Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
26 Kasım 2009, 02:01
#1421
mrock adlı üyeden alıntı
Aslında bir diğer olayda motordan ne beklediğiniz. Malumunuz GV650 toprak ve patika yolu pek sevmez.Doğa,toprak çamur tabiat ruhunuz ağır basıyorsa cruiser tam istediğnizi vermeyebilir.Benim işim asvalt az birazda bozuk yol derseniz GV650 sizin için iyi bir seçenek olur.Sürat ve tork değerleride bu isteğinize göre değişkenlk gösterir tabiki.
Doğrusu tek istediğim motorun özgürlüğüne sahip olmak , çocukluğumdan beri araba kullanıyorum ve artık çok sıkıcı olmaya başladı . Trafikte saatler geçirmek , park sorunu , gezmeye gitmek isteseniz tek kişi için yakıt masrafının fazla olması , o kapalı ve basık ortam ...vs.
Gv 650 ile DL 650 arasında tarz konusunda tercih sorun değil yani , dağ tepe geziceğimi sanmıyorum , asfalt genellikle belki biraz stabilize yollar , hız çok sevdiğim bişey değildir , genellikle 100 - 120 arası hızlarda yolculuğun tadını çıkararak gitmeyi severim yinede o gücün elimin altında olduğunu bilmek güven verir , zaten haftaiçinde şehirde haftasonlarıda şehirdışı kullanmayı düşünüyorum ....
Tek sıkıntı para , onu aştıktan sonra üniversite okuduğum kütahyaya bir gezide aklımda , o zaman görüşürüz inşallah . İşletme İktisattan - Fen edebiyat a kadar bir gözükmem şart (Kütahyada mühendislikte okuyan herkesin hayalidir sanırım )
Reklamlar
-
26 Kasım 2009, 02:36
#1422
GV650 ikinci el fiyatlarıyla gerçekten çok uygun benm motor satılıktı bende geri çektim o fiyatlara bile pazarlık istiyorlar.7000den yukarı çıkanı görmedim.Bugün YBR alınmıyor o paraya.GV650 dediğiniz özgürlüğü yaşatacak asi bir makine gerçekten.Trafiktede DL650 ye göre daha kullanışlı.
Yolunuz düşerse beklerim tabiki misafirim olursunuz.Bende yazları sık sık antalyaya kaçıyorum.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
26 Kasım 2009, 02:43
#1423
vıceroy adlı üyeden alıntı
Öncelikle hoşgeldiniz.
12.000 ytl civarında sıfır km olarak satılanlar Global motorun ithal ettiklerinden olup,En yenisi 2007 modeldir.Şasi numarasından bunu rahatlıkla anlarsınız.Dolayısıyla 2006 ve 2007 model olanların tamamı karbüratörlüdür.2008 ve sonrası S&t kanuni olarak ithal edilmiş olup,enjeksiyon ve 10 beygir kadar güç farkına sahiptir.Hyosung ile ticari ilişkisini sonlandırmış Globalden kalma motosikletlerde garanti söz konusu değildir. Aradaki 5.000 ytl fark cebinizdeki garanti olan paradır. İki motosiklet arasında parça farklılığı olarak karbüratörden doğan malifold lastiği ve beyin farkıdır. Bu iki parçayı S&T kanuniden temin etme şansınız kesinlikle yok, çünkü ithal ettiği modellerde bu parçalar yok.
250cc vitesli sonrası 650cc'ye geçmek basamakları sindirerek tırmanmaktır,sakıncası yoktur. Fakat 12.000 ytl verene kadar 3.000-5.000 km arası az kullanılmış temiz ikinci elini kriz ortamında 9.000-10.000 ytl civarında satın almak daha mantıklı olacaktır. Ama bunu ararken dikkat edilecek nokta race karekteri taşıyan gv650 kullanıcısı tarafından hor kullanılmamış olması ve bakımlarını kaliteli bir serviste ve zamanında yaptırmış olmasıdır. Saygılar.
Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim.Saygılar.
-
26 Kasım 2009, 20:02
#1424
Herkese merhaba ; 2008 ve sonrası ST nin GV650 lerinde şasi ve jantlar siyahmı? banamı öyle denk geldi acaba
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:58 ----------
Bu arada herkesin bayramını kutlar sevdikleri ile beraber mutlu sürüşler dilerim
-
26 Kasım 2009, 21:10
#1425
rasta07 ,benim geçenseneki hissetiklerime benzer bir ikilem yaşıyorsun. Ben gv650 ve dl650 nin ikisinide birkaç ay aralıkla sıfır almıştım. Tarzları farklı olsada motor karakterleri aynı.Bildiğim tek gerçek DL650 reşat altını misali satarken hiç üzmüyor. Gv650 ikinci el alımında zarar etirmiyor.Her ikiside kolay kolay arıza vermeyecek kalitededir.
yhkaragoz, faydamız olduysa ne mutlu..
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
28 Kasım 2009, 12:23
#1426
selam arkadaşlar. tüm arkadaşlarımın bayramını kutluyorum öncelikle. rasta07, motorunu seçmeden önce tavsiyem, ne amaçla kullanacağına karar vermen olacak. antalya'da şehir içi ya da kısa mesafe gezilerinde kullanacaksan gv650'yi tavsiye ederim. dl650 uzun yol için geliyor bana daha çok. yani, şehir içinde dl650 mi gv650 mi derseniz kesinlikle gv650 olur tercihim.
ben de, havalar soğuk olmasına rağmen motordan inmeme inadıma devam ediyorum havalar bu kadar soğuk olmasına rağmen bu motor bu kadar keyif veriyorsa, yazın güzel havalarda alacağım keyfi tahmin bile edemiyorum aslında şöyle yaza doğru bi gv650 buluşması ayarlasak batı sahillerinde bir yerlerde çok hoş olur! var mıdır aklından geçen?
-
01 Aralık 2009, 00:14
#1427
Arkadaşlarımın bayramını kutluyorum anca fırsatım oldu.Motorumu geçen hafta kaldırdım burda havalar iyice soğudu ama çok özledim baharı iple çekiyrum serden abi tayinimin adanaya çlıkma ihtimali çok fazla benim için sevindirrici dört gözle bekliyorumm kıbrıs yada adana gözüküyo tüm sene motora bineceğim sanırım
-
01 Aralık 2009, 18:26
#1428
-
02 Aralık 2009, 12:50
#1429
En son gezi yazımı yazayım da başlık biraz canlansın 21 Kasım günü saat 13.30 gibi kpds'ye girmek için Edirne-Meriç'ten çıktım yola. Hava gayet güzel, bulut yok, sıcak sayılır nispeten... Kavaklı köyünde depoyu fulledim ve Uzunköprü'ye geçtim. Metehan usta'da bi çay içtim ve ayaküstü lafladık motor hakkında, sonra tekrar yola koyuldum. Havsa'ya vardım ve oradan Babaeski yoluna saptım. Babaeski'ye 5 km kala hiç ummadığım bir şey başıma geldi: Sis... Yolculuğumun buradan sonrası pek keyifli değildi, çünkü 5-10 saniyede kaskın önünü silmek zorunda kalıyordum. Yavaş yavaş 60-70'le dörtlüleri yakarak sis içinde yol almaya devam ettim.
Lüleburgaz'a doğru giderken kısa bir mesafe sonra sisin biteceğini umut ediyordum ama Lüleburgaz'da sis çok daha yoğun bir hal almıştı. Öyle ki, 3-4 metre önümü bile çok zor seçebiliyordum. Ben de Lüleburgaz Kipa'ya çektim motoru ve hem bir şeyler yemek için, hem de zaman geçsin de sis belki gider diyerek içeri girdim. Yarım saat civarı oyalandıktan sonra farkettim ki sisin kalkacağı yok Yapacak bir şey yok diyerek tekrar geçtim motorumun başına. Bu arada motoru inceleyen bir kaç motor sevdalısıyla ayaküstü muhabbet ettik. Sonra bana dua etmelerini rica ederek onlarla da vedalaştım ve yola koyuldum Çorlu'ya gidene kadar sis aynı yoğunlukta devam etti. Çorlu'ya girdiğimde sis baya azalmıştı. Şehir merkezinde ise sis, yok denecek kadar azdı. Buradaki işimi de halledip tekrar yola koyuldum ve şehir dışına çıkmamla tekrar sise gömülmem bir oldu. Yapacak bir şey yok diyip devam ettim Silivri'ye kadar. Silivri'ye girmeden 5km evvel benzinliğe girdim ısınayım diye, ama orada da dalga konusu oldum, böyle bir havada motorla yola çıktığım için. Canınız sağolsun diyip yola devam ettim. Büyük Çekmece'den itibaren binaların ve trafiğin yoğunlaşmasıyla birlikte sisin etkisi de azaldı ve rahat bir şekilde arkadaşımın Osmanbey'deki evine kadar giderek yolculuğumu kazasız belasız bitirdim.
Havalar soğumaya başladığından beri, her uzun yol bitiminde "bir daha havalar ısınana kadar uzun yol yok" diyorum kendi kendime, ama bir türlü bu sözümü tutamıyorum. Muhtemelen iznim bitip Edirne'ye döndüğümde de motorumu kullanmaya devam edeceğim
-
03 Aralık 2009, 15:31
#1430
Maturin,ilginç bir deneyim yaşamışsın. Buralarda sise denk geldim ama anlatığın boyutta değil elbet.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
04 Aralık 2009, 10:51
#1431
Maturin, bende Trakyalı (lüleburgaz) olarak oraların sisini çok iyi bilirim.Pamuk tarlası gibi bembeyaz olur 1 metre önünü zor görürsün.Sizin için zor ama tecrübe açısından güzel bir deneyim olmuş.Yazın Trakyaya geldiğimde görüşelim mutlaka...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
04 Aralık 2009, 20:42
#1432
Valla dediğiniz gibi ilginç bir tecrübe oldu ve bunu kazasız belasız atlattığım tecrübemi de artırmış oldum. Gerçi dönüş yolunda da doluya tutulduğumu yazmayı unutmuşum bi 3-5 dakika da dolu yedim Edirne semalarında. Bazen diyorum yukarıdan işaretler mi bunlar diye
Mrock, görüşelim mutlaka. bu taraflara geldiğin vakit haber edersen bol bol gezeriz ;)
-
04 Aralık 2009, 21:26
#1433
Arkadaşlar teknik atölye kısmında yağ seçimi ile ilgili başlık açılmış geç farketim ama üstü küllenmiş yorumsuz geçtim. Anladımki bizim gv650 sayfasında yazdığımız kaliteli teknik bilgi ve deneyim fırtınası ana sayfayada düşse, site sakinleri tarafından okunmuyor. Zor kazanılan bilgiler kolaymı tüketilip kayboluyor dersiniz!
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
04 Aralık 2009, 21:54
#1434
Acil cevap ve yardım rica ediyorum.
sevgili arkadaşlar,
bu formun başından sonuna kadar sabırla okudum ( 72 sayfa ) Benim gördüğüm kadarı ile GV 650 kullanıcıları genel olarak motorlarından memnun gözüküyor. Bir kaç kişi çeşitli sorunlardan bahsetmiş ama sonuçta o sorunları da halletmişler sanıyorum. Ben 1 sene önce 2007 model bir GV 650 aldım. 1900 km de temiz görünen bir motordu. Alır almaz debriyaj balatası ile bir sorunum oldu . Global ve Kanuni arasındaki hukuki sorundan dolayı garanti kapsamı dışında olduğu için 250 TL 'lik bir masrafla merhaba dedik. Daha sonra uzun süre herhangi sorunla karşılaşmadan kullandım ( 6500 km ye kadar) bundan 2 ay kadar önce motorda 120-130 km hızdan sonra kesik kesik çalışma , kendi kendine stop etme gibi problemler oldu. bulunduğum şehirde Hyosung servisi de veren bir ustaya götürdüm. Sorunun karbüratörden olduğunu söyledi ve halletti. Ancak bu arada gidonun gevşemiş olduğunu ve civataları daha uzun ve sağlamları ile değiştirdiğini ilaçlayıp çok sıkı bir şekilde bağladığını hiç endişe etmemem gerektiğini söyledi. Neyse motoruma tekrar mutlu mutlu binerken , ne güzel bir motormuş bu , amerikada en çok satan cruisermiş, çok da yakışıklıymış, cruiserlerin en hızlısıymış aman da aman diye severken )) Başıma ne geldi . şehirlerarası yolda seyir halinde iken yaklaşık 100 km hızla giderken bir de baktım gidon yerinden çıkmış , direksiyon elimde .... Kendi kendime demek benim vadem buraya kadarmış diye düşünürken nasıl olduysa kazasız belasız durmayı başardım . Çok büyük bir tehlike atlattım , hala nasıl düşmeden durabildiğime şaşırıyorum. Herneyse durduktan sonra baktım ki gidonu tutan 2 civata da kopmuş yani kırılmış. Hemen yapan ustayı aradım '' efendim nasıl olur , hiç böyle birşey duymadım bizim civataların kırılması imkansız çok sağlam krom vida taktım ilaçladım falan gibi şeyler söyledi. Motorla yolda kalmak da ne rezilliktir hepiniz takdir edersiniz, üstelik soğuk havada Götürdüğüm başka bir usta civatatları çok aşırı sıkmanın da kırılmaya neden olabileceğini söyledi. 2 adet daha sağlam olduğunu iddia ettiği 2 civata taktı. Sorunu araştırdım , başka bir GV 650 kullanıcısı arkadaş da bu motorlarda gidon gevşemesinin çok sık rastlanan bir problem olduğunu hatta kendisinin de park halinde iken direksiyonun elinde kaldığını söyledi. Foruma girdim , kullanıcı arkadaşlardan birisi 2. el aldığı motorda da bu sorunun olduğunu yazmış . başka bir arkadaş bu sorunun göürüldüğünü ancak bütün dünyada 6 kez olduğunu Türkiyede ise sadece 1 defa olduğunu söylemiş. Ben bu kadar az olduğunu sanmıyorum. Benim başıma geldi ve ölümden döndüysem bana göre nadir bir problem değildir. Üstelik bu problemi çok ucuza satılan ve kalitesiz olduğu iddia edilen Çin motorlarında bile hiç duymuyoruz. Bunun yanısıra motorun kullanımı yol tutuşu , frenlemesi, ivmelenmesi çok güzel . Zaten değiştirmek de hiç istemiyordum ama sonuçta ölümle sonuçlanabilecek bir olay atlattım . Hatta bu olayı ustalardan başka kimseye de bahsetmedim. Zaten eşim duysa bir daha asla motora binmememe izin vermez Neyse bana göre ortada bir tasarım hatası var o kadar ağırlığı tutmak için 2 civata yetmiyor , sorun açıdan da olabilir. civatayı çok sıkarsan kırılma riski, az sıkarsan yerinden çıkma riski var. Karbüratördeki sorunu gideren ve kırılan civataları takan usta ise çok GV 650 gördüğünü ve servis verdiğini ve bnim motordan başka böyle bir sorun görmediğini söylüyor. bunun için motoru satmama gerek olmadığını gidonun 2 civatasına ek olarak boyun gibi bir şeyler yapılarak oranın çok sağlam ve garantili bir hale getiriliebileceğini iddia ediyor. Seneler önce motora başlarken bir arkadaşım asla 4 japondan vazgeçme demişti , sanırım haklı çıktı. bunun yanı sıra burada böyle bir tasarım hatası olan motorda kimbilir başka nerelerinde tekrar ne sorunlar çıkabilir diye insanın içinde bir güvensizlik oluşuyor. Bir de şu var biliyorsunuz 2008 modellerden öncekiler karbüratörlü ilerde beyin vs. gibi enjeksiyonludan farklı parçalarda sorun yaşama ihtimalimiz de kuvvetli sanıyorum. Kafam çok karışık bana bu konuda ne önerirsiniz? bineyim mi satayım mı ? Boyun vs falan yaptırayım mı ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:47 ----------
Bir de şu var biliyorsunuz 2008 modellerden öncekiler karbüratörlü ilerde beyin vs. gibi enjeksiyonludan farklı parçalarda sorun yaşama ihtimalimiz de kuvvetli sanıyorum. Burada yanlış yazmışım yani ilerde yedek parça sorunu yaşamamız kuvvetli demek istedim , çünki Kanuni S&T karbüratörlü motorun parçalarını getirmiyormuş.
-
05 Aralık 2009, 12:26
#1435
Hocam, hiç bir makina sorunsuz değildir. Ufak da olsa her motorda sıkıntılar yaşar insan. Başınızdan geçen olayda allah korumuş, cidden geçmiş olsun. Böyle bir durumda kurtulmak cidden büyük şans.
Problemlerinize gelince; debriyaj balatası ile ilgili problemi ilk defa duyuyorum, bu da aklıma sizden önceki kullanıcının motoru hor kullanmış olmasını getiriyor. Ya da kullanıcı acemiymiş ki, eli debriyajdan kalkmamış. İki türlü de önceki kullanıcıyla alakalı bir problem. Motoru alırken en ince ayrıntısına kadar incelemek gerekiyor, ama işte bazen sıkı bir pazarlıkla ucuza indirdiğiniz fiyatın üzerine bir de motorun altına girip üstünden çıkmak da satıcının sözüne inanmamak gibi bir durum oluşturacağından (en azından ben alım satımda satıcının sözüne inanmak isterim) pek hoş olmuyor. Yine de almadan önce motoru kullanıp iyice sınırlarını zorlamakta fayda var.
Civataların kopma durumu ise; ya kalitesiz civata oluşundan, ya da gereğinden fazla sıkılmasından olmuş. Bu şikayeti ben de bir kaç defa duydum. Çözümü gayet basit: 10 günde bir civataları sıkarsınız olur biter tabi bu aksamın can sıkıcı oluşunu engellemez ama zaten sürekli bindiğiniz motorunuza da bu şekilde bakmanız zor olmaz sanırım.
Parça konusunda sıkıntınız olmasın, buradaki dostlar her türlü yardımcı olur Böyle güzel bir motoru satmanıza gönlüm razı olmaz, ama sonuçta içinizde bir güvensizlik varsa içinize sinmeden de motora binilmez. Bir boyun yaptırmayı denemenizi tavsiye ederim.
@serden hocam; bu biraz ilgiyle alakalı bir sorun. Malum, motor kullanan çoğu insan bile Hyosung'u adam yerine koymuyor. Haliyle başlığını da okumuyor. Bu bizim değil, başlığı okumayanların kaybıdır Buradaki bilgileri bilgisayarımda ayrı bir klasörde tutuyorum ve sürekli okuyorum aklıma kazınmaları için, önüme gelen herkesle de paylaşıyorum bunları. Yani bilgileriniz boşa gitmiyor
-
05 Aralık 2009, 15:38
#1436
Serden hocam bu paylaşımdaki müthiş bilgiler bu başlıkta gömülüp gidiyor haklısınız.Ama bizler bilinçli kullanıcıyız.
Gelelim gidon civatası sorununa o bendede mevcut ama civataların kopacağı hiç aklıma gelmemişti.İlk işim bu civataları söküp çatlak ve dişlerinin durumuna bakıp ona göre yenisiyle değiştireceğim.Normalde yaklaşık 1000-1500 km de bir sıkıyorum ben bu civatayı ama söküp bakmak hiç aklıma gelmemişti...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
05 Aralık 2009, 17:43
#1437
-
05 Aralık 2009, 22:27
#1438
vıceroy adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar teknik atölye kısmında yağ seçimi ile ilgili başlık açılmış geç farketim ama üstü küllenmiş yorumsuz geçtim. Anladımki bizim gv650 sayfasında yazdığımız kaliteli teknik bilgi ve deneyim fırtınası ana sayfayada düşse, site sakinleri tarafından okunmuyor. Zor kazanılan bilgiler kolaymı tüketilip kayboluyor dersiniz!
küsmeyesiniz diye cevap yazıyorum. benim gibi yazma özürlü kullanıcıların coğu sadece okur.mondialim olmasına rağmen gv650 sayfasını okumam diyemem motor hakkındaki her tecrübe ve anı benim için değerli. bu nedenle es geçiliyor diye üzülme bilgi paylaşımına devam viceroy teşekkürler.
-
05 Aralık 2009, 22:48
#1439
Civatalar ile ilgili bir başlık açmıştım önceleri, pek ilgi görmemiş hatta kimse anlamamıştı Orada civataların sertlik derecesi ile paslanmazlık derecesi arasında ters orantı olduğu kroma yaklaştıkça kırılganlığın arttığı yazıyordu.
Eski hyolarda sorun kırılan değil, gevşeyen kısa civata sorunuydu, ustanız bence hatalı müdahalede bulunmuş. Değişen civata büyük ihtimal, görsel olsun diye paslanmaz çelik ama son derece kırılgan bir civata olmuş. Bu her motorda olabilir, ilk parça değişmeseydi belki de hiç sorun olmayacaktı Bu yüzden ben sağlam civata ve krom isteniyorsa da civata koruması buton öneriyorum, az slikonlayıp üstüne yapıştırıyorsunuz.
Ayrıca Dragstarın balataları uyuyorsa 50 $ ada halledilebilir
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
06 Aralık 2009, 01:37
#1440
Evet dragstar balatası konusunu ilk defa duyuyorum.Asılı nedir? gerçektende aynısımı yani??
Gidondaki 2 civatanın aynı anda kopması bana biraz zor gibi geliyor.İlk başta birinci civata kopmuştur.Buda gidonda büyük sallanmalar meydana getirir ki bu durumda vakit kaybetmeden ustaya götürülebilir diye düşünüyorum.Gretriever arkadaşa çok büyük geçmiş olsun.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 44 kullanıcı var. (0 üye ve 44 misafir)
Bu Konudaki Etiketler