Motora yönelik modifiye eksoz,hava filtresi ve jetkit sistemi sayılmazsa ne sayılır; dişlileri büyültme ve küçültme olabilirse ki bu motosikletin gücünün yanında bu işlemler son derece gereksiz kalacaktır.
Motosiklet sınıflandırmasını neye göre ve nasıl yaptınız bilemiyorum ama hyosung kronolojisini incelediğiniz zaman japon devi suzuki için yıllarca motor üreten bir firma nasıl kötü olabilir veya ikinci sınıf tabir edilebilir anlamış değilim. Türkiyede satılan çin ithalatı,yerli montajlı motosikletlerdekinin aksine Hyosung'da arge sahibi olup mühendisler tarafından üretiliyor. Suzuki sv650-dl650 motor kısmı gv 650 ile aynıdır. Örnek motorlar zaten yıllarca kalitesini kabul ettirmiştir kendisini.
Amerikada bulunduysanız en az benim kadar diliniz vardır.Çevirimi aktarıyorum.
Hyosung gv650 için İngiliz MCN (Motorcycle news) dergisi yorumları ve çevirileridir.
MCN overall verdict (5-4)
The Hyosung GV650 Aquila is an oddball Korean concoction whose extreme Dan Dare styling is surprisingly more than matched by its consummate ability, specification and value – for a cruiser at least. Look past the GV650 Aqulia's Star Trek styling and there’s a decent SV-style engine, quality cycle parts and effective, real world performance – and not much to rival the Hyosung GV650 Aquila.
MCN Genel düşüncesi ( 5 üzerinden 4 yıldız.)
Gv650 Dan Dare ve Star Trek stillerinde dizayn edilmiş, mükemmel kabiliyeti ve değerleri ile eşleştirilmiş bir melez motosiklettir.Özellik ve değerleri şaşırtıcı bir şekilde cruiser için yüksektir. Motor aksamı ve performansı SV-650 sitilinde olup,devir parçaları kalitelidir.Gerçek dünya performansı ve kalitesinde etkileyici bir motosiklettir.
Engine (5-4)
MCN rating
Owners' rating
The Hyosung GV650 Aquila motor is essentially a copy of Suzuki’s excellent liquid-cooled V-twin from the SV650 – and a good choice it is, too. This mid-sized V-twin in the Hyosung GV650 Aquila is eager yet flexibile, responsive around town and yet thrilling and brisk at the top end, too. The gearbox is sweet, too. If it can match Suzuki’s own reliability record, Hyosung are onto a winner with the GV650 Aquila.
MOTOR (5 üzerinden 4 yıldız.)
Hyosung gv650 Aquila motoru,aslında Suzuki’nin ;mükemmel sıvı soğutmalı SV-650 modelinin bir kopyasıdır ve aynı zamanda iyi bir seçenektirde. Hysung gv650 modelindeki orta büyüklükte v-twın motor; atak,kıvrak aynı zamanda heyecan verici ve enerjiktir.Aynı zamanda vites kutusu yumuşak işlevlidir. Eğer Hyosung gv650 Suzuki’nin güvenilirliği (ismiyle) ile karşılaştırıldığında Hyosung Aquila ile zafer kazanacağı kesindir.Ride and Handling (5-4)
MCN rating
Owners' rating
Again, surprisingly good. Many assume cruisers don’t handle and although the Hyosung GV650 Aquila's certainly no sports bike, with decent usd forks and twin discs up front and a reasonable twin shock set-up at the rear, the GV650 Aquila manages to be both laid-back sumptious AND retain enough control to makes bends entertaining. Well, for a custom bike at least.
SÜRME-KULLANMA (5 üzerinden 4 yıldız.)
Yine şaşırtıcı bir şekilde iyi. Bir çoğu cruiser’ın kullanışsız olduğu kabul ediliyor ve Hyosung gv650 aslında sport bir motor olmamasına rağmen, önde baş aşağı çatalı ve ikiz diskleriyle, arkada uyumlu ikiz amortisör takımıyla gv650 Aquila her pozisyonda sürüşü zevkli hale getirecek yeterli kontrolü sağlar. Yani en azından custom motosiklettir.
Bir anormallik varmıdır cevrimde,mcn dergisi yanlış yazmış ve ya abartmış olabilirmi?
250cc segmentine gelince Türkiyede ortada kalmış,titreşim makinası olan bir çinli motosikletin Amerikada tutulduğu yazısını sadece tebessümle okudum ama yorum yapmadım. Her malın illaki alıcısı olsada aradan bizdeki vergileri düştükten sonra ortaya çıkan mali değerlere göre Hyosung kendisiyle kıyaslanan motosikletlerden daha pahalı satıldığıda ayrıca dikkatimi çekmiştir.Hyosung kronolojisi
Hyosung
1958 Hyosung Group of industries
1978 Hyosung Motors & Machinery Inc. kuruldu
1979 Japon Suzuki Motor Corps. lisansı ile Suzuki modelleri üretmeye başladı
1980 Changwon fabrikası tamamlandı
1982 İhracat başladı
1986 Kendi Ar-Ge departmanı
1988 Seul Olimpiyatlarının resmi motosiklet sağlayıcısı
1990 Daesung 'da ki 2. fabrika tamamlandı
2006 ispanyada gt250r modeliyle geçiş motosikleti olarak bestseller seçildi.
Başka bir amerikan sitesinden alıntıdır...
Kıyaslama yapılan modelleri incelemekte yarar var.Note: Specifications from various sources including Rider, Cycle World, and Motorcycle Online magazines.
* = At rear wheel (otherwise at crankshaft).
Hyosung GV650's V-Twin DOHC 8-valve engine delivers extreme power for you. The Hyosung GV650 is rated
between 72-79 HP depending on whose review you read. Either way, the Hyosung GV650 does not perform
like any other 650 on the market. Mfg. Model Year Disp. (cc) Engine Torque HP Final Drive Ft. Suspension Front Brake Dry Wt. (lb) MPG
H-D FXDX Super Glide Sport 2003 1450 a-c, ohv, V-2 77 63 belt 3-way adj. telescopic forks 2-292mm discs w/4 piston cal. 629 42
Suzuki GSF1200S Bandit 2001 1157 a/o-c, dohc, inline 74 105 chain preload adj. telescopic 2-floating discs 505 37
BMW R 1100R 1997 1085 a/o-c, hc, opposed 2 72 79 shaft telever 2-305mm discs w/4 piston cal. 517 41
H-D XL1200 Sportster 2003 1200 a-c, ohv, V-2 72 66 belt telescopic forks 292mm disc w/4 piston cal. 490 43.9
Moto Guzzi V11 Jackel 2000 1064 a-c, ohv, V-2 70 74 shaft telescopic forks 320mm disc w/4 piston cal. 542 47
Hyosung GV650 2006 647 dohc, V-2 68 79 belt upside down telescopic forks 2 piston cal 498 53
H-D XL1200S Sportster Sport 2002 1200 a-c, ohv, V-2 68 56 belt 3-way adj. telescopic forks 2-292mm discs w/4 piston cal. 497 41
Honda V65 Sabre 1984 1098 l-c, dohc, V-4 64 102 shaft 2-way adj. telescopic forks 2-10.8" discs w/2 piston cal. 532 32
BMW R 850R 1995 848 a/o-c, hc, opposed 2 57 70 shaft telever 2-305mm discs w/4 piston cal. 518 40
Triumph Thunderbird 2002 885 l-c, dohc, inline 3 53 69 chain telescopic forks 320mm disc w/2 piston cal. 485 38
H-D XLH883 Sportster 2003 883 a-c, ohv, V-2 53 57 belt telescopic forks 292mm disc w/4 piston cal. 488 53
Triumph Thunderbird Sport 1999 885 l-c, dohc, inline 3 52 72 chain 3-way adj. telescopic forks 2-310mm discs w/2 piston cal. 494 38
Yamaha XS750 Special 1978 747 a-c, dohc, inline 3 47 60 shaft telescopic forks 2-discs w/single piston cal. 521 43.6
Honda CB750 Nighthawk 1997 747 a-c, dohc, inline 4 44 67 chain telescopic forks disc w/2 piston cal. 463 n/a
BSA A65L Lightning 1970 654 a-c, ohv, inline 2 43 55 chain telescopic forks 8" twin leading shoe drum 396 50 (est)
BMW F 650 1997 652 l-c, dohc, single 42 48 chain telescopic forks 300mm disc w/2 piston cal. 417 44
Triumph Bonneville 2003 790 a/o-c, dohc, inline 2 41 55 chain telescopic forks disc w/2 piston cal. 451 43.8
Kawasaki W650 2002 676 a-c, sohc, inline 2 37 44 chain telescopic forks disc w/2 piston cal. 430 41
Yamaha Seca II 1997 599 a-c, dohc, inline 4 37 52 chain telescopic forks 320mm disc 419 45
Buell P3 Blast 2003 492 a-c, ohv, single 27 29 belt telescopic forks 320mm disc w/2 piston cal. 360 70
Honda Hawk I 1978 395 a-c, sohc, inline 2 23 39 chain telescopic forks drum 351 n/a
Triumph Trophy 250 1970 250 a-c, ohv, single 16 22 chain telescopic forks 7" drum 312 48 (est)
Honda Nighthawk 250 2002 234
Kaynak: http://www.motorcycles.pro/GV650Torq...5/Default.aspx