selamlar
yukarıda da yazılmıs ama cevap alınamamıs bide ben sorayım dedim...
http://www.sahibinden.com/6750_tl_si...XQQdisplayitem
bilen goren duyan var mıdır acaba bu motoru...
selamlar
yukarıda da yazılmıs ama cevap alınamamıs bide ben sorayım dedim...
http://www.sahibinden.com/6750_tl_si...XQQdisplayitem
bilen goren duyan var mıdır acaba bu motoru...
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
iyi akşamlar abilerim kardeşlerim.nasılsınız görüşmeyeli?bakıyorum pek bir sıkıntı yok.
ben uzun hazırlıklar sonunda yarın gidiyorum hayırlısıyla..artık mayıs 2010 a kadar çok uzaklarda olacam.internet olduğu her an takipçinizim.fırsat buldukça yazarım.hepinize sağlıklı mutlu günler ve kazasız belasız sürüşler diliyorum.kalın sağlıcakla..
çok ama çok öptüm..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Sağlıcakla gidip,gelmen dileğiyle sevgili İlker
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Serden hocam işin doğrusu API değerlerini hiç okumadım. Dediğin gibi arkadasında yazması lazım.. EN kısa sürede serviste bakacağım..
BU arada ben DATÇA ya gittim ve geldim. Bu filtreden performans diye bişey hissetmedim. Eskisi ne ise K&N de de aynı performansı hissettim. Farklı bir durum olmadı...
Yalnız yakıtım 0.5lt gibi 100 km de ciddi bir şekilde düştü. 5,0-5,5lt arası değerler tüketirken 4,5-5,0 aralığına düştüm hocam. Elbette uzun yol yapmanın etkisi var ama motorumu Aydın'dan alıp Antalya'ya gelirken yakıtım en ekonomik sürüşle 5,25lt nin altına hiç inmemişti.
Uzun lafın kısası ivmelenme bende eskisi gibi.. Ama yakıtta gerçekten tasarrufu hissettim..
Bu arada MOTUL dan önceki yağda 2.vitese geçiş kemikli sert ve zordu. Diğer forumda şikayetlerimi yazmıştım... Hele hele motor torkunu hissetmemek için şehir içinde zamanından önce üst vites geçişlerim çok zordu. Çaat çut çatırrdd şeklinde idi.. MOTUL ile (API sini bilmem ama) kullanırken çılıng çılıng üst ve tık tık alt viteslere rahat ve konforlu geçmeye başladım...
MOTUL yağ bir de önceki yağıma göre çok hızlı soğuyor. Eski yağ ile 40 dakika da 2 çizgi soğuyan motorum şimdi aynı sürede 3 çizgi soğuyor. Önümüz yaz 18.000 de gene aynı yağın 20/40 ını kullanmak istiyorum. Doğrusu vites geçişlerimi rahatlattı ya o bana yetiyor..
40 TL iyi bir rakam 90 TL ye göre ama denemek lazım.. Bazen bir motora iyi gelen diğerine gelmeyebilir.. Ama benim DL eme MOTUL ve K&N hava filtresi performans olarak değil, konfor ve yakıt ekonomisi olarak yaradı diyebilirim..
Ama Serden Hocam API değerlerine bakıp tekrar yazacağım.
Kal sağlıcakla..
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
İlker abi hayırlı görevler diliyorum size,tekrar görüşmek ümidiyle,bol şanslar....
bu arada form bu aralar güncellenmiyor.GV lerimizde son durum nedir?? Antifiriz durumumuzu kontrol ettirmenin zamanı geldi.soğutma suyunu 2 yılda bir değiştirmede fayda vardır.Sakın normal su koymayın radyatönüz kireçlenebilir.Saf su ve antifiriz karışımında antifiriz oranını %60 ın üstüne çıkarmamakta fayda vardır.
ek olarak bizim motorlarda benzin filtresi bulunmuyor.Bu yüzden depodan çıkan ve karbüratöre giden hortumun arasına bir filtre taktırmakta fayda var.5 liralık bir filtre kötü yakıttan dolayı yaşanacak sıkıntıları minumuma indirecektir.Saygılar.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
arkadaşlar slm keyifler iyidir işallah diye umuyorum. Bu arada manifolt işi noldu napıcaz haber varmı hiç
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
servisteki fazladan olan kayış sahibini buldu dün satılmış oldu. yağ değişiminden sonra motosiklet kendine geldi
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
ya inanın çok yoğunum kaç tane konser var deli gibi çalışuyoz manifolt için heber bekliyom ne zaman olursa ok
selam arkadaşlar. ben de aranıza katıldım! dün gv650 aldım bi tane. 2007 model, 24 temmuz 2008 trafiğe çıkışlı. dıştan görünümü gayet temiz, sıfır gibi neredeyse. ama bir kaç sorun var makinada. birincisi, kilometre sayacı arızalı. yani 10 metre gidiyorum 1 km atıyor, rölantide beklerken biraz gaz veriyorum 1 km atıyor. 8269'da aldım aleti, edirne'ye gelene kadar 4000 km arttı. muhtemelen eski sahibi de kilometresini düşürüp öyle verdi motoru ve bana söylemedi bunu düşürdüğünü. farklı bir şey anlatmıştı bana. neyse, bundan sebep bir motorcuya gittim, sayacı göstermek için. adam "neredeyse tüm gv650'lerde böyle bir sorun var." dedi. böyle bir şey var mı? bu arızayı gidermek için ne yapabilirim? yardımcı olursanız çok sevinirim.
ikinci sorum; motorun eski sahibi, 97 oktan benzin koy dedi. dediği gibi yaptım ve 97 oktan ile depoyu full'leyip ümraniye'den çıktım yola. şehir dışında 140'ı geçtikten sonra motor kendi kendine gaz kesti. ben gazı biraz kesip bekledim, sonra yavaş yavaş gaz verdim ve motor kendine gelir gibi oldu. motorun kendi kendine gaz kestiği bir vakit vitesi 4'e düşürdüm ve 135 km hızla giderken stop etti motor. kenara çektim, marşa bastım ve baya bir yüklenmeden sonra çalıştırabildim. benzini yemesi çok zaman aldı. sonra yine yola koyuldum, 4. viteste giderken de gaza yüklenince aynı şeyi yaptı. yol boyunca "gaza fazla yüklendiğim zamanlar" böyle yapıp beni çileden çıkardı. acaba bu problem benzinden midir? yoksa başka bir arıza olabilir mi motorda?
üçüncü sorum (Evet, bitmiyor sorular!!!) motor rölantide çalışırken arada çok hafif "tak tak" sesi duyuyorum, debriyaj kolunu sıkınca ses kesiliyor. sanırım dişlilerden biri dönen bir yere (adını tam çıkaramadım) çarpıyor. sebebi nedir ve ne yapabilirim? bu üç soruma da yardım edebilirseniz, aranıza yeni katılmış bu arkadaşınızı çook mutlu etmiş olursunuz
bu arada uzun yol izlenimlerimi de aktarayım, hazır yeri gelmişken. motor tam anlamıyla felaket! (iyi anlamda ) gaza ne zaman yüklensem istediğimi kat kat fazlasıyla verdi. bir ara hız denemesi yapayım dedim (gaz kesmediği nadir zamanlarda) 130'dan kendini 190'a vurması neredeyse 10 saniye bir şey sürdü. fazla kurcalamadan yavaşladım :D bunun dışında çok rahat bir motor. frenleri çok iyi. özellikle öndeki iki disk olayı çok güzel.ne kadar asılsam asılayım, sağa sola kırmadan direksiyonu, istediğim ölçüde yavaşlayabildim.
ama...
vibrasyon çok fazla. bendeki motordan mı diye düşünüyorum ama bilmiyorum. özellikle 1 ve 2. viteste çok rahatsız oldum. ayrıca, cam da vibrasyona bağlı olarak zangır zangır titriyor ve sesi de çok sinir bozucu. çıkartmayı düşünüyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:05 ----------
bu da motorumun resmi;
Maturin öncelikle aramıza hoşgeldin.
Hyosung beğeninin gv250 den sonra gv650 ile devamı çok güzel bir olay. Gördüğüm kadar memnuniyet çizginden sapmamışsın.Bu fiyatlara bu kalite ve performansı tadabileceğin ikinci bir seçenek zaten sözkonusu değil.
Sahibinden ve benzeri sitelerde dikkatimi çeken ve önceki yazdıklarımda iddia ettiklerim maalesef yavaş yavaş beni doğrular nitelikte. Sıfırı 18.450 ytl den alıcı bekleyen motosikletler bu sitelerde ikinci elde aman elden çıkaralım mantığıyla; yorulmuş ve bakılmamış problemli motorların 7.000 ytl gibi taban fiyatlar koyması temiz motosikletlerin piyasasınıda alaşağı etmekteydi.
gv650 nin hp-tork ilişkisini incelediğiniz ve kullandığınız takdirde race motosikletten farkı olmadığını görürsünüz.fren sistemide iyi kaçan bir makinayı elbet durdurabilecek kalitededir.
Edirnede gittiğiniz servisin kaçtane gv650 müşterisi var bilemem ama sayaçla ilgili gezdiğim yurtdışı dahil tüm sitelerde sadece ikinci duyabildiğim arızadır. Bunu genelleme yapmak çok yanlış olur.
Gaz kesme olayına gelince benim ilk defa duyduğum olaydır. GV250 de 2006 modellerdeki müzmin olan bu hastalık gv650 de yoktur. Kirli benzin veya kirli karbüratör kaynaklı yaşanmış olabilir.Temizlenirse düzelir.Orjinal bujileri ateşlemedeki verimi artırmak adına NGK 8 numara iridyum bujilerle yenilemekte fayda var.Aklıma gelen ikinci olasılık ise konjektör arızası olbilir ki 2006 model olan bazı gv650lerde görüldü.Hastalığın sebebi ise o yıllarda üretilen modellerde bobinlerdeki sarmal sayısının yetersizliği olarak tanı konuldu. Bu demek oluyor ki değiştirilen sıfır konjektörde risk altında.2007 ve sonrasında bu durum fabrika tarafından çözüldü.
Titreşim olayına gelince dl650 kıvamında bir vuruntu var ama kesinlikle rahatsız edici boyutta değil. Malum v-motor sıralı motor kadar minimum titreşime sahip değildir.Motosikletin rahat çalışması için üzerindeki yanlış seçilmiş yağı fabrika tavsiyesi olan API SL 10w-40 yağ ile değiştirir ve üzerindeki tüm civataları serviste sıkıştırırsanız mutlaka fark oluşacaktır.
Seçiminizin sağlıklı olup,sizi mutlu etmesi dileğiyle.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
viceroy hocam, hoşbulduk. cevabın için çok teşekkür ederim forumu baştan sona okumaya çalışıyorum ve özellikle sizin o değerli bilgilerinizi bu kadar cömertçe paylaşmanıza hayran kaldım. mrock, ledo ve haluka28 arkadaşlarımızın da çok büyük katkıları var bu foruma, hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. gördüğüm kadarıyla çok güzel bir arkadaşlık ortamı var. gv250 forumunda da böyle bir ortam vardı zaten, orası da bu bakımdan gayet dostane bir yer. oradaki arkadaşlara da selam ediyorum buradan
gittiğim servis edirne'de değildi hocam, istanbul'da zeytibnurnu'na giden sahil yolundaki bir suzuki servisiydi (adını unuttum) oradaki genç bir arkadaş söyledi bana bunu. tabi bu forumu okudukça, gözlerim kilometre sayacı problemi gibi bir şeyler aradı ama kimsenin böyle bir problemi olmadığını gördüm sayfalar ilerledikçe. sanırım bu sorun sadece benim motorumda var. bunun sebebi ne olabilir ki? ve nasıl çözebilirim? km sensörünü temizlesem ya da değiştirsem acaba hallolabilir mi diye düşünüyorum.
gaz kesme problemi de halloldu. ya kirli, ya da sulu benzin yüzündenmiş. sonuçta istanbul'dan aldım benzini ve pek güvenemiyorum istanbul'a.
bu arada, titreşime alıştım bile gv250 gibi sıfır titreşimli bir makinadan inince ilk başta baya garipsiyor insan ama şimdi pek de rahatsız etmediğini farkettim.
tekrar teşekkür ederim viceroy hocam, keyifli sürüşler dileğiyle
Rica ederim.Bilgi paylaştıkça çoğalıyor.Tekrar hoş geldin.
Aşağıdaki adreste bazı parçalar ve takribi değerleri mevcut,emsal olsun yedek parça temininde.
http://www.ragingparts.com/category-s/82.htm
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
öncelikle hoşgeldiniz.En güzel günlerde gaz açmanızı temenni ederim.Sorduğunuz sorulara gelince GV650 gerçekten şaşırtıcı bir makine. 1 yıl boyunca uzun yol ve şehir içi tecrübeme rağmen her defasında farklı yönlerini tanıyorum bu makinenin.
Sizin gibi bende GV250 den geçtim bu bu makineye,GV250 yi sattığımda 23.000 kilometredeydi.GV250 den GV650 ye geçişte ilk fark ettiğim şey motorun vuruntusunun hissedilir derecede olmasıydı.Sonradan alıştım bu duruma zira altımızdaki makine büyük silindirli bir V motor.Bu büyük bloktan bu vibrasyon normal düzeyde bence.Ön cam bende çızırdama yapmıyor bence bütün civatalarını tekrardan sıkmanız gerekiyor.
Dijital gösterge konusunda bir sorun yaşamadım ben,km ve hız sayacı hiç bir problem yaşamadım.Yaşadığım en büyük sorun konjektördü ve şuanda sorun çözülmüş gibi gözüküyor.Ama hala aklımda bir soru işareti bulunmakta.Sayfalarıo takip ettiyseniz arıza yapan konjektörü BMW F-650 ninkiyle değiştirdim birebir uyum gösterdi fakat araştımamda konjektörümün diğer motorlara göre çok ısındığını farkettim.Allahtan konjektör rüzgar alan bir yere yerleştirilmişte soğumayı daha kolay sağlıyor.Ayrıca BMW nin konjektöründeki petek sayısı orjinalinden daha fazla bu da daha soğumasına yardımcı oluyor.Ama hala ısının fazla olduğunu düşünüyorum.Viceroy hocamında dediği gibi 2006 model GV650lerde bu problem mevcut.Elimdeki konjektör 5 aydır görevini yerine getiyor ama bundan sonra gene arıza yaparmı tam kestiremiyorum.İnşallah bir daha bu sorunla uğraşmam.
Motorunuzdaki gaz kesme durumuna gelince bi dönem bende yaşadım bunu hatta buna ek olarak rolantide dalgalanma ve yüksek ısıda stop etme sorunu yaşadım.Problemi çözmem uzun sürmedi.Arkadaki karbüratörün manifoldu kelepçesinden çıkmış ve motor fazla havadan dolayı boğuluyor ve gaz kesiyordu.Kelepçe tam oturtulup sıkıldıktan sonra problem çözüldü.Sizin sorununuzda bu olabilir.Manifold hortumunuzu kontrol edin yuvasından çıkmış olabilir veyahut manifoldunuz çatlayıp hava alıyo olabilir.Başka bir sebebide kötü yakıt sonucu karbüratörün kirlenmesi daha başka bir sebebide ömrünü dolduran bujiden kaynaklanabilir.NGK CR8E ix iridyum bujisini kullanmanızı tavsiye ederim.
GV650 piyasada efsane olarak konuşulan ve bazı kişilerce marka korkusundan dolayı tek kalemde silinip atılan rakipsiz bir motor.Gün geldi choppercı ağır abilerle toplu sürüşler yaptım.Gün geldi yolda beni ateşleyen hızlı motorculara race makinelere,maceracı enduroculara kafa tuttum.
Frenleme ve hızlanma konusnda kategorisinde alternatifi yok.Ağır bir şaseye yerleştirilmiş kalın spor arka teker ve cruiser ebatlarında ince bir ön tekere sahip.Süspansiyon gene spor karaterli. GV250 den sonra bana sert gelmişti ama bu süratli canavarın süspansiyonun sert olması çok normal zira yüksek süratlerde motorun yumuşak süspansiyonla kontrolsüz esnemesi denge kaybı sonucunu ortaya çıkarbilirdi.
Bir yıl gibi bir sürede bu motordan edindiğim ve dikkat etmeniz gereken durumlara gelince.
1)kayışınıza çok iyi bakın.Kireç,tuz,yağ ve güneş ışığı kayışın en büyük düşmanı.Kirlenen kayışı suyla yıkadıktan sonra kurulayın ve gerisini fazla kafanıza takmayın.Kullanım şeklşi kayış ömrünü doğrudan etkiliyor.Kayışın çok gergin olması büyük riskdir ve kopma durmuyla karşılaşabilirsiniz.Şuan için bu formadaki aktif üyelerden kayışla ilgili bir sorun gelmedi.30.000 li kmlere kadarda sorun olacağını sanmıyorum.
2) bildiğiniz üzere bizim motorlar kontak ateşlemesine bağlı olarak kısa farlarını açmaktadır.Bu durum az marşa basılan kış şartlarında akünün kendini toparlaması adına sorun yaratabilir.Bence gidon üstüne bir anahtar düğmesi yaparak gerektiğinde kısa farlarınızı kapatmalısız.
3)Elektirik tesisatına ek enerji çeken cihazlar koymanızı tavsiye etmiyorum.
4)Eksoz ve gidon ciatalarınızı 1500 km de bir sıkın
5)Kullandığınız yağın API değerine dikkat edin yanlış yağdan sakının
6)Anitifirizi 2 yolda bir değiştirin motor gerçekten yeniden hayat buluyor
7)Benzin deposunun altındaki krom plastik kapakları çok sıkmayın çatlama ihtimali çok yüksek olabiliyor.
8)Motor park halinde sola yatık durduğunda depo altından geçen şasenin üstünde benzin sızıntısı görürseniz deponuz çatlaktır.Meneteşe bölgesinden çatlayabiliyor.Depo sökülüp kıl kaynak yaptırmak gerekir.Maliyeti düşük bir işlemdir.
9) motorun altı yere çok yakın aslında motor uzun olduğundan kaynaklanıyor bu durum.Tümseklerden geçerken tahtiravalli pozisyonuna düşmemek için dikkat etmek gerekiyor ve geçmek zorunda olduğunuz yüskek tümseklere dik değil parelel olarak girmeye çalışın.
10)motorun ve yolun tadını çıkarın verdiği adrenali,keyif,performans ve dikkat çekiciliğiyle bir tutku yaratır.
Saygılarımla...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
Helal Emrah kardeşime
işte gerçek motorcu,kaliteli paylaşım,deneyimle artan tecrübe budur.
Diğer topiklerle açık ara farkımız bu olsa gerek. Sağlıcakla,tekeriniz düz bassın.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
Emperyalizme karşı tek yumruk olan Anadolu Türkleri bağımsızlık mücadelesinin ardından 29 Ekim 1923 saat 20.30 da Türk Tarihinin dönüm noktası olan Cumhuriyetle tanıştı.Aradan onlarca yıl geçti hatta 1 asıra yaklaşıyoruz.Cumhuriyeti ilk günkü heyecanıyla damarlarımzda hissediyoruz.Bağımsızlığın ve demokrasinin teminatı olan bu rejimi en içten duygularla kutlamamız gerekiyor.Cumhuriyeti ve Atatürk Devrimlerini içine sindiremeyenlere rağmen nice 29 Ekimleri en çoşkulu şekilde kutlamak dileğiyle.İyi bayramlar....
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
hayranım bu gv'cilere emrah hocam çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için. gecenin bir vakti, usanmadan sıkılmadan sayfalarca bilgi paylaşmak, sadece ve sadece "paylaşmayı sevmek"le açıklanabilir değerli tavsiyeleriniz her zaman aklımın bir köşesinde yer edecektir ;)
cevaplarınıza gelince; gaz kesme problemi halloldu, şimdi öyle bir sıkıntım yok. yine bu forumda okumuştum(sanırım yine siz demiştiniz ), benzin bitmeye yakınken motor teklemeye başladığında debriyaja asılınca motor stop ediyor denmişti. bende de aynen öyle oldu. karbüratöre benzin gitmiyorken motor stop ediyorsa herhalde benzin kirlidir, değil mi?
motor cidden çok şaşırtıcı bir motor. hala alışamadım, nasıl bu kadar ağır olup da seri olabiliyor? 90-100'de giderken gazı köklediğinizde patinaj çekebiliyor?? cidden çok şaşırtıcı... dün bir ustayla muhabbet ederken motorumun markasını modelini söylediğimde "japonlardan şaşmayacaksın" dedi. anahtarı verdim. 5 dakika sonra ağzı bir karış açık bir şekilde geri geldi. "abi bu ne ya? manyak mısın olm sen, adamı öldürür bu!!" diye haykırıyordu resmen ) böyle bir motor gv650. uzun yıllar binmek istiyorum bu motora, çünkü bir motordan istediğim her şeyi veriyor bana.
bu arada viceroy hocam, verdiğiniz linkteki arkadaşlar türkiye'ye göndermiyorlar galiba parçalarını? üye olmak istedim ama fatura adresindeki ülke bölümünde türkiye'yi göremedim. gümrük olayına takılmadan getirtebilirsek parçalar da gayet hesaplı hani var mıdır acaba bunun bir yolu bildiğiniz?
bu sitenin açık ara en iyi iki forumu gv'cilerin forumları ben bunu gördüm değerli bilgilerinizi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum. bol güneşli günlerde keyifli sürüşler diliyorum ve forumdaki tüm arkadaşlarımın bayramını kutluyorum.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)