Arkadaşlar merhabalar,
sonunda bende motorumu İzmir'den 5080 km'deyken aldım.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...03929255_n.jpg
Acemiliğim dolayısı ile birkaç sorun yaşadım elbette, eğer yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
İzmir'den Bandırma'ya giderken aldığımın 10. kilometresinde benzin bitti ve yolda kaldım. Sebeplerinin başında benim
heyecanıma yenik düşmüş olup, depoyu tamamen doldurmadan yola çıkmış olmam ve yakıt göstergesinin arızalı olması geliyor.
Yakıt göstergesi maalesef sürekli tam dolu gösteriyor. Motorumun İzmir'de ilk bakımlarını yaptırmış (yağı değişti, arka fren balatası
değişti vb. birçok kontrolden geçti), ayrıca lastiklerini değiştirtmiş olmama rağmen bu tip sorunlar konusunda bilgilendirilmedim ve ilk sorunumu yaşamış oldum.
Boş depo problemini en yakın benzinciden ve yine benzinci de denk gelen motorcu bir abimin (Arkadaşları "Mirkelam" diyormuş) yardımı vasıtası ile çözerek yola devam ettim.
Maalesef Bandırma'ya vardığımda yolun geri kalanında bir frenleme hatası dışında sorun yaşamamış olmama rağmen, park sırasında motoru hafif bir şekilde yan yatırdım.
Bu sırada sol ayak basağının kırıldığını farkettim ve sonradan öğrendiğim kadarı ile kırılan noktanın kaynaklı olduğunu söyledi Bandırma'daki usta. Peg benzer bir yatma sırasında
daha önce zaten kırılmıştı sanırım. Motorun 3. sahibi olduğumdan bu tip bilgiler aktarılmayabiliyor anladığım kadarı ile. Şu an çıkma bir peg takılı ve 2 farklı peg mevcut motorda.
En kısa zamanda daha önce diğer motorlarda görmüş olduğum geniş peglerden alıp taktırmayı planlıyorum.
Kornamda maalesef İzmir'de bakım sırasında sorununun giderilmiş olduğu söylenmesine rağmen şu an tam olarak çalışmıyor.
Motoru kullanmak konusunda da tecrübesizliğimden kaynaklanan sorunlar yaşıyorum,
3. kez filan hararet sorunu yaşıyorum ve bunların en ciddisi işten dönerken yaşadığım sonuncusu oldu ve biraz duman çıkması ve plastik kokusu ile sonuçlandı.
Motoru durdurdum ve soğumasını bekledim. Ardından çalıştırmayı bile denemedim. Hafta sonuna kadar 125'lik motorumu kullanmayı planlıyorum. Hafta sonu için
biraz uzun yol planım var fakat motoru kullanıp kullanmamak konusunda hala emin değilim.
Hararetin sebebi muhtemelen vites geçişlerini doğru yapmıyor olmam, düşük viteslerde uzun süre kullanıyorum ve zaman zamanda olsa bulunduğum vitese göre
yüksek hızlara çıkma ihtiyacı duyuyorum. Ancak bu konuya nasıl sağlıklı bir çözüm getirebilirim emin değilim. Önerileriniz benim için çok önemli olacaktır.
Ayrıca egzozdan zaman zaman "Pat Pat Pat" şeklinde ses geliyor. Bunun ne anlama geldiği konusunda hiç fikrim yok. Herhangi bir zararının olup olmadığını da
bilmiyorum malesef.
Son olarak çok düşük hızlarda motordan, devrin düşük olması sebebi ile alakalı olabilir 2 demirin birbirine vurması sonucu ortaya çıkabilecek
seri bir ses geliyor. Biraz gaz verdiğimde ses ortadan kalkıyor. Eski sahibine danıştığımda "Piston Ayarı" gerekebileceğinden bahsetti. Kendisinede
tecrübeli bir arkadaşı bu bilgiyi vermiş.
Anlaşılacağı üzere motoru en kısa zamanda tekrar bakıma sokmam gerektiğine inanıyorum.
Arkadaşlar biraz uzun oldu ama yeni motorumla 1 hafta içerisinde 300 km üzerinde yol yaptım. Ayrıca motorun satışı sırasında da 3 günlük can sıkıcı bir serüven yaşadım.
Gerek noter, gerek nüfus müdürlüğü ile alakalı, anlayacağınız motorum ile tanışıklığım çok da mutlu mesut başlamadı. Ama zerre kadar da pişmanlığım bulunmamakta
İşim ve üniversite dolayısı ile İstanbul'da yaşıyorum ve şu anda İstanbul'dayım. Her türlü yardımınıza ve yönlendirmenize ihtiyacım var. Şimdiden çok teşekkür ederim.