Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Temmuz 2009, 22:19
#1161
vıceroy adlı üyeden alıntı
Benzinli araba için üretilmiş SL standartındaki araba motoru yağını motosiklete koymak yanlış olacak gibi geliyor bana. [/B][/COLOR]
viceroy hocam yağ seçimi ve kullanımı konusundaki doğru seçim verme araştırmanızı anlıyorum ama tesbitte yanılgıya düşüyorsunuz.
benzinli motor olsun dizel motor için olsun APİ leri kullanım kitapçığınızda belirtilenle uyuşuyorsa bu yağı motorunuzda kullanabilirsiniz..
motosiklet üretici firmalar , üretimlerini ve kullanım kitapçıklarına ekledikleri yağların özelliklerini motosiklet yağlarına göre yapmazlar.zaten böyle bir ibarede bulunmaz özellikle. bu yağların özelliklerine göre debriyaj sistemlerini uyarlar üreticiler.
ayrıca sizin kitapçıkta yazdığı gibi 10W30 ve 10W40 SL,SJ yağlardan hangisini (marka) tercih ederseniz kullanabilirsiniz.
motosiklet yağları ise sadece 2 zamanlı motorlarda (motosiklet-jenaratör-çapa-bıçkı motoru ) fark eder. bu motorların kullandıkları yağlar yapı itibari ile farklıdır.
öte yandan farklı imiş gibi reklamı ve kullanımı öngörülen bu yağ çeşidi ise tamamen ticari olup bizler için hiç bir önemi yoktur. gidin bir satış noktasından 10W40 SL,SJ 4 litre yada 5 litrelik ambalajdan satın alın güle güle kullanın.
selamlar.
Reklamlar
-
26 Temmuz 2009, 22:27
#1162
Sevgili kaldera, API SL VE 10-40 tutuyorsa benzinli araba için desede castrolü kullanmamda sorun olmaz o halde. Fiyatıda uygun üstelik 4 litre 55 ytl işime gelecektir.
PERFORMANS SEVİYELERİ
•API SL/CF
•ACEA A3/B3
•VW 505 00
•MB-Approval 229.1
*API SL performans seviyesine göre
KULLANILDIĞI YERLER
Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3, dünyanın önde gelen araç üreticilerinin talep ettiği performans seviyelerini karşılayan, turbo veya enjektörlü eski ve yeni motor teknolojisi ile üretilmiş, otomobiller için uygun motor yağıdır.
ÜRÜN TANIMI
Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3, akıllı moleküller ve sentetik teknolojisinin birleşimi sayesinde ilk çalışma anından itibaren motor parçalarına yapışarak güçlü bir koruma tabakası sağlar. Böylece Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 günümüz araçlarının ihtiyaç duyduğu ek korumayı, API SL performans seviyesine göre 5 kat daha fazla koruma sağlayarak yerine getirir.
KULLANIM ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI
•Motor yüzeylerine güçlü bir mıknatıs gibi yapışarak ilk çalışma anında ve sonrasında ek bir koruma tabakası oluşturur.
•Metal yüzeylere bağlanarak motor parçalarını aşınmaya karşı daha dayanıklı hale getirir.
•Aşınma riskinin yüksek olduğu ilk çalıştırma anında, sıradan motor yağlarına göre daha üstün koruma sağlar.
•Her türlü sürüş ve iklim koşullarında motoru mükemmel korur.
Dikkat: Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 ile birlikte herhangi bir katkı malzemesi kullanılmaması önemle önerilir.
tesadüf aynı markada başka bir seçenek,
PERFORMANS SEVİYELERİ
API SL/CF
Castrol GTX Modern Engine 15W-40, tüm benzinli, turboşarjlı motorlarda ve API CF sınıfı yağ kullanımı gerektiren dizel binek otomobillerde güvenle kullanılabilir.
Castrol GTX Modern Engine 15W-40, yeni nesil araçlar için geliştirilmiş özel bir formülasyona sahip mineral motor yağıdır.
Hızla gelişen teknolojiye paralel olarak yeni nesil araçlardaki motor tasarımlarında da önemli gelişmeler yaşandı. Aynı hacimde olmalarına karşın, daha yüksek güç üretebilen bu yeni nesil motorlar daha fazla ısınma, aşınma ve oksidasyon gibi zorlu koşullarla karşılaşmaktadır.
”Sentetik Kalkan” teknolojisine sahip Castrol GTX Modern Engine 15W-40 yeni nesil araçların motorlarındaki yüksek ve düşük sıcaklıklardaki motor aşınmasına karşı %50 daha fazla koruma ve daha iyi oksidasyon kontrolü sağlamak üzere geliştirilmiştir.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
26 Temmuz 2009, 22:38
#1163
vıceroy adlı üyeden alıntı
Sevgili kaldera, API SL VE 10-40 tutuyorsa benzinli araba içinde desede kasstrolü kullanmamda sorun olmaz o halde. Fiyatıda uygun üstelik 4 litre 55 ytl işime gelecektir.
aynen o şekildedir viceroy hocam. 10W30 -10W40 -15W40- SJ ,SL yağ grubunu kullanabilrsiniz.. marka olarak hiç farketmez daha öncede yazdığım gibi kalitesiz yağ yok.shell -castroll-mobil-bp olmuş fark etmez.
yanlış yağ seçiminize örnek olarak 20W50 SA CF 0W30 CG örnektir.
evet kesinlikle hiç bir katkı maddesi kullanmayın. bu yağ katkıları ile ilgilide bazı paylaşımlarım olmuştu..
Topuz adlı üyeden alıntı
´isimli üyeden Alıntı
bu konuda özellikle kaldera çok ciddi söylemlerde bulundu. özetlemek istiyorum:
: dünyanın yağ üretici dev firmaları.. rekabet ve yeni ürün geliştirme ar-ge çalışmaları içinde milyon dolarlar harcarken.. bu devler böyle bir ürünü bulamadılar da.. başkaları mı buldu? sonuç: bu tür ürünlerin kullanımına gerek yoktur.. çünkü piyasada çok daha kaliteli ve gerçekten motosiklete de uygun motosiklet yağları vardır.
şeklinde oldu. şimdi tekrar soralım o zaman? hakikaten dev yağ üretici firmalar nasıl oldu da böyle bir ürünü üretemediler.. örneğin bir castrol, neredeyse F1' markası. yav şaka bir yana bu konuda tekrar açıklama yapılması gerekiyor. yoksa hepimiz alalım birer yağ katkı malzemesi kullanalım..
kaldera adlı üyeden alıntı
evet bende hatırladım böyle bir yanıtım olmuştu geçmişte..
tekrarlayacak olursak şöyleydi...
shell mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip..
şeklindeydi..
dün gyazıcı ile birlikte idik..ahmetin motorunun diğer motorlardan yolda daha
süratli gittiğini söylemişti..hatta arkalarda kalıp tekrar açık ara öne geçtiğini belirtmişti.
ahmet kardeşim durumun nedeni konusunda açıklama yapmış...yorum yapmış..
şimdi bende yorum yapacağım ama gerçektende yorumun ötesine geçmez.
otomotivde bazen kesin belli olmayan durumlar olur...yüzlerce örneği vardır
şimdi her iki motorda tamamen aynıdır..ama biri diğerinden süratlidir.. çok normaldir aslında..belkide ahmetin motorunu bir başkası geçecektir...bu motorun ürettiği güç belli..o halde birinin diğerinden farklı ivmelenmesinin nedeni ne olabilirki..?
bunun sebebi madde madde yazılsa sanırım otuz,kırk madde olur tüm olasılıkları unutmadan..
şimdi asıl nedenin ne olduğunu nasıl tesbit edeceğiz....edemeyeceğiz..
araçlarda da aynı konu mevcut..biri diğerini hep geçer..
ama madem katkı maddeleriyle ilgili söz açıldı bende eklemek istiyorum sakıncası yoksa, hatam varsa düzeltiniz..
kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır..
yağ katkı maddesini bulunduğumuz son durum açısından( yani bizim motorlarımızın şuanki kilometreleri az veya çok belli..) kullanmanın bence iki hatalı yanı var..
birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur..
bu yağ katkı maddelerinde içerisinde iki temel madde var
1)teflon kimi
2)çinko
biz otomotiv sektöründe olduğumuz için her ay bize otomotiv dergileri gelir.
bunu birinde yağ katkı maddelerinde kullanılan teflonun üretici firmasının
bir açıklaması vardı....
teflon içten yanmalı motorlarda yağ katkısı olarak kullanılmaya uygun değildir.. şeklindeydi sanırım..
şimdi üretici bir firma bu açıklamayı neden yapar...?tabiki olası motora verilen zarardan dolayı açılacak
tazminat davalarının önüne geçebilmek için..
motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır. yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde ve blokda kalıntı oluşturabilir.ayrıca bu katkı maddelerinin hiç birinin ambalajında gerek yağ firmalarının gerekse üretici motosiklet ,otomotiv firmalarının marka olarak tavsiye eder anlamında
bir ibaresi yoktur....sizcede bir garip değilmi bu durum...
yağ katkı maddeleri eğer motor yapması gereken kilometreyi tamamlamış yakında motor açılacak ise bu süreyi uzatmak anlamında kullanılabilir..motor içerisinde oluşan boşluklar aşınan yüzeyler teflon sayesinde dolacağı için
motorun açılma süresini uzatacaktır..
arkadaşlarım bu yağ ve yağ katkı işi sonuç itibariyle şu noktaya gelir..
her yağ mümkün olan en yüksek performansı vermek üzere elde edilir.zaten ben günümüz koşullarında kalitesiz üretim yapacak bir firmanın bu piyasada ayakta kalabileceğine çok inanmıyorum....
üretici olsun tüketici olsun hangi konuda olursa olsun insanımız artık bilinçli tüketici olmanın gereğini yapıyor kanaatindeyim..
bu sebeple yağınız zaten kaliteli ise hiç katkı eklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağı daha kaliteli seçmek en iyisi.
not:bu yazım yaklaşık 5 yıllıktır. yazının sonuda yer alan kaliteli kalitesiz ayrımı ise o günün koşulları için geçerliydi.. bu gün ise böyle bir durum söz konusu değildir.
selamlar..
-
26 Temmuz 2009, 22:45
#1164
o halde castrol magnetec tercihimdir. Bilgilendirme ve yardımlarınız için çok teşekkürler.
Bir çok motosiklet kullanıcısının merak ettiği ve cevabını hiçbir sitede bulamadığı bu konuya ışık tutmuş oldunuz,tekrar teşekkürler.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
26 Temmuz 2009, 23:17
#1165
örnek verdiğiniz iki yağıda kullanabilirsiniz. her ikiside hem benzinli hem dizel araçlar içindir.
tek farkı kullanım süreleri ve fiyatıdır.
biri sentetik diğeri mineral.. mineral ile 3000-5000 km aralığı
sentetik olan ile 5000-10000 km aralığında kullanılabilir.. bu rakamlarda titiz motosiklet kullanıcısı içindir. araçlarda ise çok daha fazladır bu rakamlar.
selamlar.
-
26 Temmuz 2009, 23:19
#1166
vıceroy adlı üyeden alıntı
o halde castrol magnetec tercihimdir. Bilgilendirme ve yardımlarınız için çok teşekkürler.
Bir çok motosiklet kullanıcısının merak ettiği ve cevabını hiçbir sitede bulamadığı bu konuya ışık tutmuş oldunuz,tekrar teşekkürler.
SErden hocam magnetec yağı sakın motora koyma!!!!!!!!!.Motor için zararı yok fakat Magnetek metal parçaları çok iyi yağlar ve koruma sağlar.Fakat motosikletlerde debriyajı kaçırır.Hatta reklamaları vardır arabanın yağ karteri boşaltılır ve üstüne bir de su sıklır fakat araç yağlamaya devam eder.Metale çok iyi yapışan bu yağ otomobiller için çok iyidir fakat motorunuzda kaydırma yapar.
Yeni yağı bugün koydum ayrıca diğer bi kaç yerlere daha bakım yaptım resimleri, detayları ve hangi yağı kullandığım ile ilgili açıklaramaları birazdan yapacağım.Makinenin sesi değişti gerçekten
Şuan bakımdan dolayı üstüm başım batık,söylemesi ayıptır tırnağımın içine kadar yağa bulandım.Arınıp birazdan forma resimli olarak koycağım....
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
26 Temmuz 2009, 23:37
#1167
Emrah kalderanın söylemlerine katılıyorum magnatek yerine gtx düşünüyordum.Yada power modeli. Hondalarda yaygın kullanılıyor ticari...
KULLANILDIĞI YERLER
Castrol Power 1 4T 10W-40, API SJ ve/veya JASO MA spesifikasyonlarının tavsiye edildiği, Avrupa ve Japon yapımı tüm motosikletlerde güvenle kullanılabilir.
KULLANIM ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI
• Gücü açığa çıkaran özel formülasyonu ile sürdürülebilir maksimum motor performansı sağlar.
• Hava ve su soğutmalı motorlarda yüksek sıcaklıklarda bile mükemmel motor performansı sağlar.
• Euro 3 katalitik konvertörlerle tam uyumludur.
• Mükemmel motor koruması sağlar.
• Katalizörlü motorların performans taleplerini tam karşılar.
Dikkat: Castrol Power 1 4T 10W-40 ile birlikte herhangi bir katkı malzemesi kullanılmaması önemle önerilir.
Kalderanın yukarıdaki alıntısında olduğu gibi firma sorumluluk kabul etmiyor ama tavsiye ediyor.
Yasal
Madeni yağlarin kullanımı konusunda bu sitede yer alan bilgiler tavsiye niteliğindedir. Söz konusu bilgiler, araç üreticilerinin belirledigi spesifikasyonlar ile mevcut istatistiki veriler çerçevesinde, hazırlandığı tarih itibariyle azami dikkat ve özen gösterilerek oluşturulmuştur. Bu bilgilere dayanarak yapılan uygulamalar sonucunda doğabilecek herhangi bir aksaklık ya da zarar nedeniyle BP Petrolleri A.Ş. herhangi bir sorumluluk kabul etmeyecektir.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
27 Temmuz 2009, 00:59
#1168
-
27 Temmuz 2009, 01:41
#1169
Motosiklet servislerine özelders niteliğinde müthiş paylaşım için teşekkürler.Darısı başıma. Bu mobil yağı 60 ytl den nerede bulabilirim,hangi benzin istasyonunda satılıyor olabilir? İridyum bujide geç bile kalmışsın emrah.Paylaşım için çok teşekkürler.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
27 Temmuz 2009, 02:22
#1170
vıceroy adlı üyeden alıntı
Motosiklet servislerine özelders niteliğinde müthiş paylaşım için teşekkürler.Darısı başıma. Bu mobil yağı 60 ytl den nerede bulabilirim,hangi benzin istasyonunda satılıyor olabilir? İridyum bujide geç bile kalmışsın emrah.Paylaşım için çok teşekkürler.
Rica ederim Sayın Serden Hocam.Bilgi paylaştıkça çoğalır...Bilinçli kullanıcı olmak için elimizden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyoruz bu formda ve çok güzel sonuçlar elde ediyoruz.Bir topiği kalite yapanda budur galiba. Kimin ne kadar hız yaptığı,seninki Çinli benimki Japon vs. muhabbetlerinden sıyrılarak.....
Mobil yağı,sanayide mobil ürünleri satan bir bayiden buldum.Tahminen sizde benim gibi sanayideki yağ bayilerinde bulabilirisiniz....
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
27 Temmuz 2009, 12:02
#1171
mrock, çok tatlı anlatmışsın, çok beğendim. Yazdıklarını bir çırpıda okuverdim. Ama sanırım arkadaşların haklı fazla hassas davranıyorsun gibime geliyor.
Debriyajın tükendiğini sanıp açıp kontrol etmen titizliğinin bir göstergesi. Ama olsun önemli olan hobby miz ve aldığımız zevk.
"Bir topiği kalite yapanda budur galiba. Kimin ne kadar hız yaptığı,seninki Çinli benimki Japon vs. muhabbetlerinden sıyrılarak....."
Bu cümle harika idi...
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
27 Temmuz 2009, 22:03
#1172
ledo adlı üyeden alıntı
Bu arada söylemeyi unuttum.
Lastikler de değişti. Brdigestone Battlax lastikler gayet güzel ancak 3. yılda gerçekten sertleşiyor ve özellikle ön lastikte sorun çıkabiliyor.
Amerikadaki forumlardan takip ederek, Michelin Pilot Road 2 tipi lastikleri taktırttım.
Bu tip lastik çift hamurlu olduğundan, özellikle virajlarda çok başarılı olduğu söyleniyor.
Benim tercih etmemdeki bir başka sebep, Michelinlerin daha yumuşak hamurdan olması sebebi ile 3 sene ( km sınırını doldurmadığım için ) boyunca sertleşmeden sorunsuz kullanmak istememdir.
Henüz lastiğin rödaj süresi dolmadığı için kesin bir değerlendirme yapmak istemiyorum. Önümüzdeki günlerde buradan bilgi veririm.
sevgili ledo, sonucu değerlendirelim birara merakta kalmayalım.Saygılar.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
27 Temmuz 2009, 23:15
#1173
-
28 Temmuz 2009, 11:28
#1174
vıceroy adlı üyeden alıntı
sevgili ledo, sonucu değerlendirelim birara merakta kalmayalım.Saygılar.
Evet, haklısın. Geç kaldı biraz yorumlarım.
Öncelikle şunu ifade etmeliyim ki, yol tutuş, viraj ve süratlanma gibi konularda önemli farklar yok ama sanki Michelin biraz daha iyi.
Diğer yandan daha çabuk ısınıyor gibi bir hisse de kapıldım ama zaten yaz dönemi olduğundan bu konuda kesin bir şey söylemek için henüz erken. Ama kuvvetle muhtemel ki, kışın da daha çabuk ısınacak. Yumuşak hamur çünkü.
Fakat enteresandır, bana frenleme performansı Battlaxlara göre daha zayıfmış gibi geldi. Daha yumuşak hamurlu bir lastiğin nasıl olup ta böyle bir farkı olacağını anlamış değilim. Belki de ben yanılıyorumdur.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
28 Temmuz 2009, 17:34
#1175
Aralarında bir fiyat farkı yoktu hatırladığım kadar.İstanbul'da bayisindenmi alınıyor yoksa bu lastikler yurt dışındanmı getiriliyor? Henüz 16 aydır benim lastikler asfalta 3600 km temas etti ama geç ısındığından olsa gerek gaza yüklendimmi arka biraz atıyor gibi oluyor. Lastiğe beton üstünde yatmakta yaramıyor. Öncelik eksozda 3 ay sonra bütün borçlar sıfırlansın gereğini yapalım.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
28 Temmuz 2009, 19:52
#1176
vıceroy adlı üyeden alıntı
Aralarında bir fiyat farkı yoktu hatırladığım kadar.İstanbul'da bayisindenmi alınıyor yoksa bu lastikler yurt dışındanmı getiriliyor? Henüz 16 aydır benim lastikler asfalta 3600 km temas etti ama geç ısındığından olsa gerek gaza yüklendimmi arka biraz atıyor gibi oluyor. Lastiğe beton üstünde yatmakta yaramıyor. Öncelik eksozda 3 ay sonra bütün borçlar sıfırlansın gereğini yapalım.
Sevgili dostum. Sen de benim gibi yumuşak lastik almalısın. Çünkü "km" sınırından çok yaş sınırına takılıyoruz. Bende de 2 motor olunca, böyle oluyor.
Yılda 5-6 bin km yapmayan bir motorun lastik değişimi sertleşme sebebi ile oluyor.
Kanaatimce Battlaxlar seni seneye bahara kadar idare eder. sonra sezon başlayacağı için yenilemekte fayda var.
Buz motor dostumuz. Tarihi yeni olanlardan seçeriz. Gerektiği zaman, Mersine de yollar.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
28 Temmuz 2009, 22:23
#1177
İşte sitemizin en sevdiğim yönüde bu karşılıksız sevgi,güven ve dayanışma. Allah bozmasın. gv250 sayfasından emekkoray kardeşimiz müzik öğretmenidir. Gitarla uğraştığımı bildiğinden 3 lü vcd eğitim seti ve kitabını mng kargo ile adıma göndermişti. Mersin motor klübü olarak bu devirde temiz kalmış bir insan olan korayın davranışını taktirle karşılamıştık. Bunun gibi örnekler çok. Sevgili ledo bahsettiğim taksitli dönemim bittiği anda jetkid ve eksoz işlemlerine yardımını rica edeceğim. Araya hesapta olmayan şeyler girdiğinden biraz uzadı farkındayım ama kararlıyım. Yardımcı olacağından hiç şüphem yok.Saygılarımla.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
01 Ağustos 2009, 00:47
#1178
-
01 Ağustos 2009, 11:23
#1179
slm millet nöbetler bitti oh be ya bi izne gittik burnumuzdan geldi valla daha ilk defa bugün uyudum doğru dürüst emrah hiç aramıyon bu arada insan abi napıyon der zaten telide açmıyon çantalar süper olur kardeşimsanayiye gidiyom yağ değiştircem ufak tefek işler var bayadır bakmadım motora valla biz ne bulursak onu koycaz yağ olarak baya muhabbet geçmiş baktımda. iyi sürüşler arkadaşlar
-
01 Ağustos 2009, 23:03
#1180
selam millet.bakıyorumda kimsenin sesi soluğu çıktığı yok..emrah çantalar güzel görünüyor.bazen bende gv250 ye böyle çanta taktırsam nası olur diye düşünüyorum.
ha bu arada haluk abi'yi sanırım bugün sabah izmire girerken gördüm tekrar..
eğer haluk abinin imal ettiği çantaları seri üretime geçirmemişse bugün nişanlımla kuşadasına giderken aydın-izmir otobanında karşımdan geldiler.2 motor olarak geliyorlardı ben de dikkatimi çekince bakayım dedim.aradaki banketlerden motorları göremedim ama arabadan gördüğüm tek şey turuncu haluk abinin sissy bar çantası idi
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler