Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1681
    _Uzay_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 X
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında fotosu da olur, nasıl bir şey olduğunu netleştirebilirsem, sanırım sert kauçuktan karbüratöre giden geniş hava hortumundan bahsediyoruz değil mi?


    sv650 nin bu galiba :



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:59 ----------

    Burada parça kataloğu var ama manifold diye geçmediği için bulamıyorum, bir bakarsanız...

    http://www.ecnet.fi/jmnet2/partsmanu...0CATALOGUE.pdf


    Emme manifoldu "inlet manifold" diye çevriliyor ingilizceye. inlet diye arattım ama zaten parçaların hepsi birbirine benzediği için bulamadım

    Benim motordaki tekleme sorunu da ya mrock'ın dediği gibi manifolddan ya da karbüratörden.
    [Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1682
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    iyi akşamlar arkadaşlar.nasılsınız?ben malum yerde afganistandayım..internet sistemimiz değişti ve dün tekrar internete kavuştuk.biraz yavaş ama yinede sizlere ulaşabiliyorum..umarım herşey yolundadır.inşallah en yakın zamanda şu manifold sıkıntısı da ortadan kalkar da herkesin yüzü sezon açılmadan gülmeye başlar. herkese sevgiler saygılar..

    Alıntı madasret adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar deneme amaçlı olarak hyosungsource.com dan bir dikiz aynası sipariş ettim. 10 gün içinde geldi. gümrük filan da ödemedim. bence bir inceleyin özellikle yedek parça sıkıntısı çeken arkadaşlar mutlaka bakın. fiyatlar süper ucuz.
    arkadaşım bende oradan sipariş verip parça stoğu yapmak istiyorum.şuan yurt dışındayım ama dönmeme 1 hafta kala vereceğim siparişi eve vardıktan birkaç güne kadar gelir diye tahmin ediyorum.bu arada sen adrese teslim mi aldın siparişini yoksa ptt şubesinden mi?
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!

  3. #1683
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    cruser olayında artık 650cc üretilmeyip 750cc ve üzerine yoğunlaşmanın mantıklı bir sebebi varmı acaba biliyormusunuz?
    http://www.yamaha-motor-europe.com/p...om/xvs950a.jsp
    kawa vn900,honda vt750 diye başlıyor ve silindir hacmi büyüyor.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  4. #1684
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    hu hu kimse yok mu??
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!

  5. #1685
    haluka28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    merhaba arkadaşlar nasılsınız uzun zamandır girmiyordum siteye bi denk geldi baktım pek değişen bişi yok sanırım ben hala motorsuz bir eleman olarak 4 tekere popom iyice alıştı scooter vardı onu bile kaç aydır görmüyorum. hepinizi tek tek selamlıyorum görüşmek üzere.
    2008 Regal Raptor 250 2009 Hyosung GV 650 2010 Bianchi 150
    2011 Honda Transalp XL700 2013 Kymco Xciting 250 2015

  6. #1686
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    İlker abi,Haluk abi merhabalar bizler burdayız arada bir hızlı güncelleniyor sayfamız,değişen büyük gürültülü birşeyimiz var.Mesela Serden hocamın eksoz sesi

    İlker abi göreviniz sorunsunz geçiyordur umarım.Haluk abi sizi çok özledik 4 tekere alıştınız diyorsunuz ama ben inanmıyorum.En ufak bir güneşli havada iç çekersiniz bilirim =)

    Herşey bir yana keyifleriniz yerinde olsun gerisi mühim değil.Bende motorun rengi kaçan, bozulan bütün civatalarını değiştirdim.Birde deneme amaçlı eksozu söküp susturucusuz kullandım.Dehşet bir ses geliyor,Kulak tırmalamaktan öte bir canavar homurtusu ve gazı açtığımda susturuculu haline göre 5 beygire yakın bir artış sezdim.Resmen motorun ciğerleri açılıdı.Ama tabiki deme amaçlı olduğu için eksozun kurumlarını içini dışını güzelce temizleyip tekrar yerine taktım =))
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  7. #1687
    _Uzay_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 X
    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    susturuculu haline göre 5 beygire yakın bir artış sezdim.Resmen motorun ciğerleri açılıdı.
    Selam arkadaşlar.

    Geçen bir ağabeyimle açık egzozların neden daha fazla yakıt tüketimine sebebiyet verdiğini merak ettik. Aslında egzoz açık olduğunda gazın daha rahat çıkması ve motorun ciğerlerinin açılması gerekiyordu. Gaz daha rahat çıktığı için silindirin içerisinde gerçekleşecek bir sonraki patlamada sadece hava - benzin karışımı bulunacak, pis gaz olmadığı için performans düşüklüğü yaşanmayacaktı. Ama öyle değilmiş Aşağıda yaptığım alıntıyı yazan kişi de bir insan, hata yapabilir, yanlış bilgi edinmiş olabilir ama bana bilgi dolu bir yazı gibi geldi. Yorumlarınızı bekliyorum.


    Geri basınç nedir?

    Motorun yanma odasındaki patlamalar ile sadece pistonları aşağıya doğru hareket etmeye yarayan enerji açığa çıkmaz. Aynı zamanda ses ve ısı enerjileri de oluşur. Ses enerjisi yanma odasından çıkıp headera girer ve 400-500 metre/saniye hızla son susturucuya doğru ilerler. Bu sırada yanmış gazlar 70-100 metre/saniye hızla header'a girerler ve son susturucuya doğru hareket ederler. Ses enerjisi egzost gazlarından 5 kat daha hızlı hareket eder. Ses enerjisi düşük basınçlı bir ortama girerse geriye döner ve gazlar ile karşılaşır. Ses enerjisi gazları tekrar geriye, yanma odasına doğru iter. Bu arada türbulanstan dolayı enerji kaybı olur.

    Geri dönen egzost gazları ne yapar?

    Eğer gazlar döndüğünde eksoz sübabı açık ise yanma odası tekrar bir miktar egzost gazı ile dolar. Bu yanma odasına daha az miktarda temiz hava ve benzin karışımı girmesine yol açar. Sonuç olarak daha az hava/benzin karışımı daha az performans demektir. Eğer gazlar ses enerjisi ile birlikte döndüklerinde egzost sübabı kapalı ise tekrar son susturucuya doğru dönerler.

    Spor son susturucular, katalizörler ve headerlar sistemdeki geri basıncı azaltmaya yöneliktir.



    Yani açık egzozda motorun ciğerleri kapanıyormuş diyor bu yazı
    Bir de geçen gün ustama sorduğumda, egzoz ile beygirin pek bir alakası olmadığını, psikolojik olduğunu söyledi

    Amaç yanlış bilgilerden uzaklaşmak. O yüzden yorumlarınızı bekliyorum. Hangisi doğru ise bu bilgilerden, onunla devam edelim yola
    [Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]

  8. #1688
    muratgorgulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    girne kıbrıs
    Motosikleti
    gv 650
    arkadaşlar yarın manifoltu söktürüp tornacıya gidicem ondan sonrada size dönerimm buu işi bitirmem lazım cok sıkıldım

  9. #1689
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    arkadaşlar başlığı canlı tutalım olmuyor ama emrah ben ne zaman senin gibi söküp takacam bu motoru yaw?allam yaa hiçbir mekaniğinden anlamıyom.bu arada susturucusunu sökünce yakıt sarfiyatı artıyor dimi?

    haluk abi nerelerdesin yaw?arabaya alıştım bence kesinlikle kabul edilemez bir maazeret.sen gayet iyi biliyorsun 4 teker ile 2 teker in bir olmadığını.aynı tatları vermediğini...
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!

  10. #1690
    muratgorgulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    girne kıbrıs
    Motosikleti
    gv 650
    Alıntı _Uzay_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emme manifoldu "inlet manifold" diye çevriliyor ingilizceye. inlet diye arattım ama zaten parçaların hepsi birbirine benzediği için bulamadım

    Benim motordaki tekleme sorunu da ya mrock'ın dediği gibi manifolddan ya da karbüratörden.
    evet abicim budur bundan iki tane var ön arka diye genelde arka taraf çabuk yıpranıyo sıcağa maruz kaldığı için.yarın tornacıya gitcem yapılmıcak bişey değil en azından sağlam olur

  11. #1691
    haluka28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    merhaba emrahcım nasılsın bende sizleri özledim. hele 2 tekeri nasıl özledim bir bilsen.
    2008 Regal Raptor 250 2009 Hyosung GV 650 2010 Bianchi 150
    2011 Honda Transalp XL700 2013 Kymco Xciting 250 2015

  12. #1692
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Alıntı _Uzay_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar.

    Geçen bir ağabeyimle açık egzozların neden daha fazla yakıt tüketimine sebebiyet verdiğini merak ettik. Aslında egzoz açık olduğunda gazın daha rahat çıkması ve motorun ciğerlerinin açılması gerekiyordu. Gaz daha rahat çıktığı için silindirin içerisinde gerçekleşecek bir sonraki patlamada sadece hava - benzin karışımı bulunacak, pis gaz olmadığı için performans düşüklüğü yaşanmayacaktı. Ama öyle değilmiş Aşağıda yaptığım alıntıyı yazan kişi de bir insan, hata yapabilir, yanlış bilgi edinmiş olabilir ama bana bilgi dolu bir yazı gibi geldi. Yorumlarınızı bekliyorum.


    Geri basınç nedir?

    Motorun yanma odasındaki patlamalar ile sadece pistonları aşağıya doğru hareket etmeye yarayan enerji açığa çıkmaz. Aynı zamanda ses ve ısı enerjileri de oluşur. Ses enerjisi yanma odasından çıkıp headera girer ve 400-500 metre/saniye hızla son susturucuya doğru ilerler. Bu sırada yanmış gazlar 70-100 metre/saniye hızla header'a girerler ve son susturucuya doğru hareket ederler. Ses enerjisi egzost gazlarından 5 kat daha hızlı hareket eder. Ses enerjisi düşük basınçlı bir ortama girerse geriye döner ve gazlar ile karşılaşır. Ses enerjisi gazları tekrar geriye, yanma odasına doğru iter. Bu arada türbulanstan dolayı enerji kaybı olur.

    Geri dönen egzost gazları ne yapar?

    Eğer gazlar döndüğünde eksoz sübabı açık ise yanma odası tekrar bir miktar egzost gazı ile dolar. Bu yanma odasına daha az miktarda temiz hava ve benzin karışımı girmesine yol açar. Sonuç olarak daha az hava/benzin karışımı daha az performans demektir. Eğer gazlar ses enerjisi ile birlikte döndüklerinde egzost sübabı kapalı ise tekrar son susturucuya doğru dönerler.

    Spor son susturucular, katalizörler ve headerlar sistemdeki geri basıncı azaltmaya yöneliktir.



    Yani açık egzozda motorun ciğerleri kapanıyormuş diyor bu yazı
    Bir de geçen gün ustama sorduğumda, egzoz ile beygirin pek bir alakası olmadığını, psikolojik olduğunu söyledi

    Amaç yanlış bilgilerden uzaklaşmak. O yüzden yorumlarınızı bekliyorum. Hangisi doğru ise bu bilgilerden, onunla devam edelim yola
    burdan açık eksozun performansı düşürmediği ortaya çıkıyor zaten farkı hissedilecek düzede.Ama yakıtı arttıracağı şüphe götürmez.Ben komple ekozu söküp dolaştım biraz,devir yükseldiğinde resmen lav silahı gibi etrafı aydınlatıyor.Sırf bunu görebilmek için eksozu söküp geceyi bekledik.İnsanların olmadığı düz bir alanda gecenin sessizliğini ve karanlığını bozan homurtu ve çıkan ateşle kendimi gostrider setinde zannettim.Geri takması biraz zor oldu ama deydi,bütün civatalar ve kurum olan eksozu cilayla beraber fıstık gibi yapıp yerine yerleştirdik. =)))
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  13. #1693
    _Uzay_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 X
    Alıntı mrock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burdan açık eksozun performansı düşürmediği ortaya çıkıyor zaten farkı hissedilecek düzede.Ama yakıtı arttıracağı şüphe götürmez.Ben komple ekozu söküp dolaştım biraz,devir yükseldiğinde resmen lav silahı gibi etrafı aydınlatıyor.Sırf bunu görebilmek için eksozu söküp geceyi bekledik.İnsanların olmadığı düz bir alanda gecenin sessizliğini ve karanlığını bozan homurtu ve çıkan ateşle kendimi gostrider setinde zannettim.Geri takması biraz zor oldu ama deydi,bütün civatalar ve kurum olan eksozu cilayla beraber fıstık gibi yapıp yerine yerleştirdik. =)))

    Ah be abicim yok muydu bi kamera falan biz de görseydik
    Cila olarak önerebileceğin bir marka var mı? Ben ufak pasları cif ile temizliyorum. Biraz büyük pasları wd-40

    Benim egzoz da viceroyunki gibi bir susturucuya sahip. Fakat usta yine de muayeneden geçmez dedi. Haklıydı da Yine de deli gibi gürlüyordu. O susturucu egzozun içine %100 oturmadığı, hafif boşluklar çıkarttığı için gürlüyordu. Susturucunun etrafına sıvı conta ile bir bez sardık. Bez dediğim şey sıcağa çok dayanıklı ve pahalı birşey ama adını unuttum Şimdi yaratığın sesi kesildi Yarın muayene var arkadaşlar. İnşallah sorunsuz şekilde geçerim. Kaç haftadır bunun korkusu ile yaşıyorum


    Sevgili muratgorgulu, İnşallah kolay bir şekilde halledersin ve bize öncü olursun çıkabilecek manifold sorunları için. Benim motordaki gaz kesme olayı iki gündür hiç olmuyor. Egzozu kapattığımdan beri. Ne kadar alakası var bilemem ama hergün en az 4-5 kez gaz kesiyordu motor. Her biri 2-3 saniyecik sürüyordu ama sinir bozucu tabii ki. Tekrar yaparsa işi kökten halletmeye çalışacağım ustaya götürüp.

    Haberlerinizi bekliyorum, saygılar, sevgiler herkese
    [Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]

  14. #1694
    nurettin_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hyusong gv 650
    Alıntı _Uzay_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günaydın arkadaşlar.
    İstanbul'da gidebileceğim ustalar kimlerdir acaba? Tanıdığınız bir usta, benim Google'dan bulabileceğim bir ustadan daha iyidir Özellikle Maslak, Levent, Şişli civarı olursa daha iyi olur. Şimdiden teşekkür ediyorum.

    Not: Yücel Motor ve İstanbul Motor'u biliyorum.
    merhaba
    ustanın telefonu : 0532 286 29 34

  15. #1695
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Bez dediğiniz cam yünü (izocam) olsa gerek
    Muayenede sese takılıyorlarmı yada ellerinde desibel ölçüm cihazı varmı paylaşırsanız sevinirim.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  16. #1696
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    ben Balıkkesir-Ayvalıkta geçen sene muaneye sokmuştum,eksoz sesini ölçmediler.Benimde kafama takılımıştı.Dikkat ettiyseniz motorun şasesinde 4000 devirde çıkaracağı desibel yazar.Bu hyosungun trafiğe uygunluk gürültü sınırıdır.Bunu üstünde bir ses olursa uygun değildir işin mantığına bakarsanız ama bende böyle bir kontrol olmadı.Lastik dişlerinin mm ölçüsüne önemle dikkat ediyorlar.İstanbulda bazı muayene istasyonlarının eksoz ses desibeline baktıklarını duymuştum..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:05 ----------

    Alıntı _Uzay_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ah be abicim yok muydu bi kamera falan biz de görseydik
    Yanıma getirdim kamerayı ama şarj sıkıntısı çektiğim için görüntü alamadım malesef
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  17. #1697
    Serdarrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2010
    Şehir
    cadıköy
    Motosikleti
    CBF1000
    Herkese selam,

    Geçen hafta ilk kez sevgili motorumla gezme fırsatı buldum, hafta içi parıldayarak çalışmamı engelleyen hava, yola çıkmamdan bi 15 dakika sonra yağmuru tepeme indirerek keyifle gezmemi de engelledi, baya sağlam ıslandım

    İlk gözlemlerime göre motor uzun yolda beni pek yormayacak, gazı az bişey açsam bile gereken tepkiyi fazlasıyla verecek. Gerçi ben çeyrekten fazla açmadım gazı muhtemelen. Sesi de şimdilik yeterli ve tok geldi, ileride ne olur bilemem.

    Muayene meselesine gelince, arabamda çok gürültülü bir egsozum olmamasına rağmen kapalı mekanda diğer araçlardan daha gürültülü olduğu bariz belli oluyordu. Geçmez dediler, dedim böyle atmayla olmaz kaç desibel olduğunu ölçmeden böyle yapamazsınız. Bu sefer hakkaten desibelmetre getirdiler ve 90 dB civarında bir ses ölçüldü, paşa paşa standart egsozu takıp öyle girdim ve geçtim muayeneden.

    Bunlar da ilk sürüşün ardından çektiğim resimler, umarım hava bu haftasonu daha iyi olur, daha parıldayan resimler de çekebilirim. (Meteoroloji aynı kanaatte değil )





    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:07 ----------



    Bu arada otomobillere olan merakımdan dolayı geri basınç konusuyla ilgili şunu da ekleyeyim, Motorsikletler için ne derecede geçerli olur bilmiyorum ancak otomobillerde açık egsoz sistemlerinin geri basıncı azalttığı için düşük devirlerde tork kaybına sebebiyet verdiğini, ancak yüksek devirlerde rahatlama ve cüzzi bir güç artışı sağladığını biliyorum.

  18. #1698
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Hayırlı olsun Kullandıkça bağlanacağınız kesin.
    Koruma demiri ve sisibarda olsa tam olacak. Mersinde desibel ölçen alet yok bildiğim kadar. Sırf merakımdan zabıtaya ölçüm yaptıracağım ki savunacak sözüm olsun zor anda.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  19. #1699
    _Uzay_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 X
    Alıntı nurettin_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba
    ustanın telefonu : 0532 286 29 34
    Eyvallah kardeş, sağolasın
    [Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]

  20. #1700
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    uzay dostum güzel tertemiz makinen gün gelir bizim kardeşleri bir araya toplarız inş.
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler