Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Nisan 2009, 12:42
#741
ledo abi doğru söylüyo.evet bizim gv250 ler için yazılan bir yazı olması lazım.o beyin problemi bende de var.ama çok kafa ağrıtan bişi değil.6000 ile 7000 devir arasında normal bir şekilde agresif kullanmadan çıkarsan o zaman 1-2 sn lik bir donma yaşanıyor motor tutuk kalıyor sonra devam ediyor.ama o devirleri agresif bir şekilde geçerseniz bir sıkıntı yada tutukluk olmuyor.yani o problem 10 defada ancak bir defa kendini gösteriyor benim motorumda.
gelelim benim soruya.peki debriyaj teli kopukken birinci vitese nasıl geçicez yada nasıl vites düşürücez?
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
Reklamlar
-
19 Nisan 2009, 13:40
#742
@ledo
Açıklamaların için teşekkürler.
Kaldera'nın "gv650 kayış aktarmalı ,bir bakıma iyi bir şey. ama belli kmlerde değişmesi gerekeceği için maliyeti çok yüksek olması gerek tahminim 300 ile 500 tl arası olması lazım. gv 650 nin bence en büyük sıkıntısı dohc motor olması ve sahibine yaşatan sorunların altında bunun yatmasıdır. bu konudaki teknik açıklamalarım aşağıdaki gibidir." dedikten sonra o açıklamaları yapması bana GV650'den bahsediyor izlenimini verdi. O yüzden sizlerede sormak istemiştim.
=====
Bu arada bu bebekler kaç yapıyor?
200 civarı gidebiliyorlar mı?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
19 Nisan 2009, 14:03
#743
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
ledo abi doğru söylüyo.evet bizim gv250 ler için yazılan bir yazı olması lazım.o beyin problemi bende de var.ama çok kafa ağrıtan bişi değil.6000 ile 7000 devir arasında normal bir şekilde agresif kullanmadan çıkarsan o zaman 1-2 sn lik bir donma yaşanıyor motor tutuk kalıyor sonra devam ediyor.ama o devirleri agresif bir şekilde geçerseniz bir sıkıntı yada tutukluk olmuyor.yani o problem 10 defada ancak bir defa kendini gösteriyor benim motorumda.
gelelim benim soruya.peki debriyaj teli kopukken birinci vitese nasıl geçicez yada nasıl vites düşürücez?
iş yoğunluğunun ardından tekrar hoşgeldiniz abi debriyaj teli kopuktuğunda devam edebilmeniz için motorunuzu marş basmadan önce boşa alın.Marşa bastıktan sonra ayağınızı vites kolunun üzerinde tutarken gaz kolunu çekerek devri yükseltmeye başlayın 7000 devire kadar çıkartın(GV250 için söylüyorum) yeteri kadar yüksek devirdeyken birden gazı bırakın(yavaş yavaş değil!!!) motor kendini saldığı anda(biz kendi aramızda motorun ölü olduğu anda deriz) tek bir hareketle motoru istediğin vitese geçirebilirsin.Önemli olan doğru devri yakalaman ve tam gazı kapadığında vitesi harekete geçirmek.Eğer tam olarak yapamazsanız şanzumanınız dişlilerine zarar verebilirsin.En iyisi bu işi yapan birisinin artçısı olmak ve onun anlatımyla ve kendi gözlemlerinle bu debriyajsız vites geçişlerini öğrenmektir.
NoVaRiX adlı üyeden alıntı
@ledo
Açıklamaların için teşekkürler.
Kaldera'nın
"gv650 kayış aktarmalı ,bir bakıma iyi bir şey. ama belli kmlerde değişmesi gerekeceği için maliyeti çok yüksek olması gerek tahminim 300 ile 500 tl arası olması lazım. gv 650 nin bence en büyük sıkıntısı dohc motor olması ve sahibine yaşatan sorunların altında bunun yatmasıdır. bu konudaki teknik açıklamalarım aşağıdaki gibidir." dedikten sonra o açıklamaları yapması bana GV650'den bahsediyor izlenimini verdi. O yüzden sizlerede sormak istemiştim.
=====
Bu arada bu bebekler kaç yapıyor?
200 civarı gidebiliyorlar mı?
dostum 190 civarı seyrediyordum.Hadi bi 200 km/h yapayımda bırakayım dedim.EE tabi bu arada gözümüzü yoldanda ayırmıyoruz.Sonra göz ucumla bi baktım 208km/h yazıyor !!!! Korktum kompresöre saldım motoru.230km/h kadar çıkabilir bence.Ama 185km/h dan sonra deponun üstüne yatmanız lazım yoksa hiçbir insan bedeni gövdesiyle bu rüzgarı karşılayamaz..
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
19 Nisan 2009, 14:24
#744
emrah çok teşekkürler açıklaman için.çok sağol.sen neler yaptın?bitti mi senin denetlemeler?ya ben aklımda olsun olur mu olur diye merak ettiğim için sordum bu debriyajsız vites geçişlerini.çok sağol..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
19 Nisan 2009, 14:36
#745
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
emrah çok teşekkürler açıklaman için.çok sağol.sen neler yaptın?bitti mi senin denetlemeler?ya ben aklımda olsun olur mu olur diye merak ettiğim için sordum bu debriyajsız vites geçişlerini.çok sağol..
malesef bir denetleme daha var artı bir kaç sınav daha var.Mayıs ayında huzura erecem inş.
Bu arada topik başlığına ST&Kanuniyi de eklemişler hayırlı olsun
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
19 Nisan 2009, 15:18
#746
evet bizim sayfada söylemiştim ben.st kanuni de eklenmiş değiştirmişler diye.
şimdi kaçıncı sınıftasın?4 mü?hayırlısı emrahım.benim de sadece efes 2009 kaldı o da mayıs 27 gibi bitiyor sonra tamamen bitecek inşallah.ya biz ne zaman tanışacaz senle?yazın ayvalık'a geliyorsun dimi?
bu arada cruiser kullanıp parçaları ile oynayabileceğimiz chopper yapabilceğimiz bir oyun varmı bilgin var mı bu konuda?
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
19 Nisan 2009, 15:32
#747
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
19 Nisan 2009, 15:44
#748
güzel gezi olmuş.göle nerde kütahya'da mı?motor çok alımlı duruyor.250 de öle tabi
emrah senle tanıştığımızdan beri o linkte bir sürü chopper yaptım zaten çok sağol kardeşim senin de izmir ve antalya'ya yolun düşerse emin ol oralarda da birer evin var.tarih olarak haziran dan önce olmaması lazım.koray abi ile de konuşalım.haziran da olsa tammuz da olsa haftasonu ayarlayalım nolur nolmaz.dersler konusunda da takma bir şekilde biter kardeşim.
kısa saç yakışmış bu arada
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
19 Nisan 2009, 18:16
#749
Ben interneti açana kadar neleler olmuş bitmiş
Yörük kardeşimin sorusunu tam anlamıyla Emrah çözmüş,sevgili novarıx kardeşimede,ledo gerekli izahati vermiş. Bana onaylamak kalıyor. Kayışın yenisini 680 ytl olarak öğrenmiştim. Ucuz olmadığı gibi 30.000 km garanti verilmesi dayanıklı olduğunu ispatlıyor. Son hızı hiç ağlamadan 235, denenmiştir.
Rüzgardan minimum etkilenmek için ön cam şart. Bu motosiklete alışan aynı tarzda başka modellerde tatmin olamaz diyorum. v-rod hayalim,zaman ilacım olacak.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
19 Nisan 2009, 18:29
#750
vıceroy adlı üyeden alıntı
Ben interneti açana kadar neleler olmuş bitmiş
Yörük kardeşimin sorusunu tam anlamıyla Emrah çözmüş,sevgili novarıx kardeşimede,ledo gerekli izahati vermiş. Bana onaylamak kalıyor. Kayışın yenisini 680 ytl olarak öğrenmiştim. Ucuz olmadığı gibi 30.000 km garanti verilmesi dayanıklı olduğunu ispatlıyor. Son hızı hiç ağlamadan 235, denenmiştir.
Rüzgardan minimum etkilenmek için ön cam şart. Bu motosiklete alışan aynı tarzda başka modellerde tatmin olamaz diyorum. v-rod hayalim,zaman ilacım olacak.
zaten abi bugün 650cc lik avrupa,japon,amerikan veya kore malı farketmez bütün modellerin kayışları ortalama bu fiyatta, ki zinciri ele aldığımızda 20.000-25.000 km sonra uzayıp bozulan bir zinciri değiştirdiğimizde genelde küçük ve büyük dişlide değiştiğinden ortalama maliyeti bu fiyata yaklaşıyor.Elimde 2006 yılına ait GV250 servis faturası var.Zincir ve dişlileri değiştirilmişti.Faturadaki toplam fiyat işçilik dahil 550TL. Kayış rahatlığı ve sağlamlığınada 100-150 lira fazla versek ne farkeder.Zaten zinciri kullanım döneminde aldığımız temizleyici&yağlayıcı spreyler,gaz yağı,mazot,üstübü,diş fırçası gibi hem emeği hemde maliyetiyle aynı şeye geliyor...
Serden abi siz kayış için herhangi bir bakım yapıyormusunuz.Dün arka fren balatalarını değiştirdim.Yanında DoT-4 fren hidroliğide almıştım.Usta gerek yok değiştirmeye dedi.Kitapçığında ömrüne 2 yıl diyor ama dedim.Boşver o kadarıda israf dedi Ustayı ikna edemedim.Koydum kenarda duruyor fren hidroliğini.
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
19 Nisan 2009, 18:40
#751
emrah facebooktaki videoyu izledim.. çok güzeldi.. ikitekerinin tadını çıkarmanı görmek güzel.. bu gv 650 enteresan bi model.. hani bazı şarkılar vardır ilk dinleyişinde anlamazsında zamanla vay be ne parça yapmışlar diyip farkına varırsın.. öyle bişey.. ayvalık buluşması temmuzda olursa iyi olur.. haziranda benim okul bile devam ediyor.. :( serden hocamda gelirse çok mutlu olurum.. bu arada haluk hocamların geliş tarihiylede çakışırsa tadından yenmez...
bir sıcak söz.. bir demlik çay.. işte sevmek bu kadar kolay..
-
20 Nisan 2009, 18:16
#752
-
20 Nisan 2009, 19:06
#753
mrock adlı üyeden alıntı
evet abi deforme ömrü 30-35.000 km.,kopması falan 40-45000 i bulur diyordum bende kendi kendime.Ancak kayışa yağ veya çözücü solvent tarzı birşeylerle temizlendiyse ömrü kısabilir.
Abi siz herhangi bir bakım yapıyormusunuz kayış ve dişlilere???
Bu iletiyi başka bir başlıktan taşıdım. Açık konuşmak gerekirse "kayışım koptu" diyen o başlığı ben gerçek olduğunu düşünmüyorum. Kayış kopabilir tabii, niye kopmasın ? Ama ben geçen gün açılan başlıktaki motorun plakası bildirilmeden gerçek olduğuna inanmıyorum !
Kimse ile buradan polemiğe girmemek için de, sebeplerini açıklamayacağım.
Gelelim cevaba ;
Ben herhangi bir bakım yapmıyorum ancak talk pudrası ile bakım yapanları biliyorum. Bence yapılması gereken tek bakım, gevşeklik ayarının kontrolü ve kayışın göz ile kontrolü...
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
20 Nisan 2009, 20:11
#754
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
20 Nisan 2009, 20:22
#755
Arkadaşlar kayışla ilgili açılmış başlığı bende yeni farkettim.16 nisan da açılmış 4 gündür konuyu açan cevap bile yazmamış.Dünyada tek kayışlı motor gv650 gibi olmuş karbon yapısını bozacak bir kimyasal teması olmadan 30.000 km den önce kopartabilen ben henüz duymadım.
parça fiyatları ile ilgili adres burada da bulunsun.
http://www.richardhyosunggvgt.com/gv650bodyengine.htm
Lastiklerin ısındığı zaman vakum gibi asfaltı tutuyor mrock. Hissettiklerin psikolojik olmasın
kawa vn900 classıc aynı şekil kayışlı gv ile uyumlu ve globaldeki satış fiyatından 75 ytl daha pahalıydı.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
20 Nisan 2009, 20:32
#756
-
20 Nisan 2009, 20:40
#757
Aksesuara tabi kısımlar genellikle pahalı oluyor,(sisibar,koruma demiri,ön cam toplamda 850 ytl civarındaydı ben alırken)
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
20 Nisan 2009, 20:47
#758
Ben bu motoru alırken maddi baya olarak zorlamıştım kendimi.Aksesuarları ha dediğin anda almak biraz zor gerçekten...
[COLOR="Red"]motorcu değil choppercı olmak.....kıvırtmak değil kafa sallamak::xrock::.... varmak değil yolda olmak.... boyun eğmek değil özgür olmak..... hevesle değil tutkuyla bağlanmak...[/COLOR]
[IMG] http://www.allstategarage.com[/IMG]
-
20 Nisan 2009, 20:52
#759
Verdiğin parayla aldığın keyif orantılandığında kardasın dostum
Kawadaki er6 f abs 15.700 ytl fiyatı ve görüntüsüyle beni heyecanlandıran bir başka model.Araba olayım olmasa gv nin yanına yakıştırırdım.
üzerinde ikiye katlanmadan oturulabilen ve tamamen kullanıcının rahat etmesi için tasarlanmış dengeli bir motosiklet.
Beygir gücü ve performansı gv650 ile eşit görünüyor.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
-
20 Nisan 2009, 20:59
#760
Arkadaşlar,
İşin aslı şu : Bugün ulaştığımız teknolojide artık şaft sisteminin kullanılması her geçen gün azalacaktır. En azından CCC tipi motorlarda tamamen ortadan kalkacaktır. Zaten de yeni çıkan her model kayışlıdır.
Kayış pahalıdır da şaft ucuzmudur ? Hele bir arızalanmaya görsün, eğer tamir olabiliyorsa bile kayışların fiyatından pahalıya olur.
Motora gereksiz ağırlık veren, ciddi bir biçimde güç kaybı yaşatan şaft sistemli motorlarını savunmak isteyen bazı çok bilmişler, bu konuda teknik olarak bir şey söyleyemeyince, kayış fiyatlarını dillerine doladı.
Diyelim ki ucuza bulma imkanı yok. Fiyat 900 TL.
En az 30.000 km boyunca hiç bakım gerektirmeyen, motora ağırlık vermeyen ve şafta göre tekerlere en az % 10 -15 daha fazla güç sağlayan bir sisteme her 1000 km de 30 TL çok mu ?
Bugün zincir yağlamak ve temizlemek için satılan maddelere kaç para ödeniyor ? Üstelik 30000 km içinde zincir de değiştiriyor bir çok motor. Şaft fiyatlarından bahsetmiyorum bile...
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler