Hyosung/S&T Kanuni GV 650 Aquila Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Şubat 2013, 04:41
#4961
_engin_ adlı üyeden alıntı
Eyüp kardeşim tebrik ediyorum seni evet benimde başıma gelmişti motoru aldığım arkadaş bu pompayla ugraşarak suyun tahliyesini silikonla kapatmış ve suyun bloga gitmesine sebep olmuştu oda başımıza büyük sıkıntılar açmıştı aynı zamanda pompayı komple olarak sipariş edip getirtmiştik oda hem zaman kaybı hemde maliyet 300 lira civarıydı ki geldiğinde alıp direk takamıyordun mil uzun geliyor onuda bir tornacıda düzeltirmen gerekiyordu ki eline sağlık bu sorunuda böylelikle aşmış oldunuz
aynen o sıkıntıyı daha öncede yazdım bu tercübeyi beraber yaşadık enginle .motordan ne kadar anlasakda antalyada tamirci hıyarı adam anlamayınca veya kasıtlı tıkamış tahliyeyi ilk yagda fark ettik pompayı değiştir dik ve pelteleşmiş yagı temizlemek için motora katkı koyduk temizledik ancak ucuz etin yagnisi gibi sıkıntıları bitmedi bir sürü amelelik sıkıntı ve üzntüyü yaşattı bize.
---------- Post added at 02:41 ---------- Previous post was at 02:04 ----------
acayüp adlı üyeden alıntı
Pompa olayini dun hallettim. Kece presli degil . Seyrantepe sanayide rulmanci Erdal abi sagolsun bi cay icene kadar . Rulman , yag kecesi , su kecesi , oring , hepsini yeniledi verdi 5 dakikada. Ben ozellikle porselen olayini iptal ettirdim . Standart keceye cevirttim ama isteseydim orjinali ile ayni kecede vardi. Istersen gonder kargoyla halledip gonderir. Ozellikle sordum olur tabi yardimci olurum dedi. Muhtesem birisidir. Bir arkadasimi rulman almasi icin yonlendirmistim ( forumdan spartakus) adam 10 dkk da iki lastigide sokup rulmanlari degisip iscilik bile almadan adamin isini gormustu. Ayricada yillarin motorcusu ve motorcu dostudur.
Bilgi olmasi acisindan . Kece salmastra kece , mekanik kece , seramik kece gibi isimlerle aniliyor. Ayrica biraz daha para veririm ayni kece olsun derseniz suzuki servisinden dl1000 v strom seramik kece diye isteyin 50 tl karsiliginda hemen alabilirsiniz. Bircogunun stogunda var. Motorun geneli v strom ile ayni oldugu gibi pompasida ayni. Hatta vstromdan bir adim onde bir tasarimi var. Suzukide kece buzulunca su bloga gidiyorken hyosungda tahliye kanali sayesinde blogun disina akiyor ve sizi hemen uyariyor.
Sorunuz olursa burdan cevaplayabilirim.
Erdal rulman tel : 0.212 282 71 92
eyüp pompayı bu şekilde halletmen çok kolaylık saglıyacak ve kore bagımlısı olmıyacagız.Ancak normal keçe bu güne kadar devridaimlerde suyla temas eden yerde kullanılmamış hep seramik keçe kullanılmıştır.Zannımca suyun ısı sı ve kimyasal olarak keçeyi yıpratması ve ana mil uzerinde çalışan normal keçenin dudaklarının çabuk aşınmasına mili çabuk bozmasına sebeb olabilir diye seramik tercih ediliyor.Netice alırsan koreye tavsiye edersin.Dl nin seramik keçesi varsa servislerde netice vermezse onuda bir denersin daha pahalı ama uygun olur
Bu konuda bende boş durmadım seramik salmastra buldum keçe torna bilya kargo 80 tl ye mal ettim .Arkadaşlardan ihtiyacı olan olursa eskisini gönderirilerse bir çıkma yedek birde sıfır yedek elimde mevcut bilginize arkadaşlar
Eyüp bizim bu gayretimiz motorlarımızı bir çok markadan daha yürür olmasına sebeb olacak m800 ün ön takım dagılmasına eksper 23 000 tl yazınca ve ayrıca stoklarda hiç biri olmayınca kıymetini daha çok anladım
Reklamlar
-
26 Şubat 2013, 14:49
#4962
daha sorun yaşamadan bu musluk sorununu halletmek daha iyi değil mi?
sonra olmadık yerde başa iş açar can sıkar
-
26 Şubat 2013, 16:20
#4963
Normal keçe kullanımı konusunda detay yazmadım. Özelliklede orjinal yada benzeri keçeden bahsettim ki. İşi bilmeyenin normal keçe ile işi zor olur.
Onu aldığım gibi takmadım tabiki. Mesela en başta üzerindeki yayı o ring ile değiştim. Mil i tornada sildirdim. Pervaneyi gövdeden uzak tutucak bir parça ayarladım vs vs . Geryie tek kalan suyu antifiriz olmadan kullanmamak. Sadece su olursa normal keçede sorun oluyor .
Koca pompaları olan ve sürekli düşük vites yüksek devir çalışıp yüksek hararatlere maruz kalan birçok cross motorda normal keçe sorunsuz kullanılıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:07 ----------
UNdocab adlı üyeden alıntı
daha sorun yaşamadan bu musluk sorununu halletmek daha iyi değil mi?
sonra olmadık yerde başa iş açar can sıkar
Olmadık yerde iş açıcak birşey değil. Su keçesi bozulursa ( öyle hemen şaldır şaldır su vermez) yavaş yavaş yan kapağın ordan aşşağıya su damlatır. ( sağ ayaklığın ordan)
Yağ keçesi bozulursa aynı yerden yağ damlamaya başlar.
Tasarım özelliğinden dolayı ne suya yağ , nede yağa su karıştırmıyor. Bu her motorda rastlanmayacak bir özellik.
30 bin km den önce olucak birşey değil. Antifiriz kullanmamak bunu hızlandırabilir.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
05 Mart 2013, 14:07
#4964
-
05 Mart 2013, 19:38
#4965
herkese selam arkadaşlar.benim motorun nisanda muayenesi var.ben bu muayeneden önce eksozun susturucuyu açarsam muayenede sıkıntı yaşarmıyım?
-
05 Mart 2013, 20:15
#4966
Cikan sesin desibeline gore sikinti cikarabilirler. Bence muayeneden sonra yaptir basin agrimasin.
-
06 Mart 2013, 01:55
#4967
mali övgün için teşekkür ederim insan insanın aynası derler lastikler hayırlı olsun değişimi ve balansını burda kadıköyde yapan arkadaş var orda hallettiririz geldiginde diger işler kolay zaten ancak cumartesi açık olurlar lastikci arkadaş veya ne lastiği aldın aldıgın yer takma bedelini koymuştur ordada yaptırabiliriz ne marka lastik aldın.
maedhros egsoz açık muayaeneden geçirmezler azda olsa geri çeviriyorlar
-
06 Mart 2013, 12:15
#4968
-
06 Mart 2013, 16:03
#4969
Lastikleri fuardan aldim ama takma bedeli veya lastigi onlar mi takacak diye sormak aklima gelmedi 😞
Michelin road 3 modelini aldim vakumlu islak ve kuru yol tutusu cok iyi dedi. 900 tl ye geldi fuarda %20 indirimimiz var dedi. Musait olursan cumartesi sabah yanina gelirim kaya abi. Gorusmek uzere
-
07 Mart 2013, 02:19
#4970
arkadaşlar selam. hepinize iyi ve kazasız sürüşler dilerim.
iki sorum olacak . bilgi lütfen
1- makine yürürken bir sürtünme sesi var , kayıştan sanıyorum ancak gaz verince bu ses azalıyor gazı kesince daha fazla duyuluyor. kayışın gerginlik problemi olabilir mi?
2- saati ayarlıyorum fakat bir gün sonra yanlış zamanı gösteriyor. önceleri bir kaç günde bir oluyordu ancak artık her gün olmaya başladı. nedenini bilen?
-
07 Mart 2013, 03:10
#4971
nurettin_ adlı üyeden alıntı
arkadaşlar selam. hepinize iyi ve kazasız sürüşler dilerim.
iki sorum olacak . bilgi lütfen
1- makine yürürken bir sürtünme sesi var , kayıştan sanıyorum ancak gaz verince bu ses azalıyor gazı kesince daha fazla duyuluyor. kayışın gerginlik problemi olabilir mi?
2- saati ayarlıyorum fakat bir gün sonra yanlış zamanı gösteriyor. önceleri bir kaç günde bir oluyordu ancak artık her gün olmaya başladı. nedenini bilen?
1 ci cevap kayıştan olabilir gevşekse veya arka kasnak aşındıysa yapabilir gerginlik 5kg bastırınca 5 mm esneyecek
2.km saatinin içinde hafıza pili var o bitmiş onu değiştirmek gerekiyor lehimli km ciler yapabilir eski sahifelerde resimli göstermişti uzay arama yaparsan bulursun nurettin kardeşim
---------- Post added at 01:10 ---------- Previous post was at 01:08 ----------
kimyacı_23 adlı üyeden alıntı
Lastikleri fuardan aldim ama takma bedeli veya lastigi onlar mi takacak diye sormak aklima gelmedi
Michelin road 3 modelini aldim vakumlu islak ve kuru yol tutusu cok iyi dedi. 900 tl ye geldi fuarda %20 indirimimiz var dedi. Musait olursan cumartesi sabah yanina gelirim kaya abi. Gorusmek uzere
onlar takarlar kadıköyde yerleri telefonlaşırız gelirsen hallederiz.
-
08 Mart 2013, 11:08
#4972
arkadaşlar bir sorum daha olacak.ben şimdi yağ filtresiyle yağı değiştireceğim.Şimdi bir yerde önerilen 15w-50'lik yağı önermişler gv650 için.Motorun benden önceki kullanıcısı genellikle 10w-40'lık yağ kullanmış.ben hangisini alayım.ikisi arasındaki fark nedir?bi de hangi marka yağ daha iyidir?acil olarak aydınlatırsanız sevinirim
-
08 Mart 2013, 11:49
#4973
Merhaba arkadaşlar. Uzun zaman beklemeden sonra dün işime ara vererek pompa tamirine giriştim. Tamircilerin rezilliğinden sonra her türlü zorluğa hazırladım kendimi. En zoru pompayı çıkartmaktı. Neyse pompayı çıkarttım. Tornada mili temizledim. Eski keçe harap durumdaydı. 10 mm keçe 13 mm olmuş. Aynı keçe deniz makinelerinde kullanıldığı için bulmak kolaydı. Seramik keçe yay beraber takım olarak aldım. Son kısımdaki bilyada iyi durumda değildi oda değişti. İşin içine usta sokmadığım için keçe, bilya, yan kapak contası masrafım oldu. Toplam maliyet 30 tl kadar. Umarım deniz makineleri için kullanılan keçe normal motoriklette daha performaslı olur. Yanlız arkadaşların yazdığı gibi deneyimi olmayan kesinlikle kendi tamir etmeyi denemeli. Takım ve kullanabileceğiniz bir mekan yoksa bazı parçaları sökmek ölüm gibi
-
08 Mart 2013, 16:08
#4974
sonoyuncu adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Uzun zaman beklemeden sonra dün işime ara vererek pompa tamirine giriştim. Tamircilerin rezilliğinden sonra her türlü zorluğa hazırladım kendimi. En zoru pompayı çıkartmaktı. Neyse pompayı çıkarttım. Tornada mili temizledim. Eski keçe harap durumdaydı. 10 mm keçe 13 mm olmuş. Aynı keçe deniz makinelerinde kullanıldığı için bulmak kolaydı. Seramik keçe yay beraber takım olarak aldım. Son kısımdaki bilyada iyi durumda değildi oda değişti. İşin içine usta sokmadığım için keçe, bilya, yan kapak contası masrafım oldu. Toplam maliyet 30 tl kadar. Umarım deniz makineleri için kullanılan keçe normal motoriklette daha performaslı olur. Yanlız arkadaşların yazdığı gibi deneyimi olmayan kesinlikle kendi tamir etmeyi denemeli. Takım ve kullanabileceğiniz bir mekan yoksa bazı parçaları sökmek ölüm gibi
Hadi hayırlı olsun. Güle güle kullan. Yerine takmadan önce bir bisiklet pompası ile test yapsaydınız. Tekrar sökmek ölüm gelebilir . Keçenin sac kısmını oturtmadan önce ince bir sıvı conta çekmeniz iyi olurdu.Hatta pervanedeki porselen yüzüğün yatağınada biraz sıvı conta sürmek lazım. Yerine oturturkende çok nazik davranmak gerek.
Kalan 270 tl ye depoyu doldurup doldurup gezersiniz artık
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------
maedhros adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bir sorum daha olacak.ben şimdi yağ filtresiyle yağı değiştireceğim.Şimdi bir yerde önerilen 15w-50'lik yağı önermişler gv650 için.Motorun benden önceki kullanıcısı genellikle 10w-40'lık yağ kullanmış.ben hangisini alayım.ikisi arasındaki fark nedir?bi de hangi marka yağ daha iyidir?acil olarak aydınlatırsanız sevinirim
Kitabında yarı sentetik 10-40 öneriliyor. Marka olarakta castrol fiyat performans bazında gayet yeterli.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
09 Mart 2013, 02:10
#4975
sonoyuncu adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Uzun zaman beklemeden sonra dün işime ara vererek pompa tamirine giriştim. Tamircilerin rezilliğinden sonra her türlü zorluğa hazırladım kendimi. En zoru pompayı çıkartmaktı. Neyse pompayı çıkarttım. Tornada mili temizledim. Eski keçe harap durumdaydı. 10 mm keçe 13 mm olmuş. Aynı keçe deniz makinelerinde kullanıldığı için bulmak kolaydı. Seramik keçe yay beraber takım olarak aldım. Son kısımdaki bilyada iyi durumda değildi oda değişti. İşin içine usta sokmadığım için keçe, bilya, yan kapak contası masrafım oldu. Toplam maliyet 30 tl kadar. Umarım deniz makineleri için kullanılan keçe normal motoriklette daha performaslı olur. Yanlız arkadaşların yazdığı gibi deneyimi olmayan kesinlikle kendi tamir etmeyi denemeli. Takım ve kullanabileceğiniz bir mekan yoksa bazı parçaları sökmek ölüm gibi
işte bu eline saglık aynı seramik keçeyi bulduysan sıkıntı olmaz hatta ölçüsünü vs detaylı burda paylaşırsan bir keçe için pompaya 300 küsür vermez arkadaşlar.nerden temin edileceğini bilirsek kısa zamanda halledilir bu kronik arızada
-
09 Mart 2013, 03:27
#4976
sağ ol Haliduncuğum. bu 5 kilo basıncı anlamadım. birde arkada kayışın gerginliğini gösteren çizelgeli bölüm var kayış bu çizelgenin neresinde olmalı ? sağ ol.
gv650i adlı üyeden alıntı
1 ci cevap kayıştan olabilir gevşekse veya arka kasnak aşındıysa yapabilir gerginlik 5kg bastırınca 5 mm esneyecek
2.km saatinin içinde hafıza pili var o bitmiş onu değiştirmek gerekiyor lehimli km ciler yapabilir eski sahifelerde resimli göstermişti uzay arama yaparsan bulursun nurettin kardeşim
---------- Post added at 01:10 ---------- Previous post was at 01:08 ----------
onlar takarlar kadıköyde yerleri telefonlaşırız gelirsen hallederiz.
-
10 Mart 2013, 02:59
#4977
[QUOTE=nurettin_;2956403]sağ ol Haliduncuğum. bu 5 kilo basıncı anlamadım. birde arkada kayışın gerginliğini gösteren çizelgeli bölüm var kayış bu çizelgenin neresinde olmalı ? sağ ol.[/QUOTE
1 ci viteste iken motor geri dogru ititlmiş durumda yani kasnaklardaki boşluk alınmış olacak alt kayış muhafazasının üstünde çizgili gösterge ye bakılırken kayışa dikey parmagını 5 kilo yu kaldıracak kadar bastırdıgında çizgilerden 5 ciye gelecek kadar kayışın esnemesi normal fazla veya az esniyorsa arka teker ayar somunları ile kayışı ayarlayamamız gerekiyor arka tekerin eksenden kaçmaması için her iki taraftaki ayar vidalarını eşit olarak ayarlanmalı arka teker milindeki ayar çizgileride her iki tarafta eşit olmalı varsa kumpasla ölçerek yapmak daha saglıklı olur.
bir gün yeni yerimize gelirsen uygulamalı ögretirim. nurettin kardeşim.
-
11 Mart 2013, 02:15
#4978
nurettin_ adlı üyeden alıntı
sağ ol Haliduncuğum. bu 5 kilo basıncı anlamadım. birde arkada kayışın gerginliğini gösteren çizelgeli bölüm var kayış bu çizelgenin neresinde olmalı ? sağ ol.
[QUOTE=gv650i;2957440]
nurettin_ adlı üyeden alıntı
sağ ol Haliduncuğum. bu 5 kilo basıncı anlamadım. birde arkada kayışın gerginliğini gösteren çizelgeli bölüm var kayış bu çizelgenin neresinde olmalı ? sağ ol.[/QUOTE
1 ci viteste iken motor geri dogru ititlmiş durumda yani kasnaklardaki boşluk alınmış olacak alt kayış muhafazasının üstünde çizgili gösterge ye bakılırken kayışa dikey parmagını 5 kilo yu kaldıracak kadar bastırdıgında çizgilerden 5 ciye gelecek kadar kayışın esnemesi normal fazla veya az esniyorsa arka teker ayar somunları ile kayışı ayarlayamamız gerekiyor arka tekerin eksenden kaçmaması için her iki taraftaki ayar vidalarını eşit olarak ayarlanmalı arka teker milindeki ayar çizgileride her iki tarafta eşit olmalı varsa kumpasla ölçerek yapmak daha saglıklı olur.
bir gün yeni yerimize gelirsen uygulamalı ögretirim. nurettin kardeşim.
sağ ol abiciğim, yeni yer derken , bildiğim yer değil mi ? ve ne zamanlar oradasın?
-
11 Mart 2013, 13:38
#4979
gv650i adlı üyeden alıntı
1 ci cevap kayıştan olabilir gevşekse veya arka kasnak aşındıysa yapabilir gerginlik 5kg bastırınca 5 mm esneyecek
2.km saatinin içinde hafıza pili var o bitmiş onu değiştirmek gerekiyor lehimli km ciler yapabilir eski sahifelerde resimli göstermişti uzay arama yaparsan bulursun nurettin kardeşim
---------- Post added at 01:10 ---------- Previous post was at 01:08 ----------
onlar takarlar kadıköyde yerleri telefonlaşırız gelirsen hallederiz.
Pil ile ilgili yaptığım paylaşımlar bunlardı:
http://www.pilsitesi.com/x_oem-cr2032-3v-lityum-pil_1836.php?k_id=21&kn=Lithium+%D6zel+Piller#0
http://www.alternativecruisers.com/index.php?topic=15553.0
Nurettn abi, özelden yazdığım gibi ben bi akşam kontrol edeyim, sonra gerekirse satın alırsın
[Bu alan reklam için kiralıktır. İletişim: 444 UZAY]
-
11 Mart 2013, 17:05
#4980
Teşekkür ederim ilgin için.
Memnun olurum.
Elimden gelen varsa sevinirim değerli kardeşim.
_Uzay_ adlı üyeden alıntı
Pil ile ilgili yaptığım paylaşımlar bunlardı:
http://www.pilsitesi.com/x_oem-cr2032-3v-lityum-pil_1836.php?k_id=21&kn=Lithium+%D6zel+Piller#0
http://www.alternativecruisers.com/index.php?topic=15553.0
Nurettn abi, özelden yazdığım gibi ben bi akşam kontrol edeyim, sonra gerekirse satın alırsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Ayrıca bu resimlerde görülen pil yatağı bizim sökeceğimiz yerde mevcut mu yoksa onuda ayrıca temin etmek gerekir ?
nurettin_ adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim ilgin için.
Memnun olurum.
Elimden gelen varsa sevinirim değerli kardeşim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler