Ledo memnun oldum.
Arkadaşlar ilk 400 km de yakıt hesaplarım 1 lire 26.6 km olarak açıklamıştım. Dün 1000 km yi beklemeden 600 km de ilk bakımı yaptırdım (yağ,yağ filtresi...)
100 km sonrası benzini tekrar fulledim.Bu kez 1 litre ile 20 km gidebildiğim sonucu çıktı. Düşüncem şu...makinayı ne kadar sıkıştırırsanız benzini de o oranda içiyor. Yüksek performansın da bir maliyeti bu olsa gerek! Saygılar.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
süper bir makine ya.. Naked motorlı bir cruiser!!
aslında tam aradığım makine ama üzerinde Yüce ÖNDER'in resimlerinin bulunduğu kağıt parçalarından bolca bulmam lazım!
Bu arada ST-Kanuni'ler enjeksyonlu olacakmış.
Yakıt açısından olumlu olur muhtemelen?
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
Globalin sattıkları da enjeksiyonluya çevirilebilir o zaman.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Bence baştan yaptığın hesaplarda bir yerde yanılgın vardı. Bu motor 100 km de 5 ila 5.5 litre benzin yer. Bu rakam da muadili sayılabilecek ama bu kadar performansı olmayan 1000 cc altındaki Japon cruiserlardan 1-1.5 litre daha düşüktür.
Yani diğer bir deyişle, hem performansı yüksektir hem de tasarrufludur.
Tabii performans kelimesini hızlanma ve son sürat için söylüyorum. Tork olarak pek kuvvetli bir motoru yok.
Not: Egsozu amerikadan sipariş verdim. Gelmek üzeredir. İddiaya göre hem sesi daha iyi hem de performansı arttırıyor. Tabii mitralyözden kurtulmak da işin cabası...
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Elbette performansı arttıracaktır. 1995 yılında meraklısının dergilerden okuyabildiği Remus eksozu, 1995 yılında 320i BMW de ben kullanıyordum beygir gücünü boydan olduğundan 5 bg kadar artırıyordu sesi nefisti... Darısı gv650 için.
Sonuçları ve maliyeti değerlendirelim mümkünse.
LEDO,Max Tork: 61.6 Nm @ 7500 dd, az sayılmaz!
Tork değeri yüksek olan motorda, yüksek motor devirlerine yük altında tırmanması daha hızlı ve tatmin edicidir. Tork ancak his verir...beygir görev-iş yapar... beygiri yüksek olanın son sürati daha fazladır.Doğrumu?
Honda ya da hyo için bulamadım ama madem sv-650 kopyası onu bulabildim. Grafiği değerlendirelim.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
bu makinelere hastayım güç ve görüntü olarak 10 numara bi alet
İşte bazısı için o his önemli, bazısı için de o hızLEDO,Max Tork: 61.6 Nm @ 7500 dd, az sayılmaz!
Tork değeri yüksek olan motorda, yüksek motor devirlerine yük altında tırmanması daha hızlı ve tatmin edicidir. Tork ancak his verir...beygir görev-iş yapar... beygiri yüksek olanın son sürati daha fazladır
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
2 ay gt650 comet kullandım,motoru 3 aşağı 5 yukarı aynı sayılırdı gv650 ile ancak 5-5,5 litre değil normal sakin kullanımda 6,5 litre devirlide 7-7,5 arasıydı.Yani benzini içiyordu.Geçen sene 3 ay gv 250 kullandım o bile 4-4,5 litre benzin tüketimi vardı.Sizin hesaplardamı bir yanlışlık var yoksa ben mi çok gereksiz yükleniyordum bir karar veremedim.Gerçe gt650 79bg.,gv650 72bg....?Ama yinede anlayamadım.Bütün kullandığım hyo.larda diğer kullanıcılarla konuştuğumda benim sarfiyatım hep fazla çıkıyordu,servise götürdüğümde normal sarfiyat diyordu.Çokta devirli kullanmayı seven bir insan değilim...
bence 650cc makinalar +/- 0,5 lt ile 1 lt arası bir fark gösteriyor sarfiyatta! bu da fazlaca abartılmamalı ama 650cc bir motosikletin 4,5-5 lt / 100km de yakması çok nortmal ve aşağısı pek normal ve sağlıklı olmaz sanırım?
çoğu 250cc Cruiser'ın 4-4,5lt civarında yaktığını düşünürsek, 650cc V Stromla yaktığım 5lt/100km bana hiç dokunmuyor doğrusu
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
650 cc makinalar derken, cruiser modellerinin diğerlerinden en az 60-70 kg daha ağır olduğunu da hesaba katmak lazım. Yani şunu söylemek istiyorum : Eğer bir v-strom 100 km de 5 l yakıyorsa, GV650 nin 5.5 l yakması düşük, Dragstarın ise 6,5 l yakmasını normal karşılamak lazım.
Bu arada benim 250 cc Beverly de 3-3.5 l yakıyor 100 km de. Üstelik de 140 ı rahat gören bir motor. Ehh bi de beni taşıyor (110 kg)
Burada benzin sarfiyatın şikayet eden dostlar, motorlarının bakımlarına çok dikkat etsinler.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
oh ya bende kendimden ve motordan şüphe ediyordum.Gv250 100km de 4lt civarı yakıyor. Gv650 1lt ile 26.6km denincee şok olmuştm. hemen hemen aynı yakışı diyordum. Az kalsın 250cc den yukarı terfi edecektim
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
mrock, 1 litre 26.6 km ile 20 km sonuçları arasında 500 km üstü yol yapmadığın taktirde (19.2 Litrede 114 km hata! ya da 100 km de 4 ytl hata!) insanı bu oranda şaşırtacak bir sonuç varmı ytl bazında sence (500 km yi anca 40 günde yapıyorum,bu manav,market veya pazara gidilecek motor değil;onun için 250 cc var bende zaten) .(sonuçta sıkıştırınca yakıt yüzdesi arttı diyorum.)
Teknik bulguları,araştırmalarımı ve çevirilerimi yazıyorum birkişi bile teşekkürü gereksiz görürken yakıtta 6 km fark yaşamam heyecan yaratıyor.
GV650 nin motoru SV650 ve dl 650 kopyası olduğuna göre benzeri oranda yakıt tüketmesi sıra dışı değildir. Saygılar.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Sevgili viceroy,
Öncelikle haklı olduğunu belirteyim. Güzel araştırmalar yaptın ve yayınladın. Ben kendi adıma teşekkür ederim.
Diğer yandan şaşırtıcı benzin tüketimi verileri ile ilgili birçok kişinin meraka kapılmasını da normal karşılamak gerekir. Çünkü verdiğin ilk bilgilerde 3,76 l / 100 km gibi bir sonuç çıkıyor ki, hakikaten insanların kafalarını darmadağan etmeye yetecek bir sonuç
Ben kendi adıma pek şaşırmadım. Yani tüketim değerlerini şaşırmana şaşırmadım , çünkü bu motoru ilk aldığında insanın nasıl bir dünya haline girdiğini iyi bilirim
Neyse, artık şu sarfiyat meselesini hallettiğimize göre önümüze bakalım
Bu motoru nasıl customize ederiz ? Neler yapılabilir ? Ne nerede ucuz ? vs. vs.
Sanıyorum ben sizlerden bir adım ilerdeyim o yüzden yaptıklarımı anlatayım.
Zaten orjinal tüm aksesuarlarını taktırtıp almıştım. Bunları üstüne :
Aynalar değişti ( Highway Hawk ) Deponun altına siyah conta yapıştırıldı , Ön sinyal çubuğu üzerine 2 adet sis lambası, orjinal korna olması gereken yere taşındı ve depo altına havalı korna takıldı. Bir de switch düğmesi ile kontrol sağlandı, tüm vidalar paslanmaz çelik ile değişti. Plastik tıkaçlar, krom ile değişti. küçük krom plakalılk takıldı, Gidon yanında çirkin gözüken başlara krom başlık takıldı
Belki şimdi hatırlayamadığım bir iki şey daha vardır.
Sıradakiler : çift egsoz ve jet kit, sele ( daha rahat ve şık tasarım)
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Haklısın dostum. Bugünkü halinin resmini ve çift eksozlu halini resimler ve paylaşırsan senden edineceğim tecrübenin çok olduğu kanaatindeyim. Ben GV650 siyah sıfır km 2007 ithalatı olduğundan 2007 model(takipçi oynama yapmadı!),orjinal koruma demiri,ön cam ve sisibar takılmış satın aldım. Piyasa değerinin altında değeri düşürmemek adına yazmıyacağım. Şimdilik memnun olmadığım hiç bir şey yok ama modifiye etme adına yakışan herşeyi düşüneceğim. Sevgilerimle.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Almak istediğim tek crusier budur heralde.Görünüş zaten 10 numara,Hem çok sportif duruyor hemde bazı cruiser lardaki hantal görünümden eser yok.Keşke gv 250 nin de dizaynı böyle olsa. En azından onu almak daha muhtemel.
bu arada motokeyf testinide buldum.
direk youtuba girebilirsiniz burdan
http://www.vtunnel.com/index.php/101...e92bfcdb516424
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
ledo;
hocam zevkine ve birikimine güveniyorum. Eminim makinen şahane olmuştur. Takmak istediğin çift egzoz neye benziyor acaba? bence gv650'nin orjinal egzozu yıkılıyor çünkü =) çok şık bir egzozu var
GOD SAVE THE TWO-STROKE! GOD SAVE THE GPR!
viceroy ;
evet, bahsettiğim tıkaçlar onlar. Bunların yerine bir torna tezgahında metallerini yaptırtabilirsin.
ketchup;
İşte senin o beğendiğin egsozu ben maalesef hic beğenmiyorum. Arkadan sanki mitralyöz gibi duruyor. Bir gün arkamdan gelen arabalardan biri tehdit adledip ateş edecek diye korkuyorum. Zaten değiştirme sebebim de bu, yoksa sesinden memnunum. benim daha fazla sese ihtiyacım yok ama yenilerle hem ses hem performans çok artacak.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Eksoz konusunda Ledo'ya kesinlikle katılıyorum,bakalım çift eksozun uyan markası ve fiyatı ne olacak.4 Temmuz Antalya düşünüyorum,resimleri burda paylaşırım.Düşük vites ve sıcakta artçılı yolculukta gv650 bir testten daha geçmiş olacak inşallah
Baba tornacıda yaptıracağım tıkaçları birde krom kaplatıcaz değilmi!Maliyet tahmini ne tutacak?
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)