perioğlu kardeşim pazar gunu agac dıkmeye gıdıyoruz ya unutttunmu?
perioğlu kardeşim pazar gunu agac dıkmeye gıdıyoruz ya unutttunmu?
arkadaşlar selamlar.
bir sorum olacak gv 650 hakkında.
ben 8000 Km'deyim. iki ay içinde başıma 2 kez gelen bir olay oldu şöyle ki: sabah gelip marşa bastım koyu mavi bir duman ve koyu biy yanık kokusu(bir keresinde yanımda şoförler falan vardı, şanzman balata kokusu dediler)selenin hemen altından bir yerden.tabii panik halinde kontak kapatıp,duman geçinde tekrer marşa basınca hiç bir şey olmamış gibi.
şu anda problem yok. servise gittim akü ve bağlantılara bakıp bir şey bulamadı. fikri olan var mı
koyu mavi dumanın hayra alamet olmadığını sanıyorum.
selenin altındaysa elektirik tesisatı,akü bağlantısı ve role kutuları benim aklıma geliyor.Duman eksozdan gelmiyor sonuçta dumanın renginin ne olduğu o kadar önemli değil.Benim aklıma elektirik tesisatına komple bir bakıtırmandan başka bişy gelmiyor.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
arkadaşlar ilginize teşekkürler.
elekterik tertibatına bakıldı bir şey yok. bu gün rastgele bir st servisini aradım marş motorunun kömürü yanmış olabilir dedi.kokusuda balata kokusu gibi dedi. bakalım .yardımlar ve tavsiyelerinizi peşinen teşekkürle bekliyorum.sonuç alabilirsem yazarım.
Benim kafama takılan,marş motoru yada kömüründe problem yaşandıysa sonraki kontak çevirmelerde nasıl motor çok rahat çalıştı?
Kesin tanı konulduktan sonra bu sayfada paylaşmanız dileğiyle..
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
arkadaşım sonucu mutlaka paylaşacağım fakat merak ettiğim bir şey daha var.
Bu bahs ettiğim duman olayından sonra akü ve bağlantıları kontrol edildi,bir problem yok dendi ancak zaman zaman marşa basınca tak diye bir ses geliyordu(bazen).bir hafta falan sonra bir kaç kez marşa basınca tüm göstergeler sönüp, marşa basmadı ve sadece tık sesleri duyuldu,bir kaç dakika sonra tekrar basınca çalıştı. Derken bir kaç gün sonra yolda bir yokuşta stop ettirdim ve marşa basınca basmadı ve iterek çalıştırdım,servise götürdüm, inceledi ve marş motorunun dişlisi motorun sıcağından şişiyor ve dişlinin çelik bir dişli ile değişmesi iyi olur dendi . olur dedim ve garanti kapsamında değiştiler. şimdilik eski tak sesi yok,çalışmama yok. Kafama takılan şu ki marş dişli değiştirildiğinde kömürden her hangi probleme dair söz edilmedi.olsa söylenirdi her halde.
Bir kaç gün geçince duman olayı ikinci kez tekrarladı ve balata kokusu gibidir diye telefon açtım servise ,böyle bir probleme başkalarına ratlamadıklarını söylediler ve usta " ben bir sorup öğreneyim dedi bir gün sonra da olsa olsa şanzuman bölgesindeki sargılarda bir kısa devre ihtimalinden bahs etti ve getir bakalım dedi. Daha götürmedim,sonucu paylaşırım.
Fakat lütfen yazar mısınız şişip marşa basmama ve marşa basında bazen tak diye bir çarpma sesi duyanınız var mı?
var kesinlikle ben varım....bilhassa stop edip arka arkaya marşa bastığımda marş tak diye ses çıkarıp kalıo marşa basmıyor.tabi bu arada göstergelerde sapıtıyor açılıp yeniden kapanıyor.Bundan yaklaşık 1 ay önce konjektör sorunum varken başıma daha çok gelioyordu.Konjektör tamir edilip üstünede bosh akü alınca pek kalmadı ama bazen damarı tutuyor.hiç tahmin etmediğim bir anda marşa basarken genelde ilk basışta değil gün içinde 6-7. marşa basışta oluyor ve elimi marştan çekip tekrar yenileyip bastığımda marş alıyor.Bi kaç kişde daha duydum bu olayı marş dişlisinden diye tahmin ediyorum ama çokta kafama takmıoyurm açıkcası.Alt tarafı marşı yenileyip tekrar basıyorum bence bu kronik bi sorun gibi gözüküyor.Marş tak edince akü marş dişlisini çeviremiyor ve akünün voltajı baya bir aşağıya düşüyor.Bu marşın takılmasının bir nedenide zayıflayan akü olabilir diye düşünüyorum ve çözüm olarakta orjinalinden bir kaç amper yüksek akü takıldığında eskisi kadar yapacağını sanmıyorum.Ama bunlar benim düşüncem ne kadar doğrudur bilemem.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
merhaba arkadaşlar Güneydoğu gezisinin sunumunu bitirmiş bulunmaktayım. yanlız yüreğiniz yeterse okuyun. 320 foto.
http://www.motosiklet.net/forum/gezi...u-anadolu.html
akü sorunu araştırıldı. Yani motor çalışıyorken değişik sıcaklıklarda akü ölçümü yaptılar ve akünün normal olduğunu söylediler ancak marş motoru dişlisini çelik dişli ile değiştirince o vurma sesi ,marş almama ve gösterge sapıtması sona erdi.
Duman sorusunun cevabı ise bulunmuş değil hala.
marş dişlisinin çelik yapma kısmını pek anlamadım GV605 nin orj parçasımı oluyor bu yoksa diğer modellerinki uyuyormu nasıl temin edebiliriz??
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:49 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:48 AM ----------
aman abi bu nasıl güzel bir gezi hala okuyorum ve fotoğraflar hala açılmaya çalışıyor
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
Marş motorunun çelik dişlisi hangi marka ile uyumlu yada resmini koyabilirmisiniz,ölçütleri nasıl acaba çok merak ettim
Haluk hocam adrese hemen takılıyorum,gezini merak ediyordum.Teşekkürler.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Arkadaşlar ben böyle bir dişliden habersizim ancak ustanın dediği şu ki marş motoru şişince orjinal olan döküm dişli de şişiyor ve dişli arasındaki geçiş engelleniyor böylece çarpma sesi oluşuyor. istersen bunu çakarıp tornacıda tıpatıp aynısı olan bir çelik dişli yaptıralım sorun giderilirse diğer sorunlu motorlarda da uygulayalım( dediğine göre aynı şikayet çok kişide varmış fakat sadece telefon görüşmesi seviyesinde kaldığından ve kimse gelmediğinden daha deneyememiş ve bu çözümü suzuki firması önermiş). peki dedik usta yaptıdı taktı ve tabii garanti kapsamında yaptı bunu. o günden sonra çarpma sesi,marş basmama ve gösterge sapıtmaları bitti.
mavi duman ise galiba bir tek bende var ve ben hala nedenini bulmuş değilim.
Arkadaşlar bu gün 90 km kadar sürdüm,tadına doyum olmuyor
Tofaşa siparişimi sormaya gittim gv 650 yi geçici süre teşir salonuna koyduk,arabalardan daha fazla ilgi odağı oldu. Debriyaj balatası takımı 6 parça gv650 için 320 ytl fiyatı verdi mersin bayii.Yamaha dragstarın balatası uyumluymuş deniyor,yamaha da takımı 500 ytl den satılıyor.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
arkadaşlar merhaba hem güncel atayım dedim hemde bizim kızın eksoz sesine bir bakın dedim.İyisinizdir umarım.
Bu arada haftaya seyahate çıkıyorum bakalım GV650 yaz ayı performansı nasıl olacak bu geziden sonra detaylı bir incelemye daha kalkışacağım herhalde
herkese iyi haftalar
ilana koyduğum görüntü ve eksoz sesi linki aşağıdadır.Eksoz orjinaline göre biraz daha açılmıştır.Sizce sesi nasıl olmuş?
http://www.sahibinden.com/asi_cocuk_...item?tab=video
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
valla yere göğe sığdıramıyorsunuz çok memnunsunuzda arkadaşlar ne hikmetse burdaki hemen hemen her kezin motorları satılık yani şurda motorunun resmini koymuş çoğu insanların motorlarını sahibindende yada diğer satılık sitelerinde ben görüyorum
Logaritma bence yanlış yorumluyorsun. Buradaki birçok insanın motosikletini satmaya çalışması memnuniyetsizlikten değil; farklı tarz ve sınıfları kullanmak istemeleridir. Mesela kendimden örnek vermek isterim. Ben bırakın arızayı daha GV250'ime 2.defa marşa basarak motor çalıştırmama rağmen benim de ilanım var. Çünkü maksi scooter da sürmek istiyorum, F650 GS de DL650 V-strom da, Cbf150 de hatta YBR125 bile kullanmak istiyorum. Bir modeli kanımca tanımak anlamak hissetmek için 5000 km yeterlidir. 5000 km sonunda insanlar farklı model ve sınıf denemek isterler. Bunu araba gibi düşünmemek lazımdır.Bir fazer, bir cruıser, hepsi güzel... Ve kullanılmayı bekliyorlar. Zaten insanlar satış yapmıyorlar ki bence değiş tokuş yapıp herkes biribirinin motosikletine binmekte.. Yani burada senin kast ettiğin anlamda motosikletleri hakkında kimse samimiyetsiz bi'şey yazmamaktadır.
Mesela Viceroy arkadaşım GV650 yi satmadı DL650 yi sattı ki bu motor bulunmaz hint kumaşıdır. Peki dl650 kötü idi onun için sattı denir mi? Hatta bu arkadaşın MONDİAL 150 ZAT scooter da var.. GV650 kötü olduğu için ZAT'a biniyor denir mi?
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
düşüncende haklı olabilrsin ama öyle hemen satılsın diye bir iddamız yok.Şuan müşteri çıksa bile ancak haftaya başlayacağım seyahattan sonra konuşabiliriz. Artıları ve eksileriyle beraber bu forma aktardım gv650 yi.Hatta yan yatırdığımı dahi söyledim bu formda.Benm satış sebebim modelle alakalı değil yani,her motoru denemek istiyorum.Aklımda V-stromda var transapte de veya shadowun tadınada bakmak isterim açıkcası
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
Selçuk güzel açıklamış.
Emrah ben olympos-mersin gezimi temmuzda yaptım yeri geldi 20 km mucur üstünde düşük viteste kullandım,hiç problem değil tadını çıkar kardeşim.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)