNG BANG büyük patlamaya gitmek gibi bir şey bu..

    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kavrama konusuna yağ kutusunda yuvarlak API logosunun alt kısmında "ENERGY CONSERVING" yazıyorsa bu sizin kavramanızın kaçırmasına sebep olabilir. Bu da, özellikle yüksek devirlerde, hem yakıt artışına hem de kavrama plakanızın çabuk aşınmasına sebep olur.
    Buda çok doğru ama dediğiniz gibi ENERGY SAWİNG yazıyorsa..
    eğer bu ibare varsa ve motorunuzda max 15000 devir yapıyorsa kesinlikle kullanmayın..

    peki bu ibare varsa ve motorunuz max 8-9 bin devir yapıyorsa ne olacak..yine kullanmayacaksınız..
    bu tür yağlarda kulanılan kimyasallar diğer yağlardan farklıdır. yüksek devirler için tasarlanmış olduğundan debriyajınızda kaydırma yapma ihtimali yüksektir..

    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hadi motoru hep düşük devirde kullandınız ve yağı da "ENERGY CONSERVING" tip almadınız diyelim. Vites kutusunu ne yapacaksınız? Yağın ardaşık dişliler arasında hiçbir otomobil yağının uğramayacağı basınçlarla sıkıştırılamasına nasıl engel olacaksınız? Bu durum yağın çok kısa sürede degradasyona uğrayıp viskositesinin düşmesine ve yağ filmi oluşturma performansın azalmasına sebep olacaktır. Bu da tüm güç sisteminde aşınmalarla sonuçlanacaktır.
    Burada hem doğru hem hatalısınız, çünkü bizlerin motorlarının tamamı hem motor yağlaması hemde şanzıman yağlaması için üretici firmalar tarafından APİ SG- SL 10 W 40 yağ sınıfı ile mümkün kılınmıştır. Bu 15 W 40 da olabilir. servis manueline yada kullanım kitapçıklarına bakabilir herkez..
    yani yazdığınız konunun yine GV 650 yada 8000 devirlik motorların ilgisi yok.

    netice itibari ile büyük resime baktığınızda tüm bu yağlama bilgilerinin burada bu motorda geçerliliği yoktur.
    bu bakımdan bilgi kirliliği değilmi sizce..
    hoşçakalın..

  13. #1793
    Serdarrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2010
    Şehir
    cadıköy
    Motosikleti
    CBF1000
    Hocam belki daha kolayı vardır ama ben imgeshack ile koymuştum fotoyu 1-2 denemeyle.

    Shell de ne garip firmaymış, sen milyon USD harca SL yağ üret, üzerine SG yaz ve birisi kalkıp söyleyene kadar farketme

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:47 ----------

    @ Kayar2 kardeşim, koruma demiri güzel duruyor aslında iyi fikir, ben şimdilik biraz daha küçük bir model arıyorum, ama bu da aklımda sağolasın.

  14. #1794
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Sevgili Kaldera,

    Yeminimi bozdum

    yazdıklarınızın tamamı çok doğru diyebilirim. ayrıca bu konuda donanımlı olduğunuzuda göstermektesiniz.
    sadece GV 650 ile daha doğrusu devirleri max 8000 olan motorlar ile örtüşmeyen yanları var...
    GV650 maksimum 8000 devirli bir makina değildir. Zaten maksimum güce 9000 de ulaşıyor. 4 zamanlı benzinli bir motor da maksimum güce maksimum devrin yaklaşık %70 inde ulaştığına göre bu alet teorik olarak 14000 devirlere kadar çıkabilmektedir. Dolayısıyla söylediklerim GV650 ile gayet örtüşür.

    konu ise ilgisi olmayan yağlamanın çeşitleri hakkındaki yazı gibi örneğin. BİNG BANG büyük patlamaya gitmek gibi bir şey bu..
    Özellikle motor yağı ve şanzıman yağı arasındaki farkı vurgulamak için 5 kelimeyle yağ tiplerinden bahsettim. Big bang ile ne alakası var? Buna da bilgi kirliliği demeyelim lütfen...

    Burada hem doğru hem hatalısınız, çünkü bizlerin motorlarının tamamı hem motor yağlaması hemde şanzıman yağlaması için üretici firmalar tarafından APİ SG- SL 10 W 40 yağ sınıfı ile mümkün kılınmıştır. Bu 15 W 40 da olabilir. servis manueline yada kullanım kitapçıklarına bakabilir herkez..
    Tam aksine, o üretici firmalar bunun mümkün olmadığını bildiği için motorsiklet yağlarını tasarlamışlardır.

    bu bakımdan bilgi kirliliği değilmi sizce..
    Bu soruya artık ben cevap vermeyeceğim, okuyan arkadaşlar cevap versin...

  15. #1795
    _Uzay_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 X
    Hepinizin yazdıkları çok güzel. Hiçbiri bilgi kirliliği değil. Emeğinize sağlık.
    Paylaşımlarınız atışma gibi olsa da çok teşekkürler
    [Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]

  16. #1796
    Serdarrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2010
    Şehir
    cadıköy
    Motosikleti
    CBF1000
    +650

    Gayet bilimsel ve faydalı bir tartışma oldu bence

  17. #1797
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Günümüzde internet motorculuğunun patladığı bir alemde,gerçek motorcu olabilmenin, motor üzerine deneyim ve teknik bilgi birikiminin birleşmesiyle ortaya çıktığı inancındayım.
    Bu anlamda uzun zamandır paylaşımlarıyla, tecrübelerinden faydalandığımız sevgili Kaldera'ya teşekkür ederim.

    Ayrıca hoşgeldin dediğim mesajdan bu mesaja kadar, öğrenme ve öğrendiğini paylaşma konusunda emek veren serdar kardeşimizide unutmamak lazım.
    GV650 nin teorik olarakda olsa 14.000 deviri görebileceğini zannetmiyorum. Kopyası motor taşıyan dl veya sv650 suzuki 67 hp / 8800 dd 14.000 biraz zor gibi ama street olarak race karakterinde gsr600 98 hp / 12000 dd belki sınırı aşarsanız görebilir. Ama bu aşırı üst limitlerde motor ne olur yağ kadar onuda düşünmek lazım.

    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    "Serdar Bey, telefonda bize bildirmiş olduğunuz probleme istinaden yapmış olduğumuz çalışmalar Advance VSX 4 10W-40 ürünümüzün servis sınıfının etiketlerde API SG görünmesine rağmen ürünün API SL sınıfı olduğunu göstermektedir. Ekteki teknik dökümanda da servis sınıfı API SL olarak belirtilmiştir. Bu noktada ürünü aracınıza gönül rahatlığı ile koyabilirsiniz.

    Tarafımızdan ilgili departmanlara etiketlerdeki yazım hatasının düzeltilmesi için gerekli bilgilendirme yapılmıştır. Konu hakkındaki duyarlı yaklaşımınızdan dolayı size teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.

    Barış Burgalak
    Satış Teknik Destek Mühendisi"


    Shell gibi dünya pazarı büyük ciddi bir kuruluşun adına açıklama yapan satış teknik destek mühendisi Barış Burgalak beyin,kıdemini ve hakla ilişkiler konusundaki uzmanlığını bilemem ama yapmış olduğu açıklama son derece talihsiz olmuş.
    Bağımsız davranamayan,denetlenen bir kuruluşun uzun süre yanlış etiket basarak pazarda pay aramasının mantığı nereye kadar sağlıklıdır! Avrupadaki diğer shell sayfalarında bu motosiklet yağının teknik özellikleri yine API SG olarak geçiyordu. SL olsa Castrolun SJ modelinden daha ucuz değilde daha pahalı olması gerekmezmiydi.Acaba tüketiciyi yanıltmaya yönelik, baştan savma bir cevapmı! öyleyse talihsiz bir açıklama olduğu kanaatindeyim.Diğer firmalar bunu okusa malzeme yaparlar kendilerini ön plana çıkarma adına.

    Resmi siteden resimleri ve yazıları kaldırmışlarmı banamı öyle geldi. Öyleyse benden nostalji resimler eklemesi..





    Üstelik etiket yabancı dilde etiketlendirilmiş bu nasıl bir hatadır ki shell Türkiye üstlenmiş inanılmaz.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  18. #1798
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Aralık 2008
    Arkadaşlar güzel bir yazışma oluyor baya bir faydalandık yaglama konusunda arkadaşlar en çok km yapanlar hangi yagı kullanmış motorda ne gibi etkileri var onlarda yazarlarsa tercübelerinden en uygun yagı bulmak daha dogru olur yagı genelde bozan sanzıman dişliler değilde yanma sonuncunda yaga karışan yanma artıklarıdır motarsikletlerde debriyajda kaydırma yapmayacak yaglama yıda güzel yapacak bir yag kullanmak işin özü bu
    [color="blue"][/color]sabah motorun arka frenine bastım sürtme sesleri geldi baktım balata bitmiş henüz9000 km de arka balatanın bitmesi tuhafıma gitti normalmi sizin balatalar kaç km de bitti başka markalarla bunun balataları uyuyormu bilen varmı

  19. #1799
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Fren balatasının ömrü tamamen kullanımla ilgili. 3.000km de bitebileceği gibi 12.000 km de gider. Yan sanayi çin malı birçok alternatif var ama diskte çizilmeye sebeb oluyor dikkat! s&t den orjinalini tercih etmek en güzeli. Yan sanayi için balatayı söküp götürmeniz yeterli. Birisi 15 tl diğeri 30 tl ise ben olsam direk orjinali seçerdim. Saygılar.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  20. #1800
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Aralık 2008
    viceroy arkadaşım teşekkür ederim bu gün balataları değiştirdim orjinali 25 tl imiş çin işi 15 tl kymco nunki 45 tl ben orjinalini takdım kymco nun balata kalınlıgı daha fazla başka kalite farkı varmı bilmniyorum ama orjinal olması yeterli

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:44 ----------

    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,

    Birkaç sorum var;

    1. Yazı içine nasıl resim yapıştıryorsunuz? Ben sadece link olarak veriliyor biliyorum?

    2. Sırt dayaması arkasına krom kapak nerede yaptırabilir? Benimkisindeki düşmüş galiba. Serdarr, sende sissy varsa bir ara inceleyebilir miyim? Belki numuneyle sanayi de filan yaptırabilirim.

    3. Egzostun orta böülümünde arka tekerleğe bakan yan yüzeyinde gayet kötü kaynatılmış bir yama görüyorum. Acaba böyle bir yama orjinal egzostlarda var mı? Yoksa benimkisinde bir tamir mi yapmışlar?

    4. Çanta konusunda varılan son nokta nedir? Ben Elazığdaki 3lü sistemi beğendim açıkçası, böyle bir sistemi nasıl yaptırız?

    http://www.sahibinden.com/boylesi_ka...XQQdisplayitem



    Şimdiden teşekkürler..
    yazı içine resim yapıştırma burda anlatılmış serdar kardeşim burdan okursan yaparsın sende
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-h...i-anlatim.html

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:11 ----------

    arkadaşlar çanta hakında yorumlarınızı bekliyorum fotoları ekledmeye çalışıyorum bir bakın ve yorumları yazınhttp://img515.imageshack.us/i/s6001568.jpg/
    http://img214.imageshack.us/i/s6001578.jpg/
    http://img46.imageshack.us/i/s6001571.jpg/
    http://img641.imageshack.us/i/s6001570.jpg/
    http://img683.imageshack.us/i/s6001569.jpg/
    http://img710.imageshack.us/i/s6001567.jpg/
    http://img687.imageshack.us/i/s6001566.jpg/
    http://img191.imageshack.us/i/s6001565.jpg/
    http://img37.imageshack.us/i/s6001573u.jpg/


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler