Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1161
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinli araba için üretilmiş SL standartındaki araba motoru yağını motosiklete koymak yanlış olacak gibi geliyor bana. [/B][/COLOR]
    viceroy hocam yağ seçimi ve kullanımı konusundaki doğru seçim verme araştırmanızı anlıyorum ama tesbitte yanılgıya düşüyorsunuz.

    benzinli motor olsun dizel motor için olsun APİ leri kullanım kitapçığınızda belirtilenle uyuşuyorsa bu yağı motorunuzda kullanabilirsiniz..

    motosiklet üretici firmalar , üretimlerini ve kullanım kitapçıklarına ekledikleri yağların özelliklerini motosiklet yağlarına göre yapmazlar.zaten böyle bir ibarede bulunmaz özellikle. bu yağların özelliklerine göre debriyaj sistemlerini uyarlar üreticiler.


    ayrıca sizin kitapçıkta yazdığı gibi 10W30 ve 10W40 SL,SJ yağlardan hangisini (marka) tercih ederseniz kullanabilirsiniz.

    motosiklet yağları ise sadece 2 zamanlı motorlarda (motosiklet-jenaratör-çapa-bıçkı motoru ) fark eder. bu motorların kullandıkları yağlar yapı itibari ile farklıdır.

    öte yandan farklı imiş gibi reklamı ve kullanımı öngörülen bu yağ çeşidi ise tamamen ticari olup bizler için hiç bir önemi yoktur. gidin bir satış noktasından 10W40 SL,SJ 4 litre yada 5 litrelik ambalajdan satın alın güle güle kullanın.
    selamlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1162
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Sevgili kaldera, API SL VE 10-40 tutuyorsa benzinli araba için desede castrolü kullanmamda sorun olmaz o halde. Fiyatıda uygun üstelik 4 litre 55 ytl işime gelecektir.

    PERFORMANS SEVİYELERİ
    •API SL/CF
    •ACEA A3/B3
    •VW 505 00
    •MB-Approval 229.1
    *API SL performans seviyesine göre
    KULLANILDIĞI YERLER

    Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3, dünyanın önde gelen araç üreticilerinin talep ettiği performans seviyelerini karşılayan, turbo veya enjektörlü eski ve yeni motor teknolojisi ile üretilmiş, otomobiller için uygun motor yağıdır.
    ÜRÜN TANIMI

    Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3, akıllı moleküller ve sentetik teknolojisinin birleşimi sayesinde ilk çalışma anından itibaren motor parçalarına yapışarak güçlü bir koruma tabakası sağlar. Böylece Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 günümüz araçlarının ihtiyaç duyduğu ek korumayı, API SL performans seviyesine göre 5 kat daha fazla koruma sağlayarak yerine getirir.

    KULLANIM ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI
    •Motor yüzeylerine güçlü bir mıknatıs gibi yapışarak ilk çalışma anında ve sonrasında ek bir koruma tabakası oluşturur.
    •Metal yüzeylere bağlanarak motor parçalarını aşınmaya karşı daha dayanıklı hale getirir.
    •Aşınma riskinin yüksek olduğu ilk çalıştırma anında, sıradan motor yağlarına göre daha üstün koruma sağlar.
    •Her türlü sürüş ve iklim koşullarında motoru mükemmel korur.
    Dikkat: Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 ile birlikte herhangi bir katkı malzemesi kullanılmaması önemle önerilir.
    tesadüf aynı markada başka bir seçenek,

    PERFORMANS SEVİYELERİ
    API SL/CF
    Castrol GTX Modern Engine 15W-40, tüm benzinli, turboşarjlı motorlarda ve API CF sınıfı yağ kullanımı gerektiren dizel binek otomobillerde güvenle kullanılabilir.
    Castrol GTX Modern Engine 15W-40, yeni nesil araçlar için geliştirilmiş özel bir formülasyona sahip mineral motor yağıdır.

    Hızla gelişen teknolojiye paralel olarak yeni nesil araçlardaki motor tasarımlarında da önemli gelişmeler yaşandı. Aynı hacimde olmalarına karşın, daha yüksek güç üretebilen bu yeni nesil motorlar daha fazla ısınma, aşınma ve oksidasyon gibi zorlu koşullarla karşılaşmaktadır.


    ”Sentetik Kalkan” teknolojisine sahip Castrol GTX Modern Engine 15W-40 yeni nesil araçların motorlarındaki yüksek ve düşük sıcaklıklardaki motor aşınmasına karşı %50 daha fazla koruma ve daha iyi oksidasyon kontrolü sağlamak üzere geliştirilmiştir.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  3. #1163
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kaldera, API SL VE 10-40 tutuyorsa benzinli araba içinde desede kasstrolü kullanmamda sorun olmaz o halde. Fiyatıda uygun üstelik 4 litre 55 ytl işime gelecektir.
    aynen o şekildedir viceroy hocam. 10W30 -10W40 -15W40- SJ ,SL yağ grubunu kullanabilrsiniz.. marka olarak hiç farketmez daha öncede yazdığım gibi kalitesiz yağ yok.shell -castroll-mobil-bp olmuş fark etmez.

    yanlış yağ seçiminize örnek olarak 20W50 SA CF 0W30 CG örnektir.

    evet kesinlikle hiç bir katkı maddesi kullanmayın. bu yağ katkıları ile ilgilide bazı paylaşımlarım olmuştu..

    Alıntı Topuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ´isimli üyeden Alıntı
    bu konuda özellikle kaldera çok ciddi söylemlerde bulundu. özetlemek istiyorum:


    : dünyanın yağ üretici dev firmaları.. rekabet ve yeni ürün geliştirme ar-ge çalışmaları içinde milyon dolarlar harcarken.. bu devler böyle bir ürünü bulamadılar da.. başkaları mı buldu? sonuç: bu tür ürünlerin kullanımına gerek yoktur.. çünkü piyasada çok daha kaliteli ve gerçekten motosiklete de uygun motosiklet yağları vardır.

    şeklinde oldu. şimdi tekrar soralım o zaman? hakikaten dev yağ üretici firmalar nasıl oldu da böyle bir ürünü üretemediler.. örneğin bir castrol, neredeyse F1' markası. yav şaka bir yana bu konuda tekrar açıklama yapılması gerekiyor. yoksa hepimiz alalım birer yağ katkı malzemesi kullanalım..
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bende hatırladım böyle bir yanıtım olmuştu geçmişte..
    tekrarlayacak olursak şöyleydi...
    shell mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip..
    şeklindeydi..
    dün gyazıcı ile birlikte idik..ahmetin motorunun diğer motorlardan yolda daha
    süratli gittiğini söylemişti..hatta arkalarda kalıp tekrar açık ara öne geçtiğini belirtmişti.
    ahmet kardeşim durumun nedeni konusunda açıklama yapmış...yorum yapmış..
    şimdi bende yorum yapacağım ama gerçektende yorumun ötesine geçmez.
    otomotivde bazen kesin belli olmayan durumlar olur...yüzlerce örneği vardır
    şimdi her iki motorda tamamen aynıdır..ama biri diğerinden süratlidir.. çok normaldir aslında..belkide ahmetin motorunu bir başkası geçecektir...bu motorun ürettiği güç belli..o halde birinin diğerinden farklı ivmelenmesinin nedeni ne olabilirki..?

    bunun sebebi madde madde yazılsa sanırım otuz,kırk madde olur tüm olasılıkları unutmadan..
    şimdi asıl nedenin ne olduğunu nasıl tesbit edeceğiz....edemeyeceğiz..

    araçlarda da aynı konu mevcut..biri diğerini hep geçer..

    ama madem katkı maddeleriyle ilgili söz açıldı bende eklemek istiyorum sakıncası yoksa, hatam varsa düzeltiniz..
    kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır..
    yağ katkı maddesini bulunduğumuz son durum açısından( yani bizim motorlarımızın şuanki kilometreleri az veya çok belli..) kullanmanın bence iki hatalı yanı var..
    birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur..
    bu yağ katkı maddelerinde içerisinde iki temel madde var
    1)teflon kimi
    2)çinko
    biz otomotiv sektöründe olduğumuz için her ay bize otomotiv dergileri gelir.
    bunu birinde yağ katkı maddelerinde kullanılan teflonun üretici firmasının
    bir açıklaması vardı....
    teflon içten yanmalı motorlarda yağ katkısı olarak kullanılmaya uygun değildir.. şeklindeydi sanırım..
    şimdi üretici bir firma bu açıklamayı neden yapar...?tabiki olası motora verilen zarardan dolayı açılacak
    tazminat davalarının önüne geçebilmek için..
    motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır. yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde ve blokda kalıntı oluşturabilir.ayrıca bu katkı maddelerinin hiç birinin ambalajında gerek yağ firmalarının gerekse üretici motosiklet ,otomotiv firmalarının marka olarak tavsiye eder anlamında
    bir ibaresi yoktur....sizcede bir garip değilmi bu durum...
    yağ katkı maddeleri eğer motor yapması gereken kilometreyi tamamlamış yakında motor açılacak ise bu süreyi uzatmak anlamında kullanılabilir..motor içerisinde oluşan boşluklar aşınan yüzeyler teflon sayesinde dolacağı için
    motorun açılma süresini uzatacaktır..
    arkadaşlarım bu yağ ve yağ katkı işi sonuç itibariyle şu noktaya gelir..
    her yağ mümkün olan en yüksek performansı vermek üzere elde edilir.zaten ben günümüz koşullarında kalitesiz üretim yapacak bir firmanın bu piyasada ayakta kalabileceğine çok inanmıyorum....
    üretici olsun tüketici olsun hangi konuda olursa olsun insanımız artık bilinçli tüketici olmanın gereğini yapıyor kanaatindeyim..
    bu sebeple yağınız zaten kaliteli ise hiç katkı eklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağı daha kaliteli seçmek en iyisi.
    not:bu yazım yaklaşık 5 yıllıktır. yazının sonuda yer alan kaliteli kalitesiz ayrımı ise o günün koşulları için geçerliydi.. bu gün ise böyle bir durum söz konusu değildir.
    selamlar..

  4. #1164
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    o halde castrol magnetec tercihimdir. Bilgilendirme ve yardımlarınız için çok teşekkürler.
    Bir çok motosiklet kullanıcısının merak ettiği ve cevabını hiçbir sitede bulamadığı bu konuya ışık tutmuş oldunuz,tekrar teşekkürler.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  5. #1165
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    örnek verdiğiniz iki yağıda kullanabilirsiniz. her ikiside hem benzinli hem dizel araçlar içindir.
    tek farkı kullanım süreleri ve fiyatıdır.
    biri sentetik diğeri mineral.. mineral ile 3000-5000 km aralığı
    sentetik olan ile 5000-10000 km aralığında kullanılabilir.. bu rakamlarda titiz motosiklet kullanıcısı içindir. araçlarda ise çok daha fazladır bu rakamlar.
    selamlar.

  6. #1166
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o halde castrol magnetec tercihimdir. Bilgilendirme ve yardımlarınız için çok teşekkürler.
    Bir çok motosiklet kullanıcısının merak ettiği ve cevabını hiçbir sitede bulamadığı bu konuya ışık tutmuş oldunuz,tekrar teşekkürler.
    SErden hocam magnetec yağı sakın motora koyma!!!!!!!!!.Motor için zararı yok fakat Magnetek metal parçaları çok iyi yağlar ve koruma sağlar.Fakat motosikletlerde debriyajı kaçırır.Hatta reklamaları vardır arabanın yağ karteri boşaltılır ve üstüne bir de su sıklır fakat araç yağlamaya devam eder.Metale çok iyi yapışan bu yağ otomobiller için çok iyidir fakat motorunuzda kaydırma yapar.

    Yeni yağı bugün koydum ayrıca diğer bi kaç yerlere daha bakım yaptım resimleri, detayları ve hangi yağı kullandığım ile ilgili açıklaramaları birazdan yapacağım.Makinenin sesi değişti gerçekten

    Şuan bakımdan dolayı üstüm başım batık,söylemesi ayıptır tırnağımın içine kadar yağa bulandım.Arınıp birazdan forma resimli olarak koycağım....
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  7. #1167
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Emrah kalderanın söylemlerine katılıyorum magnatek yerine gtx düşünüyordum.Yada power modeli. Hondalarda yaygın kullanılıyor ticari...


    KULLANILDIĞI YERLER
    Castrol Power 1 4T 10W-40, API SJ ve/veya JASO MA spesifikasyonlarının tavsiye edildiği, Avrupa ve Japon yapımı tüm motosikletlerde güvenle kullanılabilir.
    KULLANIM ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI
    • Gücü açığa çıkaran özel formülasyonu ile sürdürülebilir maksimum motor performansı sağlar.
    • Hava ve su soğutmalı motorlarda yüksek sıcaklıklarda bile mükemmel motor performansı sağlar.
    • Euro 3 katalitik konvertörlerle tam uyumludur.
    • Mükemmel motor koruması sağlar.
    • Katalizörlü motorların performans taleplerini tam karşılar.
    Dikkat: Castrol Power 1 4T 10W-40 ile birlikte herhangi bir katkı malzemesi kullanılmaması önemle önerilir.

    Kalderanın yukarıdaki alıntısında olduğu gibi firma sorumluluk kabul etmiyor ama tavsiye ediyor.

    Yasal
    Madeni yağlarin kullanımı konusunda bu sitede yer alan bilgiler tavsiye niteliğindedir. Söz konusu bilgiler, araç üreticilerinin belirledigi spesifikasyonlar ile mevcut istatistiki veriler çerçevesinde, hazırlandığı tarih itibariyle azami dikkat ve özen gösterilerek oluşturulmuştur. Bu bilgilere dayanarak yapılan uygulamalar sonucunda doğabilecek herhangi bir aksaklık ya da zarar nedeniyle BP Petrolleri A.Ş. herhangi bir sorumluluk kabul etmeyecektir.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  8. #1168
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Evet saygı değer 2 teker sevdası dostlarım abilerim..

    Sabah geç uyandım... güya erken kalkıp kirli pis pasaklı olan kızımı temizleyecektim ama geç kaldığımı anlayınca vazgeçip bakım için bu işten iyi anlayan dostum Emrenin yanında gittim ve işe koyulduk....

    Bir haftadır kafamı allak bullak eden bu yağ durumundan aklanmam için adım atma zamanı gelmişti.İstanbulda motosiklet servisliği yapan ve aynı zamanda yağ firmasında üretim kontrol mühendisliği yapmış saygı değer bir abimiz tarafından APİ SL değeri olan ve üstünde motosiklet amblemi olması gerekmeyen en uygun ve piyasada sağlam tutunan bir yağ almamı önerdi.Zira motosikletin ömründen çalacağını söyledi...

    İlk başta motosiklet yapısına uygun olmayan ve otomibller için kullanılan bir yağdan çok çekinmiştim.Fakat durum öyle değilmiş gönül rahatlığıyla kullanılabilirmiş.GV650 servis manuelinde de belirtildiği gibi SAE 10w 40 ve APİ SL ve üzeri yağ kullanılması gerekliliği belirtilmiş.Hiçbir şekilde servis manuellerinde motosiklet için üretilmiş motosiklet amblemli bir yağ tavsiye edilmiyor.Labaratuar ortamından hazırlanan ve yüksek teknolojili üst sınıf benzinli motorunuza uygun değerlere sahip her yağ kullanılır.Üstelik sırf motosiklet amblemi olan yağın aynı kaliteye sahip ve motosiklet amblemsiz diğer yağlara göre litre başına 10TL varan fiyat koymalarıda cabası.Artık firmalar motosiklet kullanıcılarını lüks bir kullanıcı saydıklarındanmıdır nedir anlamadım.

    Aldığım yağa gelince,

    çalıştığım birimdede çok memnun olduğumuz Mobil markasını tercih ettim.Mobil yağlar çok iyidir diğerleri kötüdür gibi bir ayrım söz konusu değil tabiki,sadece piyasa isim yapmış sağlam bir marka seçmek istedim o kadar...



    Mobil SAE 10w40 APİ SL ve buna ek olarakta A2-A3 gibi eklentileri mevcut bunların herbirinin bir anlamı var.Örneğin A ile başlayanların yakıt ekonomisi ile ilgili olduğunu biliyorum.



    Yağ satıcıları tarafında tebrik edildim bu arada,hiç bu kadar bilinçli bir yağ alıcısı görmemiştim dediler.Zira yağ işiyle yıllarca ilgilenip sadece babadan oğla geçen tek düze cevaplarla bize yağ aldıranlar malesef bi hayli fazla.İnanırmısınız Kütahyadaki bütün benzinlik ve sanayideki yağcılara girip çıktım. Hiç birisinde APİ SL- SAE 10w40 ve tam sentetik olan bir yağ bulamadım.10w40 yağlarda tam sentetik bulmak biraz zormuş kime gitsem olumsuz cevabı aldım.Fakat bu yağ alma sürecinde öğrendiğim bilgilere ek olarak tam sentetik,yarı sentetik ve mineral bazlı yağlarında ne anlama geldiğine cevap buldum.Bir yağın tam veya yarı sentetik olması o yağın sadece ömrünü değiştirir.10w40 tam senetik bir yağ otomobillerde 20.000 km götüren uzun ömürli bir yağ fakat pek tercih edilmiyor hem fiyatı yüksek hemde araç üzerine konan yağın karterde durma ömrü ortalama 8 ay civarı olduğu için ve müşterilerde 8 ay sürede 20.000 km yapamadığı için pek tercih edilmiyor.

    Tam ve yarı sentetik karmaşındanda sıyrılarak.Bana uygun olan yarı sentetik mobil yağı seçtim.4LT si 60 TL den aldım.Otomobiller için 10.000 lik bir yağ ama ben tabiki 10.000 km beklemem zira bizim makineler daha devirli ve aynı zamanda yağ şanzumanlarda ortak kullanıyor...
    ___________________________________________

    Evet uygun olamayan eski yağımızı boşaltmaya başladık.3500 km'de yağ özellğin tamamen kaybetmişti.Sıcağında etkisiyle motorun çalışma sesi ve şanzuman vites geçişleri değişmişti.





    Hazır yağı indirmişken debrejımda ufak bir sorun vardı ve onu gidermeye çalıştık.Motor birinci viteste debriyaj tam sıkılıyken gazı ani çekip bıraktığımda motor ileriye doğru hafifce atılıyordu.Hatta motor soğukken 1. vitese aldığımızda stop ettiği zamanlar bile oluyordu...






    Hem bu ufak sorunu gidermek hemde debriyaj balatasının durumunu görmek için motoru ameliyata soktuk.Debriyaj balata ve saçlarında hiçbir sorun yok.Değiştirme zamanı geldimi diye kendime soruyordum ama baktığımızda gayet iyi olduğunu gördük.Böylece masraftan kurtuldum




    Viteste ve debriyaj tam sıkılıyken hızlı gaz verdiğimde ileri doğru hafif ivmelenmesi durmunu incelemeye başladık ve debiyajın ortasında bulunan milin hafif içeri doğru sıkılmasına karar verdik.



    Mili kontra yaparak sıktık ve kapağı kapattık.








    açtığımız karter kapağının içini ve filtresini temizledik..





    Yağ filtresini değiştirip,3.4 lt yağı doldurduk ve motoru denedik.Sonuç hüsran motor gene viteste deb. gaz verildiğinde sıkılıyken ileri ivmeleniyor.Tekrardan kapağı açıp aynı şekilde debriyaj miline müdahale ediyoruz.Fakat yeni yağın tekrar boşaltılıp heba olmaması için motoru güvenilir bir şekil takozlara destekleyerek yana yatırıyoruz..




    Mil biraz gevşetilip kapağı bir daha kapatıyoruz bu seferde motor debriyaj kaçırıyor.Kan ter içinde kalarak bir daha motoru yatırıp kapağı açıyoruz ve bu sefer tam olmasada eskisinden daha iyi bir hale getiriyoruz.Çok ince bir ayarı var gerçekten fazla gevşerse beriyaj kaçırıyor motor bağırıyor ve gitmiyor,çok sıkarsakta debriyaj tam ayırmıyor ve boştan vitese geçtiğinde devri düşüyor veya stop ediyordu.Şükür bu sorun zorda olsa halledildi.Tam istediğimiz ayara ulaşamasakta eskisinden çok daha iyi oldu.Artık stop etmiyor sadece boştan bire aldığımda motorun rolanti devri çok az bi düşüyor.Dİkkat ettimde oda çoğu motorda mevcut zaten. Ah şu titizliğim yok mu neler yaptırıyor bana.Arkadaşlar arasında alay konusu oluyorum zaten "steteskopla motoru dinliyorsun resmen bu kadar abartma" diyorlar hep.



    ardından hava filtresi ve buji kontolü yapıldı.Bir daha ki bakımda hava filtresini değiştirme bujiyide iridyuma çevirme kararı aldım.







    sonunda kızımın bakım işi sona erdi.bakım ve tamir esnasında dinlediğimiz hard rock ve rock n roll parçalarının sesini biraz daha açarak mutlu ve huzurlu bir şekilde hırçın kızımı karşıma alıp sigaramı çekip çayımı yudumladım...





    Marşa basıp motora yeniden hayat buldurmanın ardından günü güzel bir gezi ile sonlandırdık....Tek eksiği biraz pis olması yarında tepeden tırnağa cilalayıp parlatacğım....



    Herkese saygılar....
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  9. #1169
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Motosiklet servislerine özelders niteliğinde müthiş paylaşım için teşekkürler.Darısı başıma. Bu mobil yağı 60 ytl den nerede bulabilirim,hangi benzin istasyonunda satılıyor olabilir? İridyum bujide geç bile kalmışsın emrah.Paylaşım için çok teşekkürler.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  10. #1170
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet servislerine özelders niteliğinde müthiş paylaşım için teşekkürler.Darısı başıma. Bu mobil yağı 60 ytl den nerede bulabilirim,hangi benzin istasyonunda satılıyor olabilir? İridyum bujide geç bile kalmışsın emrah.Paylaşım için çok teşekkürler.

    Rica ederim Sayın Serden Hocam.Bilgi paylaştıkça çoğalır...Bilinçli kullanıcı olmak için elimizden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyoruz bu formda ve çok güzel sonuçlar elde ediyoruz.Bir topiği kalite yapanda budur galiba. Kimin ne kadar hız yaptığı,seninki Çinli benimki Japon vs. muhabbetlerinden sıyrılarak.....

    Mobil yağı,sanayide mobil ürünleri satan bir bayiden buldum.Tahminen sizde benim gibi sanayideki yağ bayilerinde bulabilirisiniz....
    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  11. #1171
    Selka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SUZUKI DL650 V-STROM
    mrock, çok tatlı anlatmışsın, çok beğendim. Yazdıklarını bir çırpıda okuverdim. Ama sanırım arkadaşların haklı fazla hassas davranıyorsun gibime geliyor.

    Debriyajın tükendiğini sanıp açıp kontrol etmen titizliğinin bir göstergesi. Ama olsun önemli olan hobby miz ve aldığımız zevk.
    "Bir topiği kalite yapanda budur galiba. Kimin ne kadar hız yaptığı,seninki Çinli benimki Japon vs. muhabbetlerinden sıyrılarak....."

    Bu cümle harika idi...
    SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA

  12. #1172
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada söylemeyi unuttum.

    Lastikler de değişti. Brdigestone Battlax lastikler gayet güzel ancak 3. yılda gerçekten sertleşiyor ve özellikle ön lastikte sorun çıkabiliyor.

    Amerikadaki forumlardan takip ederek, Michelin Pilot Road 2 tipi lastikleri taktırttım.

    Bu tip lastik çift hamurlu olduğundan, özellikle virajlarda çok başarılı olduğu söyleniyor.
    Benim tercih etmemdeki bir başka sebep, Michelinlerin daha yumuşak hamurdan olması sebebi ile 3 sene ( km sınırını doldurmadığım için ) boyunca sertleşmeden sorunsuz kullanmak istememdir.

    Henüz lastiğin rödaj süresi dolmadığı için kesin bir değerlendirme yapmak istemiyorum. Önümüzdeki günlerde buradan bilgi veririm.
    sevgili ledo, sonucu değerlendirelim birara merakta kalmayalım.Saygılar.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  13. #1173

    Üyelik
    06 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-03

    Arkadaşlar Yağ Konusunda

    Mrock Emrahı Tebrik ediyorum motorunuza nekadar iyi bakarsanız motrunuzda size o kadar iyi bakar Arkadaşlar Yağ Konusu malesef çoğu kişinin kandırıldığı bi konu buna bir açıklık getirelim GV650 nin teknik kitabından aldığım yağ kısmını aşağıdaki resimde görebilirsiniz bu yağ tavsiyesi sadece gv650 için ancak yağ klasifikasyonunda API SL ve ondan bi iyiside API SM dir tam sentetik veya yarı sentetik yağ kullanmanız sadece yağın ömrünü yani kaç km de bir yağ değiştireceğinizi etkiler ben www.atlantic.com.tr firmasının petrol test laboratuarlarında yıllarca çalışmış bir mühendisim hatta ana sayfada çıkan test yapan resimdeki kişide benim

    Apı yağları kalite tablosu en iyisi en üsttedir

    ek olarak gv650 hava filtresi lazım olan arkadaşlar elimde adetli mevcut beni arayabilir komik fiyatlara veriyorum

  14. #1174
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili ledo, sonucu değerlendirelim birara merakta kalmayalım.Saygılar.
    Evet, haklısın. Geç kaldı biraz yorumlarım.

    Öncelikle şunu ifade etmeliyim ki, yol tutuş, viraj ve süratlanma gibi konularda önemli farklar yok ama sanki Michelin biraz daha iyi.

    Diğer yandan daha çabuk ısınıyor gibi bir hisse de kapıldım ama zaten yaz dönemi olduğundan bu konuda kesin bir şey söylemek için henüz erken. Ama kuvvetle muhtemel ki, kışın da daha çabuk ısınacak. Yumuşak hamur çünkü.

    Fakat enteresandır, bana frenleme performansı Battlaxlara göre daha zayıfmış gibi geldi. Daha yumuşak hamurlu bir lastiğin nasıl olup ta böyle bir farkı olacağını anlamış değilim. Belki de ben yanılıyorumdur.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  15. #1175
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    Aralarında bir fiyat farkı yoktu hatırladığım kadar.İstanbul'da bayisindenmi alınıyor yoksa bu lastikler yurt dışındanmı getiriliyor? Henüz 16 aydır benim lastikler asfalta 3600 km temas etti ama geç ısındığından olsa gerek gaza yüklendimmi arka biraz atıyor gibi oluyor. Lastiğe beton üstünde yatmakta yaramıyor. Öncelik eksozda 3 ay sonra bütün borçlar sıfırlansın gereğini yapalım.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  16. #1176
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı vıceroy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aralarında bir fiyat farkı yoktu hatırladığım kadar.İstanbul'da bayisindenmi alınıyor yoksa bu lastikler yurt dışındanmı getiriliyor? Henüz 16 aydır benim lastikler asfalta 3600 km temas etti ama geç ısındığından olsa gerek gaza yüklendimmi arka biraz atıyor gibi oluyor. Lastiğe beton üstünde yatmakta yaramıyor. Öncelik eksozda 3 ay sonra bütün borçlar sıfırlansın gereğini yapalım.
    Sevgili dostum. Sen de benim gibi yumuşak lastik almalısın. Çünkü "km" sınırından çok yaş sınırına takılıyoruz. Bende de 2 motor olunca, böyle oluyor.
    Yılda 5-6 bin km yapmayan bir motorun lastik değişimi sertleşme sebebi ile oluyor.

    Kanaatimce Battlaxlar seni seneye bahara kadar idare eder. sonra sezon başlayacağı için yenilemekte fayda var.

    Buz motor dostumuz. Tarihi yeni olanlardan seçeriz. Gerektiği zaman, Mersine de yollar.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  17. #1177
    vıceroy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    içel
    Motosikleti
    gv650 - RKS 150-kuba xf139
    İşte sitemizin en sevdiğim yönüde bu karşılıksız sevgi,güven ve dayanışma. Allah bozmasın. gv250 sayfasından emekkoray kardeşimiz müzik öğretmenidir. Gitarla uğraştığımı bildiğinden 3 lü vcd eğitim seti ve kitabını mng kargo ile adıma göndermişti. Mersin motor klübü olarak bu devirde temiz kalmış bir insan olan korayın davranışını taktirle karşılamıştık. Bunun gibi örnekler çok. Sevgili ledo bahsettiğim taksitli dönemim bittiği anda jetkid ve eksoz işlemlerine yardımını rica edeceğim. Araya hesapta olmayan şeyler girdiğinden biraz uzadı farkındayım ama kararlıyım. Yardımcı olacağından hiç şüphem yok.Saygılarımla.
    Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...

  18. #1178
    mrock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    TURK CHOPPER MK-Kütahya
    Motosikleti
    Shadow VT750
    Merhabalar.4 gündür hiç güncel olmamış hemen bi konu atayım o zaman.Sizce bu çantalar GV650 ye nasıl olur.Böyle bir hard case bence motora on numara olur.Baya genişleyecek motor araba kadar genişliği olur








    [COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
    [IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]

  19. #1179
    muratgorgulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    girne kıbrıs
    Motosikleti
    gv 650
    slm millet nöbetler bitti oh be ya bi izne gittik burnumuzdan geldi valla daha ilk defa bugün uyudum doğru dürüst emrah hiç aramıyon bu arada insan abi napıyon der zaten telide açmıyon çantalar süper olur kardeşimsanayiye gidiyom yağ değiştircem ufak tefek işler var bayadır bakmadım motora valla biz ne bulursak onu koycaz yağ olarak baya muhabbet geçmiş baktımda. iyi sürüşler arkadaşlar

  20. #1180
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    selam millet.bakıyorumda kimsenin sesi soluğu çıktığı yok..emrah çantalar güzel görünüyor.bazen bende gv250 ye böyle çanta taktırsam nası olur diye düşünüyorum.

    ha bu arada haluk abi'yi sanırım bugün sabah izmire girerken gördüm tekrar..
    eğer haluk abinin imal ettiği çantaları seri üretime geçirmemişse bugün nişanlımla kuşadasına giderken aydın-izmir otobanında karşımdan geldiler.2 motor olarak geliyorlardı ben de dikkatimi çekince bakayım dedim.aradaki banketlerden motorları göremedim ama arabadan gördüğüm tek şey turuncu haluk abinin sissy bar çantası idi
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler